Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy to wina padającej przepustnicy?


pasio85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczow! Mam problem odnosnie przepustnicy tak mi sie wydaje, ostatnio auto gaslo w czasie jazdy, nie reagowalo w ogole na pedl gazu a jak wrzucilem na luz odrazu zgaslo no wiec wziolem sie za czyszczenie przepustnicy w tym grubym wężu co do niej dochodzi byla taka biala maź wyczyscilem i auto juz nie gasnie ale przerywa jak sie rozgrzeje. Z tym przerywanie mam juz dosc dlugi problem i nie wiem co to moze byc. Jeszcze do tego na zimnym faluja mi obroty. Na vagu jest tylko bląd przeplywki ale nawet jak byla sprawno to tez sie tak dzialo wiec ja juz niewiem. Moj silnik to ADR 1.8, 125km i ma zamontowany lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sam sobie odpowiedziałeś, podmień przepływkę i zobaczysz wtedy :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niby tak tylko ze nie mam od kogo i tutaj jest nawiekszy problem. Jeszcze czasem przy zmianie biegu jest takie szarpniecie nie jest to takie plynne i przypuszczcam ze to moze byc wlasnie przepustnica. musze wykabinowac podmienic i sprawdzic bo juz mnie to drazni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej będzie to wszystko wina tego przepływomierza, podjedź na spota w okolicy to może koledzy pomogą :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niewiem jak przeplywomierz byl sprawny to byly takie same objawy chyba ze juz siadal i dlataego tak sie dzialo. Musze jeszcze chyba kata wywalic bo na zimnym silniku wcinsne gaz to obroty najpier spadna do 400-500 przymuli sie a potem rosna, tylko gdy zimny troche pochodzi i juz jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie, wszystkie te objawy towarzyszą niesprawnej przepływce więc nie wiem ile razy Ci tłumaczyć. Musisz mieć pewność że masz dobrą przepływkę i wtedy jeszcze raz VAG, potem filtry, świece, później możemy rozmawiać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno male pytanie. Wie moze ktos czy przeplywomierz z audi 1.8 125km po lifcie pasuje do tej samej tylko przed liftem, jest miedzy nimi jakas roznica? Prosze o szybka odp. z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi i wtedy porównasz sobie wartości przepływki. Tak będzie dla ciebie najprościej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź szczelność przewodów dolotowych i poczytaj w tym linku jak umyłeś Przepustnice:)

ADAPTACJA!!!!

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=114031

---------- Post dopisany at 23:29 ---------- Poprzedni post napisany at 23:29 ----------

sprawdź szczelność przewodów dolotowych i poczytaj w tym linku jak umyłeś Przepustnice:)

ADAPTACJA!!!!

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=114031

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie, wszystkie te objawy towarzyszą niesprawnej przepływce więc nie wiem ile razy Ci tłumaczyć. Musisz mieć pewność że masz dobrą przepływkę i wtedy jeszcze raz VAG, potem filtry, świece, później możemy rozmawiać dalej.

Kolego trochę nie masz racji .... te objawy towarzyszą też kilku jak nie kilkunastu innym problemom. Pierwszy to sonda lambda (nie zawsze pokazuje błąd na vagu), przepustnica, rozrząd (mi np: przy takim przerywaniu podczas jazdy okazało się, że rozrząd nie jest ustawiony - nie pokrywały się znak izaznaczone przed wymianą) i o dziwo auto jeździło ale czasem przerywało.

Mi non stop pokazuje przepływomierz i lambde mimo iż zarówno jedno jak i drugie jest nowe - wsadze nowe - pokazuje ten sam błąd ....

Niestety te silniki (1.6, 1.8) pod względem falowania, nurkowania i chwilowej utraty mocy są iście zjebane .... ja jak i paru innych kolegów z forum borykamy się z takim problemem od dłuższego czasu i nikt jeszcze nic nie wymyślił.

Ja powiem tak, falowania obrotów na zimnym na 100% nie wyeliminujesz to o tym zapomnij. Reszta jest do zrobienia (na pewno to nurkowanie obrotów to przepustnica) to że traci moc i nie raguje na pedał gazu to - czarna magia.

---------- Post dopisany at 09:40 ---------- Poprzedni post napisany at 09:40 ----------

Chłopie, wszystkie te objawy towarzyszą niesprawnej przepływce więc nie wiem ile razy Ci tłumaczyć. Musisz mieć pewność że masz dobrą przepływkę i wtedy jeszcze raz VAG, potem filtry, świece, później możemy rozmawiać dalej.

Kolego trochę nie masz racji .... te objawy towarzyszą też kilku jak nie kilkunastu innym problemom. Pierwszy to sonda lambda (nie zawsze pokazuje błąd na vagu), przepustnica, rozrząd (mi np: przy takim przerywaniu podczas jazdy okazało się, że rozrząd nie jest ustawiony - nie pokrywały się znak izaznaczone przed wymianą) i o dziwo auto jeździło ale czasem przerywało.

Mi non stop pokazuje przepływomierz i lambde mimo iż zarówno jedno jak i drugie jest nowe - wsadze nowe - pokazuje ten sam błąd ....

Niestety te silniki (1.6, 1.8) pod względem falowania, nurkowania i chwilowej utraty mocy są iście zjebane .... ja jak i paru innych kolegów z forum borykamy się z takim problemem od dłuższego czasu i nikt jeszcze nic nie wymyślił.

