Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 Rozwiazanie ! wymiana tuleje 65 mm vs 75 mm


qubanat

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, jeśli mam Audi A4 quattro przedlift z lipca 2011, to na 100% mam tuleje 75mm? Bo mam problem z wibracjami, wszystko sprawdzone i jest ok, a auto dalej wibruje i zaczynam rozważać opcje wymiany wahaczy, więc może mimo rocznika mam 65mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba nie pozostaje nic innego, tak dla pewności to chodzi o średnicę zewnętrzna tulei? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ir-ek napisał:

No chyba nie pozostaje nic innego, tak dla pewności to chodzi o średnicę zewnętrzna tulei? 

tak :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówicie, zmierzyłem mam 75mm, sworzeń nie wiem jaki mam ale możliwe ze M12, problem jest taki że mam wibracje takie jak opisujecie przy ok 75 - 90 lekkie i miedzy 130 - 150 najmocniejsze już normalnie załamać się można koła rożne zakładane 10 razy ważone, tarcze nowe, bicie sprawdzone jest 0,03mm, a ciągle wibruje raz mocniej raz słabiej, sam nie wiem od czego to zależy. 

Jak myślicie wymieniać wahacze mimo wszystko ? może się te tuleje 75mm zużyły u mnie i nie tłumią jak trzeba ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, również mam problem z drgania przy przednich osiach ale nie na kierownicy. Problem zaczyna powyzej 130km/h. Opony nowe, wyważone kilka razy. Co to może być? Jestem nowym użytkownikiem audi i dość świeżym kierowca. Auto z 2012 rocznik, po liftcie.  Podczas skręcanie słychać lekko jakby "tarcie". Na większych prędkościach samochód jest mało stabilny, muszę walczyć z torem jazdy.. Jeśli ktoś miał problem to o odpowiedź lub wkleić rozwiązanie z jakiejś linku. Przepraszam za chaotyczna wypowiedzieli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lozyska/piasty.. podjedz gdzies zeby ci podniesci auto i sprawdzili...  ja np. jak sie okazalo wymienialem lozyska, chociaz nie bylo specjalnych objawow.. a prawe bylo zagotowane, smar wyplunal i juz tarlo cicho...    nie trzymanie toru jazdy to dosyc gruby temat..   uzupelnij profil, zebysmy widzieli skad jestes i jakie masz auto..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzylem swoje banany i tuleje mam 75mm śruba M14 czyli jak w poliftowym a auto z 2011 roku. A objawy typowo jak opisane tutaj jeśli chodzi o wibracje. I teraz zastanawiam się czy je wymieniać na nowe? Tylko co jak nie pomoże? Co kolejne brać pod uwagę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasty sprawdz.. kola wywaz z testem drogowym.. skoro masz poprawione wahacze to cos innego ci robi te drgania..

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła ważone z testem drogowym, przednie piasty sprawdzone jeśli chodzi o bicie, wszystko w normie. Pozostaje sprawdzić jeszcze tył. Jakie waszym zdaniem są maksymalne wartości przy teście drogowym dla Audi bo widzę ze to zawieszenie jest takie czułe jak nigdzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sweto90 napisał:

Witam, również mam problem z drgania przy przednich osiach ale nie na kierownicy. Problem zaczyna powyzej 130km/h. Opony nowe, wyważone kilka razy. Co to może być? Jestem nowym użytkownikiem audi i dość świeżym kierowca. Auto z 2012 rocznik, po liftcie.  Podczas skręcanie słychać lekko jakby "tarcie". Na większych prędkościach samochód jest mało stabilny, muszę walczyć z torem jazdy.. Jeśli ktoś miał problem to o odpowiedź lub wkleić rozwiązanie z jakiejś linku. Przepraszam za chaotyczna wypowiedzieli. 

tak sie zachowuja auta powypadkowe,warto zbadac jego przeszlosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest kupione z DE, sprawdzony dokładnie.  Potwierdzony przebieg. Więc raczej wątpię, że jest wypadków. :) Może na stacje diagnostyczna coś lub od razu do ASO podjechać. 

Edytowane przez sweto90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak decyduje się robić od razu 2 rzeczy: 

1) luze na półosiach na obu stronach(części już wszystkie mam)

2) wymiana wahaczy, bo tak jak mówicie wymiana samych tulei 65mm nic mi nie da, a poliur może pomogą na chwilę a potem i tak będzie jeszcze gorzej prawdopodobnie

w kwestii wymiany wahaczy znów mam zagwostkę, co zastanawiam się nad 2 opcjami:

a) nowy komplet Meyle HD z tulejami 75mm i sworzniem 12mm(tu pytanie do osób które takowe zakładały, a wiem że na pewno st4yKool  masz takie->jak odczucia? jakbyś stał jeszcze raz przed wymiana mimo wszystko bawiłbyś się w przerabianie wahaczy poliftowych ze sworzniem 14mm czy mimo wszystko dałbyś jeszcze raz te Meyle HD. Też pytanie czy wiecie może czy te Meyle HD mają tuleje gumowo-metalowe czy olejowe??

b)poliftowe banany z opcją przerabiania....ale tu musiałbym znaleźć tokarza i auto u mojego mechanika stało by pewnie z 1/2dni na podnośniku przypuszczam, że mechanik by kręcił nosem :P

 

Ja jestem za Meylem HD i spokój bez wielkiej przeróbki, ale pytanie do Was czy to zda egzamin na tyle żeby wyeliminować drgania w 95% przynajmniej :)

 

Czekam na Wasze opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Dostanie ori Audi poliftowych bananów z M12 jest ciężkie... więc moje pytanie o zamienniki, a mianowicie:

1.    116 050 0171/HD    
2.    116 050 0172/HD

Z tego co mogę się doczytać, to tuleje tam to nadal guma I metal a nie hydrotuleja ? Czyli żeby to miało sens trzeba kupić te banany I hydrotuleje 75mm poliftowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam jeszcze sprawdzić w ten sposób. producent podaje pierścień 66.6 ale niestety jest inaczej. udaje się założyć pierścień 66.1 po tym zabiegu drgania ustaly. Każdy kto ma problem z biciem niech najpierw kupi taśmę PCV izolacyjna albo inna byle nie papierową i przed założeniem felg nawinie parę obrotów. jak oryg felgi to jeden obrót może dwa styka jak pierścienie centrujace plastik 66.6 polecam ok 5-6 razy potem pierścień centrujacy nałożyć idealnie na Piaste i potem felge skręcić stopniowo.U mnie walka z biciem została tak zlikwidowana. 

Edytowane przez Patrykjagoda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze trochę od siebie, jak udało mi się wygrać walkę z wibracjami (może komuś się to przyda):

- wyważałem koła chyba ze 3 razy (łącznie z testem drogowym) - wibrację ciągle były 

- wymieniłem przednie i tylne tarcze hamulcowe z klockami ATE - bez zmian - ciągle wibruje

- próbowałem zmieniać koła miejscami również pojeździć trochę na zimówkach - niby coś tam zmieniało się delikatnie z zakresem prędkości ale daje wibrowało 

- pomimo że miałem poliftowe banany czyli: 75mm i m14, wymieniłem je na nowe -  po tym zabiegu 80% wibracji przeszło - pozostały jednak te przy hamowaniu co jeszcze gorzej wpływało na moje samopoczucie ponieważ miałem nowe tarcze które tanie wcale nie były

Postanowiłem więc sprawdzić jeszcze raz wszystko po kolei: 

- z uwagi na to że tarcze wymieniałem w niesprawdzonym warsztacie, postanowiłem im się lepiej przyjrzeć - po ich demontażu okazało się że jakiś "mądry" mechanik miedzy tarcze a piastę napsikał smar ceramiczny który przyjął postać gumy (i tutaj nauczka, że albo oddajemy samochód do zaufanego warsztatu, albo patrzymy mechanikom na ręce, a najlepiej jak mamy warunki takie rzeczy robić samemu) - tarcze i piasty zostały dokładnie wyczyszczone i ponownie zamontowane bez żadnych dodatkowych mazideł pod spodem 

- dodatkowo ponownie oddałem koła na test drogowy - tak dla pewności - i okazało się że firma w Szczecinie (Premio czy jakoś tak) posiadająca maszynę Hunter albo nie umie jej obsłużyć albo mają w d!@*e klienta (nawet nie pozwalają wejść na warsztat zapytać jakie wnioski z ważenia) bo wszystkie koła wymagały ponownej optymalizacji i innego rozmieszczenia na aucie (tu pochwała dla firmy LATEX we Wrocławiu za naprawdę solidne podejście do tematu)

Po tych wszystkich zabiegach wsiadłem do auta i w końcu mogę cieszyć się tym jak moje Audi powinno jeździć i hamować. Mam nadzieje że na zawsze pożegnałem wibrator. 

Wniosek z tego taki, że zawieszenie w tym aucie jest bardzo wrażliwe na głupotę mechaników i wykonanie pracy na odpie!@#l przy tak podstawowych elementach jak koła i hamulce. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8/18/2017 o 16:47, Ir-ek napisał:

Koła ważone z testem drogowym, przednie piasty sprawdzone jeśli chodzi o bicie, wszystko w normie. Pozostaje sprawdzić jeszcze tył. Jakie waszym zdaniem są maksymalne wartości przy teście drogowym dla Audi bo widzę ze to zawieszenie jest takie czułe jak nigdzie. 

Powiem Ci szczerze.. ze zanim wymienilem pol auta, nie mialem drgan dopoki kola mialy mniej niz 3,5 kg bicia...  po pewnym czasie i paru incydentach, mam jedno kolo ktore ma 8kg... jest na tyle i sa male wibracje...  lecialem wlasnie 3kkm przez Europe i mialem okazje poobserwowac.... te drgania sa periodyczne.. jak jade dlugim lukiem to pojawiaja sie i znikaja... wiec moim zdainem to co mi zostalo to wlasnie kola... bede probowal ponownie wywazyc lub zmienic te najgorsza felge na inna... walka trwa, chociaz teraz to juz raczej walka o honor hehe bo drgania sa na prawde male..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...