Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade hamulców w A4 B6/B7


H4mm3R

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, daniok napisał:

Skoro wchodzi 320mm to wejdzie też 300mm ;)

To nie tak dziala.

Np fele z b7 miesci na luzaku 312 i 320 a z tylu 280mm z s8 zjada obciazniki i fela jest na styk...

Trza by zalozyc calosc i pasowac.

Dziwie sie troche Wam Pany...

Pakujecie hamulce z esek eresek itp a kola chcecie zaladowac ze standardowego furmanka...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chyba nie zostałem zrozumiany  - pytanie było ogólne o możliwość zamontowania zestawu z tarczą 300mm i taka była też moja odpowiedź - skoro są zestawy na tarcze o zdecydowanie większej średnicy niż 300mm (312mm, 320mm), które mieszczą się w fabryczną felgę 16 cali to powinien znaleźć się zestaw na tarczę 300mm, który też się zmieści...

Mam też wątpliwości, czy dyskusja ta mam sens i ktoś udzieli jednoznacznej odpowiedzi, gdyż nie przypominam sobie, aby ktoś montował zestaw na tył 300mm do przodu mniejszego niż 345mm, który to wymaga co najmniej felg 17 cali, więc raczej nikt nie był ciekawy, czy na tył wejdzie felga 16 cali skoro wiadomo, że i tak nie wejdzie na przód...  Kolejna kwestia to wyższy koszt zestawu 300mm na tył i niewielka różnica w stosunku do zestawu 288mm, różnicę lepiej zainwestować w dobre komponenty do zestawu 320/288.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wesz82 napisał:

To nie tak dziala.

Np fele z b7 miesci na luzaku 312 i 320 a z tylu 280mm z s8 zjada obciazniki i fela jest na styk...

Trza by zalozyc calosc i pasowac.

Dziwie sie troche Wam Pany...

Pakujecie hamulce z esek eresek itp a kola chcecie zaladowac ze standardowego furmanka...

 

 

 

 Bo nie jara mnie to że te heble ładnie wypełnia "otwartą" felgę 17 lub cos w tym rodzaju, chodzi mi tylko o poprawienie skutecznosci hamowania, a tak jak wspominałem latam troszkę naszymi autostradami i ekspresami wiec cos lepszego niz te 312 i 255 by się przydało. Wiadomo docelowo planuje te 320 i 300 ale tak jak pisałem we wczesniejszych postach  przód niedawno był robiony ,a tył się konczy i naszła mnie mysl na powiekszenie.  Budżet niestety nie pozwala mi obecnie na zakup nowych feli a mysle ze hamulce raczej powinny być priorytetem ;)  A co do samego zadawania pytań to po prostu myslałem że ktos próbował takich manewrów na tej feldze i da mi jednoznaczna odpowiedz. A co do dalszego tematu to ma ktos taki zestaw 300mm w okolicach Szczecina i chciałby użyczyć (wiadomo nie za darmo) do ewentualnej przymiarki ? Czy radzicie nie kombinować i zapakować standardowe 288 ;p 

Edytowane przez Pelek101
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300mm z S4 wchodzi mi w biedronkę, ale musiałem podmienić sprężynki ręcznego na te z zacisków pod 288mm 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Pelek101 napisał:

 Bo nie jara mnie to że te heble ładnie wypełnia "otwartą" felgę 17 lub cos w tym rodzaju, chodzi mi tylko o poprawienie skutecznosci hamowania, a tak jak wspominałem latam troszkę naszymi autostradami i ekspresami wiec cos lepszego niz te 312 i 255 by się przydało. Wiadomo docelowo planuje te 320 i 300 ale tak jak pisałem we wczesniejszych postach  przód niedawno był robiony ,a tył się konczy i naszła mnie mysl na powiekszenie.  Budżet niestety nie pozwala mi obecnie na zakup nowych feli a mysle ze hamulce raczej powinny być priorytetem ;)  A co do samego zadawania pytań to po prostu myslałem że ktos próbował takich manewrów na tej feldze i da mi jednoznaczna odpowiedz. A co do dalszego tematu to ma ktos taki zestaw 300mm w okolicach Szczecina i chciałby użyczyć (wiadomo nie za darmo) do ewentualnej przymiarki ? Czy radzicie nie kombinować i zapakować standardowe 288 ;p 

Tu nie chodzi o pucowanie klamki przed samochodem...

