Jump to content
0
MIIKEW

[INNE] Passat B6 i jego elektryczny ręczny - które bezpieczniki od silniczka prawy tył

Recommended Posts

Witam

jak w temacie, mam problem z silniczkiem prawy tył do ręcznego, lewy działa ok, na kompie wywala błąd silnika

teraz : które bezpieczniki są od tego silniczka ? wieczorem zdejmę koło i wypnę wtyczkę to sprawdzę czy jest napięcie w niej

silniczek podepnę bezpośrednio do aku to sprawdzę silniczek ale bezpieczniki nie wiem które są od czego, mam książkę ale po francusku i nic nie qmam

na passat forum można czekać na odpowiedź latami :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A skąd sie wziął błąd ? Moze przy wymianie klockow ktos zle przeprowadził procedure NASTAWOW :)

Z ktorego roku autko ?



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2005, nie ruszane nic

po prostu wczoraj zacząć wyć z zegarów mrygać ręczny

jak naciskam przycisk to lewy sie zwalnia/zaciąga a prawy martwy w pozycji zwolniony

mogę jeździć tak ale to wycie gongu z liczników doprowadza mnie do stanu w którym mógłbym wygryźć ten gong zębami trzonowymi

dopiero w sobotę jadę do mechaniorów, więc do tej pory chciałem coś zaradzić

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czasem autko nie miało słabego AKU podczas palenia ? Jakie numery błędów są i gdzie masz?



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

niestety numeru nie pamiętam, ale podłączyłem vcds-a i robiłem nastawy, lewym sobie pstrykałem on off i ładnie reagował, pobór prądu był jakieś 1,5A max chyba natomiast prawy ani pół mili ampera nie pociągnął, więc stawiam uwalony silniczek albo bezpiecznik na prawą strone o ile to jest w ogóle rozdzielone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz wtyke w silniczku moze cos zasniadzaiło od soli a jak nie to okablowanie do silniczka .



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ale najpierw bym chciał wiedzieć skąd te kable idą tzn z którego bezpiecznika

może ktoś napisze ...

Kable ida do sterownika , musisz odczytać dokladnie numer błedu wtedy moze cos wiecej powiedzieć :)



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

najpierw na wtyczce sprawdz czy ida napiecia, jak ida to masz zacisk do wymiany


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej:) U goscia robie taki sam problem.Kontrolii od recznego mrugaja i nic nie reaguje.Ja zdiagnozowałem wykonczony zacisk.Zdejmij wtyczke od zacisku i weź sobie skombinuj plusa i minusa podaj na piny przy zacisku.Jezeli bedzie chodzic to znaczy ze jest dobry.Potem zeby go cofnac zamien bieguny i wtedy sie rozjedzie.Jezeli tak zrobisz to bedziesz wiedział co dalej robic.A napiecie to zwykła kontrolka sobie sprawdzisz czy idzie z wtyczki.Potem jak go zmienisz(zacisk) wysteruj je aby sie ustwiły w swojej pozycji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobra wracam z garażu, na silnik nie idzie napięcie, zdjąłem wtyczkę, podpiołem miernik wdusiłem ręczny w kabinie, lewy się zaciągnął, prawy 0V

nie zdążyłem podpiąć pod silniczek 12V ale na tą chwile zakładam że jest dobry, najpierw muszę sie dowiedzieć skąd idzie napięcie na niego

btw obudowa silniczka jest lekko pęknięta, widać że przez nią dostała się sól i piasek, pewnie zablokowało przekładnie i silniczek pobrał za duży prąd i spalił albo jakiś bezpiecznik albo przekaźnik teraz gdzie ich szukać ?

najlepiej z etki jakieś schematy by sie sprzydały

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz peknieta oslone to mozesz kupic nowy silniczek :confused4: Nie bylo przypadkiem bledu ze ciezko chodzil? Sprawdz czy kable nie sa ujarane w tej wtyczce.

