Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade hamulców w A4 B6/B7


H4mm3R

Rekomendowane odpowiedzi

@daniok Dobra, z tym "wszystko powyżej" daję spokój. Czy możesz uściślić skoro moje obecne hamulce (przód) mają tarcze 312, to idąc za "kompendium" z pierwszej strony topiku powinienem szukać zestawu 1LA/ lub 1LC (320) Ponieważ wg ETKI nic podobnego nie występowało w B6 seryjnie, i pojawia się dopiero (wg tejże ETKI) w B7, powinienem szukać wg OEM >>>>MOD B7 1LA, 1LC/ tarcza 320 (8E0615301AD) - lewy zacisk 4F0615123, prawy zacisk 4F0615124, jarzmo Prawe/Lewe 4F0615125, klocki 8E0698151G czy dobrze?

Ale oczywiście jak już któryś z kolegów wyżej podpowiedział, samo jarzmo i zacisk nie mają nabitych nr OEM. Czy możesz mi w takim razie podpowiedzieć jakie numerki powinny być widoczne na zacisku i jarzmie wg powyższego OEM (if its correct) wyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

4 minuty temu, Wylye napisał:

@daniok Dobra, z tym "wszystko powyżej" daję spokój. Czy możesz uściślić skoro moje obecne hamulce (przód) mają tarcze 312, to idąc za "kompendium" z pierwszej strony topiku powinienem szukać zestawu 1LA/ lub 1LC (320) Ponieważ wg ETKI nic podobnego nie występowało w B6 seryjnie, i pojawia się dopiero (wg tejże ETKI) w B7, powinienem szukać wg OEM >>>>MOD B7 1LA, 1LC/ tarcza 320 (8E0615301AD) - lewy zacisk 4F0615123, prawy zacisk 4F0615124, jarzmo Prawe/Lewe 4F0615125, klocki 8E0698151G czy dobrze?

Ale oczywiście jak już któryś z kolegów wyżej podpowiedział, samo jarzmo i zacisk nie mają nabitych nr OEM. Czy możesz mi w takim razie podpowiedzieć jakie numerki powinny być widoczne na zacisku i jarzmie wg powyższego OEM (if its correct) wyżej?

Masz na pierwszej stronie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@H4mm3R

Rzeczywiście. wyszedłem na - oględnie mówiąc - kogoś mało rozgarniętego... Dziękuję. Po prostu dopiero teraz dopatrzyłem się, że pod każdą fotka są tam dodatkowe informacje. Nie mam już więcej pytań. Dziękuję za cierpliwość użytkowników "tego kanału" - wracam na "swój"

Ps gdyby ktoś kto "idzie wyżej jak 320" miał na zbyciu zaciski 320 + jarzma, proszę o info z ceną na PRIV - odkupię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, planuję upgrade z 312/255 na 345/300 ewentualnie 312/288. 

Naczytałem się co nie miara i mam kilka pytań, bo wizualnie pewne zaciski wyglądają tak samo (chodzi mi o te pod 345mm) i w Etce różnią się tylko końcową literką i początkowymi 2 literkami (oznaczenie modelu). 

Mam w związku z tym kilka pytań:

1. Czy zaciski + jarzma od A4 B8 345mm podchodzą do A4 B6 P&P?

2. Czy zaciski + jarzma od S3 8P/L 345mm lub od Leona Cupra oraz VW Golfa 345mm pasują P&P do A4 B6, czy te zaciski tylko wyglądają z zewnątrz tak samo, ale nie pasują?

3. Czy mogę zrobić SWAP tylko z przodu i mieć 345mm/255mm? Czy auto wtedy będzie źle/nierówno hamować?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Norakus napisał:

Cześć, planuję upgrade z 312/255 na 345/300 ewentualnie 312/288. 

Naczytałem się co nie miara i mam kilka pytań, bo wizualnie pewne zaciski wyglądają tak samo (chodzi mi o te pod 345mm) i w Etce różnią się tylko końcową literką i początkowymi 2 literkami (oznaczenie modelu). 

Mam w związku z tym kilka pytań:

1. Czy zaciski + jarzma od A4 B8 345mm podchodzą do A4 B6 P&P?

2. Czy zaciski + jarzma od S3 8P/L 345mm lub od Leona Cupra oraz VW Golfa 345mm pasują P&P do A4 B6, czy te zaciski tylko wyglądają z zewnątrz tak samo, ale nie pasują?

