Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 Rozwiazanie ! wymiana tuleje 65 mm vs 75 mm
16 16

    833 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam Wszystkich
    Proszę o pomoc w następującej sprawie,
    Pomiędzy 110-140 wyczuwam na kierownicy delikatne drgania przy przyspieszaniu, drgania są większe przy hamowaniu w tym samym zakresie prędkości.

    wachacz.jpg


     

    https://www.ecstuning.com/b-genuine-volkswagen-audi-parts/front-lower-control-arm-curved-left/8k0407693ae/




    503204_x600.jpg

    *********************************************************

    Numery tulei 2008-2012 przedlift :

    1. 8K0 407 183 A 65 mm 88 PLN 1szt.

    2. 8K0 407
    183 D 75mm 127 PLN 1 szt. 03.11.2008 --->


    Wg ETKI WACHACZ ( tzw. banan ) wystepował w kilku wersjach :

    Strona lewa :

    1 . 8K0 407 693 N ----> 20.07.2009 ---> ( M12 65 mm )
    2. 8K0 407 693 R 20.07.2009 ---> ( M12 75mm )

    Strona prawa :

    1 . 8K0 407 694 N ----> 20.07.2009 ---> ( M12 65 mm )
    2. 8K0 407 694 R 20.07.2009 ---> ( M12 75mm )

    2012 ---> polift :

    1. 8K0 407 183 D 75mm
    2. 8K0 407 183 F 75mm *** przestrzegac technicznej informacji produktowej

    Strona lewa :

    1. 8k0 407 693 Q
    2. 8K0 407 693 AD

    Strona prawa :

    1. 8k0 407 694 Q
    2. 8K0 407 694 AD

    *********************************************************


    https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tuleja-wahacza-przedniego-dolnego%2C-poprzecznego-z-tylu-AUDI-VW-1szt.-/23110856





    Grubosć [mm]: 80

    Średnica wewnętrzna [mm]: 12

    średnica zewnętrzna [mm]: 65

    najpierw upewnij sie czy nic innego wyraznie nie powoduje drgan(np kola)

    i czy galka z drugiej strony tego wahacza, w ktory wchodzi owa tuleja jest sprawna

    Cytuj

    Tez borykam sie z problemem drgań.Pojechałem do gościa który rozbiera audi z testów i wziałem od Niego wahacze z a4 2013 z tulejami 75mm.Okazało się jednak że wachacze z tulejami 75mm mają większy sworzeń i nie da się ich zamontować do mnie.Pytanie jest czy są wachacze z tuleją 75mm ale ze sworzniem pasującym do przedlifta?

    da sie... sa 2 rodzaje zwrotnic(tym samym 2rodzaje wahaczy) o ile dobrze pamietam, jedne maja 12mm a drugie 14mm wejscie do zwrotnicy.

    dobrym sposobem tez jest zastapic tuleje 65mm tuleja poliuretanowa - warunek musicie miec sprawna galke wahacza

    Cytuj

    co to znaczy zastąpić ?? czy 75 wejdzie w miejsce 65

    nie, nie wejdzie
    ale jesli nie masz wahacza z tuleja 75mm to obecna (czyli 65mm) mozesz zastapic poliuretanem

    ***************************************************************************************************************************

    Ja również zakupiłem nowe wahacze z tulejkami i mam nadzieję że raz ma zawsze pozbede się problemu. Numer ktory wytloczony jest na wahaczu nie ma nic wspólnego z numerem w etce.

    Tak jak u mnie np 8K0 407 695H ma numer 8K0 407 693Q oraz 8K0 407 696 H ma numer 8K0 407 694Q.

    Poniżej fotki tulejek

    20160816_104156.jpg
    20160816_104152.jpg
     

    *******************************************************************************************
     

    Cytuj

    poliftowy sworzen stozek 17-21mm gwint 14 mm

    chyba mój sworzen stozek 15-19mm gwint 12 mm

    bo w kwestii tuleji wszystko bedzie ok mimo ze to 75mm.

    a te 26 mm 35mm to skąd ?? Ja chyba nie jestem świadom co dokładnie musi być 'obtoczone' ... nie że gwint który jest 14mm a nie 12 ale tak naprawdę to jakaś tulejka, która jest na tym sworzniu ? Nie pogniewam się jesli ktoś wyłoży mi jak krowie na rowie co trzeba obtoczyć :)

    2jeemo0.jpg

     

    Cytuj

    I ta tuleja jest zdjęta ze sworznia z nowego banana, prawda ? to że na sworzniu nowy gwint jest większy i stożek też większy (rozmiary podałem powyżej), to nie ma w naszym przypadku znaczenia ? Chodzi tylko o rozmiar tej tulejki ze zdjęcia coby się zmieściła do otworu w starej zwrotnicy

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Trudno coś doradzić :kwasny: czy tylko sama kiera drzy ?

