Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie asystenta zmiany pasa ruchu - Audi Side Assist 2008-2012


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, MarcinOslo napisał:

Bo masz bledy w 3C.

Czyli opcja w MMI działa dopiero gdy wszytsko DZIAŁA prawidłowo i nie ma błędów.  No dobra,ale o co chodzi z tym błędem

-01517 - Sterownik przyłączenia przyczepy /czujnika holowania (J345)             004 - Brak sygnału / brak komunikacji              Ramka zamrożona:                     Stan błędu: 01100100                     Priorytet błędu: 6                     Częstość błędu: 1                     Wew.licznik błędów: 126                     Przebieg: 203115 km                     Wskaźnik czasu: 0                     Data: 2019.03.03                     Czas: 09:04:31

Edytowane przez kamilch-1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2014 o 01:22, bigjasiu napisał:

Tak, zakodowany lecz wyskoczył mi błąd (02849 - Control Module for Lane Change Assistance (j769).....

Kolego i co było powodem tego błędu?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Został mi jeden błąd,który wyskakuje po naciśnięciu przycisku side assist i uniemożliwia włączenie? Oczywiście nie mam haka. Jakoś pomysł? 

Adres 3C: Zmiana pas.ruchu        Plik etykiet: Brak

Znaleziono 1 błąd:
01517 - Sterownik przyłączenia przyczepy / czujnika holowania (J345)
            004 - Brak sygnału / brak komunikacji
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100100
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 142
                    Przebieg: 203874 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2019.03.23
                    Czas: 22:02:02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, MarcinOslo napisał:

Zmien kodowanie z 0010102 na 0000102.

Właśnie dzisiaj też na to wpadłem.

 Niestety nic to nie zmieniło. Błąd znikną do momentu  wciśnięcia przycisku asystenta.

Edytowane przez kamilch-1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,
Natknalem sie na ten post po zakupie A4ki z wbudowanym lecz uszkodzonym systemem side assist.
Auto mialo lekka stluczke w prawy tyl, o czym wiedzialem lecz niestety po zdjeciu zderzaka okazalo sie ze plastikowa obudowa modulu master (8KO 907 566 B) jest peknieta a caly system Side Assist jest kompletnie niewidoczny (3C-Lane Change -- Status: Cannot be reached 1100)

Mam w zwiazku z tym kilka pytan do doswiadczonych kolegow:

1. Gdzie kupic nowy/uzywany modul 8KO 907 566 B? 
Widze ze za rosadne pieniadze mozna kupic tutaj: https://bt-cars.pl/sterowniki-asystentow/19190-audi-a4-a5-modul-sterownik-asystenta-zmiany-pasa-8k0907566b-8k0907568b-4g0907568-8k0-907-566-b-8k0-907-568-b-side-assist.html 
lecz pytanie czy jest sens kupowac nowke i nie poszukac uzywki na allegro...

2. Czy po wstawieniu nowego modulu master identycznego z uszkodzonym trzeba cos kodowac czy wystarczy podpiac wtyczke i powinno wszystko hulac?

3. Czy konieczna jest kalibracja calego  systemu side assist po wymianie modulu  8KO 907 566 B? 

4. Jesli w gre wchodzi kodowanie/kalibracja, kto cos takiego zrobi za rozsadne pieniadze w okolicach Poznania ?

5. Gdziek kupujecie generalnie oryginalne czesci? Np sruby montazowe  N 908 974 01?

Bede wdzieczny za wszelka pomoc w temacie.

Pozdrawiam

Wojtas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, push3k napisał:

Gdzie kupic nowy/uzywany modul 8KO 907 566 B? 

Te z linku z BT-CARS można kupić . Jeśli chodzi o nowe to trochę kosztują . Z tego co widzę to mają z jednego auta ( ale trzeba dopytać ) , jeśli tak to może Ci to zadziałać bez kalibracji .

