Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie asystenta zmiany pasa ruchu - Audi Side Assist 2008-2012


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

Do sprawdzenia :
  • Okablowanie
  • Błąd komunikacji z magistralą danych ( cany)
  • Uszkodzony sterownik
  • Błędne / uszkodzone oprogramowanie sterownika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, potrzebuję pomocy.

Założyłem u siebie w A5 2012 (Lift) Side Assist. System działa ale jest jeden poważny problem, którego nie jestem w stanie ani zrozumieć ani też rozwiązać.

Opis sytuacji: jadę dwupasmówką prawym pasem z zamiarem skrętu w prawo. Z lewej strony zbiża się do mnie inny pojazd. Zapala mi się PRAWA lampka, a jak włączę kierunkowskaz w prawo to zaczyna migać, pomimo, że zbliżający się pojazd jest po LEWEJ stronie.

Sytuacja jest analogiczna gdybym chciał skręcić w lewo a zbliżający się pojazd jest po prawej stronie. Wygląda to tak, jakbym miał odwrotnie założone radary, choć wiem, że na 100% są dobrze założone (końcówka 568 jest po stronie kierowcy). Nawet gdyby była możliwość podmiany ich stronami to system by nie działał ze względu na podłączenia radarów do innych komponentów systemu. jak odłączę lampkę kierowcy, to VCDS zgłasza błąd lampki kierowcy - czyli podłączenie wiązki jest OK (wyklucza to pomyłkę pinów do lampek L vs. P). Nie sądzę aby to była kwestia kalibracji, bo nie ma fałszywych sygnałów o pojazdach, tylko niestety ich strona się nie zgadza.

Radary mam dedykowane do mojego auta i jego rocznika: 8T0 907 566A i 568A. Wersja: H17 i 0040. Moje kodowanie, patrząc na podpowiedzi przy zaznaczaniu 'ptaszków' też wydaje się OK: 010311. VCDS nie zgłasza żadnych błędów w 3C - Lane Change ani w innych modułach.

Jestem w kropce i mam wrażenie, że już wyczerpałem wszystkie możliwości naprawy tego stanu rzeczy. Może ktoś z Was się z czymś podobnym spotkał.

@Grzegorz - Ty masz wielką wiedzę i doświadczenie, może coś podpowiesz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki Marcin. Sprawdzę i dam znać jak wyglądają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

wstawiam to co udało mi się zrzucić z VCDS'a. 'Bloki pomiarowe' mam wyszarzone, ale wykorzystałem 'Adv.Meas. Values' i 'Advanced ID - 1A'.

Czy na podstawie tych danych da się coś wywnioskować aby rozwiązać problem?

1a SA.jpg

2a SA.jpg

3a SA.jpg

 

1 SA.jpg

2 SA.jpg

3 SA.jpg

 

Panowie, jakieś pomysły / podpowiedzi?

Edytowane przez Fedwo
słąba jakość zdjęć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś, coś podpowie? Jestem w kropce a chciałbym temat zakończyć i cieszyć się tym modem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana pinów na prawdę nic nie daję?  Mam na myśli piny które odpowiadają za zapalenie się lampki w lusterku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.06.2019 o 12:12, Fedwo napisał:

Panowie, potrzebuję pomocy.

Założyłem u siebie w A5 2012 (Lift) Side Assist. System działa ale jest jeden poważny problem, którego nie jestem w stanie ani zrozumieć ani też rozwiązać.

Opis sytuacji: jadę dwupasmówką prawym pasem z zamiarem skrętu w prawo. Z lewej strony zbiża się do mnie inny pojazd. Zapala mi się PRAWA lampka, a jak włączę kierunkowskaz w prawo to zaczyna migać, pomimo, że zbliżający się pojazd jest po LEWEJ stronie.

Sytuacja jest analogiczna gdybym chciał skręcić w lewo a zbliżający się pojazd jest po prawej stronie. Wygląda to tak, jakbym miał odwrotnie założone radary, choć wiem, że na 100% są dobrze założone (końcówka 568 jest po stronie kierowcy). Nawet gdyby była możliwość podmiany ich stronami to system by nie działał ze względu na podłączenia radarów do innych komponentów systemu. jak odłączę lampkę kierowcy, to VCDS zgłasza błąd lampki kierowcy - czyli podłączenie wiązki jest OK (wyklucza to pomyłkę pinów do lampek L vs. P). Nie sądzę aby to była kwestia kalibracji, bo nie ma fałszywych sygnałów o pojazdach, tylko niestety ich strona się nie zgadza.