    Kumpel miąl coś podobnego , okazało się jedna poduszka silnika była do wymiany (lała) . Pasuje podpiąć kompa może pokaze jakiś bład :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A felgi proste? Może zmieniałeś ostatnio na jakieś używki albo wziąłeś jakąś dziurę pod koła? :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a jak ze stanem tarczy? napisałeś, że drży mocniej przy hamowaniu - może coś z tarczami?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    A felgi proste? Może zmieniałeś ostatnio na jakieś używki albo wziąłeś jakąś dziurę pod koła? :)

    Felgi mam nowe

    ---------- Post dopisany at 09:23 ---------- Poprzedni post napisany at 09:23 ----------

    A felgi proste? Może zmieniałeś ostatnio na jakieś używki albo wziąłeś jakąś dziurę pod koła? :)

    Felgi mam nowe

    ---------- Post dopisany at 09:24 ---------- Poprzedni post napisany at 09:23 ----------

    dzięki za podpowiedź sprawdzę kompem

    ---------- Post dopisany at 09:24 ---------- Poprzedni post napisany at 09:24 ----------

    dzięki za podpowiedź sprawdzę kompem

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zerknij na tarcze tak jak już kolega wcześniej napisał, może to być ich wina :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    powiem ci tak na 100% tarcze znam przypadek z autopsji w mojej A6 też tak było wymieniłem tarcze oraz klocki i znikło drganie :naughty: u mnie dodatkowo było jeszcze buczenie :kwasny:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Też myślę, że tarcze... nie wjechałeś może w jakąś kałużę ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam. Kolego piszesz że masz nowe felgi. Sprawdź czy otwór w feldze i piasta mają ten sam rozmiar. Różnica w rozmiarze i bicie osiowe dają taki efekt. Jeśli jest luz to pierścień centrujący załatwi sprawę. Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    no dokładnie tak jak kolega wyżej napisał może to być ta przyczyna i wystarczy pierścień . no nie wpadłem na to na początku :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Koledzy otwory centrujące nie mają nic do bicia kół!!!!!!

    Dla jasności otwór centrujący tylko przytrzymuje felgę a śruby ustalają ich równe obsadzenie(oczywiście jeśli nie chodzi o felgi o innym rozstawia niż 112mm),każdy dobry wulkanizator to powie.

    Nie mąćcie Koledze w głowie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Polecam koledze ciechu20 sprawdzić na własnej skórze i zamontować sobie felgi 5x112 ale z większym otworem centrującym. Przy minimalnym przesunięciu i biciu osiowym będzie czuć bicie na kole kierownicy w zakresie prędkości 90-130. to tylko sugestia dla kolegi qubanat do sprawdzenia. Warto sprawdzić bicie tarcz(nierówną grubość) a przy wspomnianym biciu przy hamowaniu popatrzył bym na stan elementu gumowego wahacza dolnego tzw banana. Jego wybicie też powoduje drgania na kole kierownicy przy hamowaniu i przyśpieszaniu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    sprawdz otwory centrujace jak koledzy pisza oraz drazki+koncowki kier... przerabialem to samo 3tyg temu

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    sprawdz otwory centrujace jak koledzy pisza oraz drazki+koncowki kier... przerabialem to samo 3tyg temu

    spidzior proszę Cie odezwij sie do mnie na maila: [email protected]

    Posiadam a4 b8 2009 rok, jezdze na 18''. mam podobny problem. Byłem na trzepakach i niby zawieszenie i elementy wahaczy w porzadku. Zmienilem kompletne oski z przegubami i dalej bije. Kolega ma taki sam model A4, zamienilismy sie kołami i u niego wszystko ok wiec koła wykluczam.

