Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 Rozwiazanie ! wymiana tuleje 65 mm vs 75 mm


qubanat

Rekomendowane odpowiedzi

Haha po co w aso? W kazdym sklepie z narzedziami.nakretka samokontrujaca 14x1.5 twardosc minimum 8.8 

Edytowane przez quadral20004
Blad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedający dorzucił mi ori nakrętki więc po problemie ;)

Tulejki już przetoczone na 26 mm więc pozostaje już tylko montaż. 

Dzięki za pomoc :)

 

Screenshot_20180705-171336_Gallery.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mck88 napisał:

Sprzedający dorzucił mi ori nakrętki więc po problemie ;)

Tulejki już przetoczone na 26 mm więc pozostaje już tylko montaż. 

Dzięki za pomoc :)

 

Screenshot_20180705-171336_Gallery.jpg

Boze drogi co ty robisz.nie zakladaj tego bo zabijesz sie tym autem.tuleje po wew stronie musza miec stozek na m14!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jest to oryginalna tuleja ze zwrotnicy.  Stożek m14 przetoczona z 28 mm do 26 mm po zewnętrznej stronie.

Fakt może stożka nie widać, takie zdjęcie :)

Edytowane przez Mck88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nowe opony continental wywazone z testem drogowym. Banany wymienione na 75mm. Kierownica dalej drga od 110 do 140... W czym jeszcze szukać przyczyny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maglownicy - przekładnia kierownicza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wczorajszym poście pojechałem jeszcze raz na wywazanie z testem drogowym do innego warsztatu. Panowie sprawdzili koła i jedno miało ponad 13kg bicia do tego wszystkie były nie dowazone jedno na przodzie 40gram. Po wywazeniu już nie telepie kierownica. Jest minimalna wibracja kierownicy od 130km/h ale bez porównania. Także przy pierwszym wywazaniu z testem drogowym coś chyba nie pyklo. Przekładnia raczej ok bo zero luzow. Stuki jedynie delikatnie drążek łączący kierownicę z przekładnią. Oraz mam minimalny luz na polosi. Ale po wywazaniu w innym warsztacie wibracje kierownicyz zmniejszyły się w skali 7/10 do 2/10 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, adrian2901 napisał:

Po wczorajszym poście pojechałem jeszcze raz na wywazanie z testem drogowym do innego warsztatu. Panowie sprawdzili koła i jedno miało ponad 13kg bicia do tego wszystkie były nie dowazone jedno na przodzie 40gram. Po wywazeniu już nie telepie kierownica. Jest minimalna wibracja kierownicy od 130km/h ale bez porównania. Także przy pierwszym wywazaniu z testem drogowym coś chyba nie pyklo. Przekładnia raczej ok bo zero luzow. Stuki jedynie delikatnie drążek łączący kierownicę z przekładnią. Oraz mam minimalny luz na polosi. Ale po wywazaniu w innym warsztacie wibracje kierownicyz zmniejszyły się w skali 7/10 do 2/10 

może masz dystanse?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jestem po montażu nowych wahaczy z tuleja 75 mm i sworzniem m14. Auto wreszcie super sie prowadzi i nic nie drży podczas jazdy.

W starych wahaczach sworzen jak i tuleja 0 oznak zużycia a jednak powodowały mocne drgania...

Jak by miał ktoś problem ze zdobyciem tulei do zwrotnicy mogę dac namiar na Pana co ma odpowiedni sprzęt i zrobi takie tulejki ;)

Wstawiam zdjęcie tulei starych wahaczy.

Screenshot_20180710-191818_Gallery.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Wihajster napisał:

może masz dystanse?

Dystansow nie mam. Mam felgi 19 cali 8.5j. Ostatnia rzecz która przychodzi mi na myśl to luz na wewnętrznym przegubie ponieważ drga lewarek zmiany biegów A poduszki pod silnikiem nowe. Tak jak mówię wywazanie w innym warsztacie poprawiło problem o 70 procent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Posiadam gotowy zestaw do podmiany, wahacze polift ,tuleje przetoczone ,nakrętki . Kupiłem je do swojego , ale sprzedałem samochód i wahacze zostały.

Jeśli ktoś chętny to zapraszam pod nr. tel 889 538 544
350zł + koszta wysyłki za komplet.

 

sprzedane !!