Radary mam dedykowane do mojego auta i jego rocznika: 8T0 907 566A i 568A. Wersja: H17 i 0040. Moje kodowanie, patrząc na podpowiedzi przy zaznaczaniu 'ptaszków' też wydaje się OK: 010311. VCDS nie zgłasza żadnych błędów w 3C - Lane Change ani w innych modułach.

Jestem w kropce i mam wrażenie, że już wyczerpałem wszystkie możliwości naprawy tego stanu rzeczy. Może ktoś z Was się z czymś podobnym spotkał.

@Grzegorz - Ty masz wielką wiedzę i doświadczenie, może coś podpowiesz?

 

taka sytuacja zawsze ma miejsce? Nawet jak jedziesz np. prawym pasem a ktoś cię wyprzedza lewym, to też świeci się prawe światło?

U mnie, mimo że jest fabrycznie zamontowany, to czasami jak skręcam właśnie w lewo albo w prawo na drogach dwujezdniowych też czasami zapali mi się lampka i mrygnie ta w którą stronę skręcam (gdzie auto które mnie mija jest z przeciwnej strony). Mimo to system działa prawidłowo.

Zauważyłem, że ten objaw pojawia się głownie gdy są obsadzone przy krawędzi jezdni bariery drogowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kamilch-1984 napisał:

Zmiana pinów na prawdę nic nie daję?  Mam na myśli piny które odpowiadają za zapalenie się lampki w lusterku 

Piny na 100% są OK. Sprawdzałem dwa razy. Jak odłączę pin od lampki kierowcy to VCDS zgłasza błąd właśnie tej lampki. Jak pasażera - analogicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mlody020 napisał:

taka sytuacja zawsze ma miejsce? Nawet jak jedziesz np. prawym pasem a ktoś cię wyprzedza lewym, to też świeci się prawe światło?

U mnie, mimo że jest fabrycznie zamontowany, to czasami jak skręcam właśnie w lewo albo w prawo na drogach dwujezdniowych też czasami zapali mi się lampka i mrygnie ta w którą stronę skręcam (gdzie auto które mnie mija jest z przeciwnej strony). Mimo to system działa prawidłowo.

Zauważyłem, że ten objaw pojawia się głownie gdy są obsadzone przy krawędzi jezdni bariery drogowe.

 

Dobra uwaga! Opisaną przeze mnie sytuację miałem na drodze, gdzie właśnie występowały te bariery metalowe. Może one wpłynęły na dziwne zachowanie się lampek.

Audi na codzień jeździ moja żona:-) muszę jej go ukraść na dłuższą przejażdzkę aby sprawdzić, czy jak nie ma barier system też świruje. Dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Fedwo napisał:

Ktoś, coś podpowie? Jestem w kropce a chciałbym temat zakończyć i cieszyć się tym modem.

 

3 minuty temu, Fedwo napisał:

Piny na 100% są OK. Sprawdzałem dwa razy. Jak odłączę pin od lampki kierowcy to VCDS zgłasza błąd właśnie tej lampki. Jak pasażera - analogicznie.

Wiesz dlaczego czepiam się instalacji? 

Kupiłem gotową instalację u kufatec i po założeniu miałem problem "zwarcie z masą"w instalacji lusterek -lampki. Sprawdzałem dwa razy według ich instrukcji podłączenia i co się okazało musiałem zamienić piny 8/16 we wtykach T27a i T27c . U Kufateca,mówili że radar mam spierdzielony. Dąże do tego,że nie zawsze jest tak jak piszą. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, kamilch-1984 napisał:

 

Wiesz dlaczego czepiam się instalacji? 

Kupiłem gotową instalację u kufatec i po założeniu miałem problem "zwarcie z masą"w instalacji lusterek -lampki. Sprawdzałem dwa razy według ich instrukcji podłączenia i co się okazało musiałem zamienić piny 8/16 we wtykach T27a i T27c . U Kufateca,mówili że radar mam spierdzielony. Dąże do tego,że nie zawsze jest tak jak piszą. 

 

Znam tą sprawę z pinami 8/16. Po prostu w pewnym roku produkcji Audi zmieniło kabelkologię. Widziałem to na schematach. Ja kupiłem używaną wiązkę zderzaka, od wersji przed liftem i przerobiłem na wersję poliftową. Też musiałem zmienić te piny we wtyczce (w jednej a nie we dwóch, w tej od strony kierowcy). Zmieniany pin jest jednym z trzech pinów odpowiedzialnych za zasilanie lampek w lusterkach.

