Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade hamulców w A4 B6/B7


H4mm3R

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Stoję przed zmianą tarcz i klocków z tyłu. Z przodu mam obecnie tarcze 288 (na swap pewnie przyjdzie czas), z tyłu 245. Wg numeru VIN z tyłu w serii były jednak 255. Jakie tarcze powinienem założyć zakładając,  że z przodu jeszcze z rok pojeżdżę na obecnych tarczach? Jeśli 255 to czy jarzmo, zacisk lub osłona będą pasować? Czy nie będzie wtedy tył zbyt mocny w proporcji do przodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, El Patriko napisał:

Stoję przed zmianą tarcz i klocków z tyłu. Z przodu mam obecnie tarcze 288 (na swap pewnie przyjdzie czas), z tyłu 245. Wg numeru VIN z tyłu w serii były jednak 255. Jakie tarcze powinienem założyć zakładając,  że z przodu jeszcze z rok pojeżdżę na obecnych tarczach? Jeśli 255 to czy jarzmo, zacisk lub osłona będą pasować? Czy nie będzie wtedy tył zbyt mocny w proporcji do przodu?

Ktoś Ci coś źle sprawdził. Jesli masz BEX to masz 312/255. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Wandej napisał:

Ktoś Ci coś źle sprawdził. Jesli masz BEX to masz 312/255. 

Mam bex, ale na fakturce poprzedniego właściciela są następujące tacze i klocki: 

DF4186 (tarcze trw 245 mm) 

GD8823 (klocki trw) 

 

Z przodu natomiast: 

DF2652 (tarcze trw 288 mm)

GDB1307 (klocki trw) 

 

Osłona z tyłu wygląda, jak by mogła zmieścić większą tarczę.

 

Możliwe, że nie sprawdził dobrze co kupuje i potem założył co miał. Co z tym teraz mogę zrobić? :co:

Edytowane przez El Patriko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, El Patriko napisał:

Mam bex, ale na fakturce poprzedniego właściciela są następujące tacze i klocki: 

DF4186 (tarcze trw 245 mm) 

GD8823 (klocki trw) 

 

Z przodu natomiast: 

DF2652 (tarcze trw 288 mm)

GDB1307 (klocki trw) 

 

Osłona z tyłu wygląda, jak by mogła zmieścić większą tarczę.

 

Możliwe, że nie sprawdził dobrze co kupuje i potem założył co miał. Co z tym teraz mogę zrobić? :co:

Albo masz przeszczepionego BEX`a albo masz 312-255. Innej opcji nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wandej napisał:

Albo masz przeszczepionego BEX`a albo masz 312-255. Innej opcji nie ma

Albo mu klocek tylko w połowie się ściera :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, H4mm3R napisał:

Albo mu klocek tylko w połowie się ściera :decayed:

To już czarny scenariusz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kodów wyposażenia na wlepie wynika dokładnie tak jak piszesz, że powinny być 312/255. Bex był fabrycznie, tak wynika z vinu i wlepy.

Ciekawe skąd się tu wziął zestaw 288/245... :co:

Ma ktoś może jakieś rady co z tym teraz można zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, H4mm3R napisał:

Albo mu klocek tylko w połowie się ściera :decayed:

Scenariusz czarny, ale jak tak patrzę to całkiem możliwy. Czy z montażem mniejszych tarcz poprzedni włściciel nie miał by problemu w takiej sytuacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, El Patriko napisał:

Scenariusz czarny, ale jak tak patrzę to całkiem możliwy. Czy z montażem mniejszych tarcz poprzedni włściciel nie miał by problemu w takiej sytuacji?

Nie. Normalnie spasuje, tym bardziej, ze klocek przedni jest ten sam(zacisk również)

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Chyba wychodzi na to że poprzedni właściciel po prostu wziął mniejsze po taniości i takie tu założył. 

