Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie przy ruszaniu na nowym sprzęgle


tomiqu

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, pół roku temu wymieniłem na nowy komplet sprzęgła ( Sachs ) bo w starym huczało łożysko oporowe i auto szarpało przez pierwsze 2-3 km jazdy przy ruszaniu, a później było ok. Postanowiłem wymienić całe sprzęgło ( docisk+ tarcza+ łożysko ). Jakże byłem okropnie wk...ny gdy po zamontowaniu całości stwierdziłem, że auto dalej szarpie ( już mniej jak wcześniej ale tym razem nieważne czy silnik zimny czy rozgrzany to szarpanie zawsze się pojawia. Jedynym skutecznym sposobem jest lekkie dodanie gazu przy ruszaniu , wtedy szarpanie praktycznie zostaje zminimalizowane do zera. Ale nie zawsze się da dodać gazdu np. przy manewrach na ciasnych parkingach , gdzie trzeba ruszać bez gazu. Przejechałem 15 kkm i nic się nie ułożyło, jest tak jak było.

Może mieliście podobne przypadki i potrafiliście to usunąć.

Problem rozwiązany. Wystarczyło troszkę przypalić sprzegło i ruszanie jest płynne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo, z tym że sprzęgło LUKa. Szarpie przy ruszaniu i przy zmianie na drugi bieg - na wyższych nie.

Troszkę przypalić mówisz??? Heh. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To brzmi może abstrakcyjnie palić nowe sprzęgło ale za radą kolegi z tego forum , który miał podobny problem i tak zrobił , zrobiłem i ja i jest super :) Auto rusza jak nówka. A już chiałem wymieniać poduszki, przeguby, ustawiać pompę wtryskową, czyścić nastawnik i robić inne cuda wianki, a pomógł taki zabiegł jak palenie :) A mianowice zrób tak: wrzuć IV bieg i puszczaj sprzęgło dodając gazu niedopuszczając do zgaśnięcia motoru, a jednocześnie do ruszenia. Jak ujrzysz dym spod maski i poczujesz w środku spaleniznę to zabieg możesz uznać za udany :) Wszystko powinno trwać nie dłużej niż 5-7 sekund. Jeśli nie zauwazysz różnicy to zostaw sprzegło w spokoju :) U mnie efekt był już widoczny po pierwszym paleniu. Ale da utrwalenia - powtórzyłem drugi raz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie objawy, przy nowym komplecie sprzęgła SACHS. Szarpie przy ruszaniu. Dziś wypróbuje wasze przypalenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jak wasze doświadczenia z paleniem sprzęgła? :) Pomogło coś?

eu4yaon nie masz nic do stracenia bo jak palenie nic nie pomoże to pewnie będziesz musiał założyć nowe sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To brzmi może abstrakcyjnie palić nowe sprzęgło ale za radą kolegi z tego forum , który miał podobny problem i tak zrobił , zrobiłem i ja i jest super :) Auto rusza jak nówka. A już chiałem wymieniać poduszki, przeguby, ustawiać pompę wtryskową, czyścić nastawnik i robić inne cuda wianki, a pomógł taki zabiegł jak palenie :) A mianowice zrób tak: wrzuć IV bieg i puszczaj sprzęgło dodając gazu niedopuszczając do zgaśnięcia motoru, a jednocześnie do ruszenia. Jak ujrzysz dym spod maski i poczujesz w środku spaleniznę to zabieg możesz uznać za udany :) Wszystko powinno trwać nie dłużej niż 5-7 sekund. Jeśli nie zauwazysz różnicy to zostaw sprzegło w spokoju :) U mnie efekt był już widoczny po pierwszym paleniu. Ale da utrwalenia - powtórzyłem drugi raz :)

No i przypaliłem wg Twoich zaleceń... Jest git! :D

Teraz rusza mega płynnie, dzięki wielkie za wskazówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

omzig ja docierałem delikatnie i spokojnie nowe sprzęgło przez 15 tys km ale widać ono potrzebowało brutalnego dotarcia :) jak oglądałem tę nową tarczę jeszcze przed założeniem to widać na oko że była taka jakby szorstka więc to mogłobyć przyczyną , że nierówno stykała się z dociskiem. Ciekawe czy nowe samochody też tak "szlifują" przed opuszczeniem fabryki do salonów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda przypalania nowego sprzęgła w celu jego dotarcia jest znana od dawna (przynajmniej przeze mnie) i nawet tutaj już kiedyś o tym pisałem. W poprzednim aucie po wymianie sprzęgła również musiałem zrobić taki zabieg i na JAKIŚ CZAS pomogło. Zaznaczam - na jakiś czas czyli w moim przypadku na jakieś 2-3 tys.km. Przygotujcie się więc, że problem z czasem może powrócić. Osobiście uważam, że nowe porządne sprzęgło, prawidłowo zamontowane powinno działać elegancko od samego początku. A jeśli szarpie przy ruszaniu, to jest po prostu słabym zamiennikiem i tyle. Dodam, że sprzęgło które kiedyś wymieniłem było marki LUK czyli takie jakie montowano w tamtym samochodzie na pierwszy montaż, a mimo to poszarpywało. Producenci oszczędzają na materiałach, wstawiają w tarcze gówniane, za słabe tłumiki drgań i potem takie jajca się dzieją. Widziałem nawet kiedyś tarczę sprzęgła, z której sprężyny odpowiedzialne za tłumienie drgań po prostu powypadały. No cóż - pozostaje nam tylko na przyszłość kupować sprzęgła markowych producentów mając nadzieję, że trafi się na dobre. A jak widać na moim przykładzie nadzieję mieć trzeba ;-), bo nawet zakup wydawać by się mogło oryginalnych części nie zawsze jest gwarancją prawidłowego działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Mam podobny problem. Sprzęgło wymienione z dwumasem 25kkm temu, a teraz szarpie przy ruszaniu.

Na razie pomaga lekkie przypalenie sprzęgła, ale czy na dłuższą metę to pomoże?

Jak sobie poradziliście z tym problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...