Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie asystenta zmiany pasa ruchu - Audi Side Assist 2008-2012


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

Marcin - jesteś WIELKI!?

Ale jaja, nigdy bym nie pomyślał, że w autach na tej samej platformie audi dokona takiej podmiany. Ciekawe po co. Sprawdziłem w ETCE i faktycznie jest tak jak napisałeś, radary są na odwrót, i dotyczy to zarówno numeracji jak i funkcji - Slave/Master:

Audi A5:

LEWY: Slave, końcówka 568A

PRAWY: Master, końcówka 566A

Audi Q5:

LEWY: Master, końcówka 566A

PRAWY: Slave, końcówka 568A

 

To w pełni wyjaśnia dlaczego u mnie te radary działają na odwrót. Przeryłem caaały net i nie znalazłem nigdzie takiego przypadku.

No ale na obudowie radarów są właściwe oznaczenia dla A5 czyli 8T0 a nie 8RO. Czy to możliwe, że już ktoś w nich grzebał i dlatego teraz są do Q5? Czym można zrobić nową parametryzację na 8T0? To coś trudnego i obarczonego ryzykiem, że nie zadziała? Czy to się też wiąże z kalibracją, czy to dwie niezależne rzeczy? 

Nie wiem czy szukać kogoś kto mi zrobi parametryzację (ile to może kosztować?) czy kupować kolejne używki.

Marcin, jeszcze raz wielkie dzięki!!! Wprawne oko zobaczyło w identyfikacji rozszerzonej magiczne 8R0!!!

IMG_1792.JPG

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieje sporo sterownikow ktore te same sa uzywane w roznych modelach ,a ich dzialanie uzalezione jest od parametryzacji.

Parametryzacja a kalibracja to dwie rozne rzeczy.

W tym przypadku radary 8T0907566A/568A byly stosowane zarowno w A4 ,A5 ,czy Q5 ,wiec raczej nie ma tu zadnego kombinowania.

Parametryzacje mozna zrobic VCP ,wybrac odpowiednia wersje nadwozia i zaladowac zawartosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super! Już rozmawiałem z jednym gościem, który takie rzeczy robi w Poznaniu. Zdejmował mi ochronę komponentu i kalibrował ACC i Lane Assist. W drugiej połowie lipca jestem umówiony na parametryzację:-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

trochę czasu już minęło i czuję się w obowiązku, aby podzielić się informacją, jak zakończył się temat montażu Side Assist w moim Audi A5 2012.

Zgodnie z powyższymi wpisami byłem umówiony na parametryzację, aby zmienić wpisy w radarach z Audi Q5 na Audi A5. Osoba, która miało to zrobić dałą mi wyraźnie znać, że ten proces może się nie udać, a jak się uda to najprawdopodobniej będzie później potrzebna kalibracja.

Ze względu na trudne oszacownianie kosztu tych zabiegów (od 200 do 500zł) zdecydowałem się na zakup radarów o tych samych numerach co moje, ale na 100% pochodzących z Audi A4. Zapłąciłem 500zł, przełożenie to max. 30min i teraz wszystko mi działa jak należy.

'Stare' radary pójdą na sprzedaż z zaznaczeniem, że są do Audi Q5.

Bardzo dziękuję wszystkim, którzy mi pomogli rozpoznać/zdjagnozować mój problem!!! W szczególności podziękowania dla MarcinOslo.

Porównując 'dane rozszerzone' starych radarów z Q5 i nowych z A4 widze jędną, istotną różnicę:

Audi Q5: Dataset Number: 8R0909535E

Audi A4: Dataset Number: 8K0909535E

Na allegro najczęściej sprzedający piszą, że radary są do A4, A5 i Q5. Jak widać po moim przykłądzie trzeba uważać i nie zawsze wszystko działa w 100% p&p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Fedwo napisał:

Panowie,

trochę czasu już minęło i czuję się w obowiązku, aby podzielić się informacją, jak zakończył się temat montażu Side Assist w moim Audi A5 2012.

Zgodnie z powyższymi wpisami byłem umówiony na parametryzację, aby zmienić wpisy w radarach z Audi Q5 na Audi A5. Osoba, która miało to zrobić dałą mi wyraźnie znać, że ten proces może się nie udać, a jak się uda to najprawdopodobniej będzie później potrzebna kalibracja.

Ze względu na trudne oszacownianie kosztu tych zabiegów (od 200 do 500zł) zdecydowałem się na zakup radarów o tych samych numerach co moje, ale na 100% pochodzących z Audi A4. Zapłąciłem 500zł, przełożenie to max. 30min i teraz wszystko mi działa jak należy.

'Stare' radary pójdą na sprzedaż z zaznaczeniem, że są do Audi Q5.

Bardzo dziękuję wszystkim, którzy mi pomogli rozpoznać/zdjagnozować mój problem!!! W szczególności podziękowania dla MarcinOslo.

