Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 ściąga w prawo


candis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam problem ze ściąganiem auta w prawo.

Kilka razy robiłem pełną geometrię zawieszenia, ostatnio wymieniłem końcówki drążków, mój mechanik twierdzi,że nie ma już innych luzów.

Dzieje się to najczęściej przy przyspieszaniu, ale nie ma reguły.

Ostatnio zauważyłem, że jak podczas jazdy delikatnie skręcę kierownicą i puszczę to w prawo odbija mocniej niż w lewo tzn. jak skręcę w lewo i puszczę kierownicę to auto zacznie skręcać w prawo. Z drugiej strony po puszczeniu auto jedzie prosto.

Może ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną bo ja już nie mam do tego sił :(

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbieżność lub opony. moim zdaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność 100% jest ok. była robiona kilka razy i to pełna z kątami pochylenia kół i wszystko mieściło się w normach.

Opony też są ok bo letnie były nawet w reklamacji, ale nie wykryli żadnej wady, a na zimówkach(nowe pirelli)jest to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak zmieniałeś opony to na tych samych felgach czy innych?? Ja jednak doszukiwał bym się problemu właśnie w oponach lub felgach. Najlepiej było by gdybyś przerzucił jakiś sprawdzony komplet od kogoś i sprawdził jak na nim zachowuje się twoje auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jeszcze jedną rzecz bym sprawdził mianowicie hamulce - czy przypadkiem nie blokuje się z jednej strony bo to tez będzie dawać takie objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wie czy na ściąganie może mieć wpływ maglownica albo górne mocowanie amortyzatora? J

Jeśli to może być od tego co i jak należy sprawdzić żeby nie wymienić niepotrzebnie połowy samochodu.

Przeczytałem już mnóstwo postów na różnych forach i dalej nie doszedłem do niczego konkretnego a na niektórych forach powtarzają się te dwa elementy w podobnych przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez sie z tym borykam :/ geometria nie pomagala , zmienilem opony na inne to w porownaniu do poprzedniejszych jeszcze bardziej sciagalo , ja odczowam jeszcze wieksze parcie na sciaganie w prawo kiedy wsiadzie z przodu pasarzer , kupilem zestaw wahaczy meyle ponoc wzmacniane i po wymianie zobaczymy co dalej :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wina leży od strony opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam ten sam problem ale w A4 B5. U mnie to chyba wina hamulców, bo po prawej klocki mam zjechane na 30% a z lewej prawie że 90%. Opony mam letnie nowe, koła wyważone, wachacze pół roku temu wymieniany komplet. Więc najpierw zaciski posmaruję żeby chodziły, a jeśli dalej będzie ściagać to pewnie znaczy że to coś ze zbieżnością:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie... mam problem ze ściąganiem w prawo (aby jechać prosto kierownica musi byc przekręcona w lewo... powiedzmy o jakieś 15-20st)

- zawieszenie przód wymienione w komplecie (łączniki, wahacze, koncowki + drążki)

- nowe opony zimowe, wyważane przy zakładaniu (nokian na alufeldze R15), brak spadków ciśnienia w oponach

- pełna geometria 3d zrobiona

- układ hamulcowy w pełni sprawdzony

Może ktoś ma jakis pomysł?

Edytowane przez EaglePoland
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne się pod temat bo mam podobny problem w moim b7. Ściąga cały czas delikatnie w prawo i podobnie miałem robioną zbieżnosc dwukrotnie. Zawieszenie z hamulcami sprawdzone. Jadąc samemu jest jeszcze miarę dobrze ale ostatnio wiozłem pasażera ponad 100kg z przodu, to po puszczeniu kierownicy samochód zaczął zawracać :facepalm:

Dodam, że mam obniżone zawieszenie sprężynami Eibach + amortyzatory z 1BE. Czy przez taki zestaw mogą dziać sie takie rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie zawieszenie (sprawdzony przód i tył), hamulce, opony a geometria została zrobiona to przychodzi mi do głowy jeszcze zainteresowanie się maglownicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! 

Czy ktoś z powyższych rozwiązał problem ściągania auta podczas jazdy? Widzę, że sporo osób miało taki problem, ale brak rozwiązania. 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem ciekaw czy ktoś rozwiązał problem. U mnie nie ściąga jakoś mocno. Po ustawieniu kierownicy prosto zaczyna delikatnie zjeżdżać do prawej, im szybciej jadę tym mocniej. Wiele osób pisze, że ustawiało pełną geometrię ale czy robiliście to prawidłowo? Słyszeliście o ustawianiu krzywej zbieżności? Podobno wszystkie vagi z wielowahaczem tak się ustawia. Żaden z zakładów zajmujący się geometrią nie wiedział o co chodzi:) W aso za takie pełne ustawienie biorą ok 500zł. Wiem tylko tyle, że auto unosi się trochę do góry na takiej specjalnej belce (google VAG1925) i reguluje końcówki drążków tą drugą mniejszą śrubą od góry.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Odświeżam temat ponieważ mam problem co wszyscy powyżej i nie mam pojęcia co może być przyczyną. Wymienialem już nawet pompę od wspomagania. Uporal się ktoś z tym problemem moze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.01.2021 o 18:15, dawid93 napisał:

Czesc. Odświeżam temat ponieważ mam problem co wszyscy powyżej i nie mam pojęcia co może być przyczyną. Wymienialem już nawet pompę od wspomagania. Uporal się ktoś z tym problemem moze?

Mam ten sam problem u siebie w aucie. Rzeczy wymienione w aucie to (amory, sprężyny, wahacze, drążki, maglownica po regeneracji, pompa wspomagania nowa, opony nówki, felgi po regeneracji, łożyska kół nowe, zaciski przód i tył po regeneracji) zbierzność ustawiana 4 razy i wszystko ok. Z tym że u mnie wyglada to tak ze podczas jazdy po prostej drodze auto delikatnie sciaga w prawo kierownica ideale jest prosto i nawet kiedy trzymam idealnie prosto kierownice i jade autem to sciąga w prawo mimo iż kierownica ani drgnie. Zastanawiam sie nad dwoma rzeczami a mianowicie  po pierwsze zawieszenie tył (tuleje sa juz delikatnie rozwarstwione) a po drugie prawidłowe ustawienie zbieżności w aso ze specjalna belką do wielowahacza. Podsuwowójąc w 99% wykluczam zawieszenie przednie a nawet cały przód. Generalnie nie mam juz do tego siły :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...