Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż tempomatu A4 B5


krzyniek

Rekomendowane odpowiedzi

W tych instrukacjach polaczone sa styki 4 i 7 . Tyle ze oni w kostce maja numery od 2 do 7 ale to i tak inny uklad bo ja mam polaczone

1 4

2 5

3 6

a u nich jest

2 5

3 6

4 7 ( podkreslone cyfry to mostek )

I co teraz? Czy to jest wlasnie ten blad w moim polaczeniu, czy oni maja inny uklad ( tamte instrukacje dotycza glownie pasata i audi A6 )[br]Dopisany: 15 Wrzesień 2008, 17:34_________________________________________________z opisu na forum pasata http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4064 styki i kolory kabli

2,3,4,5 ( z manetki ) sie pokrywaja nr 6 w pasacie ma kolor taki jak nr 1 w moim wiec je zamienilem a na miejsce nr 1 zrobilem mostek z 4 . I co sie stalo ?? NIC , ZERO ROZNICY :wallbash: VAG pokazuje tak samo, autko nie jedzie samo :no: . Juz nie mam pomyslow. Jak teraz go skrece to juz napewno nie bede go ruszac. Wszyscy pisza , ze w AFN-ie A4 da sie zalozyc, a nikt nie wie jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki mam pytanie czy powyższy opis będzie identyczny dla A6 po liftingu ('02 AWX) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiscie zakladalem w a4 afn z 98roku i nie bylo problemu, mialem instrukcje po niemiecku(ten pdf co byl/jest na AKP), co do sprzegla to pownno wyswietlac 100011 po jego wcisnieciu, przynajmniej tak jest w instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki mam pytanie czy powyższy opis będzie identyczny dla A6 po liftingu ('02 AWX) ?

bardzo prawdopodobne trzeba by w EKTA sprawdzić czy A6 ma tą bialą kostkę pod osłoną ECU - szukaj we wiązkach kabiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiscie zakladalem w a4 afn z 98roku i nie bylo problemu

A moze pamietasz jak to polaczyles? Mam ten problem, ze jezyk niemiecki jest mi zupelnie obcy :wallbash: , a jesli chodzi o sprzeglo to mi dobrze dziala. [br]Dopisany: 18 Wrzesień 2008, 15:34_________________________________________________Wszystko polaczylem zgodnie z instrukacjami, nie mam pojecia co jest nie tak. Dwa wyjscia mi przychodza do glowy:

1.A4 AFN z 96 roku nie ma sterownika od tempomatu ,

2. Przelacznik ktory kupile jest uszkodzony ( ale na same przyciski dziala, najwyzej jakies sterowanie w nim zostalu uszkodzone, jest to mozliwe??? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bintom

2. Przelacznik ktory kupile jest uszkodzony ( ale na same przyciski dziala, najwyzej jakies sterowanie w nim zostalu uszkodzone, jest to mozliwe??? )

czy działa możesz sprawdzić VAGiem w wartościach mierzonych (no przynajmniej tak jest w B6)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpinalem sie pokolei do tych kostek co ida potem do kompa silnika, jak vag pokazuje wartosci to znaczy ze manetka dziala,

nie wiem co moze być nie tak, sprawdź podłączenia kostek

1 pin z tempomatu do pinu 8 w kostce żóltej (przewód czerwono-biały)

2 pin z tempomatu do pinu 1 w kostce zółtej (przewód niebieski)

3 pin z tempomatu do pinu 8 w kostce czarnej (przewód czerwono-żółty)

4 pin z tempomatu do pinu 9 w kostce żółtej (przewód czarno-żółty)

5 pin z tempomatu do pinu 1 w kostce brązowej (przewód czerwono siwy)