W takim razie chciałbym zostawić jeszcze powiedzmy na rok te 288 z przodu bo nie są zużyte, a auta nie jestem jeszcze na tyle pewny aby inwestować w wymianę niewyeksploatowanych części. Przoszę o radę czy w takiej sytuacji mogę spokojnie 255 brać na tył? Nie będzie za mocno tył hamował przy 288/255? No i czy przy zmianie 245 -> 255 powinienem dokupić jarzmo?

Edytowane przez El Patriko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisk pod 245 i 255 jest tak sam. Na 312 jest taki sam zacisk jak w 288, ale jarzmo wymaga wymiany. Moim zdaniem szkoda inwestować w 312, jeżeli musisz zmienić tarcze. Swoje zaciski zawsze możesz sprzedać.

288/245, nieźle ktoś przydziadował...

Edytowane przez george
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Dev napisał:

Albo kupil sobie 15tki na zime :decayed:

15tka z dobrym ET zmieści 312. Do S6 C4 były stalowe a tam siedziało również 312. Chyba ET 40 było w takich stalówkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, george napisał:

Moim zdaniem szkoda inwestować w 312, jeżeli musisz zmienić tarcze. Swoje zaciski zawsze możesz sprzedać.

Znaczy się sugerujesz od razu celować w minimum 320?

Godzinę temu, george napisał:

288/245, nieźle ktoś przydziadował...

16 minut temu, Dev napisał:

Albo kupil sobie 15tki na zime :decayed:

A no przydziadował... :kwasny:  A 15stek chyba nie było w planach, bo auto jeździło na wielosezonówkach na felgach 16'. :lol:

 

Pytanie co z tyłem polecacie Panowie w takiej sytuacji zrobić, bo tył muszę zrobić niestety na już. Na wyjeździe wakacyjnym klocek mi się zużył do 0 (nie mam pojęcia czy tak nieproporcjonalnie szybko się ścierał, czy jakimś cudem się posypał w czasie jazdy), została sama blacha i mocno porysowała tarczę w trakcie powrotu do domu, także auto stoi. :(

Ma sens przy bexie w quattro zakładanie 255 na tył, jazda na konfiguracji 288/255 i w przyszłym roku podmianka samego przodu na 320? Nie chcę robić fuszerki, a nie za bardzo się na tym znam niestety. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie temat wielokrotnie dyskutowany.

Nawet nie warto się zastanawiać.

Zdecydowanie 320mm przód i 288mm tył optymalny setup.

Zwłaszcza, że obecnie można taki setup dostać w rozsądnych pieniądzach.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, El Patriko napisał:

Znaczy się sugerujesz od razu celować w minimum 320?

A no przydziadował... :kwasny:  A 15stek chyba nie było w planach, bo auto jeździło na wielosezonówkach na felgach 16'. :lol:

 

Pytanie co z tyłem polecacie Panowie w takiej sytuacji zrobić, bo tył muszę zrobić niestety na już. Na wyjeździe wakacyjnym klocek mi się zużył do 0 (nie mam pojęcia czy tak nieproporcjonalnie szybko się ścierał, czy jakimś cudem się posypał w czasie jazdy), została sama blacha i mocno porysowała tarczę w trakcie powrotu do domu, także auto stoi. :(

Ma sens przy bexie w quattro zakładanie 255 na tył, jazda na konfiguracji 288/255 i w przyszłym roku podmianka samego przodu na 320? Nie chcę robić fuszerki, a nie za bardzo się na tym znam niestety. ;)

jak nie chcesz robić fuszerki to oddaj do dobrego mechanika i po temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, george napisał:

15tka z dobrym ET zmieści 312. Do S6 C4 były stalowe a tam siedziało również 312. Chyba ET 40 było w takich stalówkach.

Nie zmieści, bo nie problemem jest osadzenie tylko średnica tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, DivaynEays napisał:

Nie zmieści, bo nie problemem jest osadzenie tylko średnica tarczy.

Mówię jedynie o tym co producent dokładał... ale mniejsza o to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej właśnie wymieniam hamulce na 320 i może ktoś powiedzieć jak puści kabel od złożycia hamulców? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...