Jump to content

Upgrade hamulców w A4 B6/B7


H4mm3R
 Share

Recommended Posts

10 godzin temu, dziadekM napisał:

No właśnie szukam i z TRW widzę tylko 2 rodzaje. Długość ta sama tylko różne średnice są. A wiesz może jakie wymiary trzpienie idą pod 288?

Takie same jak 245mm tylko trochę dłuższe

ALLEGRO.PL

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 12k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

utnie sobie

Link to comment
Share on other sites

Średnica 8mm

 

16217683774101226598328304621921.jpg

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Dev napisał:

utnie sobie

Mogłeś dać od razu proste i nie było by problemu.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Niedawno wykonałem swap Q i przy okazji wpadły nowe hamulce 288. Wszystkie tuleje na tyle powymieniałem, zaciski po kompleksowej regeneracji, malowanie w proszek nowe klocki.

Problem polega na tym że coś mi z tyłu mocno napier..a, wystarczy mała nierówność na drodze, tak głucho wali z tyłu jakby miało koło odpaść. Przejrzałem cały tył dzisiaj i niczego nie widać, wszystko sztywno siedzi.

Dzisiaj w sumie przypadkiem wyczaiłem że jak jadę na lekko zaciągniętym ręcznym to zupełna cisza, nówka sztuka, dziewica, żadnych stuków.

Czy coś spartoliłem przy wymianie hamulców? Jak wyżej pisałem zaciski kompleksowo zregenerowane, klocki ferodo premier plus nowe blaszki.

Edited by jaras99
Link to comment
Share on other sites

sprawdz czy masz dobrzej przykrecone jarzma

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Dev napisał:

sprawdz czy masz dobrzej przykrecone jarzma

Nieee, kur... to może być to. Myślałem jeszcze o latającym klocki ale chyba tak by to nienapierdzielało.

Jutro sprawdzę i dam znaka

Link to comment
Share on other sites

Luźne jarzma dzwonią jakby kto śrubek na gołej podłodze w bagażniku rozsypał :wink:

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
W dniu 30.05.2021 o 20:32, Dev napisał:

sprawdz czy masz dobrzej przykrecone jarzma

Miałeś rację. Oba jarzma luźne na każdej śrubie:facepalm:. Jak montowałem to wydawało się że doje...em na maxa. Doreciłem, cisza spokój:thumbup1:

Pytanie czemu się zluzowały? Może po prostu wydawało mi się że dokręcone było a jednak niedostatecznie

Edited by jaras99
Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, jaras99 napisał:

Miałeś rację. Oba jarzma luźne na każdej śrubie:facepalm:. Jak montowałem to wydawało się że doje...em na maxa. Doreciłem, cisza spokój:thumbup1:

Pytanie czemu się zluzowały? Może po prostu wydawało mi się że dokręcone było a jednak niedostatecznie

Byly pomalowane w miejscu styku ze zwrotnicą  ?

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
21 minut temu, Dev napisał:

Byly pomalowane w miejscu styku ze zwrotnicą  ?

Tak, i są nadal. Zedrzeć farbę do gołego metalu i skręcić?

Edited by jaras99
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, jaras99 napisał:

Tak, i są nadal. Zedrzeć farbę do gołego metalu i skręcić?

Jeszcze się pytasz... kto mądry to malował :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.05.2021 o 13:14, greg2505 napisał:

Średnica 8mm

 

16217683774101226598328304621921.jpg

to sa dwa rózne trzpienie od jarzm

z lewej strony to nowy typ, z prawej stary typ

gumki do niech też sa inne

Link to comment
Share on other sites

42 minuty temu, Dev napisał:

to sa dwa rózne trzpienie od jarzm

z lewej strony to nowy typ, z prawej stary typ

gumki do niech też sa inne

Wrzuciłem tylko dla porównania długości

Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.05.2021 o 11:29, Dev napisał:

utnie sobie

Mam pytanie o dostępność zestawu na tył 288, lub 300? 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Smarcin1 napisał:

Mam pytanie o dostępność zestawu na tył 288, lub 300? 

