Jump to content

Upgrade hamulców w A4 B6/B7


H4mm3R
 Share

Recommended Posts

10 minut temu, Ivanek napisał:

Ja się dopiszę do powyższego, że robiąc przód 320mm warto zrobić 288mm na tyle bo ta siła się wtedy lepiej rozkłada pomiędzy osiami, w moim przypadku sam przód był o tyle mocniejszy, że miałem zjawisko takiego nurka.

Ps: miałem 320/245 

Ja miałem 345mm i 245mm i żadnego nurka nie było. Dużo to kwestia zawieszenia:thumbup1:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 12.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Czy montował ktos z Was czterotłoczkowy zacisk Brembo z Audi Q5 pod tarcze 320x30 ? Powinna to być dużo lepsza i droższa alternatywa dla jednotłoka np. A6C6. Ilosć tłoczków, waga podobno znacznie mniejsza i większy klocek. Piękne zaciski, będę na nie chorował i pewnie w końcu je kupie. No i jeszcze bardzo duża zaleta, że powinna wejsć felga 16"

zaciski brembo 320.jpg

Edited by Jaro a4b6
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Jaro a4b6 napisał:

Czy montował ktos z Was czterotłoczkowy zacisk Brembo z Audi Q5 pod tarcze 320x30 ? Powinna to być dużo lepsza i droższa alternatywa dla jednotłoka np. A6C6. Ilosć tłoczków, waga podobno znacznie mniejsza i większy klocek. Piękne zaciski, będę na nie chorował i pewnie w końcu je kupie. No i jeszcze bardzo duża zaleta, że powinna wejsć felga 16"

zaciski brembo 320.jpg

mam takie, nawet kilka kpl, mozemy pohandlowac ... :wink:

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Jaro a4b6 napisał:

Czy montował ktos z Was czterotłoczkowy zacisk Brembo z Audi Q5 pod tarcze 320x30 ? Powinna to być dużo lepsza i droższa alternatywa dla jednotłoka np. A6C6. Ilosć tłoczków, waga podobno znacznie mniejsza i większy klocek. Piękne zaciski, będę na nie chorował i pewnie w końcu je kupie. No i jeszcze bardzo duża zaleta, że powinna wejsć felga 16"

zaciski brembo 320.jpg

Nie śledziłeś ogłoszeń miałem 20kpl nowych Brembo:) poszły już niestety;)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.10.2021 o 16:13, Rafka532 napisał:

A4 B7 

Witam, mam serię 312/255 opłaca się zmieniać na 320 przód? Są jakieś efekty zadowalające? Czy już lepiej kiedyś dołożyć i zamontować coś większego wszędzie? Jak bym przód robił 320 to myślę, by tył zostawić serię.

Jarzmo i zacisk podejdzie od A6 C6?

 

 

 

400 stron tematu a ten sie pyta czy są efekty zadowalające :grin:

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, Wandej napisał:

Nie śledziłeś ogłoszeń miałem 20kpl nowych Brembo:) poszły już niestety;)

Proszę mnie nie dołować. Nawet nie smiał bym snić o nowych a Ty mi mówisz miałem 20kpl.

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, Dev napisał:

mam takie, nawet kilka kpl, mozemy pohandlowac ... :wink:

odezwę się z zapytaniem cenowym.

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Jaro a4b6 napisał:

Proszę mnie nie dołować. Nawet nie smiał bym snić o nowych a Ty mi mówisz miałem 20kpl.

Po 900zl z klockami oryginalnymi to chyba dobra cena była nie?😉

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Wandej napisał:

Po 900zl z klockami oryginalnymi to chyba dobra cena była nie?😉

Daj Pan spokój, bardzo uczciwa cena.

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, Wandej napisał:

Po 900zl z klockami oryginalnymi to chyba dobra cena była nie?😉

Jeden zacisk i para klockow 900zl ? czy sie myle ?

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Mr.Joker napisał:

Jeden zacisk i para klockow 900zl ? czy sie myle ?

Komplet na oś

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Dev napisał:

Komplet na oś

To rzeczywiscie cena kozak :D

 

Link to comment
Share on other sites

Panie Dev czy można po wypiaskowaniu zacisku zabezpieczyć go podkładem cynkowym w sprayu aby nie pordzewiał do czasu malowania proszkowego ? np. Decocolor ma Zinc Primer ktory wytrzymuje temperature +300.

