Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


majster151

Rekomendowane odpowiedzi

dzis po raz kolejny zdjąłem dekiel i niestety ale broki sa na swoim miejscu, wałek jest juz pozacierany ale nie jest jeszcze rudy. Nie wiem sam co mam robic dopiero co zmieniałem rozrząd a wymiana szklanek wiąże sie z rozpieciem rozrządu a co za tym idzie zdjęciem przodu...... Najlepszym rozwiązaniem była by wymiana szkalnek wałka i uszczelnień pompowtrysków lecz jesli to nie pomoze to wywale jakis 1200zł na same czesci :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis po raz kolejny zdjąłem dekiel i niestety ale broki sa na swoim miejscu, wałek jest juz pozacierany ale nie jest jeszcze rudy. Nie wiem sam co mam robic dopiero co zmieniałem rozrząd a wymiana szklanek wiąże sie z rozpieciem rozrządu a co za tym idzie zdjęciem przodu...... Najlepszym rozwiązaniem była by wymiana szkalnek wałka i uszczelnień pompowtrysków lecz jesli to nie pomoze to wywale jakis 1200zł na same czesci :doh:

Dopóki nie wymienisz to się nie przekonasz, u mnie po wymianie tego wszystkiego trochę się poprawiło, ale nadal nie jest tak jak być powinno.

Po przewertowaniu kilku różnych forów (VW, Chip tuning itp) mam jakieś tam podejrzenia co do dudnienia u mnie, ale dopóki wszystkiego nie sprawdzę i nie przetestuje na własnym silniku nie będę straszył, ani doradzał, bo nie chce żeby ktoś musiał szukać przeze mnie nowego silnika :decayed:

Myślę że do wiosny ogarnę wszystkie moje pomysły i dam znać jakie są tego rezultaty :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie podobne objawy. Kupiłem samochód w październiku zauważyłem, że była wymieniona plecionka u bardzo słabego profesjonalisty i że zdejmowany była osłona wałka. Ale do stycznia auto działało jak ta lala. Następnie coraz głośniej działał motor (AVF 131Km), mechanik pierwsze co zalecił wymianę plecionki na nową bo w tych okolicach huczało. Ale wspawanie nowej nic nie dało wręcz objawy się pogłębiły. Po tym zabiegu doszliśmy do wniosku że to z filtra powietrza:facepalm: sprawdziliśmy szczelność dolotu i był szczelny. Stwierdziliśmy, że tak ma być:wink:. Ale po przejechaniu 200 kolejnych Km. tak buczy, że aż całym wydechem trzęsie. Jutro muszę wrócić do domu i do mechanika sprawdzam to co tu opisaliście. Postaram się zrobić zdjęcia co było pod pokrywą...... Obym dojechał bo jadę z rodziną..........:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam graty zamówione więc też na dniach wymieniam wałek panewki szklanki mam nadzieję że dudnienie i buczenie w czasie jazdy zniknie:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam graty zamówione więc też na dniach wymieniam wałek panewki szklanki mam nadzieję że dudnienie i buczenie w czasie jazdy zniknie:facepalm:

Ile zawołali Ci za części i jakiej firmy zamówiłeś bo mnie czeka prawdopodobnie to samo a mamy takie same silniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy filmik to dzwiek silnika z *mojego auta.

**Nie ukrywam ze mi sie nie podoba i cos jest nie halo.

Zwroccie uwage na poczatek filmiku *w ktorym cos jakby piszczy w dole silnika z prawej strony

-szuranie z roznych miejsc*

-glosne pukanie (puf puf puf puf) z filtra powietrza

Witam . Moim zdaniem koło wałka rozrządu jest także do wymiany -hałasuje przerabiał to kolega i po wymianie te szurania ,dzwonienia ustały, dudnienie to sprawa wałka i popychaczy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego driver jakie masz podejrzenia ????? w najgorszym wypadku głowica do roboty, dół silnika nic do tego nie ma wiec jesli juz to głowica. Byłem ostatnio u miejscowego rezacza od głowic i po znajomosci zrobił by to za 450, to duzo mniej niz wymiana szklanek i wałka. Co myslicie o zamiennikach wałków ???? wałek Ina kosztuje 580zł a to 400mniej niz ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego driver jakie masz podejrzenia ??

Podejrzewam wałek i/lub szklanki gdyż autko poza tym że dziwnie buczy to nie kopci, nie szarpie odpala z pierwszego i zbiera się od zera bez zawahania:wink:. Dopiero dotarłem do domu i autko z objawami przeleciało 350Km. Jutro rano jestem umówiony w zaprzyjaźnionym serwisie na konkretny przegląd.

A do kolegi P-U-M-A oto ceny z Kielc z ASO:

Wałek rozrządu oryginalny - 2450 zł brutto

Panewki wałka rozrządu (komplet) - 340 zł brutto

Popychacze 1 sztuka - 140 zł bruto:shock3::shock3::shock3:

Na pewno ich nie odwiedze:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie wiem jakie są ceny.

Wałek mam z ASO za kwotę o jakiej pisałem.