6mostek z 4

sygnały z manetki sprawdzasz w silniku - grupa 6 - i przedostatnie okno

wyłączony tempomat - 000000

wyłączony tempomat z "vor dem Einrastpunkt"-nie mam pojecia o co chodzi - 000010

włączony tempomat - pozycja EIN - 000011

pozycja AUFN - 001011

wciśnięty FIX - 000111

wciśnięty hamulec - 010011

wciśnięte sprzęgło - 100011

domyslam sie ze wiesz jak włączyć tempomat podczas jazdy, czyli przycisk na EIN i jedziesz z jakas tam prędkością powyżej 30/40 kmh i naciskasz FIX, w tym momencie ściągasz nogę z gazu i auto powino samo jechac, przyciskiem FIX zmniejszasz prędkość a tym co załączasz tempomat zwiększasz prędkość ja przesuniesz go na AUFN, wciskając sprzęgło/hamulec dezaktywujesz tempomat i zeby ponownie zadziałał musisz wcisnąć FIX przy jakiejs tam prędkości.

wiecej pomysłów nie mam, możne faktycznie nie masz takiej opcji w kompie,ale w to wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a jak jest z 1z silnikiem , da sie założyć tempomat zakładałem sobie kiedyś w passacie b4 ale tam była specjalna kostka do tego a tutaj tez tak jest??? opis jest ale do innego modelu auta z tego co zauważyłem

chwilowo mamy problem, bo kolega f16mysliwiec ma 1z i coś mu nie chce działać :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 pin z tempomatu do pinu 8 w kostce żóltej (przewód czerwono-biały)

2 pin z tempomatu do pinu 1 w kostce zółtej (przewód niebieski)

3 pin z tempomatu do pinu 8 w kostce czarnej (przewód czerwono-żółty)

4 pin z tempomatu do pinu 9 w kostce żółtej (przewód czarno-żółty)

5 pin z tempomatu do pinu 1 w kostce brązowej (przewód czerwono siwy)

6mostek z 4

Podłączyłem wszystko zgodnie z tym schematem. sprawdzałem to z 20X i nic. (Nadal jeżdźe z rozkręconymi plastikami,żeby było łatwiej eksperymentować)

a brakuje mi tej pozycji

wyłączony tempomat z "vor dem Einrastpunkt"-nie mam pojecia o co chodzi - 000010

Wiem jak się używa tempomatu,bo jeździłem już autami z tempomatem, tylko że wtedy to on zawsze był założony fabrycznie.

chwilowo mamy problem, bo kolega f16mysliwiec ma 1z i coś mu nie chce działać :kwasny:

Ale widzę że nie jestem sam , niestety nie cieszy mnie to. Może to przez ten rocznik, kolega f16mysliwiec ma 95 rok , a ja 96. Wszyscy co piszą o A4 to zakładali co najmniej do 97rok.[br]Dopisany: 19 Wrzesień 2008, 17:30_________________________________________________Pisząc o tym roczniku to miałem na myśli to, że może nie mam jakiegos sterownika? Np. Domykanie szyb kluczykiem mam, ale już otwierania nie, a podobno wszyscy to mają ( orginalnego alarmu tez nie mam ) . Może to jakis prototyp :> albo jakas wybrakowana wersja ? :polew: . Robie w firmie która produkuje fotele do VW i wiem cos się dzieje w takich firmach :gwizdanie: . WV dla mnie stracił marke, jak sie tego dowiedziałem, dlatego kupiłem :audi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koles ktory mi zakladal tempomat pier......l sie z tym strasznie, mowil ze za cholere nie chcialo mu to chodzic i powiedzial mi tak: manetke którą kupilem byla od a4 b5 96r niby nie byla do mojego modelu silnika 1Z 90 95r i musial cos zmieniac w manetce ale co to nie mam pojecia, wpinal mi sie bezposrednio w kompa moge zobaczyc gdzie ale dopiero w nastepny czwartek gdzie sie wpiol bo do piero wracam do domu, i napisac ale co do manetki to nie dam rady rozkrecic i zobaczyc (chyba ze co do manetki koles robil mnie w ciula bo moze mial inna robote i gral na zwloke?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, to by tlumaczylo dlaczego u mnie jest tak trudno to uruchomic ( jesli to prawda ) . Tylko co by tam mozna zmienic, ona jest chyba nie rozbieralna . Sprawdz prosze jak masz podlaczone kable, czy tak samo jak w schemacie wyzej. Jesli tak samo to znaczy ze faktycznie trzeba chyba cos zmienic w manetce ( tylko co i jak ? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wroce do domu w (nastepny czwartek 02.10.) to zaras rozkrece obudowe kompa i zobacze gdzie co jest podpiete jak da rade to jakies fotki zrobie, no chyba ze cos sie wyjasni predzej, ale to i tak napisze jak to u mnie jest pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa w Ahu:::::