Link to comment
Share on other sites

Wiesz na czym polega malowanie proszkowe? Musi być na goły metal jak chcesz, żeby proszek dobrze się osadził. Już lepiej je w domu gdzieś owiń w ręcznik kuchenny, o ile nie planujesz malowania za rok to nic im nie będzie.

Edited by Langista
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Langista napisał:

Wiesz na czym polega malowanie proszkowe? Musi być na goły metal jak chcesz, żeby proszek dobrze się osadził. Już lepiej je w domu gdzieś owiń w ręcznik kuchenny, o ile nie planujesz malowania za rok to nic im nie będzie.

No właśnie już raz wypiaskowalem i korozja na drugi dzień już była. Czy masz doświadczenie z malowaniem proszkowym i wiesz, że tak nie można zrobić ? Co prawda nie leżał w domu tylko w nieogrzewanym garażu.

IMG_20211017_102341.jpg

Edited by Jaro a4b6
Link to comment
Share on other sites

Możesz zaraz po wypiaskowaniu nałożyć na niego cienką warstwę wd-40, lub innego odrdzewiacza a przed oddaniem do lakierowania wyczyść go zmywaczem do hamulców.

 

Malowanie proszkowe działa na bazie przyciągania elektrostatycznego. Drobinki metalu w proszku są naładowane dodatnio i przyciągane są do naładowanego ujemnie elementu lakierowanego (lub odwrotnie, nie jestem pewien). Farba nie przewodzi prądu więc malowanie tego tylko pogorszy przewodnictwo i proszek może się w ogóle nie złapać powierzchni.

Ja bym zwyczajnie owinął w ręcznik papierowy i wrzucił do foliowej torebki wraz z pochłaniaczem wilgoci.

Edited by Langista
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za aktywność według tego co mówisz niemożliwe było by ponowne malowanie proszkowe a jest to możliwe

WWW.LAKIERNICTWO.NET

Malowanie proszkowe nie tylko dla opornych Malowanie proszkowe jest oszczędne, wydajne i nowoczesne. Dodatkowo, wpisuje się w tak bardzo dziś istotne ekologiczne podejście do...

"Powierzchnia uprzednio pomalowana mniej skutecznie odbiera ładunki elektryczne niż powierzchnia bez powłoki. Dlatego też poprawne uziemienie jest podstawą uzyskania dobrych efektów podczas przemalowywania."

Edited by Jaro a4b6
Link to comment
Share on other sites

Nie pisałem, że niemożliwe ale na moje, są to hamulce, które często dostają kamyczkami, są myte żrącą chemią itp, to lepiej nakładać ta farbę na czysty metal, jak osłabiać jej kontakt przez inną farbę.

Link to comment
Share on other sites

Fajnie jak by się Dev wypowiedział bo ma największe doświadczenie i może już to przerabiał.

Link to comment
Share on other sites

Żeliwny zacisk zaraz po piaskowaniu musi być wygrzany w piecu 200°C / 48h, inaczej zaraz zachodzi korozją bo jest w środku mokry. Po wygrzaniu nakłada się na niego proszkowy podkład cynkowy a potem znowu do pieca. Na koniec nakłada się właściwy kolor.

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Dev napisał:

Żeliwny zacisk zaraz po piaskowaniu musi być wygrzany w piecu 200°C / 48h, inaczej zaraz zachodzi korozją bo jest w środku mokry. Po wygrzaniu nakłada się na niego proszkowy podkład cynkowy a potem znowu do pieca. Na koniec nakłada się właściwy kolor.

 

Ło Panie to jest trochę zachodu. A ile później wytrzymuje taka powłoka ? 

Link to comment
Share on other sites

Tutaj jest chyba jedyny rzetelny materiał który znalazłem na temat skutecznosci malowanie sprayem i malowanie proszkowe z którego wynika własnie, że samo malowanie proszkowe też nie wystarcza aby osiągnąć długotrwały efekt no ale jak widać można zrobić więcej czyli wygrzać go w piecu następnie dać podkład proszkowy cynkowy i dopiero końcowa powłoka. Dzięki Panie Dev za dzielenie się wiedzą.

 

Edited by Jaro a4b6
Link to comment
Share on other sites

Jak zacisk jest odpowiednio przygotowany to powłoką wytrzyma kilka lat

Link to comment
Share on other sites

Panowie to jest temat o hamulcach a nie o malowaniu proszkiem. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...