Porównując 'dane rozszerzone' starych radarów z Q5 i nowych z A4 widze jędną, istotną różnicę:

Audi Q5: Dataset Number: 8R0909535E

Audi A4: Dataset Number: 8K0909535E

Na allegro najczęściej sprzedający piszą, że radary są do A4, A5 i Q5. Jak widać po moim przykłądzie trzeba uważać i nie zawsze wszystko działa w 100% p&p.

Super,elegancko i mega fajnie że udało się rozwiązać problem. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, 

Mam mały problem,  jakiś czas temu oddawałem samochód do lakiernika. Lakernik sciągał i  lakierował mi cały  zderzak.   Po odebraniu samochodu, zaczeły mi wariować lampki od martwych stref.   Czyli tak jak na forum było opisane, że trzeba  skalibrować czujniki.  Wieć pojechał do ASO Toruń.  Tam stwierdzili, że oni nie dadzą rady tego zrobić bo jest za duża grubość lakieru na zderzaku. Radary nie mogą się przebić przez powłokę, wywala im błąd aby sciągnąć wszystkie naklejki ze zderzaka.  A że na zderzaku nic nie ma to stwerdzili że za grubo jest położony lakier.   I proponują wymienić zderzak, albo zdrapać farbe i ponownie pomalować.  

Dodam że na zderzaku miał tylko ryse parkingową. Lakiernik nie dawał szpachli, ani nic podobnego. Po prostu położona dodatkowa warstwa lakieru. 

Audi Side Assist mam  orginalny od nowości i wczesniej nie było z nim żadnego problemu. 

Rozmawiałem z lakiernikiem, stwiedził że nigdy takiej sytułacji nie miał. 

Dodam jeszcze, że w czasie rozmowy  z panami z  ASO  wyłapałem, że  radary znajdują się za zderzakiem, a nie tak jak na forum piszą  zamontowane w zderzaku.  Więć zgłupiałem.  

Szkoda mi tego zderzaka, jest ładnie pomalowany.  Dlatego zastanawiam się czy to napewno  wina zderzaka. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AdamoD napisał:

Panowie, 

Mam mały problem,  jakiś czas temu oddawałem samochód do lakiernika. Lakernik sciągał i  lakierował mi cały  zderzak.   Po odebraniu samochodu, zaczeły mi wariować lampki od martwych stref.   Czyli tak jak na forum było opisane, że trzeba  skalibrować czujniki.  Wieć pojechał do ASO Toruń.  Tam stwierdzili, że oni nie dadzą rady tego zrobić bo jest za duża grubość lakieru na zderzaku. Radary nie mogą się przebić przez powłokę, wywala im błąd aby sciągnąć wszystkie naklejki ze zderzaka.  A że na zderzaku nic nie ma to stwerdzili że za grubo jest położony lakier.   I proponują wymienić zderzak, albo zdrapać farbe i ponownie pomalować.  

Dodam że na zderzaku miał tylko ryse parkingową. Lakiernik nie dawał szpachli, ani nic podobnego. Po prostu położona dodatkowa warstwa lakieru. 

Audi Side Assist mam  orginalny od nowości i wczesniej nie było z nim żadnego problemu. 

Rozmawiałem z lakiernikiem, stwiedził że nigdy takiej sytułacji nie miał. 

Dodam jeszcze, że w czasie rozmowy  z panami z  ASO  wyłapałem, że  radary znajdują się za zderzakiem, a nie tak jak na forum piszą  zamontowane w zderzaku.  Więć zgłupiałem.  

Szkoda mi tego zderzaka, jest ładnie pomalowany.  Dlatego zastanawiam się czy to napewno  wina zderzaka. 

 

 

 

Kolego zapomnij o czymś takim jak wina zderzaka z powodu kolejnej warstwy lakieru.  Wstawiałem u siebie side aasist do zderzaka od s4,który ówcześnie malowałem. Nie miałem tego typu problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, AdamoD napisał:

Panowie, 

Mam mały problem,  jakiś czas temu oddawałem samochód do lakiernika. Lakernik sciągał i  lakierował mi cały  zderzak.   Po odebraniu samochodu, zaczeły mi wariować lampki od martwych stref.   Czyli tak jak na forum było opisane, że trzeba  skalibrować czujniki.  Wieć pojechał do ASO Toruń.  Tam stwierdzili, że oni nie dadzą rady tego zrobić bo jest za duża grubość lakieru na zderzaku. Radary nie mogą się przebić przez powłokę, wywala im błąd aby sciągnąć wszystkie naklejki ze zderzaka.  A że na zderzaku nic nie ma to stwerdzili że za grubo jest położony lakier.   I proponują wymienić zderzak, albo zdrapać farbe i ponownie pomalować.  

Dodam że na zderzaku miał tylko ryse parkingową. Lakiernik nie dawał szpachli, ani nic podobnego. Po prostu położona dodatkowa warstwa lakieru. 

Audi Side Assist mam  orginalny od nowości i wczesniej nie było z nim żadnego problemu. 

