Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbina szaleje ...logi do oceny


sitektWROC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Proszę kolegów o analizę logów, gdyż mam pewien problem z przeładowaniem turbiny. Mały background. W styczniu tego roku oddałem turbinę do czyszczenia gdyż auto zaczęło łapać tryb awaryjny przy przyspieszaniu, tak około 2500 obrotów. Ponieważ na liczniku jest 210 tys, a turbo nie było robione - bez zastanowienia większego oddałem je do przeglądu. W trakcie naprawy okazało się, ze dwie kierownice są uszkodzone i wymieniony został cały mechanizm kierownic. Turbo wróciło mechanik zainstalował i auto przestało wpadać w awaryjny. Logów dynamicznych nie robiłem po naprawie.

Jakieś dwa tygodnie temu pogoniłem trochę auto i awaryjny się przytrafił, ale tak powyżej 3 tysięcy. Zrobiłem logi i widoczne jest wyraźnie przeładowanie turbiny w dwu miejscach. Zachodzę w głowę co może być przyczyna za cały okład ograniczający ciśnienie się nie wyrabia.

Dodatkowe informacja - może pomocne,

- uważam ze ostatnio wzrosło mi zużycie paliwa - zwłaszcza w mieście tak około 1,5 na 100km.

- podczas testu na BS gruszka porusza sztanga - skok około 15 mm (spotykałem sie z opiniami ze powinna około 30 mm, ale to chyba strasznie dużo te 30 mm)

Wdzięczny będę za Wasze opinie i sugestie.

pozdrawiam

Logi Statyczne

kanał 0 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_79739.html

kanał 1 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_79740.html

kanał 3 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_79744.html

kanał 4 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_79747.html

kanał 7 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_79745.html

kanał 11 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_79751.html

kanał 18 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_79752.html

kanał 13 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_79753.html

kanał 23 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_79754.html

Logi dynamiczne

kanał 0 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_79737.html

kanał 1 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_79741.html

kanał 3 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_79743.html

kanał 8 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_79746.html

kanał 10 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_79749.html

kanał 11 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_79750.html

Logi BS

kanał 0 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_79738.html

kanał 3 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_79742.html

kanał 11 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_79748.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zacznij od szukania nieszczelnosci/rozszczelnień w calym dolocie (mokrych rurek, uszkodzen, na złączach..), bo T Ci przeladowywuje powyz. 3,5trpm jak jest duże cisnienie...

jak jest nieszczelność ECU Ci nie ogarnia wysterowania...i tryb awaryny moze byc..

bledow brak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych nieszczelności nie szukaj w dolocie bo takowych nie masz - nic na to nie wskazuje w logu dyn. 003 jak i 010. Powinieneś raczej spytać mechanika czy bawił się długością sztangi. Jeśli zaprzeczy to pozostają Ci 3 wyjścia :

- podmiana 75 na N18,

- wydłużenie sztangi o powiedzmy 2-3 obroty,

- ponowny demontaż turbo i oględziny jej stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie.

Błędów w sterowniku nie ma, jak pojawił się tryb awaryjny to był też błąd przeładowania, ale go skasowałem. I pewnie nie pojawi się zanim znów nie przytrafi sie tryb awaryjny.

Plan mam taki:

- podmienić N75 z innego Auta (mam do dyspozycji AWX z 2001, ale nie wiem czy te zawory mają identyczne parametry. Podmienie samo N75 i zrobię logi, jak nic nie da, to złoże starty N75 i przejdę do zabaw z turbiną

- jesli chodzi o turbinę. Aby ograniczać ciśnienie to łopatki się "kładą", a to dzięki temu że grucha podciąga sztangę do góry. Zatem w moim przypadku byłbym raczej za tym aby skrócić sztangę, wtedy łopatki się będą wcześniej kładły, a ciśnienie będzie wcześniej ograniczane. Jeśli sie gdzieś w myśleniu mylę to proszę o poprawienie. Co Sztomel o tym sadzisz?

A co koledzy sądzicie o tym gdyby czujnik ciśnienia w dolocie (chyba ma oznaczenie G71) szwankował, może to gdzieś widoczne w logach? Nie umiem tego ocenić. Myślę natomiast iz uszkodzony czujnik mógłby powodować niewłaściwe sterowanie N75 i dalej już by poleciało. Układ stał by się chyba nieregulowalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztomel sluszna uwaga, mylne zdiagnozowanie niedoladowania z przeladowaniem, mam ADHD wybaczcie :-)

matko jedyna sitek, masz vagcom'a ''reanimowal'' Ci ''mechanik'' Turbo, to nie wiedziales gdzie jechac do czlowieka ktory sie na tym zna? Namieszal przy zworze, a moze Cie wypuscil z niesprawna T kompletnie. Sorry, ale myslalem ze masz pojecie jak widze i nie dasz sobie pojechac do ''turbiarza'' X.

sztangę turbiny musisz rozkręcić(wydłużyć sztangę), a przeladowanie w granicy 2,4trpm jest normalnoscia do zbicia - N75 sobie z tym radzi co widac (przeczyszczenie go na wstepie nie zaszkodzi), lecz najbardziej niepokojace jest to ze przeladowywuje w peek'u czyli od 3,5do 4rpm..

sitek011.jpg

jesli ''turbiarz'' tego nie wiem, a na to wyglada jest niekometentny... mogl Cie z takim niesprawnym turbem wypuscic.

czujnik ciśnienia w dolocie gdyby byl walniety to byl by tryb awaryjny non stop, jak w przypadku duzej nieszczelnosci w dolocie...

a czujnik cisnienia barometrycznego jest ok, świadczą o tym wskazania z kanału 010 > kolumna barometric pressure > powinna być wartość +/- 980mbar, a nie masz np. 620mbar.

