Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa klamki schowka pasażera


omerta

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie nie wyłamało się to ustrojstwo tak żeby dało się to naprawić patentem kolegi omerta.

Widać że już ktoś próbował to kleić wcześniej...

klamka.jpg?noCache=1440371985

http://postimg.org/image/6mvz1tavb/

Macie koledzy jakiś inny pomysł?

Witam

Jeśli chodzi o małe zawiaski w klamce również można je zregenerować poprzez zaspawanie całość plastikiem

bardzo dobra robota omerta jeśli będzie potrzeba również mogę wykonać wymianę cięgna na nierdzewne

całość wycięta laserem wklejona na gorąco więcej info na allegro ''Profesjonalna naprawa klamki audi A4 B6 B7''

Zapraszam

Witam....mam pytanko-czy taka klamka z anglika będzie pasować? :a4fan:

Witam

klamka z anglika ma odwrotne cięgno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję autorowi za podpowiedź odnośnie naprawy i demontażu. Ja już po i jest elegancko. Starą dźwignię przykleiłem klejem typu kropelka od firmy Wurth, do niej dosztukowałem blaszkę z zaślepki 'śledzia' z komputera PC i nawet otwór średnicą pasował jak ulał. Wszystko razem skleiłem. Musiałem delikatnie doszlifować frezikiem tworzywo ponieważ blaszka w trakcie ruchu delikatnie obcierała.

P.s.
Konstrukcja uchwytu jest tak skaszaniona że cała siła podczas otwierania schowka skupia się właśnie na tym łamiącym się plastiku bo ciągnąc za klamkę otwieramy oraz uchylamy schowek więc aby uniknąć kolejnych pęknięć proponuję blaszkę wyciąć o 1mm szerszą po obu stronach po ok 0,5mm ponieważ przeniesie to główną siłę gnącą z tworzywa na blaszkę której nie ma bata złamać :) prędzej ułamiemy klamkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wykonana naprawa jakiś czas temu :) Materiał do naprawy wzięty z blaszki InPost, jak u autora tematu, plastik pęknięty w tym samym miejscu. Troszkę rzeźbienia, wyginania i wycinania blaszki szlifierką kątową i klameczka chodzi jak ta lala!! Ja nic nie nitowałem a po prostu blaszkę lekko wygiąłem na młotku tak by pasowało w otwór. Blaszkę przykleiłem do klamki klejem dwuskładnikowym i jak nie patrząc to przeżyje to samochód :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się, jak otworzyć schowek z wyłamaną klamką? bo nie mam sie jak za to zabrac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij tą klapkę po prawej stronie deski rozdzielczej i tam będzie widać bolec od klapy schowka. Wystarczy go wcisnąć i schowek się otworzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś ma problem z wyjęciem tej klamki ze środka to jest to Torx15 i można na wyczucie to ładnie wykręcić. Potem nie wyrywać a z prawej strony płaskim śrubokrętem lekko podwadzić i ładnie samo wyskoczy bez siły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tutaj może jakaś osoba która chciałaby mi naprawić tą klamkę ?

Nie mam cierpliwości do takich rzeczy. Oczywiście dogadamy się :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co powiecie na taki myk klamka cała chodzi itp a rygielki sie zacinają i nie wychodzą całe oraz nie pracuje to płynnie niewiem czy syfem zapchane czy co jak to teraz ogarnąć jakieś pomysły . ?? :eusathink:


Czytałem temat gdzie pisali żeby rozcinac odwarstwic klapę i prowadnice wyczyścić oraz podpilowac czy może jest jakiś inny myk może ktoś ma jakieś fotki jak to tam wygląda w środku. .