Dzisiaj jadąc do pracy w 100% upewniłem się, że kwestia odwrotnie działajacych lampek nie ma u mnie nic wspólnego z metalowymi barierami drogowymi. Jechałem w dużym natężeniu ruchu w Poznaniu po dwupasmówkach. Ewidentnie, side assist u mnie działa na odwrót...

Jak bym podmienił piny z L na P, to wskazywanie pojazdu przez lampkę w lusterku będzie OK, ale jak włączę kierunkowskaz to migać będzie lampka po przeciwnej stronie zbliżającego się pojazdu. Np. pojazd zbliża się z lewej strony, lampka po podmianie pinów zapali się w lewym lusterku, a jak włączę kierunkowskaz w prawo, to zacznie migać prawa lampka. I to jest właśnie mega dziwne... Brakuje mi logicznego uzasadnienia takiego stanu rzeczy. Sygnał o włączonym kierunkowskazie idzie z kolumny kierownicy po CAN'ie, nie ma nic tu wspólnego sprawa LHD czy RHD.

Jestem w kropce. Miałem nadzieję, że może te dane z bloków pomiarowych, które umieściłem wcześniej coś podpowiedzą, ja niestety nie potrafię ich zinterpretować. HELP. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Fedwo napisał:

Znam tą sprawę z pinami 8/16. Po prostu w pewnym roku produkcji Audi zmieniło kabelkologię. Widziałem to na schematach. Ja kupiłem używaną wiązkę zderzaka, od wersji przed liftem i przerobiłem na wersję poliftową. Też musiałem zmienić te piny we wtyczce (w jednej a nie we dwóch, w tej od strony kierowcy). Zmieniany pin jest jednym z trzech pinów odpowiedzialnych za zasilanie lampek w lusterkach.

Dzisiaj jadąc do pracy w 100% upewniłem się, że kwestia odwrotnie działajacych lampek nie ma u mnie nic wspólnego z metalowymi barierami drogowymi. Jechałem w dużym natężeniu ruchu w Poznaniu po dwupasmówkach. Ewidentnie, side assist u mnie działa na odwrót...

Jak bym podmienił piny z L na P, to wskazywanie pojazdu przez lampkę w lusterku będzie OK, ale jak włączę kierunkowskaz to migać będzie lampka po przeciwnej stronie zbliżającego się pojazdu. Np. pojazd zbliża się z lewej strony, lampka po podmianie pinów zapali się w lewym lusterku, a jak włączę kierunkowskaz w prawo, to zacznie migać prawa lampka. I to jest właśnie mega dziwne... Brakuje mi logicznego uzasadnienia takiego stanu rzeczy. Sygnał o włączonym kierunkowskazie idzie z kolumny kierownicy po CAN'ie, nie ma nic tu wspólnego sprawa LHD czy RHD.

Jestem w kropce. Miałem nadzieję, że może te dane z bloków pomiarowych, które umieściłem wcześniej coś podpowiedzą, ja niestety nie potrafię ich zinterpretować. HELP. 

A dokładałeś też moduły które są w zderzaku? Bo z tego co wiem to jest inny na lewą stronę i inny na prawą stronę. Nie wiem czy ma to wpływ, ale może założyłeś je odwrotnie albo od anglika.  Sprawdzałeś jak powinien być po której stronie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, moduły dokładałem w ramach realizacji projektu 'Side Assist':-) Nie miałem go fabrycznie.

Odpowiadając na pytania:

1) nie da się zamienić stronami radarów, nie pasują w miejsca dla nich przewidziane w zderzaku. Są lustrzanym odbiciem. Wiem, który jest Slave (lewy) a któy Master (prawy). Numery radarów też na to wskazują. Nawet jak by się udało na siłę zamienić je miejscami to by instalacja nie zadziałała, ponieważ od lewego idą sygnały do lampek w lusterkach, a od drugiego kable do przycisku uruchamiającego system. O zasilaniu i CAN'ach nie wspominając.

2) ETKA nie różnicuje radary anglik / nie-anglik. Zresztą nie ma to wpływu na ich działanie. Jedynie podczas kodowania trzeba podać czy auto jest LHD czy RHD. Moim zdaniem (i na podstawie moich obserwacji) służy to m.in. sygnalizacji w VCDS'sie, która lampka w lusterku nie działa: po stronie kierwocy czy pasażera.

Twoje pytanie o możliwość zamiany stronami radarów jest jak najbardziej zasadne - to jak ten system teraz dziwnie u mnie działa ewidentnie daje powody do takiego pierwszego wniosku. Działa 'na odwrót'...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob jeszcze test elementow wykonawczych i zobacz ktora lampka jest kiedy zapalana.

