Jump to content
2 2
majster151

[TDI PD] Wałek Rozrządu i Dziwne odbijanie (dudnienie) w filtrze powietrza

Recommended Posts

27 minut temu, piotrekmuzyk napisał:

Moje auto ma oryginalny soft, od kiedy tylko go mam lałem dobry olej i co .. problem powstał, inny kolega do mnie pisze i ten sam problem: na początku słabo odpala a po pewnym czasie dudnienie z filtra. 

Niestety chyba ten typ tak ma.

Trzeba zaspawac broki w oskach na których znajdują się dzwigienki do PDków. Tamtędy ucieka oliwa i dlatego siadają walki i popychacze. 


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Broki na swoim miejscu były i są, a jednak wałek się wytarł, a jak widzę nie jest to odosobniony przypadek 


Był A4 B5 1.9 - Jest A4 B7 1.9 Dizel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od nowa miałeś to auto? Wiesz na jakim oleju jeździło, co ile były wymiany itd... 

Druga sprawa ze im młodszy rocznik tym bardziej podatny na wycieranie, jeśli przyczyną nie jest nieodpowiedni serwis... 

Jak dla mnie samo z siebie się nie wytarło... 


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, kamil-vag napisał:

To nie jest wina programu... Głównie zależy to od tego czy był stosowany interwał LL... Jaki był lany olej, co ile zmieniany itd... Kolejno broki w wałku dźwigienek, dostawanie się ropy do oleju przez uszczelniacze PD... 

u mnie akurat LL był do 100tys. później lałem motula co 10-12 tys. teraz 240tys. i prawdopodobnie problem jak w temacie,  ciekawe czy ma ktoś, lub czy widział silnik  do porównania od początku serwisowany w normalnym trybie. Jakie mogą być konsekwencje zaniechania wymiany? Do zajrzenia pod pokrywę konieczny jest klucz dynamometryczny ?

Edited by ferdek77

Share this post


Link to post
Share on other sites

wrzucam zdjęcia mojego wałka może nie dokładne ale coś tam widać .

 

 

IMG_20190808_154331.jpg

IMG_20190808_154420.jpg

IMG_20190808_154424.jpg

IMG_20190808_154623.jpg

IMG_20190808_154632.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.04.2019 o 18:59, kamil-vag napisał:

Od nowa miałeś to auto? Wiesz na jakim oleju jeździło, co ile były wymiany itd... 

Druga sprawa ze im młodszy rocznik tym bardziej podatny na wycieranie, jeśli przyczyną nie jest nieodpowiedni serwis... 

Jak dla mnie samo z siebie się nie wytarło... 

 

Olej tylko LM 5w/30, filtry knecht, ON z Orlenu, wszystko wymieniane na czas - olej co 15 tyś max lub częściej - samochodem zrobiłem w 2,5 roku prawie 80 tyś  ... problem powstał ewidentnie na jesieni - mało tego zauważyłem że zaczął gorzej odpalać zaraz po pełnym serwisie filtry / olej :) 

 

 


Był A4 B5 1.9 - Jest A4 B7 1.9 Dizel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, piotrekmuzyk napisał:

mało tego zauważyłem że zaczął gorzej odpalać zaraz po pełnym serwisie filtry / olej :) 

to to może świadczyć o słabych uszczelniaczach na PD i podlewanie paliwa do oleju, co w konsekwencji rozrzedza olej i powoduje wytarcie się wałka... 

Tak to wygląda w praktyce:

 


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszczelniacze zostały wymienione jeszcze przed wałkiem, okazało się że nic nie dało - mało tego wymienili je wadliwie i problem z mieszaniem ropy z olejem dopiero  powstał  :) dopiero druga wymiana przyniosła oczekiwany skutek. 

Ogólnie skumulowało się wałek, szklanki, 2 x uszczelnienia PD, DPF który był skutkiem wytartego wałka  :D   i 4 x olej w 3 tyg.  

Ostatnio zatarła się sprężarka klimy - Oj kochamy swoje Ałdiczki :D  

 


Był A4 B5 1.9 - Jest A4 B7 1.9 Dizel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przymierzam się do wymiany wałka rozrządu w ojca BKE, ogółem auto na zimnym do 2k obrotów jest takim mułem że to masakra (mam porównanie do drugiej b7 z takim samym motorem to lekkie wciśniecie gazu powoduje przyśpieszanie za to u ojca to sandał w podłoge to po 2k dopiero jedzie - turbo po regeneracji - sprawdzone - ustawione, rury, egr wszystko sprawdzone) oraz dudni, mocno dudni z filtra. 
Silnik BKE nie ma dpf, ale gdzieś doczytałem że one mają inne wałki niż te w AWX AVF, czy jak założe ten wałek od AWX (większa dostępność ładnego używanego) to będzie wszystko ok czy nie ma co się nad tym rozwodzić tylko brać od razu nowego Kolbenschmidta do tego silnika? 