Sztomel, a skad wiesz ze nie ma na 100% przycinajacych sie lopat w dalszym ciagu, a kazesz mu krecic sztangą... dla testu? :D

[edit]

a moze ''turbiarz'' źle założoył pierścień sterowania łopatek.

Czekamy...na podmiane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziś bedzie podmieniony N75 i zobaczymy. Jak się okaże, że to nie on, to wydłużę sztangę o tzw. jeden obrót. Zobaczymy co wyjdzie.

Wyobraźcie sobie ze w moim N75 króciec co ma iść do filtra powietrza był fabrycznie zasłonięty takim dodatkowym plastikiem, tak więc generalnie ma tylko "ATM" i "OUT", jak dla mnie ciekawe dość.

Dwie informacje odnośnie gruszki:

- dość ciężko ją ręcznie podciągnąć do góry, ale przemieszcza sie płynnie, z tym że trzeba użyć trochę siły

- test ze strzykawką wypadł dość blado, udało się podciągnąć jedynie około 3 mm, może za mała strzykawka. Testował z Was ktoś tak gruszkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby ograniczać ciśnienie to łopatki się "kładą", a to dzięki temu że grucha podciąga sztangę do góry. Zatem w moim przypadku byłbym raczej za tym aby skrócić sztangę, wtedy łopatki się będą wcześniej kładły, a ciśnienie będzie wcześniej ograniczane. Jeśli sie gdzieś w myśleniu mylę to proszę o poprawienie. Co Sztomel o tym sadzisz?

W takim razie już poprawiam : dla zwiększenia ciśnienia doładowania kierownice spalin się przymykają czyli po Twojemu "kładą" - sztanga wtedy jest wciągana w górę w stronę gruchy a nie odwrotnie. Im ma być mniejsze ciśnienie doładowania to kierownice spalin się otwierają. Więc przy przeładowaniu jeśli jeszcze skrócisz sztangę to będzie jeszcze szybciej i jeszcze większe przeładowanie.

Twój N75 nie ma tylko OUT i ATM tylko VAC-OUT-ATM a to że zamiast króćca z wężykiem do obudowy filtra powietrza masz przy N75 mikrofiltr to niczego nie zmienia - jest to nowsza wersja N75 ale jak dla mnie bardziej narażona na zawalenie się brudem tego mikrofiltra - sprawdź go przynajmniej i ewentualnie ten mikrofiktr (gąbkę) profilaktycznie wypłucz z brudu bo jak będzie zasyfiony i niedrożny to nie będzie N75 w stanie zbić podciśnienia w układzie. Jak chcesz testować gruszkę to nie podpinaj do niej strzykawki tylko kawałkiem wężyka połącz ją bezpośrednio z trójnikiem znajdującym się na wężu pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców i przykładając do niej i odciągając ten wężyk patrz w jakim zakresie się sztanga będzie przemieszczać i z jaką swobodą.

Długość sztangi można regulować nie mając pewności co do sprawnego działania zmiennej geometrii ale należy pamiętać o ile obrotów się ją wydłużyło lub skróciło by potem wrócić do pierwotnego ustawienia - żaden problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zamieniłem N18 z n75, (one maja inne wtyczki ... masakra jakaś). I co, komputer zgłasza bład N18 (czyli tego zaworu gdzie aktualnie siedzi N75). Nie wiem czy moze wtyczki nie docisnąłem czy jakie licho. Dziś powalczę jeszcze.

A tak BTW, jak się zabrać do regulacji sztangi, macie koledzy jakieś zalecenia, podpowiedzi...

---------- Post dopisany 16-04-2012 at 14:30 ---------- Poprzedni post napisany 12-04-2012 at 11:44 ----------

Witam

Zawory podmienione N75 z N18 i przetestowane. Wyniki - nez zmian, dalej przeładowanie na turbinie. czas chyba ruszyć sztangę. Poniżej przedstawiam logi z dynamicznych testów. Nie sa perfect, natomiast pokazują, że przeładowanie dalej jest.

Logi dynamiczne

kanał 1 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_81112.html

kanał 3 - ttp://vaglog.rtnet.pl/sitekt_81113.html

kanał 4 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_81114.html

kanał 8 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_81115.html

kanał 10 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_81116.html

kanał 11 - http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_81117.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Linki do logów poprawione.

Dziś będzie przymiarka do zabawy ze sztangą. Macie jakieś zalecenia jak do niej podejść, z góry czy od dołu po zdjęciu osłony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wydłużyłem wczoraj sztangę o 2 obroty i zrobiłem pomiary dynamiczne na kanele 11. Zrobiłem 5 logowań: dwie pierwsze próby na biegu 3, 3 kolejne na biegu 4

Oto log:http://vaglog.rtnet.pl/sitekt_82167.html

Jest o tyle lepiej że nie przeładowuje na poziomie 2000 obrotów, natomiast w górnych obrotach poprawiło sie nieznacznie. Coś jeszcze musi być na rzeczy ...

Nie wiem czy dalsze wydłużanie sztangi cos dobrego może dać. Hepl ...

Acha, taka informacja dodatkowa, po wydłużeniu sztangi nie słychać już ani trochę tego tzw. szurania przy schodzeniu z obrotów.

Przedtem lubiło się pojawić, raz cicho raz trochę głośniej. Teraz już się nie pojawia.

Banshee, geometria się nie przycina. Sztanga chodzi lekko i płynnie. Jak wymontowałem gruszkę to mogłem dobrze sprawdzić...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...