    IMG_1633.jpg

    <br /><br />

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mnostwo kierownikow B8 boryka sie z tym problemem, niby to co proponuje spindzior pomaga, ale dotychczas nikt kto to zrobił jeszcze sie wypowiedział- lub nie czytałem o tym. W Rosji podobno stosują te pierścienie. Będę śledził temat- kolega ma tez ten problem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    kolego wydaje mi sie, ze pierscienie faktycznie nie maja tutaj nic do tego. Falgi są oryginalne i otwory centrujące są identycznej srednicy jak piasta w moim aucie. Do dzisiaj myslałem ze to ja mam jakiegos pecha z tym samochodem ale po przeszperaniu neta widze ze nie jestem sam.

    Nie ma bata cos musi byc wywalone (jakas czesc) ale dziwilo mnie wlasnie to ze czasami drgania ustaja na jakis czas...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Moze ktos chce na tym zarobic? W kazdym razie to nie fear, jezeli jakis user zna rozwiazanie, i sie z tym nie dzieli na forum, a byc moze nie raz juz tu pomoc otrzymal... :thumbdown:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Napisalem o co u mnie rozwiazalo problem kilka postow wyzej, RS nikt tu nie chce na nikim zarabiac a tak btw to jestem spidzior a nie spindzior.... jak masz jeszcze jakies obiekcje to zapraszam na PW

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie unos sie kolego, jeżeli to to samo to dlaczego PW?

    A jeżeli uważasz ze cię obrazilem przejezyczajac sie to składam tu przed wszystkimi oficjalne przeprosiny.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    kolega chcial sie skontaktowac mailowo wiec wyslalem PW.... polecilem zeby zaczol od kol bo niewieze w zadne naprawiane alu i repliki (chodz sam w tej chwili mam takowe) ale twierdzil ze sa idealne i dokladnie siedza na piascie... stwierdzil ze sprobuje dowazyc je na aucie i cisza....

    Faktycznie troszke lipawo ze kazdy szuka rozwiazania problemow na forum a pozniej nikt nie pisze jak sie sprawa wyjasnia....

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    O to mi własnie chodzi, żebyśmy obrali jakiś kierunek wykluczania poszczególnych elementów.

    Wydaje mi się ze wielokrotne odważanie kol chyba każdy ma już za sobą, skoro szuka rozwiązania problemu na forum.

    Myślę ze trzeba szukać od zewnątrz do wewnątrz, a wiec odważanie kol, sprawdzenie czy tarcze nie bija, sprawdzenie zawieszenia.....

    Tylko fajnie by bylo zeby ludzie pisali nawet jezeli sie te wibracje znow pojawiaja- to po ilu km to sie dzieje, a nie- udalo sie- to wylanczam forum, i do nastepnego problemu.... :kwasny:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Siemka

    A piasty kół przednich masz OK ?? bo jak będą miały luzy to będzie biło kierą .

    Wiem wiem ,że pewnie powiecie ,że za młode auto ale z tyłu mi się już piasta rozpadła .

    Ja też jestem wyczulony na bicie kiery i faktycznie ten model audi jakiś chyba bardzo czuły na różne czynniki do bicia kiery.

    Jak kupiłem audi to po jakimś czasie zaczęły bić tarcze i podjechałem do kolesia i mi je przetoczył na aucie + wymiana klocków ale po jakimś czasie znowu zaczęły bić to kupiłem nowe tarcze + nowe piasty bo jak toczył mi te stare tarcze to wyczyścił flexem tez piasty - co za młotek z tego mechaniora .

    Sprawdź dokładnie całą zawieche z przodu .

    pozdrawiam

    Zibi

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    co ty kolego gadasz w ogole piszesz tak z opowiadan czy z doswiadczenia ..??!

    po to sa pierscienei centrujace zeby wlasnie skasowac drgania ...wiem bo ja tak mialem ze swoimi

    a Ty kolego sprawdz kola czy sa wywarzone czy felgi proste otwor centrujacy a na koniec tarcze zacznij najpierw od tanszych napraw .

    a jak to nei pomoze to zobacz moze drazki . ale watpie

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    co ty kolego gadasz w ogole piszesz tak z opowiadan czy z doswiadczenia ..??!

    po to sa pierscienei centrujace zeby wlasnie skasowac drgania ...wiem bo ja tak mialem ze swoimi

    a Ty kolego sprawdz kola czy sa wywarzone czy felgi proste otwor centrujacy a na koniec tarcze zacznij najpierw od tanszych napraw .

    a jak to nei pomoze to zobacz moze drazki . ale watpie

    Ten temat sie toczy o specjalnym problemie dotyczacym modele B8 i szukamy rozwiazania dla b8 nie uniwersalnego do wszystkich modeli- poczytaj najpierw o tym a pozniej zwracaj komus uwage....