O co konkretnie pytasz ? O trzpienie czy hamulce  ?

Link to comment
Share on other sites

Jestem świeżo po wymianie i dotarciu układu hamlcowego u siebie lecz zostałem przy seryjnych rozmiarach z racji nowych opon zimowych na 15 calowych felgach.

Przód 288mm tarcze rotinger wysokowęglowe nacinano-nawiercane do tego klockek brembo xtra 

Tył 245mm tarcze textar i ten sam klocek brembo xtra 

Jeśli ktoś tak jak ja szuka zestawu który bedzie go zadowalał zostając przy seryjnych rozmiarach np. ze wzgledu na felgi to naprawdę polecam, faktycznie na przodzie klocki szybko ścina ale na modulacje hamowania nie mogę narzekać do mocniejszego hamowania nawet większej siły nie trzeba przykładać, co do odporności na temperaturę to niestety ale tarcze z racji rozmiarów grzeją się naprawdę szybko ALE mimo rozgrzania tarczy do takiego stopnia że była wręcz fioletowa/czarna klocki naprawdę dawały rady i nie było efektu braku hamulców. Także taki zestaw mogę naprawdę polecić z czystym sumieniem.

Link to comment
Share on other sites

Kogo chcesz oszukać, nas czy siebie ?

Link to comment
Share on other sites

Dev rozwaliłeś system. Kolega tyle się naklikał w klawiaturę :grin:

Link to comment
Share on other sites

Taki hamulec to może punto hamować a nie klocka co waży 1,5-1,8t

Link to comment
Share on other sites

W dniu 2.06.2021 o 23:09, Smarcin1 napisał:

Mam pytanie o dostępność zestawu na tył 288, lub 300? 

300mm ciężko teraz dostać. Jedynie używki zestawy. 288mm znacznie słabsze ale można śmiało skompletować nowe a i o używki łatwiej.

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Dev napisał:

Kogo chcesz oszukać, nas czy siebie ?

Moje subiektywne odczucie, nikogo nie oszukuje ale też nie kłócę się z tym że rozmiaru hamulców nie przeskoczę i wiadomo że najlepszą opcją byłby swap najlepiej na 320

Pozdro :)

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Bukar21 napisał:

Moje subiektywne odczucie, nikogo nie oszukuje ale też nie kłócę się z tym że rozmiaru hamulców nie przeskoczę i wiadomo że najlepszą opcją byłby swap najlepiej na 320

Pozdro :)

jezeli jezdzisz po miescie i nie obciazasz układu hamulcowego to seria wystarczy

problemem jest autostrada, hamowanie z 140km/h dodatkowo masz 3-4 osoby plus bagaz

i jest problem

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Dev napisał:

jezeli jezdzisz po miescie i nie obciazasz układu hamulcowego to seria wystarczy

problemem jest autostrada, hamowanie z 140km/h dodatkowo masz 3-4 osoby plus bagaz

i jest problem

Kilkukrotnie na obwodnicy Trójmiasta 320 mm już mnie uratowało hamując przy 100-120 km/h, na autostradzie miałem epizod przy schodzeniu z lewego na prawy jadąc 140 km/h zmieściłem się przed poprzedzającym autem. Samochód ze mną i jakimś tam bagażem przekracza lekko 1700 kg. 

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, i8910a napisał:

Co polecicie na większy hebel na tył? Aktualnie 288mm. 

300 & 330

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, i8910a napisał:

A 330mm od czego? 

W zasadzie jest to 325 bo trzeba przetoczyć tarcze 330 na 325mm.

Zaciski z A4 S4 B6/7 lub z T5tki

Jarzma z A6 C6

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Dev napisał:

W zasadzie jest to 325 bo trzeba przetoczyć tarcze 330 na 325mm.

Zaciski z A4 S4 B6/7 lub z T5tki

Jarzma z A6 C6

nie trzeba toczyc, po prostu calej tarczy klocek nie bedzie zbierac :D 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...