Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wszystko o silnikach 2.0 TDI


michail55

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Nosze się z zamiarem zmiany auta na Audi A4 B7 lub Audi A3 8P. Aktualnie mam B5 1.9 TDI silnik AHU. Na pewno celuję w diesla ale sporo czytałem opinii o silniku 2.0TDI i wszyscy piszą że jest beee, że awaryjny… Jak to jest faktycznie, czy należy się go bać, czy po prostu dla świętego spokoju szukać 1.9TDI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glowne problemy silnikow w uzywanych autach to zwykle przebieg niezgodny z rzeczywistoscią, to że psują się silniki z przebiegami ok. 0,5 mln km nie powinno dziwić. Jezeli chodzi o jednostki audi wypadaja na tle konkurencji bdb. a przewaga ich jest taka, ze z racji popularnosci VW AUDI w polsce doskonale sa znane mechanikom.

A co do 2.0 tdi w najgorszym przypadku, kupujesz uzywany silnik i po klopocie. Wiekszosc problemów jest natomiast łatwa do ogarnięcia przez dobrego mechanika.

Powtarzam po raz kolejny najwazniejszy jest stan auta. lepiej zapłacić parę tys. wiecej za auto zadbane, doinwestowane niż cieszyć się okazją a później płacić, płakać i narzekać na producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie jak ktoś ceni sobie niezawodność, to oprócz przekładki silnika można zrobić jego remont i cieszyć się bezawaryjną jazdą przez kolejne 300 tyś, chociaż wiadomo, że to już nie będzie ten sam motor ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont silnika to taka sama loteria jak i zakup jednostki używanej. wszystko zależy od wykonującego zlecenie, jego wiedzy i staranności.

Dobrze wykonany = sprawność nowej jednostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się podpisuje pod tym, że jak się dba to się ma. Ja mam 266 tyś km i mam ori koło dwumasowe, ori wtryski, nic się nie dzieje... czytając wypowiedzi niektórych dawno powinno się to popsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2.0 tdi BPW Multitronik.przebieg 197tysi pół roku temu wymieniłem silnik na inny, też chyba Bpw ale z inną pompą oleju. Silnik jest chyba ok. Nowa dwunasta, rozrząd i masa problemów. mianowicie; po zmianie silnika zaczął się problem z DPF tz. Chce się odpalać co ok 500 km. Więc pół baku paliwa za miasto i wio. Obroty powyżej 2500 i tak z jednostajną prędkością przez ok 10 min i dpf gaśnie. Powodem takiego częstego spalania jest prawdopodobnie niewłaściwy wałek rozrządu. Mechanik który montował mi drugi silnik twierdzi że jest to silnik z 2002roku a wtedy jeszcze nie było dupaefuf i mówi że krzyki mojego wałka nie przewidują dotrysku na normalne opalanie dlatego mam pełną regenerację co 500 km. Druga rzecz to po wymianie silnika dwunasty słychać na postoju delikatne szuranie w okolicy skrzyni biegów a przy mocnym rozpędzaniu mocniejsze tarcie. Nie wiem co to ale walczę z tym. W mojej okolicy są tylko mechanicy co tylko na wołgach się znają więc oddam to w ręce kolegi BART-S z forum. A i przerabiałam też problem kontrolę check i spiralki. Sam ogarnęłam. Okazało się że ten mechanik co mi silnik wymieniał źle poprowadził przewody do egr i przepaliło izolację o chłodniczkę spalin egru. Byłem z tym problemem w aso to mi chcieli wcisnąć nowy egr za 730pln a ja kawałkiem izolacji załatwiłem sprawę. Wczoraj też wymieniłem paniki w xsenonach bo na różowo zaczął świecić a dzisiaj FIS pokazał żarówke tylnej tablicy.
Mimo wszystko kocham moje autko i póki co będę walczył.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak trzymaj nie ma co sie zrażać powodzenia w rekonwalescencji swojej Audiczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.01.2017 o 21:23, ecobuda napisał:

po zmianie silnika zaczął się problem z DPF tz. Chce się odpalać co ok 500 km. Więc pół baku paliwa za miasto i wio. Obroty powyżej 2500 i tak z jednostajną prędkością przez ok 10 min i dpf gaśnie. Powodem takiego częstego spalania jest prawdopodobnie niewłaściwy wałek rozrządu. Mechanik który montował mi drugi silnik twierdzi że jest to silnik z 2002roku a wtedy jeszcze nie było dupaefuf i mówi że krzyki mojego wałka nie przewidują dotrysku na normalne opalanie dlatego mam pełną regenerację co 500 km.

Skoro masz walek bez opcji dotrysku, to trzeba bylo zalozyc zamiast  DPF katalizator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo mogę bo latam na Niemcy a wkrótce zaczną trzepać triki z polski chociaż Niemcy też trochę już powycinali

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem wyraźnie zamiast DPF - katalizator . Prawdziwy a nie pustą puszkę z allegro.

B7 występuje z normą  eu 4 w opcjach zarówno z katalizatorem jak i z DPF.

Katalizator (sprawny) zapewnia dokładnie tą samą jakość spalin jak DPF z tamtego okresu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie mam wałek od awx, założę wałek od bpw i zobaczę jak będzie z dpfem. Jak dalej będzie się zapycha to dpf offi kąt. Tak jak mówisz.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy, z każdego można ulepić porządną jednostkę napędową. Wszystko zależy od bazy i od czego zaczynamy. Bpw to pompa oleju do sprawdzenia a 16v głowica

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko co do 2.0 tdi blb w moim a4 b7 czy jest opcja zmiany samego słupka na 1.9 tdi avf?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...