Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja nie działa, sprężarka nie załącza się


mateusio88

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, stahuc napisał:

Znaczy jaka jest różnica gdy jest dobre czy nie sprzegielko 

Złe kręci się bez oporu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Dev napisał:

Złe kręci się bez oporu

Ok dzięki jutro sprawdzę jak się kręci 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam też problem z klima.U mnie raz zalącza się a raz nie..Jak jest powyżej 32st.to nie chłodzi lub chłodzi przez krótki czas.Przeglad Klimt był robiony w czerwcu,było wszystko Oki.Ma ktoś jakiś pomysł?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.08.2017 o 05:56, marcin_franz napisał:

Wentylator się załącza?

Jak chłodzi klima to się włącza,a jak daje ciepłe powietrze to nie chodzi      Wymienilem dzis elektrozawor,teraz chłodzi dobrze.Zawór 150zl Plus robota 100.

Edytowane przez marecki123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie chce zakładać nowego tematu najprawdopodobniej padła mi sprężarka koło się kręci, brak błędów. Pytanko czy zanim wymienię to można z tym jeździć żeby nic więcej nie zepsuło się ??

IMG_6537.JPG

IMG_6536.JPG

IMG_6535.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stanie. Masz teraz nieszczelność w układzie i czynnik ulotni się z układu. Jak bedzie go za mało braknie ciśnienia i sterownik wyłączy sprężarke żeby się nie zatarła. Swoją drogą sam możesz wyłączyć klimę przyciskiem Econ i tak do naprawy jeździć.

Koło na sprężarce sie kręci wtedy ale sprzęgiełkp ja wysprzęgliło i nie pracuje.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za bajki kolega opowiada? W sprężarkach sterowanych zaworem a tylko takie są w modelu b6/b7 (podobno pierwsze wypust 2001 miały inne ale nie widziałem więc nie wiem), nie ma czegoś takiego jak sprzęgło rozłączne. Kompresor pracuje zawsze wtedy gdy silnik jest uruchomiony. Oznacza to że bez czynnika czy z trybem econ sprężarka pracuje zawsze! Stąd jazda z niesprawnym układem w konsekwencji kończy się zatarciem jej. Chcesz oszczędzić to jak najszybciej do klimiarza. W innym wypadku po zatarciu dojdą koszty nowego kompresora, skraplacza, płukania itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zwracam honor. Rzeczywiście sterowanie jest za pomocą zaworka i co za tym idzie sprzeżarka  zawsze pracuje tyle że kąt pracy płyty oscylacyjnej jest zmieniony i spreżarka jest na minimalną moc przestawiona. :hi:

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za szybką odpowiedz. Pytanko czy ta sprężarka będzie chodzić u mnie ?? I czy ten zawór można podmienić od mojej ?? 

63EBFAF4-E372-4FD3-A01D-BD1CE286C03A.jpeg

D00AA6F2-2B68-4731-BC8E-C2F625821FC9.jpeg

Edytowane przez jaro_222
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! niestety pora na mnie. 
Po bardzo długim postoju, postanowiłem naprawić klimatyzacje w mojej B6 2002r 1.9tdi
Usunięte zostały nieszczelności, wymieniony osuszacz oraz sprzęgiełko. Byłem dobrej myśli, do momentu włączenia auta - otóż klimatyzacja w ogóle nie startuje. Na Vagu wyskoczył kod błędu 01794 - Zaadaptowałem zgodnie z instrukcją. Niestety po włączeniu silnika i klimy wyskakuje również błąd:
01232 - A/C Compressor Regulator Valve (N280) 
29-00 Short To Ground. 
Niestety nie znalazłem dokładnie tego błędu w innych wątkach, dodam że wiatrak klimatyzacji w ogóle się nie uruchamia, natomiast klima mrozi jak szalona, gdy podepnie się ją na krótko. Problemem jest uziemienie czy raczej przerwany przewód? A może sam regulator? ktoś miał podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Short to ground po polsku oznacza że jest zwarcie do masy. Musisz sprawdzić wiązkę od zaworu przy kompresorze do podszybia czy nie jest uszkodzona, przetarta lub zalana wodą itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, MaTeo85 napisał:

Short to ground po polsku oznacza że jest zwarcie do masy. Musisz sprawdzić wiązkę od zaworu przy kompresorze do podszybia czy nie jest uszkodzona, przetarta lub zalana wodą itp.