Jak wymienisz tylko jeden , to raczej będziesz musiał robić kalibrację :eusathink:.U mnie w ASO wołali 800zł. Kupiłem na ebayu niemal nowe , założyłem i śmigają super bez kalibracji . Jeśli chodzi o śrubki , to w ASO .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Mariusz,

Dzieki za informacje. Wlasnie dzwonilem do BT Cars. Zapytalem o mozliwosc wyprobowania czesci i ewentualnego odeslania jesli cos bedzie nie halo, ale wspomnieli ze po podlaczeniu nastapi aktualizacja oprogramowania modulu, po ktorej stanie sie on dla nich "mniej wartosciowy". Sugerowali podjechac do Radomia do swojego elektronika w celu przeprowadzenia testu ale to w moim przypadku koniecznosc wziecia urlopu i wywalony caly bak paliwa... Zapytam w ASO szczegolowo jakie dokladnie  czynnosci musza byc wykonane po zamontowaniu Mastera i jaki bylby calkowity koszt zakladajac ze sam dostarcze część. Jeśli kwota nie zwali z nóg zalatwie to przez ASO bo moze okazac sie ze bedzie to tansze niz jazda na drugi koniec Polski

Pozdr

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, kamilch-1984 napisał:

Został mi jeden błąd,który wyskakuje po naciśnięciu przycisku side assist i uniemożliwia włączenie? Oczywiście nie mam haka. Jakoś pomysł? 

Adres 3C: Zmiana pas.ruchu        Plik etykiet: Brak

Znaleziono 1 błąd:
01517 - Sterownik przyłączenia przyczepy / czujnika holowania (J345)
            004 - Brak sygnału / brak komunikacji
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100100
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 142
                    Przebieg: 203874 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2019.03.23
                    Czas: 22:02:02

mam ten sam problem tylko, że w A6.

pojawił się po wymianie MASTERa, który był uszkodzony. Błąd uszkodzenia sterownika zniknął a pojawił się właśnie ten co u Ciebie.

i też nie ogarniam, a haka nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dsz1985 napisał:

mam ten sam problem tylko, że w A6.

pojawił się po wymianie MASTERa, który był uszkodzony. Błąd uszkodzenia sterownika zniknął a pojawił się właśnie ten co u Ciebie.

i też nie ogarniam, a haka nie mam

Może trzeba zamontować hak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, push3k napisał:

Zapytalem o mozliwosc wyprobowania czesci i ewentualnego odeslania jesli cos bedzie nie halo, ale wspomnieli ze po podlaczeniu nastapi aktualizacja oprogramowania modulu, po ktorej stanie sie on dla nich "mniej wartosciowy".

 Co za bzdura ...?‍♂️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomogła Edycja parametru wartości na wartość starą 0000103.

 

wartość 0010104  na 0000103

Edytowane przez dsz1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.03.2019 o 08:22, dsz1985 napisał:

Pomogła Edycja parametru wartości na wartość starą 0000103.

 

wartość 0010104  na 0000103

Zmieniałem u siebie kodowanie z 0 010102 na 0000102 .

Sukces!!! Dzisiaj wpisałem  jeszcze raz kodowanie i działa ? Ten mod dał mi popalić ?

 

Po zmianie lusterek z lampkami side assit,a raczej obudowy lusterek przy 100-120 km/h . Tylko przy lusterku od strony kierowcy. Zauważył ktoś takie zjawisko? 

Pss. przed wymianą nie było tego problemu. Nie występuje ten problem gdy lusterka mam całkowocie złożone,gdy złożę je nawet manualnie ciągnąc do siebie tak żeby wyskoczyły że swojego miejsca. Ktoś coś?  