3. Czy mogę zrobić SWAP tylko z przodu i mieć 345mm/255mm? Czy auto wtedy będzie źle/nierówno hamować?

1. nie

2. pasują ale trzeba dac inne przewody

3. za duża różnica, wrzucaj 320/288mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ, jak napisałem w inicjującym wpisie - nie "upalam" auta postanowiłem zgodnie z radami z tego (jak również z for brytyjskich i amerykańskich) zrobić SWAP - stage1 ze standardowych u mnie hamulców 312 - na 320. Zastosuję do tego zgodnie z instrukcją jarzma i zaciski dedykowane wg tego TIPSA

Cytuj

>>>>BRAKE MOD/swap 312/320 B6>B7 brake system 1LA, 1LC/ or A6C6 (calliper must be marked 973/974, calliper support must be marked 716) tarcza 320 (8E0615301AD) - lewy zacisk 4F0615123, prawy zacisk 4F0615124, jarzmmo Prawe/Lewe 4F0615125, klocki 8E0698151G  (Z tyłu zacisku320mm sa 3 cyfry 973 i 974, w jarzmie zaś - 716) (in use in AUDI A4 B7, A6 C6 ie. 3.2 FSI nr.OE: 973/974)

Ponieważ, tył w moim quattro posiada zacisk 255 - zdecydowałem na razie zrobić tylko przód. Opinie które spotkałem mówią, że konfiguracja 320/288 (przód tył) jest optymalna, jednak zarówno na "audizine", kilku innych forach "w świecie" jak i tu w tym wątku konfiguracja 320/255 uznawana jest za wciąż "przyzwoitą" Na początek spróbuję więc tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2018 o 17:43, daniok napisał:

Tak, trzeba zmienić wszystko wymienione.

 

Przy typowych (wysokich) cenach zestawu na tył w stosunku do korzyści według mnie nie ma to sensu, stoczyłem "małą" dyskusję na ten temat w tym wątku (https://a4-klub.pl/topic/18311-upgrade-hamulców-w-naszych-a4/?page=313&tab=comments#comment-5152401).

Dzięki za odpowiedź. W takim razie przejdę tylko na 288mm. @Dev lub ktoś inny, kto się tym zajmuje .. macie może zestaw na tył 288 pod Quattro? Wystarczyły by mi zaciski z jarzmami. Osłony mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, tsluszniak napisał:

Dzięki za odpowiedź. W takim razie przejdę tylko na 288mm. @Dev lub ktoś inny, kto się tym zajmuje .. macie może zestaw na tył 288 pod Quattro? Wystarczyły by mi zaciski z jarzmami. Osłony mam.

Zaciski i jarzma są takie same dla FWD i Quattro, różnica to tylko osłony.

W dniu 8.04.2008 o 19:41, H4mm3R napisał:

Swap tył:
X > 255 – Potrzeba: Zacisk, jarzmo i tarcza
X > 288 – Potrzeba: Zacisk, jarzmo, tarcza i osłony (Dla quattro – 8E0615611Q/8E0615612Q; dla FWD – 8E0615611P/8E0615612P)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, cysiek18 napisał:

Zaciski i jarzma są takie same dla FWD i Quattro, różnica to tylko osłony.

 

Racja, nie doczytałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może głupie pytanie ale wydaje mi się że nie ma różnicy miedzy zaciskami z anglika a4 b7, numer pasuje wiec jest ok tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, daniel2 napisał:

Panowie może głupie pytanie ale wydaje mi się że nie ma różnicy miedzy zaciskami z anglika a4 b7, numer pasuje wiec jest ok tak ?

Jezeli nr pasuje to jak najbardziej.

Na potwierdzenie tego jest fakt ze nikt przy swapie prawusa na lewusa nie zmienial zaciskow:decayed:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wesz82 napisał:

Jezeli nr pasuje to jak najbardziej.

Na potwierdzenie tego jest fakt ze nikt przy swapie prawusa na lewusa nie zmienial zaciskow:decayed:

:thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy swapie 312/255 na 320/288 przewody zostają te same czy też trzeba zmienić? 

Edytowane przez r7adek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, r7adek napisał:

Przy swapie 312/255 na 320/288 przewody zostają te same czy też trzeba zmienić? 

Zostają te same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, r7adek napisał:

Przy swapie 312/255 na 320/288 przewody zostają te same czy też trzeba zmienić? 

Trzeba zmienić, na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest nr. Zestawu naprawczego na tył 288, same gumki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, MilUl napisał:

Jaki jest nr. Zestawu naprawczego na tył 288, same gumki

TRW - SJ1236

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie mam pojecia czy bylo już to pytanie ,szukałem wyżej ale nie widze.
Czy tarcze od s4 b5 lub s6 c5 321 mm i osadzenie 46.2 mozna wrzucić zamiast oryginałów 320 mm i 46.5 ?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Dawid Wątroba napisał:

Panowie nie mam pojecia czy bylo już to pytanie ,szukałem wyżej ale nie widze.
Czy tarcze od s4 b5 lub s6 c5 321 mm i osadzenie 46.2 mozna wrzucić zamiast oryginałów 320 mm i 46.5 ?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

S6 miało chyba inna wysokosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S6 miało chyba inna wysokosc
Ta mój błąd c5 4.2 chyba mialo podobnie no ale nie ważne :) Co z głównym pytaniem czy można to wsadzić ?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...