Montaż tempomatu
20 20

    1191 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    potrzebne narzędzia:
    *śrubokręty płaskie i krzyżaki (krzyżak dość długi do odkręcenia obudowy kolumny kierownicy)
    *TORX
    -30 (do odkręcenia poduchy)
    -25 (do odkręcenie dźwigni (uchwytu) regulacji położenia kolumny kierownicy)
    -i duży trox do odkręcenia kierownicy, nie wiem jaki numer bo ja nie miałem i musiałem sobie go dorobić :kox:
    *klucz imbusowy 4.0 (do odkręcenia dolnej osłony kolumny kierownicy)
    *klucz nasadowy:
    -8 (do odkręcenia obudowy komputera i osłon pod kierownicą)
    -10 (akumulator)

    opis prac:
    -zdejmujemy osłonę bezpieczników
    pokrbezpie.jpg

    - odkręcamy 4 śrubki (klucz 8) mocujące dolną osłonę kokpitu
    pokrpodkier.jpg

    -zdejmujemy zaślepkę mocowaną na zatrzaski
    os_322_onaregul.jpg

    -odkręcamy górną osłonę kolumny kierownicy (dwie śrubki)
    gornaos_322_kier.jpg

    -odkręcamy poduszkę Trox 30
    immo1ff8.th.jpg
    -po odkręceniu poduszki odpinamy kabelki i odkładamy poduchę w bezpieczne miejsce :wink4:
    -potem przystępujemy do odkręcenia kierownicy (u mnie to był właśnie ten duży Trox którego nie miałem i musiałem dopasować imbusa, w starszych modelach jest tak jak na zdjęciu) której położenie wcześniej sobie zaznaczyliśmy.
    odkr_281_263_kier.jpg

    -po zdjęciu kierownicy i odkręconej wcześniej górnej osłony kolumny kierownicy, odkręcamy dolną osłonę która jest na 3 śrubkach (dwie tu, jedna na zdjęciu następnym)
    aV2dMAXS.jpg

    -odkręcamy trzecią śrubkę mocującą dolną osłonę, i dwie śrubki mocujące uchwyt (zaznaczone małymi strzałkami) regulacji tak od dołu jak zaznaczyłem strzałką :wink4:
    aV2dPGw0.jpg

    -zdejmujemy taśmę air bag_u
    aV2dRxKJ.jpg

    - odkręcamy śrubę mocującą manetki
    Pq26C1Y9.jpg

    - po odkręceniu rozpinamy kostki i zdejmujemy manetkę, odkręcamy dwie śrubki i rozbieramy manetki na dwie oddzielne części
    aV2dU4nS.jpg

    -składamy manetki tą z tempomatem i od wycieraczek.

    -odkręcamy obudowę komputera i odpinamy zabezpieczenie trzymające komputer, ja go nie odpinałem od kostek tylko odłożyłem na bok, nas interesuje biała kostka
    aV2dWH0i.jpg
    -tą białą kostkę rozpinamy i dolną jej część (gniazdo) musimy wyjąć na wierz tzn wciskamy ją do dołu i wyjmujemy obok listwy w której była zamocowana, po wyjęciu jej na wierzch rozpinamy ją na dwie części aby móc powpinać piny od wiązki tempomatu.
    Pq26FhuS.jpg
    -montujemy wiązkę kabli, nowa kostka od tempomatu :naughty:
    aV2d_mZA.jpg
    -po przeciągnięciu kabeków do obudowy komputera (ECU) wpinamy piny do białej kostki (w gniazdo nie we wtyczkę)
    *schemat połączenia: (jeśli mamy ori wiązkę i kostkę)
    kolor kabla pin w białej kostce
    czarny ---------------------> 10
    żółty --------------------> 9
    niebieski --------------------> 8
    szary ---------------------> 7

    biały (zasilanie) -----------> z pinem 8 ale w pomarańczowej kostce!

    jeżeli nie mamy wiązki:
    pin w kostce manetki pin w białej kostce
    6 łączymy z 4 -----------------> 10
    3 ------------------------> 9
    2 ------------------------> 8
    1 ------------------------> 7

    5 (zasilanie) ----------> z pinem 8 ale w pomarańczowej kostce!

