Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 Rozwiazanie ! wymiana tuleje 65 mm vs 75 mm


qubanat

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie o tę firmę chodzi, ja nic tam jeszcze nie kupowałem więc nie wiem, znalazłem ich przez przypadek i tak mnie to zaciekawiło.

Na pewno trzeba być ostrożnym podczas kupowania przez internet w każdym sklepie.

Może być różnie mogą to być części odrzucone przez Audi i oni jakoś to odkupują nie mam pewności pytałem ich kilka razy to mówili że odkupują i są to nowe oryginalne spełniające normy, ale jak jest w rzeczywistości :)

Dlatego ja szukam tulei z używanych zwrotnic i chcę je przetoczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po niecałym roku jazdy na tulejach poliuretanowych , nie da się teraz jeździć, nie mówiąc że auto zrobiło się twardsze niż po założeniu sportowych sprężyn to drgania powyżej 120 miejscami (bo nie zawsze) są nie do przyjęcia, wręcz niebezpieczne. Wymieniam właśnie na wahacze z polifta całe + tuleje zwrotnicy z polifta, zobaczymy jaki będzie efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam informację dla niektórych forumowiczów chcących zmienić wahacze na tuleje 75 i sworzeń M12, poszukując wahacza dla mnie znalazłem przez przypadek wahacze właśnie o takich parametrach, tak więc jak ktoś jest zainteresowany nie zmieniać tulei w zwrotnicy niech tam dzwoni. Nie daję linku do aukcji bo będzie za chwilę nieaktualny ale użytkownik na allegro to Tomek-off-road (307)

Użytkownik sprzedaje je niby do Audi A5 z 2015 roku. Proszę jeszcze dokładnie ustalić z nim ew czy wszystko się jeszcze raz zgadza.

Jeszcze uzupełniam mój post, czy ktoś wie o co chodzi, nowe wahacze do rozwiązania naszego problemu w super cenie. 450 zł / szt ostatnio jak dzwoniłem chcieli 550, czy macie jakieś opinie o tych częściach, czy to jakieś odpady czy co?

http://allegro.pl/wahacz-e-prawy-lewy-przod-dolny-audi-a4-b8-a5-q5-w-i6025026757.html#tabsAnchor

Edytowane przez Lunatyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam informację dla niektórych forumowiczów chcących zmienić wahacze na tuleje 75 i sworzeń M12, poszukując wahacza dla mnie znalazłem przez przypadek wahacze właśnie o takich parametrach, tak więc jak ktoś jest zainteresowany nie zmieniać tulei w zwrotnicy niech tam dzwoni. Nie daję linku do aukcji bo będzie za chwilę nieaktualny ale użytkownik na allegro to Tomek-off-road (307)

Użytkownik sprzedaje je niby do Audi A5 z 2015 roku. Proszę jeszcze dokładnie ustalić z nim ew czy wszystko się jeszcze raz zgadza.

Jeszcze uzupełniam mój post, czy ktoś wie o co chodzi, nowe wahacze do rozwiązania naszego problemu w super cenie. 450 zł / szt ostatnio jak dzwoniłem chcieli 550, czy macie jakieś opinie o tych częściach, czy to jakieś odpady czy co?

http://allegro.pl/wahacz-e-prawy-lewy-przod-dolny-audi-a4-b8-a5-q5-w-i6025026757.html#tabsAnchor

Ja kupowałem jakiś czas temu od nich poduszkę silnika i wygląda jak oryginał i też była w dobrej cenie jak za nową, numery wsio było ok więc taką założyłem i śmigam. Jak dzwoniłem i pytałem o dostępność to usłyszałem, że powinna być bo paletę tego zamówili. Czy to jakieś odpady czy co cholera wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahacze wymienione na poliftowe , zrobione tak jak pisaliście razem z tuleją przetoczoną by weszła do zwrotnicy, z jedną mała różnicą żeby wybić starą trzeba było wyjąć zwrotnice by podgrzać i jej nie uszkodzić przy demontażu starej tulei . Przetoczenie tulei koszt 30zł za 2 sztuki. Udało się w każdym razie :decayed: :decayed:

Wahacze dolne z tuleją 75mm olejową i gwintem M14 on board :D :D

Edytowane przez dawid195a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem problem drgań rozwiązany? U mnie po 1000km drgania wróciły, także tylko wyrzucona kasa na tuleje poli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązany , zaraz po wymianie tuleji na poliuretan też był( wydaje mi się) rozwiązany ale po zimie powrócił całkowicie, czyli po przejechaniu kilku tyś km....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o poliuretany mam takie same efekty - po ok 8 tys km problem wraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Pani muszę pochwalić się ostatnimi akcjami z moim samochodem.
Dokładnie przy większych prędkościach i podczas hamowania dochodziło do drgań karoserii - objawy jak opisywane powyżej.

W aucie miałem 3 różne źródła drgań.

1. Tylne tarcze

2. Koła - a bardzie opony

3. Przegub zewnętrzny
4. I być może zła piasta która krzywiła tarczę przednią.

Planowałem zamienić same wahacze banany z opcją toczenia tulei ale ostatecznie zrezygnowałem z tego pomysłu. (koniec z półśrodkami)

Zakupiłem całe zawieszenie od w miarę świeżego auta z kpl wahaczy (zwrotnica, piasta, 4 wahacze, sprężyna i amortyzator + końcówki drążka) itp. Razem za dwie strony zapłaciłem ponad 1000 zł ale mam cały oryginalny kpl od poliftowego rok produkcji 2013

Zmiana była wywołana problemem z krzywymi piastami, mianowicie po ich przetoczeniu dalej było coś nie tak - nowa tarcza org audi nierówno stykała się z piastą, stwierdziłem że trzeba z tym wszystkim skończyć raz na zawsze. Nowe tarcze po 500 km zostały przetoczone ponieważ były już delikatnie skrzywione prawdopodobnie przez piastę (podejrzewam) jazda była bardzo delikatna bez ostrego hamowania.

Przy całej operacji zostały sprawdzone wszystkie elementy, przeguby rozbierane z osłon i sprawdzane dokładnie na stole,

Zostało wymienione.

- kpl zwrotnice z wahaczami po przebiegu około 30-50tyś - sprężyny i amortyzatory zostały z mojego auta.

- łożyska w mech. różnicowym - znacznie zmniejszające luz na półosiach przy skrzyni (ale one nie generowały drgań)

- przegub zewnętrzny który był znacznie zużyty ale nie było tego czuć, dopiero na sam koniec jak jechałem do mechanika zaczął terkotać.

- końcówki drążka kierowniczego.
- tarcze tył na nowe ATE

Największy problem okazał się z oponami :) nowe Good Year Efficient grip 205/60 r16 są tragiczne i generują bardzo duże drgania samochodu :) Na hunterze wyszło około 8 kg bicia. Z przodu około 3 kg - gołym okiem nie było widać aby skakały ale też przez nie dochodzi do drgań. Już nie mówiąc o tych z tyłu po 8kg gdzie gołym okiem widać skaczącą oponę na wyważarce. (norma producentów to 12 kg :) szok
Opony zostały zareklamowane ale oczywiście jak wiadomo reklamacja została odrzucana ponieważ opony są w normie.
(zaznaczę że musicie wziąć kpl kół od kogoś zaufanego i sami sprawdzić czy nie ma drgań w drugim aucie, nie wierzcie na słowo biorąc od kogoś opony że u niego jest ok, miałem taką sytuację przez co wydłużył mi się termin naprawy auta ponieważ dostałem niby rewelacyjny kpl a było to samo przez co zgłupiałem totalnie)

Po wymianie kpl na inny (od mechanika) wszystkie problemy zostały rozwiązane, auto prowadzi się rewelacyjnie, jak po stole we wszystkich przedziałach prędkości.

Także czeka mnie jeszcze wymiana nowych opon na nowe opony :)

Co do zmiany zawieszenia mam bardzo pozytywne odczucia, dzięki tej tulei olejowej auto mam wrażenie lepiej amortyzuje drgania i jazdę po dziurach być może też związane jest to z tym że stare zawieszenie miało już 220tyś.
Ale teraz jest rewelacyjnie.

Wymiana przegubu wyeliminowała również luz który był odczuwalny przy dodawaniu i odejmowaniu gazu przy wyższych obrotach.