Idzie przeczyscic ten silniczek, ale jak juz wogole nie chodzi to mogl sie spalic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daj napiecie na sam silnik to bedziesz wiedział czy chodzi.Jezeli masz bład hamulca prawego to moze byc tak ze na niego nie pojdzie napiecie.A jezeli jest pekniety to pewnie jest uwalony bo ponoc to ich bolaczka.A powiedz czy przycisk od recznego ci mruga i na zegarach tez czy jest normalnie?Zrob sobie na szybko te kable i daj napiecie na silnik.Jak bedzie pracował to bedzie dobry ale jak tylko tak tyknie i w jedna i druga strone to do wywalenia bo pekniecie go uszkodziło.A jezeli bedzie dobry to pozostaje cie przewalic bezpieczniki i kable od samego hamulca do sterownika.Sprawdź rowniez piny czy nie sa rozgiete.Ale najpierw napiecie na silnik to bedzie bardzije jasno w czym rzeźbic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oto błąd

Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.lbl

Control Module Part Number: 3C0 907 801 B HW: 3C0 907 801 B

Component and/or Version: EPB VC8HC001 013 0001

Software Coding: 0000012

Work Shop Code: WSC 05311 000 00000

VCID: 2142E7DAC793FC14

Fault Codes have been Erased

1 Fault Found

02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)

012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON

Freeze Frame

Fault Status: 11111100

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 17

Reset counter: 165

Mileage: 181232 km

Time Indication: 0

Date: 2012.01.18

Time: 06:01:39

Freeze Frame

Voltage: 14.60 V

Count: 87[br]Dopisany: 08 Luty 2012, 08:13_________________________________________________po skasowaniu błędu natychmiastowo się pojawia, bez naciskania przycisku czy czegoś tam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałes sprawdzic czy działa zacisk:)moj dzis przyszedł załozyłem zrobiłem nastawy i chodzi pieknie.Poswiec sie połoz pod auto i podaj napiecia na silnik.wtedy wszystko wyjdzie.a o błedzie pisałem ci wyzej ze moze byc bo silnik albo ma zware albo przejscia nie ma poprostu dlatego takie rzeczy wyskakuja.Sprawdź silnik to bedzie wiadomo co jest 5.Pozdrawiam:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zacisk działa, tzn po przyłożeniu 12v na silniczek kręci się, natomiast nie ma napięcia w wiązce, czy ktoś ma schematy gdzie to leci ? od silniczka z zacisku do jakiegoś przekaźnika ? bo w VAGu widzę że jak się lewy zaciąga to pobór prądu na starcie dochodzi do 4A potem leci już koło 1.5A więc na pewno nie może tym sterować bezpośrednio moduł tylko jakiś przekaźnik

proszę o schemat elektryczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

To grubsza sprawa.Wiazka od hamulca jak pamietam wchodzi w podłage takze jak wejdziesz do srodka i zapewne odsuniesz kanape to bedziesz ja widział.Wtedy musisz leciec po kablach.Wiem ze sterownik jest pod podłokietnikiem i jak narazie przeleciał bym kable i sprawdził przejscie z poczatku do konca bo moze którys jest gdzies przełamany przetarty bądź gdzies maja zware ze soba ale to raczej odpada.Nie wiem jaki masz program bo ja swojego robiłem vcds-em bo ponoc tylko nim mozna serwisowo rozjechac zaciski i zjechac.Niestety dojascia do schematów nie mam bo napewno by nam pomogły.Ale martwi mnie sterownik czy on nie wysiada powoli ale miejmy nadzieje ze nie.Narazie trzeba szukac najprostszych przyczyn.Powiem ci ze problem kóry ja miałem był inny bo miałem awarie całego hamulca a dokłądniej nie zaciagał mu ani jednej ani drugiej strony i mrugał przycisk od recznego i na zegarach tez i nic nie reagowało.Skoro mówisz ze jak wysterowałes silnik i sie zjechał i rozjechał to trzeba grzebac w instalacji niestety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz ja nie musze uzywac programu zeby wysterowac hamulec lewy , mruga przycisk i na zegarach mruga i gong bije ale nadal jak nacisne hamulec i przycisk recznego to sie zaciaga tyle tylko ze tylko lewy wiec stawiam ze sterownik jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