    jeśli mamy bezpiecznik 32 to zasilanie podpinamy pod niego, ja go nie miałem i wg opisu który posiadam w takim przypadku można się podpiąć pod pin nr 8 w pomarańczowej kostce.
    jeżeli nie ma instalacji w białej kostce to mam też opis jak podpiąć się bezpośrednio do kostki w ECU.
    zielona strzałka- podpięcie białego kabla (zasilanie) pod pin 8 w pomarańczowej kostce
    czerwone strzałki- podpięcie pinów do białej kostki
    aV2e91Br.jpg
    -po podłączeniu kabelków montujemy manetkę na kolumnie i podłączamy wszystkie kostki, w odwrotnej kolejności przystępujemy do montażu osłon kolumny, kierownicy i poduchy.
    po tym montażu podłączamy aku i przystępujemy do kodowania
    -uruchamiamy program Vag-com
    -wchodzimy w "01-engine"
    -sprawdzamy czy nie ma błędów "02"
    -potem "11-login w okienku wpisujemy kod 11463 i klikamy "do it"
    jeśli tempomat się aktywował w okienku "component" pojawi się literka "G"
    i jeśli jest wszystko oki to montujemy w obudowie Ecu kostki na swoje miejsca i wszystko skręcamy jak było przed demontażem.montujemy także pozostałe osłony kokpitu.
    i jedziemy na test naszego nowo wyrezanego gadżetu :naughty:

    z tego względu że nie zrobiłem zbyt wiele własnych fotek (nie wiem czy z nawału roboty czy z wrażenia rezania)
    w moim poście wykorzystałem kilka zdjęć kolegi Spedyt
    przepraszam także za może zbyt chaotyczny opis :embarrassed: ale z braku czasu robiony jest tydzień po montażu :wink4:
    jakby ktoś miał jakieś dokładniejsze pytania to w miarę wiedzy postaram się odpowiedzieć, mam też schematy ale muszę zrobić skan bo to jest na papierze :gwizdanie:
    pokrewne tematy:
    1. Czy ciężko dołożyć TEMPOMAT w passacie B5 ?
    2. Tempomat
    3. - [A6 4b 2.5 TDI V6 AFB] Tempomat - czyli jak to zrobic :) • .: AUDI KLUB POLSKA :. •
    4. - [A4 B5 2.5 TDI V6 AKN] Tempomat - zrob to sam :) • .: AUDI KLUB POLSKA :. •
    5. http://www.a4.goleszow.eu/Instalacja%20tempomatu.rar
    6. A4 B5 Cruise Control Retrofit Instructions with pictures
    po pewnej sytuacji :naughty:
    Uprasza się o dokładne czytanie całego tematu :bicz:
    całej pracy każdy podejmuje się na własną odpowiedzialność - nie biorę żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody które mogą powstać podczas korzystania z tej instrukcji. Nie jest dopuszczone kopiowanie / rozpowszechnianie tego tekstu bez zgody i wiedzy autora :cool1:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Małe sprostowanie - zasilanie tempomatu czyli PIN 5 wychodzący z kostki przy manetce powinien zostać poprowadzony przez bezpiecznik nr. 11 w gnieżdzie bezpieczników z boku kokpitu. Jęsli nie było tempomatu gniazdo te będzie puste i potrzebne będą dwie wsuwki płaskie i bezpiecznik w wersji mini. Zasilanie +12V napewno gdzieś w okolicy znajdziemy np. na listwie zasilającej.

    Poza tym wszystkim co powyżej które wygląda ładnie pięknie to:

    Oznaczenie potrzebnych elementów:

    443 971 635 - kostka wchodząca do manetki

    000 979 117 - kpl. przewodów wiązki elektrycznej tempomatu

    i tu zaczynają sie schody.

    1) Powyższa wziązka to kpl. kabelków w ilości 5 szt. a potrzeba nam 6 ?!?!?!

    2) Wiązka ta zakończona jest z obu stron takimi samymi końcówkami oczkowymi - nie będą pasowały do białej kostki.

    Proponuje tutaj obcięcie kabelków z jednej strony i tym samym otrzymamy 6 kabelek potrzebny do zmostkowania.

    3) Po obcięciu pozostają obcięte gołe końcówki.

    Rozwiązanie 1: Można sie dolutować (lub przez szybkozłączkę) do przewodów za białą kostką, czyli do górnej części tzn. wtyczkę - trochę to drastyczna metoda.

    Rozwiązanie 2: Można kupić kpl. przewodów (2 szt.) z końcówkami do białej kostki i obciąć je.

    Rozwiązanie 3: Dokupić Konektory (PINy, końcówki) męskie. Można spróbowac w sklepie elektrycznym ale to takie "szpileczki" z kwadratową obudową i noskiem - może byc ciężko je dostać.

