Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 Rozwiazanie ! wymiana tuleje 65 mm vs 75 mm


qubanat

Rekomendowane odpowiedzi

O to mi własnie chodzi, żebyśmy obrali jakiś kierunek wykluczania poszczególnych elementów.

Wydaje mi się ze wielokrotne odważanie kol chyba każdy ma już za sobą, skoro szuka rozwiązania problemu na forum.

Myślę ze trzeba szukać od zewnątrz do wewnątrz, a wiec odważanie kol, sprawdzenie czy tarcze nie bija, sprawdzenie zawieszenia.....

Tylko fajnie by bylo zeby ludzie pisali nawet jezeli sie te wibracje znow pojawiaja- to po ilu km to sie dzieje, a nie- udalo sie- to wylanczam forum, i do nastepnego problemu.... :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

A piasty kół przednich masz OK ?? bo jak będą miały luzy to będzie biło kierą .

Wiem wiem ,że pewnie powiecie ,że za młode auto ale z tyłu mi się już piasta rozpadła .

Ja też jestem wyczulony na bicie kiery i faktycznie ten model audi jakiś chyba bardzo czuły na różne czynniki do bicia kiery.

Jak kupiłem audi to po jakimś czasie zaczęły bić tarcze i podjechałem do kolesia i mi je przetoczył na aucie + wymiana klocków ale po jakimś czasie znowu zaczęły bić to kupiłem nowe tarcze + nowe piasty bo jak toczył mi te stare tarcze to wyczyścił flexem tez piasty - co za młotek z tego mechaniora .

Sprawdź dokładnie całą zawieche z przodu .

pozdrawiam

Zibi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ty kolego gadasz w ogole piszesz tak z opowiadan czy z doswiadczenia ..??!

po to sa pierscienei centrujace zeby wlasnie skasowac drgania ...wiem bo ja tak mialem ze swoimi

a Ty kolego sprawdz kola czy sa wywarzone czy felgi proste otwor centrujacy a na koniec tarcze zacznij najpierw od tanszych napraw .

a jak to nei pomoze to zobacz moze drazki . ale watpie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ty kolego gadasz w ogole piszesz tak z opowiadan czy z doswiadczenia ..??!

po to sa pierscienei centrujace zeby wlasnie skasowac drgania ...wiem bo ja tak mialem ze swoimi

a Ty kolego sprawdz kola czy sa wywarzone czy felgi proste otwor centrujacy a na koniec tarcze zacznij najpierw od tanszych napraw .

a jak to nei pomoze to zobacz moze drazki . ale watpie

Ten temat sie toczy o specjalnym problemie dotyczacym modele B8 i szukamy rozwiazania dla b8 nie uniwersalnego do wszystkich modeli- poczytaj najpierw o tym a pozniej zwracaj komus uwage....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ty kolego gadasz w ogole piszesz tak z opowiadan czy z doswiadczenia ..??!

po to sa pierscienei centrujace zeby wlasnie skasowac drgania ...wiem bo ja tak mialem ze swoimi

a Ty kolego sprawdz kola czy sa wywarzone czy felgi proste otwor centrujacy a na koniec tarcze zacznij najpierw od tanszych napraw .

a jak to nei pomoze to zobacz moze drazki . ale watpie

sam sie zastanów co piszesz, a nie zwracasz uwagę, bo kolega wyżej dobrze prawi.

do sprawdzenia piasty wraz z łożyskami w pierwszej kolejności, jeżeli koła ok, drgania powoduje element który się obraca wraz z prędkością, drążki nie mają tu nic do tego, jeżeli to pierwsze będzie ok, to sprawdz luzy na wachaczu dolnym tzw. bananie, przez luzy na nim, koło będzie sie cofać i kiera będzie najbardziej drgać przy hamowaniu, ale też podczas jazdy na wprost.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie koła na 1000% ok bylem dowazac na aucie i dalej jest bicie. najgorsze jest to ze odczuwam zarowno na kierownicy jak i na tylnej osi bo przenosi na karoserie. Wymienilem kompletne przeguby z polosiami, tarcze, klocki i dalej to samo... w serwisie kazdy wskazuje na kola i dowazenie na aucie. Chyba trzeba czekac az ktos sie z tym upora i podzieli sie ta bezcenna wiedzą :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialem dzis z mechanikiem ktory ma 20-letnia Praktyke w serwisie VAG i pytalem sie go o te drgania. Powiedzial mi ze jego zdaniem to bedzie mialo zwiazek z krzywa tarcza hamulcowa, lub piasta, ktore bardzo czesto sa wywolywane poprzez dokrecanie felg pistoletem.

Procedura jest taka ze dokreca sie lekko i pozniej kluczem dynamometrycznym z dobrana sila. (ok 120Nm), podczas gdy pistolety maja ok 160Nm, a i nie kazda srube dokreci z taka sama sila, przez co z czasem moze sie wykrzywic tarcza lub piasta. Ale rzeczywistosc w serwisach (czesto ASO) jest taka ze na kazda naprawe jest okreslona ilosc czasu i jak np. mechanik ma jakis problem z np. sruba ktora sie ukrecila- to brakuje mu czasu na calosc naprawy i probuje nadrobic czas min. wlasnie uzywajac pistoletu jak Majster nie widzi- bo kumpel go mie poodpierdoli, bo sam tak robi....