Rozmawiałem z lakiernikiem, stwiedził że nigdy takiej sytułacji nie miał. 

Dodam jeszcze, że w czasie rozmowy  z panami z  ASO  wyłapałem, że  radary znajdują się za zderzakiem, a nie tak jak na forum piszą  zamontowane w zderzaku.  Więć zgłupiałem.  

Szkoda mi tego zderzaka, jest ładnie pomalowany.  Dlatego zastanawiam się czy to napewno  wina zderzaka. 

Dziwna sprawa, producent dopuszcza już w fabryce dopuszcza kolejne malowanie auta jeśli lakier nie przejdzie testów jakościowych i trafiają się egzemplarze z taką podwójną warstwą lakieru. Sam u siebie mam na zderzaku 2 warstwy lakieru, bo kupiłem zderzak Sline używkę i malowałem, z czujnikami nie ma żadnego problemu. Gdyby było tak, że grubość lakieru ma takie znaczenie to wszyscy by musieli brać nowe skorupy z ASO i była by masa tematów o tym, a pierwszy raz coś takiego słyszę... Radary są przykręcane bezpośrednio w zderzaku, nie za nim, w zderzaku są fabryczne uchwyty na te czujniki. Może wina tego ASO, że nie potrafią rozwiązać usterki :eusathink: Spróbuj się udać po pomoc w inne miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

mam popsuty side assist, błąd sterownika master (kilka stron wcześniej pisałem), chcę to w końcu zreanimować i kupić nowy radar. Pytanie - mam u siebie wersję softu w sterownikach 0040, co się stanie jeśli jeden ze sterowników będzie miał inną wersję softu? Czy może lepiej kupić obydwa i wymienić żeby miały jedną wersję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Nie działa mi asystent pasa, są błędy od lampek w lusterkach, dodam że mam uszkodzony jeden moduł z tylnego zderzaka, Jak rozwiązać problem ?

Szukać przyczyny w lampkach czy w module ? Wymienić oby dwa moduły ? 

IMG_20200331_190324.jpg

IMG_20200331_190333.jpg

IMG_20200331_191838.jpg

IMG_20200331_192017.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej moduł do wymiany :hi:

Kup taki sam kodowanie wklej ze starego i powinno byc OK

Pozniej kalibracja jak wywali System

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wymienię, moglibyście przybliżyć jak skopiować kodowanie ze starego na nowy ? Zrobię to VCDS lub VCP? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, krisuumax1 napisał:

wymień radar skasuj błąd.

Masz uszkodzony radar Master a z niego wychodzi zasilanie na lampkę lewą i prawą.

Chyba taki mamy gdzieś.

Jesli uszkodzony jest ten ,ktory jest na drugim zdjeciu z numerem ...568 to jest to Slave ,a nie Master i to wlasnie do Slave podlaczone sa lampki w lusterkach.

Do tego Slave nie ma osobnego adresu ,jest to podsystem dla Master ,wiec nie trzeba tu kopiowac zadnego kodowania ,ktore zapisane jest w Master.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dzięki spróbuje wymienić, dokładnie, jest uszkodzony z końcówka 568 H montowany z lewej strony (od kierowcy). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,
mam Audi fabrycznie wyposażoną w Side Assist, asystent działa bardzo dobrze jednak nie mogę się z nim połączyć VCDSem. Ma ktoś jakąś poradę co mogę sprawdzić? Podczas próby połączenia wyskakuje brak komunikacji ze sterownikiem, z żadnym innym sterownikiem nie mam problemów a także żadnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, zakupione mam wszystko co niezbędne do montażu  ASS. Znajomy który montował mi to będzie mówi  iz wymagana jest kalibracja. 

 

Pytanie, jesli mi wszystko założy to co musi byc skalibrowane aby działał poprawnie. Bo rozumiem ze VCDS tu nic nie pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Gray napisał:

Mam pytanie, zakupione mam wszystko co niezbędne do montażu  ASS. Znajomy który montował mi to będzie mówi  iz wymagana jest kalibracja. 

 

Pytanie, jesli mi wszystko założy to co musi byc skalibrowane aby działał poprawnie. Bo rozumiem ze VCDS tu nic nie pomoże

Potrzebna plansza kalibracyjna i oprogramowanie np VAS.

Lepiej skoczyć do serwisuIMG_20190615_140252.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Gray napisał:

Mam pytanie, zakupione mam wszystko co niezbędne do montażu  ASS. Znajomy który montował mi to będzie mówi  iz wymagana jest kalibracja. 

 

Pytanie, jesli mi wszystko założy to co musi byc skalibrowane aby działał poprawnie. Bo rozumiem ze VCDS tu nic nie pomoże

Jeśli sterowniki z jednego auta, to powinien system śmigać po założeniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie takie pytanie jakie numery pinów do 8K1 927 451 przycisk włączania Asystenta bo nie mogę  się doczytać jakie tam maja być z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...