Dziekuje bardzo za szybką odpowiedz. Tak mi świtało w głowie, ale wolałem się upewnić. Problem nie ma prawa istnieć w drodze podszybie<--> panel climatronic?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też może, ale chyba bardziej prawdopodobne uszkodzenia mają miejsce w komorze silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli uważasz, że przewód uszkodzony, to możesz przy klimatroniku odciąć(wypiąć z kostki) i poprowadzić nowy, tymczasowy do zaworu sprężarki.
od razu będziesz wiedział czy to właściwy tok myslenia.
Same zawory N280 też czasem ulegają uszkodzeniu, wypnij z kostki i wtedzy zobacz co pokazuje VAGcom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, GreGoriO napisał:

Jeśli uważasz, że przewód uszkodzony, to możesz przy klimatroniku odciąć(wypiąć z kostki) i poprowadzić nowy, tymczasowy do zaworu sprężarki.
od razu będziesz wiedział czy to właściwy tok myslenia.
Same zawory N280 też czasem ulegają uszkodzeniu, wypnij z kostki i wtedzy zobacz co pokazuje VAGcom

Z którego portu w climatronicu powinienem puścić kabel? 

Ed. Wiązka prowadząca do kostki przy sprężarce była zaklejona zwykłą biała taśmę. Zerwałem i pokazały się dwa rozwalone kable. Odłączyłem kostkę i jeszcze raz wrzuciłem audi pod komputer. Pojawił się ten sam problem tylko, że Open or Short B+. Mam nadzieję, se główny problem leży właśnie tutaj. Jak się z tym uporam to zedytuje post 

 

Edytowane przez Leverhae
Postęp w pracach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.06.2020 o 21:10, MaTeo85 napisał:

Co to za bajki kolega opowiada? W sprężarkach sterowanych zaworem a tylko takie są w modelu b6/b7 (podobno pierwsze wypust 2001 miały inne ale nie widziałem więc nie wiem), nie ma czegoś takiego jak sprzęgło rozłączne. Kompresor pracuje zawsze wtedy gdy silnik jest uruchomiony. Oznacza to że bez czynnika czy z trybem econ sprężarka pracuje zawsze! Stąd jazda z niesprawnym układem w konsekwencji kończy się zatarciem jej. Chcesz oszczędzić to jak najszybciej do klimiarza. W innym wypadku po zatarciu dojdą koszty nowego kompresora, skraplacza, płukania itp.

Zwłaszcza, kiedy nieszczelność jest na sprężarce.
Bo Olej znajdujący się w sprężarce nie jest w całości wyrzucany do obiegu tylko znajduje się właśnie w sprężarce.
Jej nieszczelność na obudowie, powoduje że sprężarka się zaciera.
Dlatego warto zapamiętać... nieszczelność na rurkach, osuszaczu, chłodnicy/parowniku nie znisczy nam spreżarki, Można jeździć bez czynnika.
Na niej samej już tak! i nawet kilkanaście km bez oleju, zaciera ją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Leverhae napisał:

Z którego portu w climatronicu powinienem puścić kabel? 

Ed. Wiązka prowadząca do kostki przy sprężarce była zaklejona zwykłą biała taśmę. Zerwałem i pokazały się dwa rozwalone kable. Odłączyłem kostkę i jeszcze raz wrzuciłem audi pod komputer. Pojawił się ten sam problem tylko, że Open or Short B+. Mam nadzieję, se główny problem leży właśnie tutaj. Jak się z tym uporam to zedytuje post 

 

kolory. pokaż kolory! 
A najlepiej całe wtyczki jak masz na panelu, z tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Leverhae napisał:

Z którego portu w climatronicu powinienem puścić kabel? 

Ed. Wiązka prowadząca do kostki przy sprężarce była zaklejona zwykłą biała taśmę. Zerwałem i pokazały się dwa rozwalone kable. Odłączyłem kostkę i jeszcze raz wrzuciłem audi pod komputer. Pojawił się ten sam problem tylko, że Open or Short B+. Mam nadzieję, se główny problem leży właśnie tutaj. Jak się z tym uporam to zedytuje post 

 

zobacz sobie ten wątek...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable ogarnięte, błędy znikają z vaga. Po podłączeniu kabli na krótko klima działa, ale i tak nie włącza się wentylator test wentylatorów w vagu teoretycznie ok. Cisnieni wzrasta z 4 do 18, dalej się bałem bo jednak chłodnica robiła się goraca. Bez podłączenia na krótko klima nadal nie działa, nie działa też wentylator. Jutro rzucam auto do magika, niech się martwi ja i tak weekend w delegacji.

Wydaje mi się, że przy climatronie wszystko jest ok. 

Kolory przy kostce to czarny i czerwony a po drugiej stronie niebieski i brązowy.  No ale po ogarnięciu ich błąd zniknął 

EDIT. nie uwierzycie, zapakowali mi sprężarkę nie od mojego auta xD 

Edytowane przez Leverhae
Postęp w pracach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...