Do tego sprawdzilbym jeszcze raz instalacje ,krok po kroku ,kabel po kablu ,wedlug schematow.

Jesli z instalacja wszystko bedzie ok ,trzeba by zrobic aktualizacje softu ,do Twoich sterownikow jest jeszcze jedna nowsza wersja 0047.

Jesli to nie pomoze ,to pozostaje chyba tylko wymiana sterownikow.

Edytowane przez MarcinOslo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marcin za podpowiedzi.

U mnie testy wykonawcze nie działają. Z tego co czytałem tak bywa z niektórymi wersjami radarów. Ale jak w kostce w bagażniku odłączę pin lampki kierowcy, to ona przestaje świecić i VCDS zgłasza błąd właśnie lamki kierowcy. Więc jest OK.

O aktualizacji softu też myślałem, znalazłem info w necie, że ASO zmieniało z 0040 na 0047 w przypadku, gdy klienci zgłaszali błedne wskazania obiektów w Side Assist, obiektów które nie istniały. U mnie tego nie ma.

Powoli godzę się z myślą, że radary będą do wymiany... Zaczynam szukać  8T0 907 566A i 568A ewentualnie z literką B. Jak ktoś ma na zbyciu proszę o info.

Kurczę, pierwszy mod, który tak dał mi popalić. W A5 dokładałem bez problemu ACC, HBA, Line Assist, AMI, składane lusterka, fotochromy, el. fotele i pełno innych, a tu taki prosty Side Assist zrobił mi psikusa. W ACC nawet dokładałem komplet diód w liczniku i się udało. O modach w Paskach B6/B7/B8 już nie wspominam.

Nie odpuszczę, jak walczyć to do końca:-)

Edytowane przez Fedwo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz zmieniać radarów, jeżeli nie śmigają to je kompem można przerobić, nazywa się to chyba fleszowanie czy jakoś tak.

A tak zapytam to jeździłeś na kalibrację z tymi radarami do ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Fedwo napisał:

Dzięki Marcin za podpowiedzi.

U mnie testy wykonawcze nie działają. Z tego co czytałem tak bywa z niektórymi wersjami radarów. Ale jak w kostce w bagażniku odłączę pin lampki kierowcy, to ona przestaje świecić i VCDS zgłasza błąd właśnie lamki kierowcy. Więc jest OK.

O aktualizacji softu też myślałem, znalazłem info w necie, że ASO zmieniało z 0040 na 0047 w przypadku, gdy klienci zgłaszali błedne wskazania obiektów w Side Assist, obiektów które nie istniały. U mnie tego nie ma.

Powoli godzę się z myślą, że radary będą do wymiany... Zaczynam szukać  8T0 907 566A i 568A ewentualnie z literką B. Jak ktoś ma na zbyciu proszę o info.

Kurczę, pierwszy mod, który tak dał mi popalić. W A5 dokładałem bez problemu ACC, HBA, Line Assist, AMI, składane lusterka, fotochromy, el. fotele i pełno innych, a tu taki prosty Side Assist zrobił mi psikusa. W ACC nawet dokładałem komplet diód w liczniku i się udało. O modach w Paskach B6/B7/B8 już nie wspominam.

Nie odpuszczę, jak walczyć to do końca:-)

Ha ha :) Też kolego miałem problemy przy tym modzie i na dodatek po zamontowaniu z instalacją też była niespodzianka (popalone piny). 

Życzę wytrwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mlody020 napisał:

Nie musisz zmieniać radarów, jeżeli nie śmigają to je kompem można przerobić, nazywa się to chyba fleszowanie czy jakoś tak.

A tak zapytam to jeździłeś na kalibrację z tymi radarami do ASO?

Hej, nie, nie byłem na kalibracji w ASO. Uzależniłem decyzję o kalibracji od tego czy system ruszy. Ruszył, niby działa ale 'na opak', zero błędów. Obawiam się, że kalibracja nie pomoże. Radary widzą przeszkody, ale działają na odwrót. Coś tanio udało mi się je kupić i tu może leży przyczyna. Jakieś wadliwe lub uszkodzone lub nieumiejętnie fleshowane / aktualizowane. Ktoś je może uwalił i tanio się pozbył:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja juz chyba wiem w czym jest problem ,te radary sa z Q5 a tam jest Master i Slave na odwrot ?

Widac to po numerze parametryzacji w identyfikacji rozszerzonej : 8R0

Trzeba wrzucic parametryzacje 8T0 i powinno byc ok.

Edytowane przez MarcinOslo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...