Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż tempomatu A4 B5


krzyniek

Rekomendowane odpowiedzi

nie ma za co :)

szukaj po aukcjach, szrotach bo ASO to za pewne drogo może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem na forum manetkę z wtyczką i częścią wiązki - poszukaj może coś będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadam wam nietypowe pytanie. Poniewaz w 1z chcę niebawem zmienić sterownik na 16 bitowy, to czy instalacja tempomatu do 1z czyli:

Manetka ECU

1 39

2 35

3 36

4,6 67

5 59

Będzie współdziałać ze sterownikiem od AFNA z 1996r. Na bank będe musiał się wpiąć bezpośrednio pod ECU bo brakuje pinów, tylko pytanie czy młodszy o rok sterownik będzie miał taki sam układ :D ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, mam a4 b5 1,9 AFN skrzynia automatyczna.

Dzisiaj kupiłem manetkę

http://allegro.pl/audi-a4-b5-przelaczniki-zespolone-swiatel-i2289071560.html

Wiem ze ona nie pasuje ale planuje rozbebeszyc obie manetki i przełozyc sam tempomat.

Moje pytanie jest takie czy do automatu jest takie same podłączenie jak do manuala?

---------- Post dopisany at 17:43 ---------- Poprzedni post napisany at 17:43 ----------

Witam wszystkich, mam a4 b5 1,9 AFN skrzynia automatyczna.

Dzisiaj kupiłem manetkę

http://allegro.pl/audi-a4-b5-przelaczniki-zespolone-swiatel-i2289071560.html

Wiem ze ona nie pasuje ale planuje rozbebeszyc obie manetki i przełozyc sam tempomat.

Moje pytanie jest takie czy do automatu jest takie same podłączenie jak do manuala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co wymyślacie z tym automatem - manetki są te same przynajmniej w poliftowych AJM , a zresztą wpinasz się w piny komputera więc co za różnica :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja wlasnie dzis zakonczylem montaz tempomatu(cisnieniowego) do silnika ADR sterowanego przepustnica na linke :) wszystko działa jak macie pytania piszcie, niedlugo powstanie tutorial tylko musze foty porobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam krótkie pytanie szukam manetki do A4 1999rok z silnikiem AFN. Czy manetka jest taka sama do A4 przed liftem lub do takiej jak mojej tylko że świeższej z motorem AVG lub pompowtryskiem do 2001 rok ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy da się zamontować tempomat w silniku 1,8 apt benzyna 125 KM koniec 2000 roku ewentualnie ktoś z trójmiasta by się tym zajął to jestem chętny

da rade. gaz masz na linke czy na potencjometr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chce założyć tempomat do mojego 1.9TDI AFN, przeczytałem ten temat i czegoś tu nie kumam, a mianowicie pin 5 w manetce idzie do? Wszyscy piszą że do +12 przez bezpiecznik, a jam mam schemat z niemieckiej książki View image: tempomat pl i na tym schemacie nie jest zapisane że idzie do +12V, może ktoś mi podpowie co z tym? No i z tego schematu wynika że pin 5 idzie do czujnika sprzęgła .

---------- Post dopisany at 18:09 ---------- Poprzedni post napisany at 08:19 ----------

5 pin z tempomatu do pinu 1 w kostce brązowej (przewód czerwono siwy) 59 PIN 1 rzad 13 pin od lewej

minely juz dwa dnii nic :(

sorrka moja wina ale nie miałem czasu na tyle żeby się nad tym skupić :embarrassed:

i tu mam mały problem bo nie wiem czy w tym opisie co mam po niemiecku jest podany kolor kabla i pin pod który podpiąć czy kolor kabla z tego pinu

ale leci to tak:

Z manetki 4 i 6 łączymy z 38 pinem kostki z ecu

3 z 57------II---------

2 z 75 ------II----------

Biały z 76 -------II---------- ( i tu jest pewien problem bo biały to w wiązce to

jest zasilający, ale pozostał nam pin nr 1 z manetki więc to pewnie o niego chodzi i on idzie na 76 ) resztę ogarniemy we wtorek na spocie

znalazłem takie coś i może się przydać (tyle że po niemiecku) http://www.a4-freunde.de/pdf/gra_b5_diesel.pdf

Nawet w tym temacie jest podany link do PDF gdzie jest właśnie taki schemacik do AFN, więc ciekawe co z tym pinem 5 w manetce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, odnośnie pytania 2 posty wyżej... jaka manetka tempomatu podejdzie do A4 '96 1.9 AHU? I czy w ogóle da się zamontować w niej tempomat?

