Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BDG] Trzęsie na jałowym


Tomeks

Rekomendowane odpowiedzi

jak odpalam zimny silnik (BDG)to wszystko jest ok.,ale jak osiagnie wlasciwa temperature,to trzesie silnikiem (tylko na luzie),

wskazowka obrotomierza nie drzy,obroty nie faluja

myslalem ze to poduszki,ale wtedy powinno trzasc tez na zimnym.

ma ktos jakis pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG sprawdz bledy i zrob logi.

przedewszystkim zloguj statycznie grupe 013, statyczny i dynamiczny log grupy 003

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyny moga byc rozne... dwumas, wtrysk, cos moglo sie rozregulowac... Zdalnie na forum raczej nikt Ci nie pomoze - znajdz dobrego mechanika od 2.5TDI (nie ma ich wielu), ale logi rowniez mozesz zrobic tak jak pisal Musashi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyny moga byc rozne... dwumas, wtrysk, cos moglo sie rozregulowac... Zdalnie na forum raczej nikt Ci nie pomoze - znajdz dobrego mechanika od 2.5TDI (nie ma ich wielu), ale logi rowniez mozesz zrobic tak jak pisal Musashi...

dwumas-trzeslo by zawsze,zimny czy cieply.

wtrysk-raczej tak samo.

u mnie trzesie tylko jak osiagnie wlasciwa temperature

poniedzialek lub wtorek zrobie VAGa i wzuce logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc,

dolacze sie do tematu A4 2.0 TDI 140KM;

mam podobny problem - czasem jak mi silnik wpadnie w drgawki to cala buda sie kolysze jak na falach...

ale tylko i wylacznie po osiagnieciu temperatury roboczej;

dzis zauwazylem ze po chwili telepania motor jakby wszedl na inne oboroty (wskazowka jednak nie drgnela) - zmienil lekko barwe dzwieku i telepanie ustalo....

Vag nie pokazuje zadnych bledow.

Dodam ze znajomy mial podobny problem w A6 z tym samym motorem, ale vag mu "powiedzial" ze ma jeden pompowtrysk do wymiany. Po wymianie "dyganie" troche sie uspokoilo ale nie zniknelo calkowicie.

Moze ktos z Was zna juz przyczyne takiego zachowania?

Slyszalem opinie ze to moze byc kwestia jakosci paliwa (jezdze na shellu) a takze DPF-a....

Czekam na opinie przed udaniem sie do "specjalistow"

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwumas-trzeslo by zawsze,zimny czy cieply.

wtrysk-raczej tak samo.

u mnie trzesie tylko jak osiagnie wlasciwa temperature

poniedzialek lub wtorek zrobie VAGa i wzuce logi.

Niekoniecznie. Jeśli to wtrysk to może nie trząść gdy silnik jest zimny bo wtedy dostaje większe dawki paliwa. Gdy silnik osiągnie wymaganą temperaturę dawki paliwa stają się minimalne i wtedy korekcje na pojedynczych, zużytych wtryskiwaczach powodują trzęsienie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Jeśli to wtrysk to może nie trząść gdy silnik jest zimny bo wtedy dostaje większe dawki paliwa. Gdy silnik osiągnie wymaganą temperaturę dawki paliwa stają się minimalne i wtedy korekcje na pojedynczych, zużytych wtryskiwaczach powodują trzęsienie silnika.

jak klima chodzi prawie na maxa,to trzesienie ustaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem cos takiego i był pompowtrysk niby popsuty po wymianie drgania ustały .ale na popsutym nawet jak klime właczyłem na minimum to było odrazu ok ale tylko na ciepłym silniku

czyli pasowalo by

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Jak pracuje klima to obciążenie silnika wzrasta i pompa daje większe dawki paliwa, a wtedy wielkość korekcji procentowo staje się mniejsza i w związku z tym mniej się je odczuwa.