wpinalem sie pokolei do tych kostek co ida potem do kompa silnika, jak vag pokazuje wartosci to znaczy ze manetka dziala,

nie wiem co moze być nie tak, sprawdź podłączenia kostek

1 pin z tempomatu do pinu 8 w kostce żóltej (przewód czerwono-biały)

2 pin z tempomatu do pinu 1 w kostce zółtej (przewód niebieski)

3 pin z tempomatu do pinu 8 w kostce czarnej (przewód czerwono-żółty)

4 pin z tempomatu do pinu 9 w kostce żółtej (przewód czarno-żółty)

5 pin z tempomatu do pinu 1 w kostce brązowej( ja określam kolor tej kostki na beżowy) (przewód czerwono siwy)

6 mostek z 4

sygnały z manetki sprawdzasz w silniku - grupa 6 - i przedostatnie okno

wyłączony tempomat - 000000

wyłączony tempomat z "vor dem Einrastpunkt"-nie mam pojecia o co chodzi - 000010

włączony tempomat - pozycja EIN - 000011

pozycja AUFN - 001011

wciśnięty FIX - 000111

wciśnięty hamulec - 010011

wciśnięte sprzęgło - 100011

domyslam sie ze wiesz jak włączyć tempomat podczas jazdy, czyli przycisk na EIN i jedziesz z jakas tam prędkością powyżej 30/40 kmh i naciskasz FIX, w tym momencie ściągasz nogę z gazu i auto powino samo jechac, przyciskiem FIX zmniejszasz prędkość a tym co załączasz tempomat zwiększasz prędkość ja przesuniesz go na AUFN, wciskając sprzęgło/hamulec dezaktywujesz tempomat i zeby ponownie zadziałał musisz wcisnąć FIX przy jakiejs tam prędkości.

ja podpinałem według schematu od dark79 tylko

moim zdaniem kolory kostek pierwsza ,żółta druga jest trudno określić ciemno bordowa są w niej tylko dwa kable

trzecia moim zdaniem jest beżowa czwarta czarna

przy pierwszym podejści wpiąłem pin 5 z manetki do tej kostki bordowej z dwoma kablami i zrobiłem zwarcie

po podpięci do kostki beżowej i wszystko śmiga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby ponownie zadziałał musisz wcisnąć FIX przy jakiejs tam prędkości.

wcale nie bo nie tylko tak :tongue4: przesuwając na "AUFN" tempomat się uruchamia i powraca do prędkości zadanej wcześniej tj. przed naciśnięciem pedału sprzęgła/hamulca :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze mialem sprawdic jak to u mnie jest wpiete w 1z ale jek zdjolem pokrywe kompa to za duzo nie zobaczylem i raczej nie pomoge

2951c57974466b10m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze mialem sprawdic jak to u mnie jest wpiete w 1z ale jek zdjolem pokrywe kompa to za duzo nie zobaczylem i raczej nie pomoge

2951c57974466b10m.jpg

hmm... czyli nie masz wpiete zgodnie ze schematem ktory wszyscy podaja. Moze to jest ta alternatywa, bo wedlug tamego schematu mi nie dziala. Mam juz odysc tego tematu i powoli odpuszczam, ile mozna razy wszystko odkrecac i sprawdzac . Kierownice i caly osprzet rozkrecam juz w 15 minut , ale ... i tak nic z tego nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...