Zaznaczam bardzo wyraźnie że drgania do których dochodziło w moim przypadku przy wyższych prędkościach są powodem wadliwych kół - opon.
Na wyważarce huntera może wam wychodzi super a i tak będziecie mieli drgania bo konstrukcja opony jest w pewnym momencie twardsza w pewnym miększa.

Aktualnie wróciłem do swoich "nowych" opon good year i jest dalej drgawka :) (opony w normie sprawdzane przez 3 warsztaty na hunterze) także nic wam nie da wymiana wahaczy jeżeli opony są jakieś wadliwe.

W następnym tygodniu jadę do serwisu i zmieniam opony na nowe, na oku mam hankook Ventus S1 evo2 które idą na pierwszy montaż do audi a4.
Tam jest tak jak słyszałem od doświadczonego serwisanta guma i cała konstrukcja opony jest "nawijana" równo na rolkę a nie sklejana z kawałków tak jak inni producenci, Być może to jest przyczyną naszych problemów.

Najlepsze jest to, że firma zgodziła się zamontować mi nowe opony i mogę je przetestować jeżeli będą drgania oddaje je w cholerę :)

Dam znać jak wyszło z testami tych opon. Oraz wrzucę filmik z oponami jakie aktualnie posiadam.

Pozdrawiam

Edytowane przez Lunatyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie idzie sprawdzić w jakiś sposób czy u mnie siedzą te wadliwe wahacze czy te poprawione? Auto z listopada 2011.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 99% już te dobre.

oj nie byłbym taki pewien, na 100% po liftingu dawali już nowe zwrotnice. U ciebie na dwoje babka wróżyła możesz mieć nową średnicę tulei ale starą zwrotnicę jeszcze.

To zależy pewnie co mieli w fabryce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Etka pokazuje że nowa zwrotnica z wahaczem na sworzeń z nakrętką 14mm weszła od 02.11.209 . Wahacz z takim sworzniem miał tuleje 75mm. Były też na początku robione wahacze z tuleją 75mm i sworzniem na 12mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, na powyższe drgania jest tylko jedne rozwiązanie wymiana wahaczy na wahacze 75 mm.

U mnie zamontowanie specjalnych opon ze znaczkiem OM nie pomogło, wymiana tulei poliuretanowych również nie rozwiązała problemu.Jak wcześniej napisałem zamontowałem tez nowe koła od nowej audi a4 ( z przebiegiem 3000 km) i nie pomogło . Dopiero wymiana wahaczy rozwiązał problem jak ręką odjął.

Inne rady nie ma.!!!

Edytowane przez kamilsmok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam - walczyłem parę miesięcy, zmieniłem ostatnio na 75 ze sworzniem na 14 - jest OK. Jak ktoś chce to mam do sprzedania oba wahacze z wprasowanymi poliuretanami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozwiercaliście tuleje na zwrotnicy czy jakiś inny patent macie? Jakie numery wahaczy zamontowaliście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuj wahacze na sworzeń 14mm / rozmiar nakrętki / razem z tulejami zwrotnicy - one maja tuleje 75mm. Wyciągasz swoje wahacze , wybijasz tulejki ze zwrotnicy, następnie musisz przetoczyć tylko z zewnątrz tulejki z nowych wahaczy na wymiar twoich starych. Wbijasz je w zwrotnice i montujesz wahacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie,

Czy po założeniu poliuretanowych tuleji i zastosowaniu złego smaru nie mieliście skrzypienia budy ??

TAm podobno środek jest metalowy i nie na sztywno spieczony z plastikiem ijak tam zły mar jest to może być hałas ?

Jaki smar użyliście i jaki był efekt z hałasem lub brakiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poliuretan nie zdaje egzaminu , żaden smar nie pomoże , auto robi się jak taczka, drgania wracają po paru tyś. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy montaż zrobili mi na jakiś smar silikonowy. Zawieszenie po pewnym czasie bylo sztywne, przejazd przez "śpiącego policjanta" to pokonywałem jak taczka. Poprawka została zrobiona na smarowidło do montażu opon i było ok. Po roku wibracja wróciła .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...