Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Wałek Rozrządu i Dziwne odbijanie (dudnienie) w filtrze powietrza


majster151

Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem tak,  że  czasem po przygazowaniu dźwięk zanikał, a czasem nie było go wcale,  jak mu się zachciało. Na ciepłym przeważnie cisza. Później z czasem zaczęły tluc szklanki, dudnienie było coraz częściej,  po zdjęciu pokrywy   wałek był w stanie jak na zdjęciu.

Po zmianie,  rano na zimnym słychać tylko dudnienie jakby pod pokrywą,  ale stlumione bardzo (chyba pracę wałka słychać,   tak mi się wydaje) najbardziej  z prawej strony silnika  przy vacu,  przy innych miejscach też słychać ,  ale jest zupełnie inne niż wcześniej, chyba tak ma być . Po rozgrzaniu też jest słyszalne ale dużo ciszej. W filtrze powietrza cisza, na nowym walku zrobione 1.5k kolbenschmidt i szklanki Ina czarne,  panewki też kolbenschmidt. Zaślepki na prowadnicach przed wlozeniem były sprawdzane, wszystko na miejscu. 

Edytowane przez Jettix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawa rozwiązana i to dość dziwnie ... Wałek i szklanki w idealnym stanie. 

Przy wymianie rozrządu wymienili mi pompę paliwa w baku - miała bardzo niskie ciśnienie. Po wymianie problem nie występuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,to było buczenie, czy dudnienie? Bo pisałeś tak i tak. 

Pytam bo wymieniłem wałek i buczy mi trochę, albo więcej niż trochę i albo tak ma być, albo coś ciągle jest nie tak ;)

Broki oczywiście na miejscu, szklanki też nowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, staniek napisał:

Kolego,to było buczenie, czy dudnienie? Bo pisałeś tak i tak. 

Pytam bo wymieniłem wałek i buczy mi trochę, albo więcej niż trochę i albo tak ma być, albo coś ciągle jest nie tak ;)

Broki oczywiście na miejscu, szklanki też nowe. 

Zobacz dwa posty wyżej - nagrałem filmik - najlepiej słuchaj na słuchawkach. 


Dla mnie to było  basowy odgłos który najlepiej było słychać przy filtrze powietrza, a dudnienie czy  buczenie ? Posłuchaj na moim filmie . Ja po wysłuchaniu wielu filmów na YT to obstawiałem wałek i szklanki - ta samo mechanik - jednak okazało się że mechanicznie wszystko idealne pod pokrywką. 

Sprawdzenie wydajności pompy paliwa w baku i wymiana na nową pomogło w moim przypadku, ale u mnie problem ujawniał się kiedy autem pojeździłem dynamicznie z powerem. Po kolejnym odpaleniu i przy normalnej jeździe problem nie występował. Zauważ czy u Ciebie nie jest tak samo

A jeżeli ci chodzi o  basowy dźwięk silnika to nie wiem jak AVF ale mój BRB czy BKE każdy jeden tak brzmi - ale to całkowicie inny odgłos jak przy uszkodzonym wałku. 

Pozdro 

Edytowane przez piotrekmuzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto odebrane od "mechanika" i problem wrócił ... Dudniące basowanie z filtra pojawia się podczas gwałtownego przyśpieszenia i zostaje do ponownego odpalenia i spokojnej jazdy.

Co się okazuje turbo przeładowuje i podczas testu na 3 biegu do odcinki auto wchodzi w trym awaryjny. Co ciekawe, pod zdjęciu góry filtra powietrza i przytkanie ręką filtra dudnienie ustępuje. 

Dzisiaj jadę do innego mechanika niech się tym zajmie ?  bo już te niemieckie samochody mnie denerwują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ile aut z wytartym wałkiem, szklankami itd. jest po programie, czy występuje tu zależność ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest wina programu... Głównie zależy to od tego czy był stosowany interwał LL... Jaki był lany olej, co ile zmieniany itd... Kolejno broki w wałku dźwigienek, dostawanie się ropy do oleju przez uszczelniacze PD... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, ferdek77 napisał:

Ciekawe ile aut z wytartym wałkiem, szklankami itd. jest po programie, czy występuje tu zależność ?

Moje auto ma oryginalny soft, od kiedy tylko go mam lałem dobry olej i co .. problem powstał, inny kolega do mnie pisze i ten sam problem: na początku słabo odpala a po pewnym czasie dudnienie z filtra. 