Puki co wiem tylko tyle że powinna być przepustnica sterowana elektronicznie (nie na linkę)... jak to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko działa super zacząłem dziś od zera zakładanie. czas 3 godz. z poskładaniem i jazda testową. Ten przewód od pinu 5 połączyłem do kabelka na którym pojawia się napięcie na pedale sprzęgła(taki sam kolor) po załączenie stacyjki i po wyłączeniu jeszcze momencik trzyma(dokladnie tak jak jest na niemieckim schemacie). Co ciekawe u mnie tempomat załącza już od 30 k/h. Wszystko super działa.

---------- Post dopisany at 16:53 ---------- Poprzedni post napisany at 16:52 ----------

vag na blokach peżpokazuje zgodnie z zaleceniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a da cię jakoś vagiem sprawdzić czy przepustnica ma sterowanie linką czy w prądzie? Bo niby TDI mają elektrycznie, jeden mechanik też powiedział że elektrycznie bo do pompy przy silniku nie idzie żadna linka a ja zaglądałem pod pedał i jakaś linka jest tam jednak zaczepiona :/

U mnie jest taki:

http://img.liczniki.org/20120717/Bez_tytu_u-1342561484.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma opcji żeby w TDI była linka ( bo po co jak nie ma przepustnicy :P ) - a jeśli już jest to jak widać na załączonym przez ciebie obrazku porusza potencjometrem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki dzięki już sobie poradziłem, ETKA mi pomogła, faktycznie cięgiełko idące do potencjometru mówi jasno. Gaz w prądzie!

Zamontowałem tempomat w AHU 1996r. Całkowity koszt ok 110 zł w tym manetka zespolona 200 zł (za stówkę pogoniłem starą ;) + 10 zł kabel 5 żyłowy, opaski termo i inne pierdoły - brak ori wiązki.

Czas montażu łącznie z poskładaniem na gotowo - 3-4h

Manetka (allegro) taka:

2483617833-1342734301_1.jpg 2483617833_1-1342734301_1.jpg

Oczywiście prawa strona została w oryginale bo ta pochodzi pewnie z sedana i nie ma okrągłego dinksa na psikanie w tylną szybę ;)

Zamontowana na komputerze takim:

IMG_7871-1342734470_1.jpg*

Wg schematu:

W silnikach 1.9 AFN, 1Z nie wpina się w białą wtyczkę (biała wtyczka tylko jak w temacie silniki na pompowtryskach)

1 pin z tempomatu do pinu 8 w kostce żóltej (przewód czerwono-biały)

2 pin z tempomatu do pinu 1 w kostce zółtej (przewód niebieski)

3 pin z tempomatu do pinu 8 w kostce czarnej (przewód czerwono-żółty)

4 pin z tempomatu do pinu 9 w kostce żółtej (przewód czarno-żółty)

5 pin z tempomatu do pinu 1 w kostce brązowej (przewód czerwono siwy)

Oczywiście pin 6 mostkujemy z 4 ;)

Nie wiem jak się bawiliście z wpinaniem kabli ale ja odkręciłem sobie całą listewkę z tymi 5 kostkami i miałem dostęp do kabli aż miło:

IMG_7872-1342734470_1.jpg

BTW uznając iż listewka jest tam całkowicie zbędna niechcący nie wsadzałem jej ponownie do środka.

Kable wpinałem do kostek idących od kompa (nie do gniazd) dlatego że w gniazdach nie było połowy pinów... można oczywiście wsadzić do gniazda konektory i tam wpiąć kable - w moim odczuciu strata czasu.

Aktywacja VAGiem + testy... bez problemu za wyjątkiem "zwalniania" gdyż nie da się go przetestować na postoju (chyba), natomiast na trasie wszystko śmiga aż się micha cieszy.