    Jak by ktoś szukał numerów ori to w uzupełnieniu:

    Biała kosta T15 (WTYCZKA - strona wiązki z silnika): 4B0 972 585 - w nią wpinamu piny żeńskie

    Biała kosta T15 (GNIAZDO - strona wiązki z silnika): 4B0 972 575 - w nią wpinamu piny męskie

    Kostka T6 (WTYCZKA) do manetki tempomatu: 443 971 635

    Wiązka (kpl. 5 przewodów) składająca się z pinów dla kostki T6 (WTYCZKA): 000 979 117

    Na tych elementach oparto instlację w A4, A6 A8 oraz VW Passat w zależności od modeli różnie ale przekrojowo to lata 1997-2005

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    wiązka nie jest zakończona z obu stron takimi samymi końcówkami (przynajmniej ta co ja ją miałem) z jednej strony (od kostki bałej) są te tzw szpilki a z drugiej tak jak piszesz końcówki oczkowe (w kostce do manetki)

    aV2iENrJ.jpg

    Pq2bCSeJ.jpg

    co do lutowania to też można to ominąć kupując takie specjalne zaciski ( nie wiem jak to się nazywa) ale zaciska się na dwóch kabelkach i zapina plastikowym zamkiem który uniemożliwia poluzowanie połączenia.

    a i dlaczego nam potrzeba 6 kabelków?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Krzyniek ty kupiłeś gotową wiązkę więc kilka problemów Cię w ten sposób ominęło.

    Potrzeba nam 6 kabelków (wg mnie) bo tyle wychodzi z kostki przy manetce - chyba że pokażesz w jakis spsób zmostkowanie PINu 4 i 6 zostało wykonane, bo moim zdaniem po wyjściu z kostki są zmostkowane.

    Czy ktoś może powiedzieć czy zasilanie +12V jest ciągłe czy pojawia się po włączeniu zapłonu?

    ps. powyżej uzupełniłem ori numery

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ok ;)

    co do mostkowania pinu 4 i 6 to jest to zaraz przy kostce zrobione, poprostu kabelekiem.

    (pisałem o tym łączeniu wyżej przy opisie połączenia) więc pięć dłuższych kabelków wystarczy :wink4:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No tak jak się obetnie wystarczą i 3 kabelki bo każdy ma po dwie końcówki.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    witam

    nie obedzie sie bez podziekowania za ten temat mianowicie kilka dni temu zdecydowalem sie na zakup manetki no i montazu czesciowo uzyty material po postu byl nadzwyczaj uzyteczny. Wiec teraz sie ciesze nowa zabawka i pojawil sie pewien problem hehe nie wiem co robic w aucie podczas jazdy ... diesel automat i jeszcze teraz tempomacik. Ciekawe co jeszcze by sie przydalo pozdrowionka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    asilanie tempomatu czyli PIN 5 wychodzący z kostki przy manetce powinien zostać poprowadzony przez bezpiecznik nr. 11 w gnieżdzie bezpieczników z boku kokpitu. Jęsli nie było tempomatu gniazdo te będzie puste i potrzebne będą dwie wsuwki płaskie i bezpiecznik w wersji mini

    adadur możesz poszukać w swojej ETKCE ori kodu do tych wsówek. Chciałbym dołożyć ten bezpiecznik do skrzynki. Nie wiele roboty a będzie bardziej profesjonalnie :)

    Pozdrawiam serdecznie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam.

    W moim autku mam taką manetkę ale nie reaguje na żadne próby włanczania

    co może być nie tak?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam.

    W moim autku mam taką manetkę ale nie reaguje na żadne próby włanczania

    co może być nie tak?

    a jest to ori tempomat czy ktoś dokładał ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    asilanie tempomatu czyli PIN 5 wychodzący z kostki przy manetce powinien zostać poprowadzony przez bezpiecznik nr. 11 w gnieżdzie bezpieczników z boku kokpitu. Jęsli nie było tempomatu gniazdo te będzie puste i potrzebne będą dwie wsuwki płaskie i bezpiecznik w wersji mini

    adadur możesz poszukać w swojej ETKCE ori kodu do tych wsówek. Chciałbym dołożyć ten bezpiecznik do skrzynki. Nie wiele roboty a będzie bardziej profesjonalnie :)

    Pozdrawiam serdecznie.

    Mam zamówione jak w przyszłym tygodniu odbiorę to dam znać jak to spasowało.[br]Dopisany: 09 Maj 2008, 08:44 _________________________________________________

    Witam.

    W moim autku mam taką manetkę ale nie reaguje na żadne próby włanczania

    co może być nie tak?

    A kodowanie zostało zrobione?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    - manetka (przełącznik, a ten co podałeś w linku nie podejdzie Ci do a4, na mój gust to do a6, sprawdziłem to na pewno od a6 i numer pewnie ma 8L0 953 513 J 01C)

    - wiązka kabelków

    -wtyczka

    przeczytaj temat wszystko jest napisane wyżej :gwizdanie:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    czytałem czytałem i nic nie zrozumiałem ;-)

    Może ktoś określić bliżej koszty takiego czegoś ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    w orginale max 150 zł[br]Dopisany: 10 Maj 2008, 22:28 _________________________________________________to co na allegro za 69 zł to jak najbardziej zamiennik,

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dokładnie w linki to jakiś zamienni i dodatkowo nieco inaczej wyglądający niż ori. W originale ceny wahają sie od 50zł (za tylko lewą manetkę do 200 zł za obie manetki (sprzedawane najczęściej tylko jako kpl.).