Niestety chyba ten typ tak ma.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, piotrekmuzyk napisał:

Moje auto ma oryginalny soft, od kiedy tylko go mam lałem dobry olej i co .. problem powstał, inny kolega do mnie pisze i ten sam problem: na początku słabo odpala a po pewnym czasie dudnienie z filtra. 

Niestety chyba ten typ tak ma.

Trzeba zaspawac broki w oskach na których znajdują się dzwigienki do PDków. Tamtędy ucieka oliwa i dlatego siadają walki i popychacze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od nowa miałeś to auto? Wiesz na jakim oleju jeździło, co ile były wymiany itd... 

Druga sprawa ze im młodszy rocznik tym bardziej podatny na wycieranie, jeśli przyczyną nie jest nieodpowiedni serwis... 

Jak dla mnie samo z siebie się nie wytarło... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kamil-vag napisał:

To nie jest wina programu... Głównie zależy to od tego czy był stosowany interwał LL... Jaki był lany olej, co ile zmieniany itd... Kolejno broki w wałku dźwigienek, dostawanie się ropy do oleju przez uszczelniacze PD... 

u mnie akurat LL był do 100tys. później lałem motula co 10-12 tys. teraz 240tys. i prawdopodobnie problem jak w temacie,  ciekawe czy ma ktoś, lub czy widział silnik  do porównania od początku serwisowany w normalnym trybie. Jakie mogą być konsekwencje zaniechania wymiany? Do zajrzenia pod pokrywę konieczny jest klucz dynamometryczny ?

Edytowane przez ferdek77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzucam zdjęcia mojego wałka może nie dokładne ale coś tam widać .

 

 

IMG_20190808_154331.jpg

IMG_20190808_154420.jpg

IMG_20190808_154424.jpg

IMG_20190808_154623.jpg

IMG_20190808_154632.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.04.2019 o 18:59, kamil-vag napisał:

Od nowa miałeś to auto? Wiesz na jakim oleju jeździło, co ile były wymiany itd... 

Druga sprawa ze im młodszy rocznik tym bardziej podatny na wycieranie, jeśli przyczyną nie jest nieodpowiedni serwis... 

Jak dla mnie samo z siebie się nie wytarło... 

 

Olej tylko LM 5w/30, filtry knecht, ON z Orlenu, wszystko wymieniane na czas - olej co 15 tyś max lub częściej - samochodem zrobiłem w 2,5 roku prawie 80 tyś  ... problem powstał ewidentnie na jesieni - mało tego zauważyłem że zaczął gorzej odpalać zaraz po pełnym serwisie filtry / olej :) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, piotrekmuzyk napisał:

mało tego zauważyłem że zaczął gorzej odpalać zaraz po pełnym serwisie filtry / olej :) 

to to może świadczyć o słabych uszczelniaczach na PD i podlewanie paliwa do oleju, co w konsekwencji rozrzedza olej i powoduje wytarcie się wałka... 

Tak to wygląda w praktyce:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze zostały wymienione jeszcze przed wałkiem, okazało się że nic nie dało - mało tego wymienili je wadliwie i problem z mieszaniem ropy z olejem dopiero  powstał  :) dopiero druga wymiana przyniosła oczekiwany skutek. 

Ogólnie skumulowało się wałek, szklanki, 2 x uszczelnienia PD, DPF który był skutkiem wytartego wałka  :D   i 4 x olej w 3 tyg.  

Ostatnio zatarła się sprężarka klimy - Oj kochamy swoje Ałdiczki :D  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do wymiany wałka rozrządu w ojca BKE, ogółem auto na zimnym do 2k obrotów jest takim mułem że to masakra (mam porównanie do drugiej b7 z takim samym motorem to lekkie wciśniecie gazu powoduje przyśpieszanie za to u ojca to sandał w podłoge to po 2k dopiero jedzie - turbo po regeneracji - sprawdzone - ustawione, rury, egr wszystko sprawdzone) oraz dudni, mocno dudni z filtra. 
Silnik BKE nie ma dpf, ale gdzieś doczytałem że one mają inne wałki niż te w AWX AVF, czy jak założe ten wałek od AWX (większa dostępność ładnego używanego) to będzie wszystko ok czy nie ma co się nad tym rozwodzić tylko brać od razu nowego Kolbenschmidta do tego silnika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BKE jest niestety inny wałek:

wałek.png

Ale może Ci ułatwię, że ten wałek był jeszcze w silniku BRB i niektórych BPW oraz w  Passatach z silnikami BGW i BHW

Także trochę rozszerzone masz teraz poszukiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...