Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu A4 B8 2.0 TDI CR


artur2910

Rekomendowane odpowiedzi

Nie róbcie paniki. Nawet jezeli naped jest nie poprawiony to i tak znacznie dluzej wytrzymuje niz w PD :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 177bhp i rocznik 2013
Wnioskuje ze w tym roczniku problem byl juz rozwiazany??
Najechane nam ok. 210tys km

Sent from my MI 5 using Tapatalk



Dawno, ja mam 170 (model 2010) CAHA i nie zaprzatam sobie tym głowy.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poprawienie mojej informacji. Człowiek uczy się całe życie :) Ja niestety mam 2008r. więc muszę to niebawem zrobić :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jest jakiś DIY z wymiany rozrządu krok po kroku silnik CAHA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko

Kupiłem B8 sprzedający (prywatna osoba) zapewniał mnie że rok temu jak ściągnął samochód z DE to wymieniał rozrząd. Kilka tygodni po zakupie samochodu jeszcze do niego pisałem żeby szczerze odpwiedział i zapewniał na 1000% że wymieniał. Zastanawia mnie czy jest możliwość sprawdzenia tego rozrządu po wyglądzie rolek paska czy faktycznie był wymieniany czy siedzą tam rolki i pasek z fabryki. Jakaś rożnica chyba powinna być na rolkach paskach z przed 7 lat i z przed 1 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, gados82 napisał:

Pytanko

Kupiłem B8 sprzedający (prywatna osoba) zapewniał mnie że rok temu jak ściągnął samochód z DE to wymieniał rozrząd. Kilka tygodni po zakupie samochodu jeszcze do niego pisałem żeby szczerze odpwiedział i zapewniał na 1000% że wymieniał. Zastanawia mnie czy jest możliwość sprawdzenia tego rozrządu po wyglądzie rolek paska czy faktycznie był wymieniany czy siedzą tam rolki i pasek z fabryki. Jakaś rożnica chyba powinna być na rolkach paskach z przed 7 lat i z przed 1 roku.

na pasku masz nr i date produkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podpowiedz mi jeszcze czy ta oslone rozrzadu da sie zdjac w warunkach domowych czy trzeba warsztat i sciagac zderzak??

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.06.2017 o 17:28, patryk4544 napisał:

Bylem w ASO i chcialem sie umowic na wymiane rozrzadu - cena 3500 zl. 

Zadzwonilem do dobrego i polecanego warsztatu w Szczecinie - Polowa tego :) 

Nie wiem skad oni biora te ceny. 

Przede wszystkim roboczogodzina, a po drugie w ASO masz na ori częściach, a w warsztacie...... (sam sobie odpowiedz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lificie 2.0 TDI wymiana rozrządu według niemieckiego ASO po 210tys, i tak też u mnie był wymieniony podczas serwisów w ASO. Czy zaznaczenie zahrimen w książce oznacza wymiane całego rozrządu? czy tylko paska? czy może tylko przewidziana jest wymiana samego paska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zahnriemen w dosłownym tłumaczeniu oznacza pasek zębaty i tak też opisany jest "rozrząd" w książce serwisowej. To, że jest odhaczone znaczy, że było coś robione. Powinieneś także w książce mieć wpisany nr faktury i na niej możesz wyczytać co dokładnie było wymienione. Jeśli nie masz takiej faktury to możesz w ASO ją odszukać i tam doczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.09.2017 o 12:13, A-rek napisał:

Przede wszystkim roboczogodzina, a po drugie w ASO masz na ori częściach, a w warsztacie...... (sam sobie odpowiedz)

Rozrzad ORI audi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W a6 2.0 caha 2010r w książce napisali 210tkm bez limitu lat. Wymieniłem przy 170k i dowiedziałem się że ponoć pompy wody nie zawsze wytrzymują ten przebieg. Wymiana poza aso i gwarancja na części jedynie dwa lata. Aso daje gwarancję na 210 tkm? W dwa lata zrobię 50-60 tyś jedynie

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dostajesz gwarancji na 210kkm, tylko piszą jaki jest interwał wymiany. Ja bym nie ryzykowal tak wielkim przebiegiem, w sumie u siebie miałem po drodze wymieniany rozrząd, ale dla pewności na 127k mil wymieniłem jeszcze raz, teraz wiem że mogę spać spokojnie. ASO zawsze wynajdzie sposób żeby się wywinac z gwarancji, tak więc kupić nowy kompletny rozrząd i patrzeć żeby ktoś kumaty go dobrze zalozyl, ja miałem przestawiony a zakładał serwis.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2017 o 08:41, Wihajster napisał:

na pasku masz nr i date produkcji

Dziś sprawdzałem rozrząd. Według sprzedającego był wymieniany w listopadzie 2016 r. Czy ten rozrząd który mam teraz założony ma około 15 tyś. Tak wygląda pasek.

Pierwsza wymiana paska według Audi to 180tyś. Sprzedający tak twierdził że jak go przyciągnął to zmieniał rozrząd właśnie przy tym przebiegu.

Rolki są firmy INA czyli wychodzi na to że musiały być zmieniane bo fabryka daje chyba z ori Audi.

Widać też jak ktoś wymieniał (chyba) rozrząd to mazakiem białym zaznaczał coś na rolkach. Czyli to też by świadczyło o wymianie rozrządu.\

Co o tym sądzicie?

20171017_090950.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie pasek wygląda jakby był o wiele starszy,  na pasku powinna być wybita data produkcji. Druga sprawa to po co ktoś zaznaczał strzałką kierunek paska, chyba że w międzyczasie był zdejmowany do innej naprawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po wymianie rorządu w CAGA 2010 r. Przebieg to 176 tys. km pasek, rolki i pompa wody bez zarzutu, nie popękane, nic nie szumiało, pompa nie ciekła. Przy okazji rozrządu wymieniłem też pasek wielorowkowy, rolke i napinacz. Jedynie co to można było się przyczepić do napinacza, który był delikatnie skrzywiony i przez to lekko szumiał. 

Ogólnie pewnie dałoby rade  dociągnąć do ksiązkowych 210 tys. km ale wiek mnie tu ograniczał (  7 lat - zalecane 6 ).

Co do zestawu zakupiłem wszystko z INA + pompa wody HEPU, za wymianę płaciłem 300 zł.

Edytowane przez Hubertus01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno kupiłem A4 B8 lift 2.0 TDI 143km. Właśnie zjeżdżam do Polski i chcę wymienić rozrząd, jest ktoś na forum kto zna się bardziej ode mnie(90% użytkowników pewnie:decayed:) i zechce mi doradzić co jeszcze trzeba wymienić, o czym wspomnieć przy wymianie rozrządu itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno kupiłem A4 B8 lift 2.0 TDI 143km. Właśnie zjeżdżam do Polski i chcę wymienić rozrząd, jest ktoś na forum kto zna się bardziej ode mnie(90% użytkowników pewnie:decayed:) i zechce mi doradzić co jeszcze trzeba wymienić, o czym wspomnieć przy wymianie rozrządu itd?
Imbus spokojnie wytrzyma 300 tys, polecam wymienić:
Rozrząd, paski, olej, płyn hamulcowy, uzupełnić olej w klimatyzacji i czynnik i wszystkie filtry. Zabraknie czynnika i sprężarka na śmietnik. Imbus pompy oleju od 2010 wytrzyma spokojnie 300 tys, jeżeli nie jesteś pewien przebiegu to lepiej zmienić. Taki pakiet mam już za sobą, teraz tylko felgi 19 na zimę [emoji16]

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...