vcds-em w serwisie np przy zmianie klocków z tyłu musisz zjechac zaciski i własnie nim to sie robi bo jezeli recznie sie to zrobi to poźniej cuda sie dzieja:)U mnie tez mrugały ale hamulec wogole sie nie zaciagał z lewej strony a prawy zacisk był padniety.Wogóle to posrany jest ten cały reczny w passacie jakby nie mogli zrobic normalnego. :wallbash:Sproboje pogadac z kumplami na warsztacie bo pamietam ze kiedys był jakis przypadek z tym recznym i ze była opcja wymiany sterownika ale nie pomogło. A potem sie okazało ze auto było gdzies po wypadku bo włascicielowi sie zapomniało o tym powiedziec i kable były podziabane i to był powód awari.Jutro zagadam i moze sie czegos konkretniejszego dowiem:)w mietku tez jest pompa sbc i tez przy zmianie klocków takie bzdury sie dzieja:)no cóż technika idzie w góre...

Share this post


Link to post
Share on other sites

udało mi się wygrać z ręcznym choć ciężko było, obyło się bez kosztów (parę piwek tylko poszło)

rozebrałem zacisk, wyjąłem silnik z przekładnią (dwa torxy) ponieważ była pęknięta obudowa przekładni w środku był niezły syf więc wyczyściłem wszystko i nasmarowałem, obudowę skleiłem i złożyłem do kupy, po zamontowaniu do samochodu od razu zadziałało

teraz żeby ktoś nie robił tego co ja jeszcze raz,

jak wypniemy silnik z wtyczki i przyłożymy tam miernik (ja mam Sanwe dobrą) to nie zobaczymy tam napięcia bo okazuje się że sterownik bada najpierw czy silnik jest, bardzo małym prądem i jak nie widzi zwarcia (silnik sprawny z zacisku ma ~3ohm) to nie da napięcia 12V więc tak nie ma co sprawdzać

żeby sprawdzić silnik należy go całkiem wyjąć z przekładni i przyłożyć 12v - bieguny obojętnie jak się kręci to trzeba szukać dalej

od razu powiem co mi nie pomogło

wypinanie aku na 5h

naciskanie 100razy przycisku hamulca

trzymanie 30s przycisku hamulca podczas przekręcania kluczyka

wszystkie czary robione VCDSem typu autoadaptacje, kodowania i inne pierdoły

jakby ktoś miał pytania i podobne problemy chętnie jeszcze coś opowiem :)

a tu fajnie pokazane ustrojstwo

https://sites.google.com/site/1810martin/passat-b6-electric-park-brake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam wyciek płynu hamulcowego z zacisku elektrycznego tylnego lewego koła,po zdjeciu koła zauważyłem pękniętą obudowę silniczka zacisku.Czy płyn hamulcowy powinien znajdować się w obudowie silniczka czy np padło uszczelnienie i stąd wyciek? Link do postu na forum passata post nr #12

http://forum.vw-passat.pl/threads/142620-Regeneracja-silnik%C3%B3w-elektrycznych-hamulca-r%C4%99cznego

Edited by Dragon30

Share this post


Link to post
Share on other sites

www.regeneracja-zaciski.pl

tam Ci pomogą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowiadając na pytanie z tematu :) Bo nie padła tutaj odpowiedź.

Jeżeli w trasie zaskoczy Was (tak jak mnie) awaria hamulca ręcznego w VW Passacie B6 i pojawi się sygnał ostrzegawczy, dźwięk który nigdy nie ustaje (można zwariować) to jest na to metoda.

Przekopałem 10 poradników i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi, jest też film jakiegoś człowieka, który pisze, że trzeba wyjąć bezpiecznik numer 2 po stronie pasażera - BZDURA.

Wyjęcie tego bezpiecznika powoduje, że nie działa połowa rzeczy w aucie i silnik przechodzi w tryb awaryjny.

Aby SKUTECZNIE na jakiś czas (dotarcie do serwisu?) wyłączyć dźwięk przy zepsutym elektrycznym ręcznym w Passacie B6,

trzeba po stronie kierowcy wyjąć bezpieczniki numer 29 i 30.

Dźwięk ustaje, błąd znika, ręczny przestaje działać w ogóle.

Minusy?

Po tej operacji nie będzie Wam działało również ESP. Ale to ratuje sytuacje bo można bezpiecznie dojechać do domu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...