Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 Rozwiazanie ! wymiana tuleje 65 mm vs 75 mm


qubanat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich
Proszę o pomoc w następującej sprawie,
Pomiędzy 110-140 wyczuwam na kierownicy delikatne drgania przy przyspieszaniu, drgania są większe przy hamowaniu w tym samym zakresie prędkości.

wachacz.jpg


 

https://www.ecstuning.com/b-genuine-volkswagen-audi-parts/front-lower-control-arm-curved-left/8k0407693ae/




503204_x600.jpg

*********************************************************

Numery tulei 2008-2012 przedlift :

1. 8K0 407 183 A 65 mm 88 PLN 1szt.

2. 8K0 407
183 D 75mm 127 PLN 1 szt. 03.11.2008 --->


Wg ETKI WACHACZ ( tzw. banan ) wystepował w kilku wersjach :

Strona lewa :

1 . 8K0 407 693 N ----> 20.07.2009 ---> ( M12 65 mm )
2. 8K0 407 693 R 20.07.2009 ---> ( M12 75mm )

Strona prawa :

1 . 8K0 407 694 N ----> 20.07.2009 ---> ( M12 65 mm )
2. 8K0 407 694 R 20.07.2009 ---> ( M12 75mm )

2012 ---> polift :

1. 8K0 407 183 D 75mm
2. 8K0 407 183 F 75mm *** przestrzegac technicznej informacji produktowej

Strona lewa :

1. 8k0 407 693 Q
2. 8K0 407 693 AD

Strona prawa :

1. 8k0 407 694 Q
2. 8K0 407 694 AD

*********************************************************


https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tuleja-wahacza-przedniego-dolnego%2C-poprzecznego-z-tylu-AUDI-VW-1szt.-/23110856





Grubosć [mm]: 80

Średnica wewnętrzna [mm]: 12

średnica zewnętrzna [mm]: 65

najpierw upewnij sie czy nic innego wyraznie nie powoduje drgan(np kola)

i czy galka z drugiej strony tego wahacza, w ktory wchodzi owa tuleja jest sprawna

Cytuj

Tez borykam sie z problemem drgań.Pojechałem do gościa który rozbiera audi z testów i wziałem od Niego wahacze z a4 2013 z tulejami 75mm.Okazało się jednak że wachacze z tulejami 75mm mają większy sworzeń i nie da się ich zamontować do mnie.Pytanie jest czy są wachacze z tuleją 75mm ale ze sworzniem pasującym do przedlifta?

da sie... sa 2 rodzaje zwrotnic(tym samym 2rodzaje wahaczy) o ile dobrze pamietam, jedne maja 12mm a drugie 14mm wejscie do zwrotnicy.

dobrym sposobem tez jest zastapic tuleje 65mm tuleja poliuretanowa - warunek musicie miec sprawna galke wahacza

Cytuj

co to znaczy zastąpić ?? czy 75 wejdzie w miejsce 65

nie, nie wejdzie
ale jesli nie masz wahacza z tuleja 75mm to obecna (czyli 65mm) mozesz zastapic poliuretanem

***************************************************************************************************************************

Ja również zakupiłem nowe wahacze z tulejkami i mam nadzieję że raz ma zawsze pozbede się problemu. Numer ktory wytloczony jest na wahaczu nie ma nic wspólnego z numerem w etce.

Tak jak u mnie np 8K0 407 695H ma numer 8K0 407 693Q oraz 8K0 407 696 H ma numer 8K0 407 694Q.

Poniżej fotki tulejek

20160816_104156.jpg
20160816_104152.jpg
 

*******************************************************************************************
 

Cytuj

poliftowy sworzen stozek 17-21mm gwint 14 mm

chyba mój sworzen stozek 15-19mm gwint 12 mm

bo w kwestii tuleji wszystko bedzie ok mimo ze to 75mm.

a te 26 mm 35mm to skąd ?? Ja chyba nie jestem świadom co dokładnie musi być 'obtoczone' ... nie że gwint który jest 14mm a nie 12 ale tak naprawdę to jakaś tulejka, która jest na tym sworzniu ? Nie pogniewam się jesli ktoś wyłoży mi jak krowie na rowie co trzeba obtoczyć :)

2jeemo0.jpg

 

Cytuj

I ta tuleja jest zdjęta ze sworznia z nowego banana, prawda ? to że na sworzniu nowy gwint jest większy i stożek też większy (rozmiary podałem powyżej), to nie ma w naszym przypadku znaczenia ? Chodzi tylko o rozmiar tej tulejki ze zdjęcia coby się zmieściła do otworu w starej zwrotnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno coś doradzić :kwasny: czy tylko sama kiera drzy ?