Odp duzy hamulec wymaga odp duzego kola i tyle.

Moze to byc nawet stalowa ale musi ja miescic.

Tez chcialbym miec tyl jak w tesli ale niestety nie wszystko sie da...

Jak dla mnie to dalbym 288 jezeli chcesz przod 320.

U mnie np siedzi slaby przod 333 zas tyl jest dosc mocny bo na 280 wentylu i jakos to hamuje.fakt dla kogos slabo dla mnie styka w zupelnosci.

Calosc dopelni 345 bo bardzo podoba mi sie ten zacisk i zawsze chcialem go miec  a 333 dostalem za smieszna kase to zal bylo nie dac go na pocztek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Bo nie jara mnie to że te heble ładnie wypełnia "otwartą" felgę 17 lub cos w tym rodzaju....



No to pewnie nie uzyskasz tego efektu pakując 300 w 16"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam 320/288 i nawet ostatnio z 210kmh do 60 zszedłem bardzo szybko, bez zagrzania tarcz czy smierdzacych klocków.
Dla mnie osobiście ten zestaw odpowiada i wydaje się wystarczający, pod warunkiem dobrych tarcz i klocków. Jedyny minus, to tarcze koroduja trochę na części piasty i grzbiecie, wiem że następnym razem będą powlekane żeby rdza nie razila w oczy, powierzchnie styku tarczą-klocek jest na razie idealna i biała, zobaczymy jak długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.07.2017 o 19:01, daniok napisał:

Chyba nie zostałem zrozumiany  - pytanie było ogólne o możliwość zamontowania zestawu z tarczą 300mm i taka była też moja odpowiedź - skoro są zestawy na tarcze o zdecydowanie większej średnicy niż 300mm (312mm, 320mm), które mieszczą się w fabryczną felgę 16 cali to powinien znaleźć się zestaw na tarczę 300mm, który też się zmieści...

Mam też wątpliwości, czy dyskusja ta mam sens i ktoś udzieli jednoznacznej odpowiedzi, gdyż nie przypominam sobie, aby ktoś montował zestaw na tył 300mm do przodu mniejszego niż 345mm, który to wymaga co najmniej felg 17 cali, więc raczej nikt nie był ciekawy, czy na tył wejdzie felga 16 cali skoro wiadomo, że i tak nie wejdzie na przód...  Kolejna kwestia to wyższy koszt zestawu 300mm na tył i niewielka różnica w stosunku do zestawu 288mm, różnicę lepiej zainwestować w dobre komponenty do zestawu 320/288.

Skoro raz tak gruba i wentylowana tarcza to dla Ciebie niewielka różnica, to chyba trafiłeś w zły temat na forum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, H4mm3R napisał:

Skoro raz tak gruba i wentylowana tarcza to dla Ciebie niewielka różnica, to chyba trafiłeś w zły temat na forum. 

Odpowiem tak... Posiadam autko z profilu, z braku czasu (własna działalność, więc praca nie kończy się po 8 czy 10h) wiele planów modyfikacji przesunęło się mocno w czasie (kilka drobniejszych już udało mi się zrealizować, kolejne są w trakcie), zamierzam podnieść nieco moc silnika i powoli się do tego przygotowuję, zakupiłem już zestaw hamulców 320/288, aktualnie znajduje się w malarni, forum jest dla mnie kopalnią wiedzy i w oparciu o nią (oraz doświadczenia z poprzedniego autka) dokonałem wyboru między końcowym efektem a ekonomią, jakiś czas temu przeczytałem ten temat od deski do deski i być może zatarły mi się jakieś informacje, ale jakoś sobie nie przypominam, aby regularnie był polecany wentylowany tył 300mm do przodu 320mm (o takim połączeniu rozmawiamy i do niego się odnosiłem), gdyż zrobi to znaczącą różnicę... Według mnie takie połączenie w praktyce zrobi niewielką różnicę, gdyż dużo wcześniej i tak nie wytrzyma przód - kilka postów wcześniej był opisywany przypadek praktycznie nowego, pogiętego przodu 345mm...

