Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BLB, BRE, BKD] Demontaż wymiana montaż pompowtryskiwaczy 2.0 tdi 16V


Musashi

Rekomendowane odpowiedzi

A ja myślę że gdyby od początku zrobiono to zgodnie z jak to mówią "sztuką" czyli zgodnie w tym co podają w instrukcji to nie było by żadnych problemów.

To się robi punkt po punkcie wg. instrukcji. Nie ma żadnych uproszczeń. To co ma być nowe czyli oringi, uszczelnienia, śruby musi być wymienione. 

Nie ma gadania ale to drogo. Tak ma być. Potem są konsekwencje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.09.2017 o 20:52, Pawelkiwi napisał:

A ja myślę że gdyby od początku zrobiono to zgodnie z jak to mówią "sztuką" czyli zgodnie w tym co podają w instrukcji to nie było by żadnych problemów.

To się robi punkt po punkcie wg. instrukcji. Nie ma żadnych uproszczeń. To co ma być nowe czyli oringi, uszczelnienia, śruby musi być wymienione. 

Nie ma gadania ale to drogo. Tak ma być. Potem są konsekwencje. 

Przecież dokładnie tak jest napisane... Tylko, że ja jako Klient nie mam wpływu na mechanika. 
Mam jakąś tam wiedze i wiedziałem, że coś jest nie tak, i dlatego to wszystko udało się poskładać tak jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, joaxx napisał:

Czy ta instrukcja pasuje również do silnika BSY? 2.0 tdi mitsubishi outlander.

tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, sory za mały offtop, ale czy ktoś może mi powiedzieć czy w moim BRF z marca 2007 mam pompowtryskiwacze firmy siemens czy bosh? Podaje VIN WAUZZZ8E77A220108, z góry dziękuję za odp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, boryss90 napisał:

Hej, sory za mały offtop, ale czy ktoś może mi powiedzieć czy w moim BRF z marca 2007 mam pompowtryskiwacze firmy siemens czy bosh? Podaje VIN WAUZZZ8E77A220108, z góry dziękuję za odp :)

bosch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Posiada ktoś może jeszcze zdjęcia do tej instrukcji, ponieważ stare wygasły a są mi potrzebne. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Teoretyczne na razie pytanie. Jak wygląda zmiana wtrysków w 2.0TDI BLB na jakieś wydajniejsze?

Jest taka możliwość? Jeżeli jest jakie są polecane aby pompa paliwa wytrzymała?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów , dwa tygodnie albo niespełna 300km temu zmieniałem oringi na pompkach a właściwie zakład któremu zawiozłem pompki do sprawdzenia , zdemontowałem i zamontowałem sam wg instrukcji na początku tematu , pompki wg sprawdzającego są w porządku (Zdjęcie wykresu pompek w załączniku. ) ale korekcję na pierwszym tłoku skaczą , w obrotach około 1200 , i nawet na tempomacie czuć takie dziwne zwalnianie którego w innych moich Audi nie było , ale do rzeczy , do wczoraj cieszyłem się porannym odpaleniem prawie od strzału było  to dla mnie już bardzo dobrze bo przed tem trochę kręcił i pompka w baku było słychać że dociska że tak powiem paliwo , po założeniu wtrysków z nowymi gumkami pompka ucichła również , do tak jak pisałem do wczoraj , wsiadając i przekręcając klucz przywitała mnie słyszalna pompka w baku , wiedzielem że problem powrócił i znowu rano pali no nie zadawalajaco . Powiedzcie mi czy tanie oringi bo 25zl ( czarnej i taki zielony )  komplet na pompkę razem z sworzniem  poprostu tak się  zużywają czy poprostu problem w głowicy ? Smarując i czyszcząc palcami gniazda pompek nie było wyczuwalne jakieś ubytki itd. 

IMG-20180914-WA0011.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może powiedzieć czy da się to zrobić "poprawnie" bez czujnika zegarowego? 

 

Bo u mnie nie ma mechanika z takim zegarem:/ każdy mówi że to się robi bez zegara i żebym głupot nie czytał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Można prosić o odświeżenie zdjęć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Też mnie czeka wymiana uszczelek na pompowtryskach. Pacjent 2.0 BRD. Mam rozumieć że pompowtrysk dokreca się z momentem 3Nm 90stopni i 180stopni? Wałek dokrecamy 20Nm i 90stopni.  Oczywiście śruby nowe. Wstepne naprężenia na pompowtryskiwaczy do oporu i 180stopni wrócić i kontrujemy. O czymś muszę jeszcze pamiętać? Zwrócić na coś szczególnie uwagę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,takie pytanie odnośnie uszczelniaczy pompowtryskow w silniku Brd ,  czy uszczelniacze są jednorazowe ? Bo wymieniłem na nowe i stare są idealne, zero ubytków itd , po wymianie na nowe mam drgawki przez 3 sekundy po odpaleniu i zastanawiam się czy nie wrócić do ori uszczelniaczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka, sorki za małego offtopa, ale w moim BRD prawdopdoobnie wtryski odmawiają posłuszeństwa i meczę się z tym już ponad miesiąc.. :wallbash:.

