Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem chyba z dwumasem


Filutek

Rekomendowane odpowiedzi

Opisuje problem kolegi który wybrał się w trasę do Niemiec, po przejechaniu około 800km bez przerwy zaczęły się jakieś stuki aż do momentu ze nie dało się jechać, rozpędzić auta (tak mi to opisał kolega) Niestety auto zostało odholowane za 400€ ale co najlepsze na drugi dzień rano było wszystko w porządku żadnych stuków szarpania. Moje podejrzenie pada na dwumas ze się nagrzał i zaczęło się coś dziać z nim, co myślicie o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeżyłem podobną sytuację w zeszłym tygodniu. A było to tak:

Rano zrobiłem krótką trasę ok. 200km po czym postawiłem auto na parkingu (do tej pory wszystko OK).

Za jakieś 2h wsiadam do auta wciskam sprzęgło, odpalam i ZONK - pedał sprzęgła dość mocno drży i coś "chrumka" - załamałem ręce :facepalm:

Jakoś dojechałem do mechanika, przy warsztacie gaszę silnik i ide gadać z mechanikiem. Wracamy razem do auta, odpalamy i NIC nie słychać wszystko OK. Myślę no nic zostawię auto i niech przegląda co się da. Gasimy auto i po ok. 5min odpalamy ponownie znowu pedał drży i "chrumka". Mechanik wyjął skrzynie i się okazało że tarcza sprzęgła już się skończyła i dwumas do niczego. Po wymianie kompletnego sprzęgła wszystko wróciło do normy, a nawet jest lepiej niż bym się spodziewał. Jakiś czas temu opisywałem problem drżenia auta na wolnych obrotach, niektórzy sugerowali wtryskiwacze, a jednak okazało się że to dwumas i po jego wymianie jest spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem o którym mapiszę dotyczy AWX. od prędkosci 130/ kmh w górę drzy buda

Kła ok ,poduszki silnika i skrzyni ok i przeguby też

Mechanik twierdzi że to nie sprzęgło bo przy ruszaniu się nie slizga i nic nie puka ,stuka

Jak myslicie to jednak dwumas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To weź przy 60km/h na godzinę wrzuć 5 bieg i wciśnij pedał w podłogę zobaczysz czy się ślizga to tak na początek testów. Jeżeli tak to na bank dwumas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie słychać jakieś chrobotanie (nie umie tego opisać jak by coś się gdzieś mieliło) i najdziwniejszy jest ten stuk przed skrzyżowaniem np. jak dam na luz i przyhamuje to wtedy słychać mocny metaliczny stuk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja bym Ci nie radził tym autem narazie śmigać, może poduszka pod skrzynią poszła i gdzieś się rozdzieliła skoro masz stukot przy dohamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten stuk wygląda właśnie jakby coś było na łączeniu skrzyni, ja bym obstawiał że gdzieś poduszki poszły i skrzynia opadła lekko. Ja bym serio nie jeździł bo może okazać się że dwumas jest ok i sprzęgło tylko trzeba poduszki pod skrzynią wymienić. Jak pojeździsz tak troche to sytuacja może być gorsza bo dwumas i sprzęgło mogą przez to ulec uszkodzeniu. Wjedź na kanał i sam zobacz chyba że masz zaufanego mechanika który nie powie Ci od razu że pół auta to wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie te stuki tak wytłumaczyłem, dwumas się kreci ze sprzęgłem jak jadę a jak przychwytuje to właśnie wtedy przytrzymuje go i jest ten stuka, ale mogę się mylić. Były objawy ze podrywało autem przy ruszanie ale tylko jak wróciłem z dłuższej trasy i na drugi dzień chciałem gdzieś jechać. Dodam ze mam duzo kilometrów przejechane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak jeżeli chodzi o ruszanie to udział w tym bierze sprzęgło oraz docisk, dwumas nie ma nic do tego. Dwumas ślizga się na biegu np. przy 60km/h gaz w podłogę jeżeli obroty idą w górę a samochód nie przyśpiesza to ślizga się dwumas. Dwumas ma to do siebie że raz się zachowuje lepiej raz gorzej w zależności od dnia ale jak pada to się całkowiecie rozsypuje auto staje i koniec. Na szczęście nic nie ulega uszkodzeniu. Wiesz kiedy miałeś robione sprzęgło i dwumas ? Bo dwumas ma jakieś 180 tys normy ale znam auta które i 220 tys przejechały a sprzęgło i docisk to sam wiesz w zależności od stylu. Dwumas dostaje najbardziej w kość na wysokich biegach czyli w trasie, pewnie dlatego w 6 biegowej skrzyni jest większy zestaw bo przecież silnik mocniejszy nie jest. Dwumas jak się nagrzeje często daje o sobie znaki.

Co Ty wypisujesz jak dwumas może sie ślizgać? rozbierałeś kiedyś sprzęgło? to co opisujesz to właśnie objaw uszkodzonego sprzęgła a nie dwumasa.

Co do problemu kolego to raczej na pewno dwumas skończył żywota, te stuki to właśnie z rozpadniętego dwumasa, składa się on z dwóch części jedna względem drugiej może się obracać w jakims tam zakresie, jednak obrót ten jest ograniczony przez sprężyny w środku które amortyzuja ten ruch, jesli sprężyny rozlecą sie czy zużyja jedna częśc koła wali o drugą i występuje charakterystyczny stukot np. przy zmianie obciążenia wejdz na youtuba i zobacz jak to działa bedziesz wiedział o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tylko że moje sprzęgło i dwumas jest jeszcze od nowości a auto ma teraz prawie 350 tys i jeżdżę choć mam dwumas do zmiany, ale nic nie ma stuknięć żadnych póki co tylko są szarpania małe przy ruszaniu i jak jadę w okolicach 80 km/h i wcisnę gaz do końca na piątym biegu też trzęsie budą, ale że sprzęgło się nie ślizga to po co na razie to rozbierać i pakować nowe jak sie rozleci to się wymieni :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To weź przy 60km/h na godzinę wrzuć 5 bieg i wciśnij pedał w podłogę zobaczysz czy się ślizga to tak na początek testów. Jeżeli tak to na bank dwumas.

Zrobiłem jak napisałeś i nic się nie slizga. Daj drugi punkt testu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,Was mam podobny problem np. jadę powoli na jedynce tak do 2000 tyś obrotów puszczam gwałtownie gaz i słyszę takie uderzenie jak by silnik walił w bude samochodu (w okolicach lewarka zmiany biegu) a znów gdy jadę powyżej 140 km/h trzęsie całym autem koła były wyważane nie wiem co by można sprawdzić najbardziej odczuwalne te trzęsienie jest jak dodaje albo puszczam gaz ale tylko powyżej 140km/h mam nadzieje ze trafiłem na dobry dział bo wszędzie gdzie szukałem to chodziło o niewyważone koła lub coś jeszcze innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego z tego, co napisałeś to jak pisz czasz gaz jest uderzenie, co może świadczyć o poduszczę skrzyni, drgania od 140 to jak piszesz koła tylko nic nie piszesz czy drgania są od 140 do 200 czy może przy 160 ustają. Jeśli chodzi o drgania przy dodawaniu gazu czy puszczaniu to przy 140 Dumas nie jest już tak katowany przez Momot obrotowy. Sprawdź czy drgania ustają przy wyższej prędkości albo podmień pewne koła od kogoś i sprawdź, bo wymiana Dumasa do tanich nie należy, a już wiele było przypadków, że koła były problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...