    Będę miał wiązki kabelków do obchnięcia to wówczas będę mógł podac cenę na PW.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    chetnie, bo juz sie umawiam z krzynkiem

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam.

    W moim autku mam taką manetkę ale nie reaguje na żadne próby włanczania

    co może być nie tak?

    a jest to ori tempomat czy ktoś dokładał ?

    Oto jest pytanie. Tak go kupiłem.

    Wygląda na to że była robiona cała lewa strona.

    od kupna trombi przy przekręcaniu kluczyka

    zaczyna mnie to denerwowac.

    janpaz

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam ponownie,

    Udało się !!!!! :th: Tempomacik działa i smiga jak trzeba. Dzięki wielkie za ten manual bardzo mi pomógł.

    Moje spostrzezenia odnośnie montażu:

    1. Jeżeli ktoś kupil sobie piny do białej kostki (gniazda) i zamierze je dolożyć to radze najpierw dobrze się nad tym zastanowić. Wyjęcie tej kostki sprawia naprawde dużo problemów. Jak juz mi się to udało znalazłem dużo łatwiejsze rozwiązanie aby dołozyć te piny. Trzeba zdjąć skrzynke z bezpiecznikami i odkręcić wszystkie listwy mocujące dla przekaźników. Odciąć kilka opasek zaciskowych i odsunąć wiązke przewodów na bok. W tym układzie dostęp do białej kostki jest bardzo prosty. Jeżeli ktoś ma ochote można także odpiąć pozostałe kostki na listwie gdzie jest zamontowana biała kostka i wyjąć tą listwe. Wtedy to juz jest naprawde bardzo proste i nie ma strachu że się kabelki pourywa przy wyciąganiu białej kostki. Jednak dużo szybszym rozwiązanim i napewno łatwiejszym jest dolutowanie się do koabelków we wtyczce. Dostęp jest łatwy zaraz po zdjęciu pokrywy od ECU.

    2. Nie wiem jak udało Ci sie dorobic klucz do odkręcenia kierownicy z imbusa. Mnie sie to nie udało i spędziłem dużo czasu na poszukiwaniu takiego klucza. Dla potomnych jest to klucz w rozmiarze 12 i nosi nazwe XZN - tak mi powiedzieli w sklepie w którym udało mi sie dostać ten klucz na zamówienie. Cena lepiej nie mówić.

    Jednak to wszystko kompensuje radość z działającego tempomatu.

    Pozdrawiam wszystkich serdecznie i zycze powodzenia w robótkach recznych.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A może zrzutka na klucz i bedzie to klucz przechodni, klubowy :)

    podaj cene kolego.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    klucz to: Spline 12

    Sajon to wkoncu lutowałeś czy miałeś te piny do wpięcia.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    muszę w końcu zeskaniować i wkleić tą inst co mam, jest tam również pod które piny podpiąć się bezpośrednio do ecu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a da rade zamontowac tempomat w oooo a4 95r 1.9 tdi 90ps ahu?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a da rade zamontowac tempomat w oooo a4 95r 1.9 tdi 90ps ahu?

    Oczywiście ... nawet na tych samych zasadach ;) tylko piny w białej kostce trzaba by sprawdzić

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    dzieki adadur

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No wszystko ładnie, ale naszły mnie wątpliwości, a mianowicie w samochodzie nie było nigdy tempomatu i tu moje pytanie czy nie musi być pewnych elementów w silniku, które ustalają przepustnice, bo przecież w diesel to OK zgodzę się, ale do benzyny to potrzeba jeszcze trochę gratów (pompa podciśnieniowa, element ustalający, wężyki itp.) jak coś to proszę mnie wyprowadzić z błędu, bo już doradziliście Korzen a on przecież ma benzynę.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kuba masz rację. W benzynie to zupełnie inna bajka jednym słowem nieopłacalna zabawa.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ja caly czas mam nadzieje ze uda sie tanim kosztem ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Sajon to wkoncu lutowałeś czy miałeś te piny do wpięcia.

    Kupiłe piny do białej kostki. Myślałem że tak będzie szybciej :>.

    A może zrzutka na klucz i bedzie to klucz przechodni, klubowy smiley

    podaj cene kolego.

    Ja swój klucz kupiłem w Hollandi. Cena może się troche różnic (napewno będzie niższa). Tutaj kosztuje około 25 euro. Może to też dlatego że ściągali go na zamówienie :mysli:.

    Pozdrawiam serdecznie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    20 20

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy