Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 Rozwiazanie ! wymiana tuleje 65 mm vs 75 mm


qubanat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wie ktoś gdzie można kupić w necie wahacze (banany) tuleja 75mm sworzen 12mm (przejsciówka) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używki praktycznie nieosiągalne / krótko je produkowali / . Nówki - wal do dr Google

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój problem nareszcie rozwiązany z tymi drganiami w moim przypadku były drgania od 120 km w górę wszystko drgało kiera, buda,i pod nogami, przełożyłem koła od kolegi i na jego nie drgało u mnie winę ponnosza nowe felgi OEMS 19 są proste, opony tez dobre ważone trzy razy gdzie indziej okazało sie ze otwory które nakłada sie na piastę są lekko jajowate w wszystkich czterech mierzone suwmiarką, pozostało chyba przetoczyć te otwory i założyć pierścień stabilizujący

Edytowane przez Rotebro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,tak czytam te wszystkie posty i troche kamień mi z serca spadł, że nie jestem sam.

U mnie pościągane wszystkie odważniki,koła wyczyszczone,wyważanie od nowa i tak-do 120 nic się nie dzieje, od 120-150 trzepie różnie ,raz więcej ,raz mniej, ale zawsze.(na kierce i na budzie).

Sprawdzone ponownie u wulkanizatora i niby wszystko dobrze z nimi, następnie koła przemienione z przodu do tyłu i tak -70-80 trzepie,potem do 105 cisza ,od 105-125-trzepie ,od 125 cisza. Chyba do jeszcze jakiegoś innego wulkanizatora się przejade,co Wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień tuleje w wahaczach na poliuretany lub wymień całe wahacze .

Edytowane przez krupskim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień tuleje w wahaczach na poliuretany lub wymień całe wahacze .

Witam

Już się w tym wszystkim pogubiłem i tu moje pytanie, czy jeśli dostane banany po liftowe M14 z tulejkami będą one pasować do zwrotnic przed litowych m12 czy trzeba je stoczyć z zewnątrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup banany poliftowe z tulejkami poliftowymi,stocz poliftowe tuleje na wymiar tych co masz i bedzie git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup banany poliftowe z tulejkami poliftowymi,stocz poliftowe tuleje na wymiar tych co masz i bedzie git

dzięki za szybką odpowiedz :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze,że na alledrogo ani jednego wahacza z tuleja w komplecie...Ciężko będzie to szybko znaleść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze,że na alledrogo ani jednego wahacza z tuleja w komplecie...Ciężko będzie to szybko znaleść.

Wyszukaj pewnych sprzedających i dzwoń - tuleje zostają z reguły w zwrotnicy . Ja poprosiłem i mi je dodali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z drugiej strony przeciez auto jak wyjechalo z fabryki miało tuleje 65 ze ze śrubą M12 i na pewno nie było drgań.Wydaje sie,że zmiana wahacza na gumowo olejowy jest tylko tłumieniem drgań spowodowanych przez coś innego... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie jeszcze jedno zapytanie jak kupie kompletne zawieszenie ( 4 wahacze i zwrotnice ) od

Polifta do mojego przedlifta 2008 to bedzie pasowac ? Bo juz mnie zaczyna trzepać od tych drgań brat ma starego citroena c4 i nic nie trzesie a tu taki przypał w glowie sie nie mieści ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie jeszcze jedno zapytanie jak kupie kompletne zawieszenie ( 4 wahacze i zwrotnice ) od

Polifta do mojego przedlifta 2008 to bedzie pasowac ? Bo juz mnie zaczyna trzepać od tych drgań brat ma starego citroena c4 i nic nie trzesie a tu taki przypał w glowie sie nie mieści

pasuje.Ale w jakim stanie sa łożyska skrzyni??Luzu może nie być ale te wibracje to mogą być oznaki zacierającego sie łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie jeszcze jedno zapytanie jak kupie kompletne zawieszenie ( 4 wahacze i zwrotnice ) od

Polifta do mojego przedlifta 2008 to bedzie pasowac ? Bo juz mnie zaczyna trzepać od tych drgań brat ma starego citroena c4 i nic nie trzesie a tu taki przypał w glowie sie nie mieści

pasuje.Ale w jakim stanie sa łożyska skrzyni??Luzu może nie być ale te wibracje to mogą być oznaki zacierającego sie łożyska.

Nie wydaje mi sie żeby były to łożyska , luzu nie ma i bicie występuje tylko w pewnym przedziale prędkość ,poza tym z jakiegoś powodu zmieniono konstrukcję wahaczy ,przekopałem wszystkie fora i polskie i anglojęzyczne i wychodzi na" banany " chyba zaryzykuje i kupie kompletne zawieszenie poliftowe i zobacze jaki bedzie efekt , jak to nie pomoże chyba sie rozstanę z Audi mocno sie zawiodłem z b6 nie było takich problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych:

Jeżeli ktoś nie chce się bawić w kupowanie używanych zwrotnic poliftowych ( jest duże ryzyko, że była uszkodzona przy wypadku, czego często nie da się dostrzec i potem nie sposób jest ustawić zbieżności ) , toczenie tulejek, kupowanie używanych wahaczy poliftowych niewiadomego pochodzenia i przeszłości, etc...., to można kupić w ASO nowe/oryginalne wahacze w tzw. poprawionej wersji, czyli z tuleją gumowo-olejową 75 mm i gwintem 12 mm, która oczywiście pasuje do przedliftowej zwrotnicy.

Podaję aktualne numery:

8K0 407 693 AE i 694 AE ( poprzedni numer był z końcówką 693R i 694R ), ale najnowsza wersja tych wahaczy jest z końcówką AE ( i takie trzeba zamówić sobie w ASO ).

Uwaga: na wahaczu nie ma wybitego tego numeru ! Jest wybity inny numer z końcówką F ( hgw dlaczego, bo na paczce była naklejka i końcówka była AE ).

Dzisiaj zamontowałem oba wahacze/banany i temat wibracji na kierownicy zniknął jak ręką odjął ( czyli prawdę pisali na amerykańskim forum audi, że tam ASO montowały w ramach akcji serwisowej te poprawione wahacze i dopiero ich wymiana powodowała, że ustawały drgania/wibracje na kierownicy, a wcześniej wielokrotne wyważanie/doważanie kół nie uzdrawiało tego problemu ).

Koszt nowych wahaczy w ASO: 2.000 pln za oba, czyli są w takiej cenie, jakby się kupowało normalne/nowe ori wahacze.

Warto od razu dokupić dwie nowe śruby ( sześciokątne ), aby wszystko było nowe ( kosztują jakieś grosze ).

Po montażu warto skontrolować zbieżność, czy nic się nie poprzestawiało i potem można już cieszyć się komfortową jazdą w przedliftowej audiczce :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przedlifcie można zawsze się cieszyć komfortową jazdą, o ile ma się trochę młodszy egzemplarz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanio nie jest, to fakt.....

Ale będzie spokój na długi czas:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...