Kumpel miąl coś podobnego , okazało się jedna poduszka silnika była do wymiany (lała) . Pasuje podpiąć kompa może pokaze jakiś bład :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A felgi proste? Może zmieniałeś ostatnio na jakieś używki albo wziąłeś jakąś dziurę pod koła? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A felgi proste? Może zmieniałeś ostatnio na jakieś używki albo wziąłeś jakąś dziurę pod koła? :)

Felgi mam nowe

---------- Post dopisany at 09:23 ---------- Poprzedni post napisany at 09:23 ----------

A felgi proste? Może zmieniałeś ostatnio na jakieś używki albo wziąłeś jakąś dziurę pod koła? :)

Felgi mam nowe

---------- Post dopisany at 09:24 ---------- Poprzedni post napisany at 09:23 ----------

dzięki za podpowiedź sprawdzę kompem

---------- Post dopisany at 09:24 ---------- Poprzedni post napisany at 09:24 ----------

dzięki za podpowiedź sprawdzę kompem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij na tarcze tak jak już kolega wcześniej napisał, może to być ich wina :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak na 100% tarcze znam przypadek z autopsji w mojej A6 też tak było wymieniłem tarcze oraz klocki i znikło drganie :naughty: u mnie dodatkowo było jeszcze buczenie :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolego piszesz że masz nowe felgi. Sprawdź czy otwór w feldze i piasta mają ten sam rozmiar. Różnica w rozmiarze i bicie osiowe dają taki efekt. Jeśli jest luz to pierścień centrujący załatwi sprawę. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokładnie tak jak kolega wyżej napisał może to być ta przyczyna i wystarczy pierścień . no nie wpadłem na to na początku :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy otwory centrujące nie mają nic do bicia kół!!!!!!

Dla jasności otwór centrujący tylko przytrzymuje felgę a śruby ustalają ich równe obsadzenie(oczywiście jeśli nie chodzi o felgi o innym rozstawia niż 112mm),każdy dobry wulkanizator to powie.

Nie mąćcie Koledze w głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam koledze ciechu20 sprawdzić na własnej skórze i zamontować sobie felgi 5x112 ale z większym otworem centrującym. Przy minimalnym przesunięciu i biciu osiowym będzie czuć bicie na kole kierownicy w zakresie prędkości 90-130. to tylko sugestia dla kolegi qubanat do sprawdzenia. Warto sprawdzić bicie tarcz(nierówną grubość) a przy wspomnianym biciu przy hamowaniu popatrzył bym na stan elementu gumowego wahacza dolnego tzw banana. Jego wybicie też powoduje drgania na kole kierownicy przy hamowaniu i przyśpieszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz otwory centrujace jak koledzy pisza oraz drazki+koncowki kier... przerabialem to samo 3tyg temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz otwory centrujace jak koledzy pisza oraz drazki+koncowki kier... przerabialem to samo 3tyg temu

spidzior proszę Cie odezwij sie do mnie na maila: [email protected]

Posiadam a4 b8 2009 rok, jezdze na 18''. mam podobny problem. Byłem na trzepakach i niby zawieszenie i elementy wahaczy w porzadku. Zmienilem kompletne oski z przegubami i dalej bije. Kolega ma taki sam model A4, zamienilismy sie kołami i u niego wszystko ok wiec koła wykluczam.

IMG_1633.jpg

<br /><br />

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnostwo kierownikow B8 boryka sie z tym problemem, niby to co proponuje spindzior pomaga, ale dotychczas nikt kto to zrobił jeszcze sie wypowiedział- lub nie czytałem o tym. W Rosji podobno stosują te pierścienie. Będę śledził temat- kolega ma tez ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego wydaje mi sie, ze pierscienie faktycznie nie maja tutaj nic do tego. Falgi są oryginalne i otwory centrujące są identycznej srednicy jak piasta w moim aucie. Do dzisiaj myslałem ze to ja mam jakiegos pecha z tym samochodem ale po przeszperaniu neta widze ze nie jestem sam.

Nie ma bata cos musi byc wywalone (jakas czesc) ale dziwilo mnie wlasnie to ze czasami drgania ustaja na jakis czas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos chce na tym zarobic? W kazdym razie to nie fear, jezeli jakis user zna rozwiazanie, i sie z tym nie dzieli na forum, a byc moze nie raz juz tu pomoc otrzymal... :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem o co u mnie rozwiazalo problem kilka postow wyzej, RS nikt tu nie chce na nikim zarabiac a tak btw to jestem spidzior a nie spindzior.... jak masz jeszcze jakies obiekcje to zapraszam na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie unos sie kolego, jeżeli to to samo to dlaczego PW?

A jeżeli uważasz ze cię obrazilem przejezyczajac sie to składam tu przed wszystkimi oficjalne przeprosiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega chcial sie skontaktowac mailowo wiec wyslalem PW.... polecilem zeby zaczol od kol bo niewieze w zadne naprawiane alu i repliki (chodz sam w tej chwili mam takowe) ale twierdzil ze sa idealne i dokladnie siedza na piascie... stwierdzil ze sprobuje dowazyc je na aucie i cisza....

Faktycznie troszke lipawo ze kazdy szuka rozwiazania problemow na forum a pozniej nikt nie pisze jak sie sprawa wyjasnia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...