Kup kabel, weź laptopa, zainstaluj VAG-COM-a i zrób logi korekcji wtrysków (grupy: 013 i 014 dla V6) na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku. Norma to do +/- 1.5. Typowe korekcje to tak ok. -0.5

Trząść może nawet gdy np. na jednym jest 1.5 a na pięciu pozostałych 0.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie czekam na pre_pl,ma miec kabel i na najblizszym spocie sprawdze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo i przyczyną prawdopodobnie były styki elektryczne łączące PD z listwą zasilającą. U mnie trzęsło na wolnych obrotach (z klimą było słabiej) i też diagnoza była p-wtryski do wymiany, ale ku mojemu zaskoczeniu po wymontowani i zamontowaniu PD (w warsztacie) problem zniknął jak ręką odjął.... Jeden koleś z forum też tak miał i powiedział że to właśnie kwestia niestykania elektryki. Z tego co czytałem mogą też mieć na to wpływ oringi pod PD jak nie trzymają dobrze ciścnienia to odbija się to też na korelacjach.

Poczytajcie posty w których uczestniczyłem tam jest to opisane. U mnie od 30 tys jest cisza i nie telepie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kabelek dotarł, właśnie chcę wszystko poinstalować, posprawdzam u siebie czy działa :D i można zacząć działać.

mnie trzęsło na wolnych obrotach (z klimą było słabiej) i też diagnoza była p-wtryski do wymiany, ale ku mojemu zaskoczeniu po wymontowani i zamontowaniu PD (w warsztacie) problem zniknął jak ręką odjął

wielokrotnie pisał o tym Musashi :) Czy w BDG pomoże... hmm, wątpię - ale kto wie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kabelek dotarł, właśnie chcę wszystko poinstalować, posprawdzam u siebie czy działa :D i można zacząć działać.

Przemek,jak posprawdzasz,to daj znac,wyleczysz mojego,bo to telepanie mnie dobija :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, spojrzałem wczoraj co w innym motorku BDG piszczy :naughty: i tak:

korekcje wtrysków nie są najlepsze... Jedna nawet jest na granicy tolerancji.

Według mnie :

- może być lekko zapowietrzony układ, ponieważ przy przyśpieszaniu czaaasem (dość rzadko), zdarza się lekkie drgnięcie

- warto przeczyścić układ dolewając mixolu

Co do ostatniego, logi "przed" już mam. Teraz kupię mixolka i co miesiąc będę sprawdzał korekcje.

Tobie proponuję to samo.

Oczywiście nie wiadomo, czy jest to wtrysk sterujący. Według mnie "jeszcze nie" ponieważ żadnych błedów zarejestrowanych nie ma/ nie było.

Przyjrzałbym się jednak też czy czasem nie ma lekko zapowietrzonego układu.

Acha, zapomniałem sprawdzić ustawienie rozrządu :embarrassed: Bo to też może mieć wpływ.

Także możemy się spotkać i zobaczyć jak to u Ciebie wygląda, może kolega Kocky też by się pojawił bo chciał zmienić coś u siebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także możemy się spotkać i zobaczyć jak to u Ciebie wygląda, może kolega Kocky też by się pojawił bo chciał zmienić coś u siebie :)

Jeżeli o mnie chodzi to dajcie znać kiedy i gdzie:)

Jeżeli nic niespodziewanego mi nie wyskoczy to będę na bank.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, widze że temat upadł wieć chcę go podniść. Moje BPW na jałowym też wpada w telepke. Co ciekawe podczas telepania brzmi inaczej niż wtedy gdy przestanie telepać :mysli:. Wtedy jakby przechodzi na inne obroty a z filta powietrza wydobywa się dudnienie. Całość z tyłu buczy jak amerykańskie V8. Obroty nie falują, spalanie jest na takim samym poziomie. Hafas powiedz co u ciebie bo pisałeś podobnie. Dajce jakiś pomysł co jest grane i co z tym zrobić :wallbash:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...