Edytowane przez Maax
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy wymiana bananów na poliftowe pomoże na wibracje występujące na całym aucie? Na kierownicy nic nie czuć tylko całą budą trzęsie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie mnie szlag trafi. wszystko było cacy po wymianie wachaczy na hd i geometri z testem. trasa polska-anglia. Po przejechaniu jakiś 400km kierownica zaczęła drgac od 105km/h do 140km/h a później przestaje i czuć wibracje na budzie. Dodatkowo telepie bardziej kierownica przy hamowaniu od 140 do 105. Jechałem przez niemcy i kilka razy deplem na hamulec ze 170 i drgania kilka razy ustawaly i auto prowadziło się znakomicie aż do momentu nawet delikatnego przychamowania i drgania wracają. Co to może być ? dodam że po przejechaniu 1800km wszystkie koła są lekko przypylone a prawe z przodu wręcz czarne ale się nie nagrzewa bardziej niż lewe. Miałem robić swap na 320 ale wyszły ważniejsze wydatki ale jutro chyba rozłoze zaciski i założę nowe tarcze 314 i wyczyszcze wszystko bo moje już słabo wyglądają. Ale czy to może być wina tarcz ? Zaciskow? Zawias 100% sprawny, opony nowki wyważone z testem, banany hd. Zostaja tarcze i przeguby zewnetrzne. Przeguby mechanik mówił że mają znikome luzy... Tym bardziej że kilka razy przestał drgac. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.08.2018 o 23:44, adrian2901 napisał:

normalnie mnie szlag trafi. wszystko było cacy po wymianie wachaczy na hd i geometri z testem. trasa polska-anglia. Po przejechaniu jakiś 400km kierownica zaczęła drgac od 105km/h do 140km/h a później przestaje i czuć wibracje na budzie. Dodatkowo telepie bardziej kierownica przy hamowaniu od 140 do 105. Jechałem przez niemcy i kilka razy deplem na hamulec ze 170 i drgania kilka razy ustawaly i auto prowadziło się znakomicie aż do momentu nawet delikatnego przychamowania i drgania wracają. Co to może być ? dodam że po przejechaniu 1800km wszystkie koła są lekko przypylone a prawe z przodu wręcz czarne ale się nie nagrzewa bardziej niż lewe. Miałem robić swap na 320 ale wyszły ważniejsze wydatki ale jutro chyba rozłoze zaciski i założę nowe tarcze 314 i wyczyszcze wszystko bo moje już słabo wyglądają. Ale czy to może być wina tarcz ? Zaciskow? Zawias 100% sprawny, opony nowki wyważone z testem, banany hd. Zostaja tarcze i przeguby zewnetrzne. Przeguby mechanik mówił że mają znikome luzy... Tym bardziej że kilka razy przestał drgac. 

Stawiam na tarcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Mam takie pytanie czy spotkał się ktoś z wahaczem tuleja 65mm a gwint M 14x1,5.Bo taki właśnie mam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Krajek napisał:

Witam . Mam takie pytanie czy spotkał się ktoś z wahaczem tuleja 65mm a gwint M 14x1,5.Bo taki właśnie mam.

 

Ja w swoim samochodzie tez takie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Krajek napisał:

Witam . Mam takie pytanie czy spotkał się ktoś z wahaczem tuleja 65mm a gwint M 14x1,5.Bo taki właśnie mam.

 

To masz dobrze .jak bedziesz wymienial banany na te z tuleja 75 nie bedziesz mial problemu z tulejami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem kompletnym casualem jeżeli chodzi o mechanikę pojazdową. Mam problem drgań na kole kierownicy oraz trzęsie samochodem przy prędkości 125-145km, powyżej tych prędkości drgania tak jakby zanikają. Opony letnie i felgi 17 mam nowe mimo to problem występuje, na zimowych tak samo. Chce pozbyć się problemu raz na zawsze dlatego postanowiłem, że zakupie to co trzeba i udam się do mechanika. Wymienię te wahacze z 65 na 75mm i wymienię poduszkę silnika bo lekko cieknie. Czy jest ktoś kto mógłby mi wskazać dokładnie co mam zakupić ? 

 

Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, snh napisał:

Witam,

Jestem kompletnym casualem jeżeli chodzi o mechanikę pojazdową. Mam problem drgań na kole kierownicy oraz trzęsie samochodem przy prędkości 125-145km, powyżej tych prędkości drgania tak jakby zanikają. Opony letnie i felgi 17 mam nowe mimo to problem występuje, na zimowych tak samo. Chce pozbyć się problemu raz na zawsze dlatego postanowiłem, że zakupie to co trzeba i udam się do mechanika. Wymienię te wahacze z 65 na 75mm i wymienię poduszkę silnika bo lekko cieknie. Czy jest ktoś kto mógłby mi wskazać dokładnie co mam zakupić ? 

 

Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc

Na ta chwile wachacze m14 z tuleja 75 .mi poduszki od 200 kkm ciekna i nie daja zadnych oznak a mam juz 250 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...