Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Wałek Rozrządu i Dziwne odbijanie (dudnienie) w filtrze powietrza


majster151

Rekomendowane odpowiedzi

No nie na darmo ludzie tu piszą za albo ori albo kolbenschmidt. Inne to tylko złom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pieterb napisał:

No nie na darmo ludzie tu piszą za albo ori albo kolbenschmidt. Inne to tylko złom.

Moj kolbenshmidt ze szklankami za 1000pln tez poszedl na zlom po 20kkm...

2 godziny temu, Pieterb napisał:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, nadybek napisał:

No ładnie... Broki na miejscu/ zaślepione?

Zapomnij o reklamacji. Ja reklamowałem wałek KS ktory miał twardość 30HRC i lipa a nie chce mi się po sądach ganiać.

Broki siedzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2020 o 11:27, maniekaudia4 napisał:

Witam i rozwiązał ktoś już problem tego dudnienia?

U mnie silnik 1.9 TDi avf i lekkie dudnienie dalej jest, a wymienione.

Wałek, szklanki, nowa głowica z mosiężnymi tulejami na pd,  EGR, broki w dzwigienkach pompowteyskow na miejscu, obudowa filtra przykrecona. 

Korekcje na wytryskach najwieksza rozbieżność to 0,3 od zera.

Brak pomysłów na przyczynę tego hałasu. 

Co jeszcze sprawdzić?

Maniek ile Cie to wszytko wynioslo?

pytam bo tez mysle nad takim remontem i nie wiem czy warto ?

moj ma juz przebieg 470 tys i mechanik doradzil ze lepiej jak kupie uzywany silnik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.06.2021 o 14:56, kubabkb napisał:

Maniek ile Cie to wszytko wynioslo?

pytam bo tez mysle nad takim remontem i nie wiem czy warto ?

moj ma juz przebieg 470 tys i mechanik doradzil ze lepiej jak kupie uzywany silnik

 

Około 3 tyś w częściach utopione w tym silniku. Dół silnika nie ruszany. 

Według mnie to tam leży problem te silniki miały problemy z luzami na sworzniach tłokowych.

Przy następnej wymianie rozrządu zrzucę głowice jeszcze raz i wyciągnę tłoki do weryfikacji. Wtedy się przekonam na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak na sworzniach byłyby ogromne luzy to raczej nie objawiało by się to dudnieniem. Jak chcesz zrzucać głowice to bardziej zainteresuj się długością zaworów i ich pomiaru względem gornej plaszczyzny glowicy.

Jesteście pewni że nie szukacie dziury w całym? 

A katalizatory są jeszcze na swoich miejscach?

IMG_20210622_131454.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.06.2021 o 18:36, nadybek napisał:

Moj kolbenshmidt ze szklankami za 1000pln tez poszedl na zlom po 20kkm...

 

tylko ze Kolben produkuje w 3 różnych technologiach, 1-żeliwo utwardzane powierzchniowo, 2 jakieś tam i 3 wałek kuty stalowy o oznaczeniu 6304 - najlepszy jakość = ORI, reszta to szrot i to tyczy się wszystkich firm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wałek 6342 był też stalowy i wielkie G...o z tego jak miał 30HRC. Miał być hartowany ale chyba zapomnieli o wrzuceniu go do pieca...

6304 to to samo do wersji bez dpf.

Wiec teoria że ten jest super hiper stalowy i jak ori jest tez z du..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, nadybek napisał:

Mój wałek 6342 był też stalowy i wielkie G...o z tego jak miał 30HRC. Miał być hartowany ale chyba zapomnieli o wrzuceniu go do pieca...

6304 to to samo do wersji bez dpf.

Wiec teoria że ten jest super hiper stalowy i jak ori jest tez z du..

 

Czyli wniosek jeden zmiana auta albo wałek tylko Ori i kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przed montażem każdy wałek potraktować pilnikiem. :)Jak miękki to nie opłaca się go montować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wymieniac juz ten wałek? narazie normalnie jezdzi auto

IMG-20210306-WA0000.jpg

IMG-20210306-WA0001.jpg

IMG-20210306-WA0002.jpg

IMG-20210306-WA0003.jpg

IMG-20210306-WA0004.jpg

IMG-20210306-WA0005.jpg

IMG-20210306-WA0006.jpg

IMG-20210306-WA0007.jpg

IMG-20210306-WA0008.jpg

IMG-20210306-WA0009.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wałek by jeszcze chwile dał radę po delikatnym zmatowieniu ale szklanki pewnie mówią papa. Gniazda PD jedne z gorszych które widziałem chyba że to efekt foto. Teraz po wyciągnięciu wtrysków może być problem z ich uszczelnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik delikatnie wygladzil ranty papierem sciernym.

nie wiem co teraz robic czy wymieniac sam walek czy walek wraz z cala glowica, 

czy silnik na uzywke?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kubabkb napisał:

mechanik delikatnie wygladzil ranty papierem sciernym.

nie wiem co teraz robic czy wymieniac sam walek czy walek wraz z cala glowica, 

czy silnik na uzywke?

 

Pisałeś że normalnie jeździ i nic się nie dzieje więc po co głowice? Wymień wałek panewki szklanki, chociaż po wałku widać że za chwilę nie będzie normalnie, i zacznie "pufac". 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, nadybek napisał:

Może wałek by jeszcze chwile dał radę po delikatnym zmatowieniu ale szklanki pewnie mówią papa. Gniazda PD jedne z gorszych które widziałem chyba że to efekt foto. Teraz po wyciągnięciu wtrysków może być problem z ich uszczelnieniem.

W jaki sposób chcesz matowic wałek jak jest już rozklepany, nie ma faz,czyli nie trzyma naminału. nie wiem czy wałek ori ale przy takim wałku szklanki już mają wgłębienia. Lub zaczynają się robić dziury, wiem bo tydzień temu robiłem w swoim AWX, możesz zobaczyć jak wyglądał moj wałek tu na forum, a jedna szklanka już miała dziurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos wymiany to się skusiłem się na używkę stalową po 2tys kolbenshimt tanio w stanie idealnym. Szklanki czarne INA. Panewki glyco.

Stare szklanki KS szrot po 30tys zaczęły się robić dziury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslalem o wymianie glowicy,poniewaz gniazda sa bardzo wyrobione.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na gniazdach , u siebie nie ruszałem wtryskiwaczy bo nic z nimi się nie dzieje, korekty itp w normie więc nie grzebałem. A przebiegu mają już 320 tys więc bardzo możliwe że też nie są w najlepszym stanie, ale pojeździmy zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś zobaczył czym taryfiarze potrafią na warsztat przyjechać... Oni nie słyszą dudnienia a przyjeżdżają passerati na lawecie jak wałek jest już okrągły i auto nie chce jechać. Wałek ze zdjęcia zjadło może z 0,5mm. 

Osobiście robiłbym cała głowicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glowice dac do tulejowania? czy lepiej poszukaca czegos na alledrogo juz zregenerowanego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...