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość
    co ty kolego gadasz w ogole piszesz tak z opowiadan czy z doswiadczenia ..??!

    po to sa pierscienei centrujace zeby wlasnie skasowac drgania ...wiem bo ja tak mialem ze swoimi

    a Ty kolego sprawdz kola czy sa wywarzone czy felgi proste otwor centrujacy a na koniec tarcze zacznij najpierw od tanszych napraw .

    a jak to nei pomoze to zobacz moze drazki . ale watpie

    sam sie zastanów co piszesz, a nie zwracasz uwagę, bo kolega wyżej dobrze prawi.

    do sprawdzenia piasty wraz z łożyskami w pierwszej kolejności, jeżeli koła ok, drgania powoduje element który się obraca wraz z prędkością, drążki nie mają tu nic do tego, jeżeli to pierwsze będzie ok, to sprawdz luzy na wachaczu dolnym tzw. bananie, przez luzy na nim, koło będzie sie cofać i kiera będzie najbardziej drgać przy hamowaniu, ale też podczas jazdy na wprost.

    pzdr.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    u mnie koła na 1000% ok bylem dowazac na aucie i dalej jest bicie. najgorsze jest to ze odczuwam zarowno na kierownicy jak i na tylnej osi bo przenosi na karoserie. Wymienilem kompletne przeguby z polosiami, tarcze, klocki i dalej to samo... w serwisie kazdy wskazuje na kola i dowazenie na aucie. Chyba trzeba czekac az ktos sie z tym upora i podzieli sie ta bezcenna wiedzą :(

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Rozmawialem dzis z mechanikiem ktory ma 20-letnia Praktyke w serwisie VAG i pytalem sie go o te drgania. Powiedzial mi ze jego zdaniem to bedzie mialo zwiazek z krzywa tarcza hamulcowa, lub piasta, ktore bardzo czesto sa wywolywane poprzez dokrecanie felg pistoletem.

    Procedura jest taka ze dokreca sie lekko i pozniej kluczem dynamometrycznym z dobrana sila. (ok 120Nm), podczas gdy pistolety maja ok 160Nm, a i nie kazda srube dokreci z taka sama sila, przez co z czasem moze sie wykrzywic tarcza lub piasta. Ale rzeczywistosc w serwisach (czesto ASO) jest taka ze na kazda naprawe jest okreslona ilosc czasu i jak np. mechanik ma jakis problem z np. sruba ktora sie ukrecila- to brakuje mu czasu na calosc naprawy i probuje nadrobic czas min. wlasnie uzywajac pistoletu jak Majster nie widzi- bo kumpel go mie poodpierdoli, bo sam tak robi....

    Mozna sprawdzic czy piasta lub tarcza jest krzywa specjalnym przyzadem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mialem 3.0TDI i tez cos takiego sie dzialo.... wymienialem poloski, tarcze, kola rozne rozniste i.... Nie doszedlem do tego, znajomy mial podobny przypadek przy 3.0TDI i tez nie doszedl do tego:kwasny: W Twoim przypadku zaczalbym od sprawdzenia tarcz wlasnie. W derwisie powiedzieli, ze to wina opon (dziwne, ze na innych kolach to samo...) Zapytalem, czy jesli kupie u nich nowe opony (19) a problem zostanie to wezma je z powrotem, oczywiscie nie...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zle mnie zrozumiałeś- ja nie mam tego Problemu tylko angażuje się w jego rozwiązanie... :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam odgrzeje trochę temat czy któryś z kolegów tego wątku uporał się z tymi drganiami??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    16 16

    • Przeglądający   1 użytkownik

    • Nowi użytkownicy