Ja powiem tak, falowania obrotów na zimnym na 100% nie wyeliminujesz to o tym zapomnij. Reszta jest do zrobienia (na pewno to nurkowanie obrotów to przepustnica) to że traci moc i nie raguje na pedał gazu to - czarna magia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczow! Mam problem odnosnie przepustnicy tak mi sie wydaje, ostatnio auto gaslo w czasie jazdy, nie reagowalo w ogole na pedl gazu a jak wrzucilem na luz odrazu zgaslo no wiec wziolem sie za czyszczenie przepustnicy w tym grubym wężu co do niej dochodzi byla taka biala maź wyczyscilem i auto juz nie gasnie ale przerywa jak sie rozgrzeje. Z tym przerywanie mam juz dosc dlugi problem i nie wiem co to moze byc. Jeszcze do tego na zimnym faluja mi obroty. Na vagu jest tylko bląd przeplywki ale nawet jak byla sprawno to tez sie tak dzialo wiec ja juz niewiem. Moj silnik to ADR 1.8, 125km i ma zamontowany lpg

Witam, wcześniej w A3 miałem podobny problem, wyczyszczenie przepustnicy też nic nie dało mimo że była strasznie "zawalona", po kilku dniach sprawdzania przez mechanika okazało się że padła cewka zapłonu, po wymianie nie nową wszystko wróciło do normy - falujące obroty znikły, auto nie gasło ani nie przerywało, pozdrawiam

---------- Post dopisany at 16:54 ---------- Poprzedni post napisany at 16:54 ----------

Witam wszystkich forumowiczow! Mam problem odnosnie przepustnicy tak mi sie wydaje, ostatnio auto gaslo w czasie jazdy, nie reagowalo w ogole na pedl gazu a jak wrzucilem na luz odrazu zgaslo no wiec wziolem sie za czyszczenie przepustnicy w tym grubym wężu co do niej dochodzi byla taka biala maź wyczyscilem i auto juz nie gasnie ale przerywa jak sie rozgrzeje. Z tym przerywanie mam juz dosc dlugi problem i nie wiem co to moze byc. Jeszcze do tego na zimnym faluja mi obroty. Na vagu jest tylko bląd przeplywki ale nawet jak byla sprawno to tez sie tak dzialo wiec ja juz niewiem. Moj silnik to ADR 1.8, 125km i ma zamontowany lpg

Witam, wcześniej w A3 miałem podobny problem, wyczyszczenie przepustnicy też nic nie dało mimo że była strasznie "zawalona", po kilku dniach sprawdzania przez mechanika okazało się że padła cewka zapłonu, po wymianie nie nową wszystko wróciło do normy - falujące obroty znikły, auto nie gasło ani nie przerywało, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw kupie ta przeplywke, jesli bedzie dzialo sie tak jak teraz to bede probowal czegos innego. sonde, cewke... Cos w koncu musi zadzialac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki dokładnie błędy na vagu ci wyskakują? świece sprawdzałeś i cewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blad wyskakuje tylko jeden 16486 przeplywomierz niskie napiecie, wejscie czy jakos tak. Świece i kable wymienialem i nadal to samo teraz w tyg. kupie przeplywke i sprawdze co bedzie sie dzialo, czy bedzie jakas poprawa. Cewki jeszcze nie sprawdzalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam miałem dokładnie takie same objawy co ty no i zacząłem wymieniać , wymieniłem przepustnice x 3 robiłem adaptacje i nic no to wymieniłem przepływkę i nic powymieniałem zawory dv i n75 i też nic cały czas u mechaników na kompie . Wymień sobie czujnik temperatury wody nie duży koszt przy tym wszystkim . Po wymianie wszystkie objawy zniknęły, teraz w końcu jeździ normalnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki napewno wymienie kupie odrazu z przeplywka i zobaczymy, koszt czujnika nie duzy wiec warto wymienic moze akurat bedzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie kwestie odnośnie:

1. czujnik temperatury płynu chłodzącego.

Miałem problemy z temperaturą płynu chłodzącego, wskazówka na liczniku po rozgrzaniu auta i podczas jazdy wahała się od 70 do 80 stopni.

O ile dobrze wiem są 2 czujniki temp: z jednego pomiar idzie na panel wskaźników w licznikach, z drugiego pomiar idzie do komputera. Gdy porównamy wartości obu czujników (temp na panelu liczników z tym co wskazuje Vag lub panel klimatronika), możemy określić, co jest rzeczywiście do wymiany. Jeśli te dwa czujniki pokazują zbliżone wartości, to czujniki są ok.

Ja w ten sposób sprawdziłem już kilka aut (skody i audi), za każdym razem okazywało się dzięki tej metodzie i słusznie, że do wymiany był termostat - pozwala to zaoszczędzić, bo wydatków i tak może być sporo jak i poświęconego czasu,

2.szarpania, falowanie, twardy pedał hamulca i niska skuteczność hamowania.

Wymieniłem dziurawy sparchaciały wężyk łączący króciec przez przepustnicą, od spodu przepustnicy z trójnikiem osadzonym nad kolektorami - odczułem znaczącą poprawę elastyki pracy silnika.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem falowania obrotow rozwiazany, wymienilem przeplywke i na zimnym jak i na cieplym obroty stoja w miejscu, dynamika silnika tez sie poprawila. A z tym przerywaniem to jeszcze niewiem czy cos dalo bo dzialo sie to sporadycznie okaze sie podczas dluzszej jazdy. Po tej wymienie przeplywki tak jak by ssanie na zimnym sie zalaczalo a wczesniej tego nie mialem. Gdy odpalilem go po nocy to mial obroty tak 900-800 a po tej wymianie przeplywki ma tak 1200-1300 i dlatego pewnie nie faluja obroty:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...