Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż tempomatu A4 B5


krzyniek

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, skąd tą brązową kostkę 6 pinową wytrzasnąć? Ona jest tylko od tempomatu czy gdzieś jeszcze w całej instalacji się taką znajdzie? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę zakupić piny do białej kostki.Czy o takim numerze będą dobre,pasujące ?? 000 979 012 E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Audi 1.6 z 98r i mam pytanie czy aby zamontować tempomat musze podpiąć tylko manetke czy muszę jesCze podpiąć jakiś czujniki sprzęgła, gazu czy coś takiego (jestem kompletnie zielony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych kolegów ; ) To mój pierwszy post tutaj, dlatego proszę o wyrozumiałość. Jakis czas temu kupiłem manetkę z tempomatem, ale wszystkie kable w wiązce są pocięte i mam wrażenie, że wygląda to trochę inaczej niż na poprzednich zdjęciach ;p Zanim zacznę chciałem się upewnić czy jest wgl sens z tą manetką więc wrzucam zdjęcia i proszę o jakieś objaśnienie przez kogoś bardziej doświadczonego ;D Kod silnika AHU, rocznik 98
Tutaj 2 zdjęcia manetki :

https://zapodaj.net/d9668b9180b7a.jpg.html

https://zapodaj.net/f28051f05f4b1.jpg.html

Bd wdzięczny za każdą odpowiedź ; )

Edytowane przez kabacki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetki jest chyba ok, chociaż mało ją widać. Wtyczkę potrzebujesz tylko tą mniejszą czarno fioletowa, bo ona jest od tempomatu. Pozostałe wtyczki masz u siebie w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przy mojej audi miałem manetke z tempomatem wcześniej jeździł nią brat ale odziedziczyłem ją i tak stwierdziłem, że sprawdzę o co chodzi z tempomatem dlaczego nie działa, znajomy załatwił komputer więc podpieliśmy, i testujemy co i jak, z tego co tutaj wyczytałem to jak włączam tempomat to 1 się pokazują ustawienie set itd też łapie, natomiast jeśli naciskam pedał hamulca to 1 dalej wisi, a w ustawieniu 006-2 zamienia się, z tego co wyczytałem to powinno być na odwrót w sensie naciskam pedał pokazuje 1 puszczam pokazuje 0, zrobiłem zdjęcia żeby pomogło wam zrozumieć to co tutaj napisałem :)

1. wyłączony tempomat nie wciśnięty żaden pedał.

05028737a1369526med.jpg

2. włączony tempomat

a616c0a98048d49dmed.jpg

3. Włączony tempomat i wciśnięty pedał sprzęgła.

724559b496929cb5med.jpg

4. Włączony tempomat i wciśnięty pedał hamulca.

0acf48c2af51472emed.jpg

5. Włączony tempomat i wciśnięty pedał sprzęgła i hamulca.

222d91e8de1bed9bmed.jpg

7. Błąd odnośnie czujnika pedalu hamulca, myślicie, że to ma największy wpływ?

80ed550d4fcd553bmed.jpg

Edytowane przez lore3ek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktos sie orietuje czy zmieniajac komputer z kompa z 1z na ahu trzeba cos przepinac? mam 1z, mialem w nim dwa rozne kompy i na jednym i na drugim tempomat dziala, zmienilem teraz na kompa 16bit z ahu dopisalem tempomat i niby dziala ale problem jest jak chce dodac gazu manetka, bo rozlancza mi tempomat a na vagu pokazuje same zera.... zwalnianie dziala prawidlo i cala reszta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd czujnika hamulca chyba automatycznie dezaktywuje tempomat

Edytowane przez booolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czujnik położenia pedału hamulca to ten sam co stopu? Bo stopu jest w pedale, a gdzie jest położenia pedału? Stop świeci dobrze tzn odpowiednio reaguje na naciśniecie pedału.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam problem po montażu tempomatu. Zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcja z pierwszego postu i tempomat nie działa. Sprawdziłem VAG wszystkie klawisze na manetce reakcja jak w opisach czujnik sprzęgła i hamulca również a nie da sie włączyć tempomatu. Czy ktoś spotkał sie z takim problemem wcześniej? Proszę o pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tak mam.

Sprawdź, czy po próbie użycia tempomatu nie wywala Ci błędu czujnika prędkości.

U mnie wygląda to właśnie tak, jakby ten sygnał nie docierał a co za tym idzie tempomat nie dziala.

Manetkę zamontowałem już dwa lata temu, ale jakoś zabrakło mi weny na walkę z tym zaginionym sygnałem VSS.

Z tego, co pamiętam powinien docierać do zegarów i stamtąd do radia. Zegary działają jak należy, ale radio u mnie nie reguluje głośności wraz ze wzrostem prędkości.

Jeśli Tobie uda się znaleźć rozwiązanie może i u mnie się ono sprawdzi.

Edytowane przez befol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sygnał prędkości wychodzi z zegarów - kabel bialo-niebieski ( po II lifcie na pinie 3 niebieskiej wtyki ) - i idzie do ECU , radia itd.

 

Jeżeli prędkość ma licznik jest ok to gdzie potem.gubi między licznikiem a ecu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z innej beczki. Poleci ktoś jakiegoś magika z pomorza co zająłby się moim tempomatem?

Chciałbym go wskrzesić - po włączeniu tempomatu zero reakcji.

Wydaje mi się, że może być to problem z przełącznikami, gdyż jak próbuję "mrugnąć" światłami (dociągam do góry) to muszę użyć dużej siły, a i to nie zawsze skutkuje "mignięciem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam szybkie pytanie.

Jestem po swapie ,zamiast 1,8 ADR (grudzień 97) wsadziłem poliftowy 1.8T APU.

Wszystko jest ok,,tylko teraz mi się zachciało  dołożyć tempomat i właśnie z tym jest problem..

Vag zakodowany ,w blokach widać reakcje na pedały itp, ale szkopuł tkwi w tym że mam błąd czujnika prędkości 16855 i zaraz po włączeniu tempomatu  praktycznie mi się on rozłącza.

W  który bloku  vaga powinienem patrzeć czy ecu widzi prędkość ,a jeśli nie widzi  to co z kabelków do sprawdzenia ? I rozumiem że w ecu powinno pokazywać taka samą prędkość jak na liczniku ???

Pytam ponieważ jak zauważyłem  na vag ale nie  pamiętam w których blokach to jakieś wskazania prędkości były ,,ale z kosmosu .

Miałem takie Ecu

Gm6wbC3.jpg

 

A teraz mam takie

FDCNpHh.jpg

 

Edytowane przez booolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę potem po schematach ale w wiązce w desce pewno nie masz sygnału podprowadzonego pod wtyki koło ECU - z licznika byś musiał kabelek dołożyć

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwile obecną to nie sprawdzałem jeszcze tego  czy na bank tak mam ,,ale wydaje mi się że poprowadziłem Pin 3 niebieskiej wtyki kabel biało niebieski do 54 pinu w ecu,a do tego ecu teraz mam z can to prowadziłem  pin 18 i 19 z zielonej wtyczki Licznika do wtyki co sa pod ecu .

 

Edytowane przez booolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę wieczorem i ci napiszę , ale chyba coś było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no pin 3 nieboeskiej wtyki licznika do pinu 54 ECU - jeżeli tak podpinałeś to sprawdź jeszcze dwa razy ;)

a w ECU w bloku pomiarowym 005 jest prędkość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jaka jest różnica między pinem 3 niebieskiej wtyki a pinem 31 także niebieskiej wtyki???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...