Szklanki mam INA dałem też prawie 330zł

Panewki komplet 140zł Glyco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po zdjęciu osłony ukazał się taki widok

P2150601.jpg

P2150597.jpg

P2150603.jpg

Według mojej skromnej opinii wałek wygląda bardzo dobrze brak jakichkolwiek rys czy zniekształceń. Tylko na tych górnych rolkach widać takie symetryczne ryski mało co wyczuwalne pod palcem jest to jakieś zagrożenie?:

P2150599.jpg

Broki sprawdzałem tak jak opisywaliście i są wszystkie na miejscu. A co do szklanek to już mam tutaj pytanie. Gdyż każdą z nich (jak nie dociska ją krzywka) można bez użycia siły wcisnąć tak na jakieś 1,5 - 2mm (silnik zgaszony 10min wcześniej) . I teraz moje pytanie tak ma być czy to znaczy że szklanki są do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wałek wygląda troszke lepiej niz u mnie, lecz z tego co sie dowiedziałem naa oko nie da sie sprawdzic zuzycia wałka. Aby sprawdzic zuzycie trzeba zdemontowac wałek i dokładnie pomierzyć krrzuwki najlepiej jakimś specjalnym użądzeniem lub suwmiarka numeryczną. Co do szklanek to u mnie jesli szkanka nie jest docisnieta przez krzywkę to mozna ja wciskac tak jak opisałes, nie mam pojecia czy tak powinno byc ale moj mechanik twierdzi ze to nic nie oznacza i szkanka musi trzymać cisnienie przez cały zakres obrotów silnika a nie tylko na postoju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajcie o wymianie zimeringu na wałku rozrządu i komplecie śrub. Ja za komplet śrub w ASO zapłaciłem ok 300zł (10szt wałek rozrządu, 8szt wałek PD i 4szt kliny PD jeśli wymieniacie przy okazji uszczelnienia PD).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis byłem u speca od PD i kazał zrobic mi pełną diagnostyke Vagiem potem zmierzyć cisnienie na cylindrach. Stwierdził ze sa 3 opcje wałek+szklanki Pompki lub cała głowica :wallbash: powiedział tez ze przy tych objawach trzeba długo szukac i zrobić mnóstwo testów aby nie wsadzic 2 tys. w silnik i miec dalej te same objawy :facepalm:

---------- Post dopisany 01-03-2013 at 16:02 ---------- Poprzedni post napisany 28-02-2013 at 17:54 ----------

Wczorajsza wizyta u magika od PD nie dawała mi spokoju i pojechałem do osiedlowego goscia spytac sie jego co o tym mysli. Jak sie okazało gosc kiedys pracował przy regeneracji pomp, wtrysków itp. Po 2 zdaniach okazało sie ze własnie robi pasata z identycznymi objawami i faktycznie pasek 1.9 na PD wymieniał w nim wałek szklanki itp. Po dłuższej rozmowie zaproponował ze podepnie kompa pod mojego Audika i zobaczy co i jak, ku mojemu zdziwieniu programem nie był vag tylko jakis specjalistyczny program za którego podobno grubo zapłacił i za którego co miesiąc płaci abonament, na pytanie o vaga zaczął sie smiać i powiedział ze "to dziecięcy programik dla internetowych diagnostów" :decayed: Odrazu stwierdził ze jedna pompka lekko sie przycina ale to moze uda mu sie wyeliminować. Nastepnie powiedział ze musi zdjąć pokrywę zaworów aby mieć pewność co jest grane, po zdjęciu powiedział ze od dłuższego czasu jezdze na zjebanych szklankach które zaczęły pobierac wałek :facepalm: wkońcu ktoś postawił konkretną diagnozę. Pokazywał mi na pasacie ze dobra nowa szklanka gdy nie jest nacisnietą przez krzywkę nie powinna uginać sie próbie jej nacisnięcia (tak było w pasku) moje mozna wciskac ok 3-4mm ....... Na pytanie ile kosztuje u niego usługa wymiany szklanek wałka uszczelniaczy pompowtrysków i cała reszta, powiedział 300zł. Tłumaczył mi ze po wymianie bedzie robił testy tak aby znaleść optymalne ustawienie dla mojego silnika (według niego kąt synchronizacji nie powinien wynosić 0 stopni tylko powinno go sie ustawiać idywidulanie, to samo tyczy sie pompowtrysków)

Gość mile mnie zaskoczył wiedzą i poświęceniem mi 20min aby powiedzieć co i jak, za co nie chciał nawet pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że jednak są jeszcze takie osoby jak opisywany Mechanik. Ja od Poniedziałku zaczynam wymianę góry. Modlę się aby silnik przestał dudnić w czasie jazdy bo to najbardziej denerwuje:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objeździłem mnóstwo mechaników i kazdy mówi ze jesli dudi to tylko i wyłacznie góra do roboty..... pytałem sie go jeszcze czy wsadzał kiedyś wałek ruvile (czy jakos tak) o których było sporo tutaj pisane, powiedział ze wsadzał je dwa razy i raz padł po jakis 10 tys. więc on tego nie poleca. Mówił tez ze na te z ASO dają 2 lata gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak moim problemem jest dudnienie które zaczeło być słyszalne po wymianie rozrządu i czyszczeniu dolotu, jak teraz sie okazało wczesniej cooler był zapchany i działał jak przymknieta klapa gasząca i dudnienia nie było słychac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...