Mozna sprawdzic czy piasta lub tarcza jest krzywa specjalnym przyzadem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem 3.0TDI i tez cos takiego sie dzialo.... wymienialem poloski, tarcze, kola rozne rozniste i.... Nie doszedlem do tego, znajomy mial podobny przypadek przy 3.0TDI i tez nie doszedl do tego:kwasny: W Twoim przypadku zaczalbym od sprawdzenia tarcz wlasnie. W derwisie powiedzieli, ze to wina opon (dziwne, ze na innych kolach to samo...) Zapytalem, czy jesli kupie u nich nowe opony (19) a problem zostanie to wezma je z powrotem, oczywiscie nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zle mnie zrozumiałeś- ja nie mam tego Problemu tylko angażuje się w jego rozwiązanie... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam odgrzeje trochę temat czy któryś z kolegów tego wątku uporał się z tymi drganiami??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..czytałem że wymiana gumowych tulei w wahaczach rozwiązuje problem, ale czekam żeby ktoś to potwierdził, bo sam mam z tym problem w A3 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafiło i na mnie też, wszystko bylo ok na zimówkach i przed weekendem majowym zmieniłem na letnie opony a że dzisiaj bylem w trasie to dopiero przegoniłem auto i co ?? przy ok 120km/h to jak bym jakimś starym ku.wa trupem leciał, aż mi maska przednia drgała, kierownica lekko też. Zapier..lam przy sobocie z powrotem na wyważanie kół bo chyba się im na wulkanizacji nie powiodło coś.........:facepalm:

---------- Post dopisany 12-05-2013 at 00:11 ---------- Poprzedni post napisany 08-05-2013 at 22:44 ----------

I jak tam ?? jakieś rozwiązania tego problemu u was ?? u mnie wyważenie ponowne kół i już jest miodzio :naughty: , taka teoria że po założeniu opony musiały się ułożyć stąd ponowne wyważanie , pozdr .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o sprawdzenie bicia tarcz, to na zajęciach ostatnio sprawdzaliśmy je przy użyciu tego przyżądu:

Statyw pomiarowy z czujnikiem zegarowym LIMIT (3169343321) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Mocujemy np do amortyzatora ustawiamy na tarczy, kręcimy piastą i widać odchyłki. podejrzewam, że do piasty też można to zastosować.

Problem bicia na kierownicy i drżenia nadwozia u mnie rozwiązała zmiana kół z zimowych (opony do wyrzucenia w związku z mega biciem) na letnie.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze post z tego forum jest rozwiazanie, bo wg tego co w poscie zostalo napisane to problemem sa tuleje wachacza, podobno sa za "sztywne" lub za twarde:

Vibration Epidemic - B8 A4/S4 & others.....

co Panowie na to powiecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze post z tego forum jest rozwiazanie, bo wg tego co w poscie zostalo napisane to problemem sa tuleje wachacza, podobno sa za "sztywne" lub za twarde:

Vibration Epidemic - B8 A4/S4 & others.....

co Panowie na to powiecie?

Jak widać po naszych postach, to w większości problemem są koła/opony... pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze post z tego forum jest rozwiazanie, bo wg tego co w poscie zostalo napisane to problemem sa tuleje wachacza, podobno sa za "sztywne" lub za twarde:

Vibration Epidemic - B8 A4/S4 & others.....

co Panowie na to powiecie?

moj angielski nie jest najlepszy i chyba wieszosci tutaj tez, wiec niewiele mi daje twoj link...

---------- Post dopisany at 18:03 ---------- Poprzedni post napisany at 17:49 ----------

oki przetłumaczyłem sobie

ale nie ma może to zwiazku tylko z quattro lub s4 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co doczytałem to dotyczy to każdego a4 b8, zwłaszcza ze nawet standardowe a4 b8 ma elementy zawieszenia zaczerpnięte z s4. mam taki sam problem jak większość użytkowników b8 i co ciekawe po mocniejszym dopompowaniu kol problem z drżeniem auta uległ zmniejszeniu co może świadczyć o problemem z zawieszeniem a nie wyważeniem kol. powyższy link może być jedynie podpowiedzią dla kogoś kto chce się pobawić i nie ma ochoty na jazdę autem, które cale drży ( w Niemczech maja tez taki sam problem, a drogi sa lepsze;). może problem uda się rozwiązać w podany wyżej sposób...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem B8 w marcu tego roku i tak naprawde nie wiem o czym piszecie, zarowno jak i na zimowych 16 nic sie nie dzialo tak rowniez na letnich 18 ori z s-line na oponkach 225/45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....dużo samochodów to ma, to nie znaczy że wszystkie, widocznie trafiłes na rodzyna który tego nie miał, bodź zostało to już wcześniej naprawione :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...