 Chciałbym potwierdzić czy wtryski o oznaczeniu 03G130073 S podejdą do mojego BRD  (wtryski o oznaczeniu z końcówką S to też simensy tylko od  wersji silnikowych 140 KM w moim przypadku(jeżeli je zakupie) jeździły w Seacie Leonie)  Podobną są one lepsze pod kątem trwałości niż te ori co były w BRD i dają trochę lepszą dawkę paliwa przez co można uzyskać jeszcze ok 10-15 KM na + ?  Tylko kwestia tego czy na pewno wszystko pasuje i nie będzie z tym żądnych problemów etc?  :whistling: Gościu który regeneruje wszystkie wtryski oraz handluje nimi, mówi że na 100% będzie wszystko ok, bo wszystko jest to samo tylko są minimalnie większe. 

Dziękuje z góry za pewne odpowiedzi. Temat nie ukrywam że bardzo pilny bo powoli mi już rece opadają 

@Pawelkiwi wpadłeś mi od razu do głowy i wiem że ogarniasz takie tematy, bo już raz dałeś mi cenną wskazówkę,  dlatego cie oznaczam, bo może i w tym temacie mi pomożesz :) 

@Musashi i @Wihajster  oraz @piotrsob1również to samo co Paweł :)  Help panowie :hi:

 

Edytowane przez Dandusiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z BRD w życiu miałem niewiele wspólnego dla tego nie czuje się na siłach by Ci coś konkretnie podpowiedzieć ....

Co się działo że chcesz na gwałt pompki wymieniać ? :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Z BRD w życiu miałem niewiele wspólnego dla tego nie czuje się na siłach by Ci coś konkretnie podpowiedzieć ....

Co się działo że chcesz na gwałt pompki wymieniać ? :decayed:

Dużo by tu opisywać... w skrócie to zaczęło się od braku mocy typu auto nie wkręcało się na obroty powyżej 2,300 - blokowało go coś, nie mógł przekroczyć tych obrotów tak jakby odcinało go nie zależnie na jakim biegu, mocy miał jak golf 60 KM. Po sprawdzeniu korekt na wolnych niby wszystko w porządku, wartości w normie, natomiast poszły na stół bo diagnoza była że to pompki. Jak się okazało po wyciągnieciu pompek ktoś dał pod nie miedziane podkładki (tragedia) gdzie wgl nie było tam żadnych tego typu rzeczy, etka to samo mówi - nic tam nie ma. Przez podkładki gniazda pompek dostały po d*pie, trzeba było je lekko "zeszlifować" żeby powierzchnia była gładka i pompowtrysk siedział idealnie i żeby ciśnienie nigdzie nie szło bokiem bo tracił wtedy kompreche. 

Dodatkowo jak się okazało pompa vacum była zajechana, ktoś już ją wymieniał i dał jakieś gówno w zamienniku za 500 zł dla sztuki. Pompowtryski poszły na stół, podobno dawki były źle ustawione gdzie przy 3 tys obrotów pokazywały 0. Po ustawieniu i wymianie pompy wszystko działa- auto odzyskało moc której wcześniej nie widziałem na oczy, jak się przejechałem byłem w ogronym szoku. Od początku gdy kupiłem auto było coś już z nim nie tak na to wychodzi.... ale .. niestety przy odpaleniu i powolnym zagrzewaniu się auta zaczyna kulać, rzuca go strasznie a  z rury szaro/biały dym... i korekty wariują. Już wcześniej kulał trochę, ale teraz do tego doszedł ten dymek i mocne szarpanie widać to gołym okiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Dandusiek napisał:

ale .. niestety przy odpaleniu i powolnym zagrzewaniu się auta zaczyna kulać, rzuca go strasznie a  z rury szaro/biały dym... i korekty wariują. Już wcześniej kulał trochę, ale teraz do tego doszedł ten dymek i mocne szarpanie widać to gołym okiem. 

Prawdopodobnie dla tego ktoś rzeźbił te podkładki pod pompkami , wygląda to na problem z uszczelnieniem właśnie na stożku pompka -głowica i w czasie rozgrzewania silnika przedostają się tamtędy spaliny z cylindrów do szyny paliwowej w głowicy , powodując zakłócenia w napełnianiu pompek paliwem .

A to własnie daje takie objawy jakie opisujesz ....:decayed:

Masz loga z korektami pompek podczas rozgrzewania silnika ( zrobionego wtedy gdy objawy występują ) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w BRD nie ma podkladek :D sa tylko oringi gumowe uszczelniajace... poniewaz na 2 sruby skrecane pompki nie ma problemu z gniazdami jak w wersji z jedna sruba.

btw. odlacz wtyczke od EGR i zobacz czy nie będzie lepiej z tymi objawami ktore opisales

Edytowane przez moniuh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...