Gdyby taka zmiana dotyczyła przodu to jak najbardziej różnica byłaby kolosalna, ale na tyle z relatywnie słabym przodem jest to raczej niewielka różnica.

Mam nadzieję, że jednak trafiłem na dobry temat i jeśli jestem w błędzie to usłyszę konkretne, obiektywne argumenty, które być może skłonią mnie to zmiany tyłu 288mm na 300mm przy przodzie 320mm, kiedy jeszcze nic nie jest zamontowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem z tyłu 288 i 300mm przy przodzie 320mm i zawsze mówiłem że 300mm jest lepszym wyborem , chociaż nie tanim , przy deszczowej pogodzie szybciej wyhamuję bez zadziałania ABSu w porównaniu do 288mm , na suchym niema dużej różnicy.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie  chodzi tu o kase..

Jest sens wydawac 2x tyle za cos co bedzie ciut lepsze bo w to akurat nie watpie????

Wiem takim tokiem myslenie mozna isc w 2 strony...

Pytanie z ciekawosci;.

Wiele trze wycelowac za same zaciski i jarzma pod 300????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe jarzma 400zł , zaciski po regeneracji 600zł , używane , diabli wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Gacek51 napisał:

zaciski po regeneracji 600zł , używane , diabli wie.

Fabrycznie nowe jeśli uda się znaleźć to 700zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze  dosc ciezko dostepny zacisk do wychwycenia?

A nie lepiej i taniej jest dac 330 z esy b8 tak jak zrobil to Pioter w a8???

Zaciski z przed lifta a8 wyjda max 300zl do tego adapter i tu tez ok 250zl trza zostawic ale to max u tokarza.

Roznica jest taka ze nie kazdy lubi takie adapterki wiadomo sprawa indywidualna.

Klocek w takim zestawie jest malutki jak ori b5 ale tarcza powierzchnie ma znacznie wieksza i tu juz jest na prawde z czego zbijac  cieplo.

Nie wiem jak wuglada  klocek z esy b6 mozliwe ze jest wiekszy od tego z seryjnego a4???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocek z esy jest dużo większy od seryjnego klocka z b6 /7,ale taki sam jak seryjny klocek z B8 

Edytowane przez staniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedno pytanko,jaka jest różnica miedzy osłonami tarcz tył 288mm ośka ,a quatrro?Czy można je przerobić.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z oski nie pasują do Q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kama79 napisał:

Mam jedno pytanko,jaka jest różnica miedzy osłonami tarcz tył 288mm ośka ,a quatrro?Czy można je przerobić.

Jeśli potrzebujesz osłon to Q to nie jest tak źle z dostępnością, można znaleźć na aukcjach tylko trzeba szukać po zdjęciach, a nie po numerach, w tej chwili jest dostępna oferta: http://allegro.pl/oslona-tarczy-lewy-tyl-audi-a4-b7-8e0-i6854485944.html.

Edytowane przez daniok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze z linku to są od ośki,takie mam.Czyli mam szukać tych drugich bez tego wcięcia w środku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kama79 napisał:

Pierwsze z linku to są od ośki,

Masz rację, sam źle spojrzałem, już poprawiłem.

 

Godzinę temu, kama79 napisał:

Czyli mam szukać tych drugich bez tego wcięcia w środku.

 

Tak, dla osłony 288mm charakterystyczne jest przetłoczenie przypominające "odcisk buta", a następnie dla Q brak tego wcięcia od strony piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...