Na koniec pytanie do tych co już zamontowali, przyspieszanie działa elegancko, po przetrzymaniu pól sekundy od razu zaskakuje i ciągnie do przodu natomiast zwalnianie trochę słabiej tzn ze stówki na V biegu jak trzymam "-" bo mi zwalnia w tempie 0,5-1km w czasie 1s, czyli zbicie o 10 km trwa ponad 10s - to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w przedlifcie to może się udaję wyciągnąć te kostki ale jak już pisałem w AJM i polifcie to jest praktycznie niemożliwe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano dokładnie być może listwa jest tam na stałe. Ja miałem listwę na 2 wkręty, po ich wykręceniu wszystko wylizło na wierzch ;)

Polecam wszystkim którzy się jeszcze wachają żeby to zamontować :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam w formacie pdf montaz tempomatu do AFN-a 1998 tylko niewiem jak to wkleić... chętnie założe nowy wątek na temat: montaz tempomatu afn 1998 bo tu niezły bajzel... wszystko o wszystkich silnikach i rocznikach jesli ktoś mi objasni co i jak post do kasacji= nowy temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Odgrzewam.

Posiadam Audi a4 b5 99r 1.9 AFN

zamierzam kupic tak:

WIAZKA TEMPOMATU AUDI VW SEAT SKODA (2631183023) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. odrazu z kostka do manetki.

i z tego co tu wyczytalem manetke o takim numerze 4do 953 513 P lub M

sciagnolem tez instrukcje do 98r slyszalem ze u mnie nie ma jakiejs tam kostki bo 2 lift..;/

Czy jest jakis smiałek który na spocie w KATOWicach czy u mnie lub u siebie mi w garazu to zamontuje bo 1 promo nie mam vaga i pewnie za to uruchomienie ktos mi powie od 50 zl

Nie mowie za darmo ale jak juz to ktos wie jak montowac to zajmie nam razem z godzinke i ma przy okazji waga i sobie zarobi.

Lub krok po kroku mi ktos to jeszcze raz wyjasni by tanio nie wyszlo na bardzo drogo jak sie mi ecu spali;/ smieje sie ze mnie kiedys zabije bateryjka z zegarka a co dopiero lutowanie pinow przy ECU.

no i nie wiem czy otworzyć nowy temat bo nikt nie odpisuje czy czekać na kogoś dobre.serce.

Nie wiem czego sie spodziewać żółtej kostki na wierzchu czy białej schowanej przyjdzie wiazka z allegro chcialbym zacząć działać tylko do którego schematu się udac? hm..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie był bym taki pewien czy u ciebie nie ma białej kostki.

Zobacz co pisze kolega o AFN z 99r.:

http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/b5-ajm-montaz-tempomatu-19883/index9.html#post798603

To nie wiele roboty ale upewnisz się w 100%. Zdejmij podszybie i odkręć osłonę komputera - pod obudową zobacz czy nie ma białej kostki (od strony kabiny).

Tu masz linki które cię moga nakierować:

Tempomat

- [A6 C5 1.9TDI AFN] montaż temopomatu i FIS-a - jak? • .: AUDI KLUB POLSKA :. •

Jak masz białą kostkę to kupuj wiązkę z pinami z obu stron - od strony białej dokładasz je do kostki od strony manetki potrzeba jeszcze obudowa wtyczki.

Jeśli nie posiadasz białej kostki to przy podłączaniu zapewne opis kolegi f16mysliwiec (77 post tego tematu) ci pomoże. Powinno byc tak (1Z, AHU, AFN)

1 pin z tempomatu do pinu 8 w kostce żółtej (przewód CZARNY) - w ECU: 39 PIN [2 rzad 15 pin od lewej]

2 pin z tempomatu do pinu 1 w kostce żółtej (przewód niebieski) - w ECU: 35 PIN [2 rzad 11 pin od lewej]

3 pin z tempomatu do pinu 8 w kostce czarnej (przewód czerwono-żółty) - w ECU: 36 PIN [2 rzad 12 pin od lewej]

4 pin z tempomatu do pinu 9 w kostce żółtej (przewód czarno-żółty) - w ECU: 67 PIN [1 rzad 21 pin od lewej]

5 pin z tempomatu do pinu 1 w kostce brązowej (przewód czerwono-siwy) - w ECU: 59 PIN [1 rzad 13 pin od lewej]

6 mostek z 4

Tu masz trochę cennego info jak nie masz białej kostki:

http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/b5-ajm-montaz-tempomatu-19883/index17.html#post1396965

Jak byś kupował wiązkę z linku to zadzwoń do gościa może ma instrukcję lub podpowie coś więcej.

Nie zapomnij o kodowaniu na koniec i teście manetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...