Edytowane przez kamilch-1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem,

Dziś przyszedł z Niemiec używany prawy radar MASTER 8K0 907 566 A który podłączyłem i martwy system side assist ożył (wcześniej "could not be reached").
Niestety mimo, że zamawiałem wersję 566 B przysłano mi wersję 566 A. W tej chwili mam zatem MASTERA 566A i SLAVE'A 568B.
Ponizej kod bledu. Czy mozna wykonac update softu modulu? Jesli tak to w jaki sposob/jakim oprogramowaniem? 
Za radar dalem 60EUR ale odesle go jesli wersja master "A" nie ma szansy zadzialac z wersja "B" slave.
Dzieki z gory za info.
Wojtas

 

Address 3C: Lane Change        Labels: Redir Fail!
   Part No SW: 8K0 907 566 A    HW: 4L0 907 566 B
   Component: J0769_SWA_MasterH01 0020  
   Revision: 00H01000    Serial number: 6PZ 009 014-12
   Coding: 0000102
   Shop #: WSC 06342 000 00000
   VCID: 356525E72781

   Part No: 8K0 907 568 B
   Component: J0770_SWA_Slave_H01 0040

1 Fault Found:
01043 - Control Module; Incorrect Software Version 
            000 -  - 
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 42
                    Mileage: 244590 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2019.04.06
                    Time: 07:10:56

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Mam nietypowy problem. Mianowicie, wymieniałem w ASO przednią szybę i lakierowałem maskę - dostałem kamieniem w trasie. Po odebraniu auta z serwisu, zaraz po przejechaniu kilku kilometrów wyłączył się side assist z komunikatem system fault (błędy C111611, C111711 - lampka ostrz. asys.zmiany pasa ruchu w lust.zewn. po stronie kierowcy i po stronie pasażera. Zwarcie z masą, oraz C111715 Lampka ostrz. asys. zmiany pasa ruchu str.p.pasaż. Przerwa/zwarcie z potencjałem plus. Po ok 300 km przestały działać również czujniki parkowania. Wtedy pojawił się błąd C111504: Sterownik 2 asystenta zmiany pasa ruchu Uszkodzenie. Na końcu po 2 tys. km. błąd VAG01628: Czujnik sygnalizacji przy parkowaniu, przedni lewy, na środku. W serwisie powiedzieli, że odłączali tylko czujnik rozpoznawania deszczu i światła do wymiany szyby, a kalibracja kamery nie jest wymagana po wymianie. Pytanie: Czy podczas wymiany szyby, lub błędnie przeprowadzonej kalibracji kamery mogło dojść do uszkodzenia asystenta zmiany pasa ruchu i asystenta parkowania? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. 

Kupiłem auto pozbawione zderzaka i wiązki pod pdc i asystenta. Z tego co patrzyłem to na popularnym portalu aukcyjnym są wiązki zakończone dwiema czarnymi kostkami lub jedną kremową. Czym one się różnią?

No i kolejna kwestia czy moduły są zamienne a4/a5 8k0 na 8t0? Zastanawiam się czy jak podłączę je po zakupiem przed zamontowaniem zderzaka to czy wysypią się adaptacje w tych sterownikach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, bodas napisał:

Mam pytanie. 

Kupiłem auto pozbawione zderzaka i wiązki pod pdc i asystenta. Z tego co patrzyłem to na popularnym portalu aukcyjnym są wiązki zakończone dwiema czarnymi kostkami lub jedną kremową. Czym one się różnią?

No i kolejna kwestia czy moduły są zamienne a4/a5 8k0 na 8t0? Zastanawiam się czy jak podłączę je po zakupiem przed zamontowaniem zderzaka to czy wysypią się adaptacje w tych sterownikach?

Wiązka zakończona dwoma wtykami jest pod PDC i Side Assists, z jedną tylko pod PDC.

Lepiej wszystko założyć jak należy, co Ci da podłączenie tego bez montażu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2019 o 07:22, tomo.td napisał:

Wiązka zakończona dwoma wtykami jest pod PDC i Side Assists, z jedną tylko pod PDC.

Lepiej wszystko założyć jak należy, co Ci da podłączenie tego bez montażu?

 

Chcę to założyć w zderzaku bez jego ostatecznego montażu żeby móc określić czy systemm jest w ogóle sprawny.

 

Odpaliłem scan po zamontowaniu zderzaka i system nie działa. Mam błąd 388356-databus

U1121 00(009) missing message

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...