Wysłane z mojego SM-G355HN przy użyciu Tapatalka
I udało się naprawić jedyny słuszny WD 40 dał radę teraz chodzi jak malina mechanizm. A już miałem ciąć plastik

Wysłane z mojego SM-G355HN przy użyciu Tapatalka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku kupiłem nową klamkę w ASO za 140zł, bo zmieniałem na tę bez zamka. I po roku pękła. :facepalm:

Trafiłem na szczęście na ten temat, naprawa zajęła około godzinki i teraz nie ma możliwości żeby to kiedyś strzeliło :)
Dzięki! :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku kupiłem nową klamkę w ASO za 140zł, bo zmieniałem na tę bez zamka. I po roku pękła. :facepalm:

Trafiłem na szczęście na ten temat, naprawa zajęła około godzinki i teraz nie ma możliwości żeby to kiedyś strzeliło :)

Dzięki! :hi:

Jak masz paragon to wymień, masz przecież 2 lata gwarancji ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwarancje ma jak ma ja na pismie, kolega ma zapewne dwa lata praw z tytulu rekojmi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gac3k, mravel dzięki za odpowiedź ;) Mam fakturkę za te klamkę, ale chwilowo ASO za daleko i nie chciałem czekać. Poza tym wolałem sobie to wzmocnić i mieć pewność, że teraz to przeżyje moje auto niż dostać taki sam badziew. :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiecie mi co mam zrobić bo mam tą klamkę wyjęte bo wogole mi się klucz nie chce przekręcić da się coś z tym zrobić. Pozdrawiam

Już problem zrobiony pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze info. że na końcu bolca jest rodzaj klina i można na to zwrócić uwagę przy wybijaniu go z uchwytów (oznaczyłem to miejsce na elemencie kolorem zielonym - jest słabo widoczny).

 

Bolec - klin.jpg

Edytowane przez Złomiarzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie instrukcja super, pomocne posty również innych użytkowników. Wczoraj naprawiałem swój zamek i jedyne z czym się męczyłem to wyciągnąć bolec łączący klamkę ze sprężynką odbijającą (zdjęcie kolegi powyżej).

Niby miał łatwo wyjść, a z gnidą męczyłem się ze 20 minut. Takie moje wskazówki, jeżeli komuś przyjdzie zmierzyć się z tym problemem, a się w 100% tego tutaj nie doczytałem (przynajmniej bazując na moim przykładzie - A4 B6, 2004r)

  • Żeby wykręcić zamek należy wyciągnąć cały schowek, samo otwarcie schowka w moim przypadku nic nie dało, gdyż nie było dostępu do śruby (wyciągnięcie schowka według instrukcji zawartej w temacie)
  • Gdy już odkręcimy śrubę mocującą zamek to nie szarpcie się z nim. Zamek należy cienkim płaskim śrubokrętem delikatnie podważyć z lewej strony - troszkę od góry, środka, dołu - lewej strony i odskakuje sam.
  • Aby wybić bolec należy uderzać/wyciskać go w dół (i tylko w tą stronę, gdyż w drugą jest klin), to znaczy: zamek jak jest ustawiony w swojej pierwotnej pozycji to plastik który nam się ułamał jest na dole, czyli bijemy go od góry w stronę naszego ułamanego dzyngla. Może być opór. U mnie poskutkowało wyciskanie go, aż odskoczył około pół cm. a następnie kombinerkami go już wyciągnąłem. Wybijanie nic mi nie dało, ale to już kwestia indywidualna - każdy jest inny.
  • Naprawę plastiku polecam patentem z blaszki, tak jak koledzy opisywali.
  • Skręcamy wszystko i cieszymy się zaoszczędzoną kasą :)

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez vilcov
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

podbijam temat - jestem już po etapie naprawy klamki własnymi siłami. Niestety tym razem klamka ponownie nie wytrzymała nacisku i urwał się cały plastik w którym był włożony bolec i klin. Teraz nie ma już jak naprawiać.

Czy ktoś może polecić jakiś w miarę dobry zamiennik który można by było zakupić? Przerobiłem już 2 zamienniki z allegro - ale wszystkie o kant tyłka potłuc, nie pasują do otworu, nie da się ich zamocować - jedno wielkie gów... 

Ewentualnie może ktoś ma jakiś patent jak wykorzystać angielską wersję klamki do przerobienia jej na wersję PL? 

Z góry dzięki za wszelkie pomysły!!

Edytowane przez ziomas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...