B5 1.9 TDI        ->     B5 FL 1.8T     ->       B7 1.8T

Share this post


Link to post
Share on other sites

W BKE jest niestety inny wałek:

wałek.png

Ale może Ci ułatwię, że ten wałek był jeszcze w silniku BRB i niektórych BPW oraz w  Passatach z silnikami BGW i BHW

Także trochę rozszerzone masz teraz poszukiwania.


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, KingRaider napisał:

Przymierzam się do wymiany wałka rozrządu w ojca BKE, ogółem auto na zimnym do 2k obrotów jest takim mułem że to masakra (mam porównanie do drugiej b7 z takim samym motorem to lekkie wciśniecie gazu powoduje przyśpieszanie za to u ojca to sandał w podłoge to po 2k dopiero jedzie - turbo po regeneracji - sprawdzone - ustawione, rury, egr wszystko sprawdzone) oraz dudni, mocno dudni z filtra. 
Silnik BKE nie ma dpf, ale gdzieś doczytałem że one mają inne wałki niż te w AWX AVF, czy jak założe ten wałek od AWX (większa dostępność ładnego używanego) to będzie wszystko ok czy nie ma co się nad tym rozwodzić tylko brać od razu nowego Kolbenschmidta do tego silnika? 

BKE, BRB to inne silniki niż w AWX itd

Dudni z filtra to wszystko wiadomo :)

Używane kłaść bez sensu ...

 


Był A4 B5 1.9 - Jest A4 B7 1.9 Dizel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nadszedł czas wymiany wałka w TDI BKE, rozebrałem to dzisiaj, no wałek nie jest jakoś najgorzej jak go mierzę to ma najgorszą krzywkę 61.45 w porównaniu do drugiego nowego KB który ma krzywki 61.55 także chyba nie jest "duża" różnica, sam nie wiem pierwszy raz mam do czynienia z czyms takim, szklanki widać ze mają już "kręgi" ale w żadnej nie jest wyczuwalny "dołek", nie wiem co robić czy składać to na tym co było i szukać może złego ustawienia rozrządu, poprzedni właściciel robił rozrząd ale dudnienie powstało po jakimś czasie, 

 

foto szklanek

foto wałekwałek 2
fot fasolki

 


B5 1.9 TDI        ->     B5 FL 1.8T     ->       B7 1.8T

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.08.2019 o 16:31, piotrekmuzyk napisał:

Używane kłaść bez sensu ...

A niby dlaczego :naughty:

Używany ori w ładnym stanie na pewno dłużej posłuży niż nowy zamiennik z gównolitu...:P

W dniu 31.08.2019 o 14:32, KingRaider napisał:

nie wiem co robić czy składać to na tym co było i szukać może złego ustawienia rozrządu, poprzedni właściciel robił rozrząd ale dudnienie powstało po jakimś czasie, 

 Przy tak małym zużyciu wałka dudnienie na pewno nie jest spowodowane przez niego, raczej przyczyną jest któraś szklanka , lub brak

broków w wałkach dźwigienek napędu pompek .

30 kkm temu w swoim BPW podczas wymiany uszczelnień stwierdziłem zużycie krzywek wydechowych na na poziomie 0,6 mm, z racji braku przygotowania na taką ewentualność nic z tym wówczas nie zrobiłem, poskładałem do czasu skompletowania gratów.

No może nie jest to prawda do końca, bo po fakcie zalałem do oleju Militec1 i do dzisiaj auto śmiga bez problemu,  na ucho motorówka pracuje bez zastrzeżeń  , DPF cały czas na pokładzie i moc jest :D

Jak chcesz to poczytaj sobie :

 

 

Edited by piotrsob1

Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie i Panie 

Ppdrzoce filmik i niech ktoś mi powie czy to wałek i szklanki czy nie. Już raz wymieniłem to ustrojstwo i ciągle mam w głowie że za raz znowu się coś zje... w tym aucie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć. Czy ktoś z Was chłopaki zakładał wałek od Świątka? cenowo podobnie do Kolby a ciekawe jak się sprawuje...


AWX  :quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@michałswd jeśli dobrze pamiętam miał wałek od świątka, możesz go podpytać. 

Coś tam kiedyś czytałem o tych wałkach do pd od świątka, chyba na forum passat'a, i się trochę zniechęciłem. Ale dawno to już było i nawet nie pamiętam co niby było z nimi nie halo. 


jest B6 AVF quattro pierwszy diesel, i chyba jednak ostatni ;)

było B5 AAH quattro | krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8 | było B4 AAH quattro

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Witam. Jestem po wymianie walka na KB. W starym wałku najgorsza krzywka wygląda tak. Nie mierzyłem jej bo nie mam czym. Ale zastanawia mnie jedno co to za wałek tam był bo to chyba nie jest oryginalny. 

IMG_20200522_160625.jpg

IMG_20200522_160530.jpg

Edited by bercik2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wałek miałeś ori.


jest B6 AVF quattro pierwszy diesel, i chyba jednak ostatni ;)

było B5 AAH quattro | krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8 | było B4 AAH quattro

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...