Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 Rozwiazanie ! wymiana tuleje 65 mm vs 75 mm

    810 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Napisze trochę od siebie, jak udało mi się wygrać walkę z wibracjami (może komuś się to przyda):

    - wyważałem koła chyba ze 3 razy (łącznie z testem drogowym) - wibrację ciągle były 

    - wymieniłem przednie i tylne tarcze hamulcowe z klockami ATE - bez zmian - ciągle wibruje

    - próbowałem zmieniać koła miejscami również pojeździć trochę na zimówkach - niby coś tam zmieniało się delikatnie z zakresem prędkości ale daje wibrowało 

    - pomimo że miałem poliftowe banany czyli: 75mm i m14, wymieniłem je na nowe -  po tym zabiegu 80% wibracji przeszło - pozostały jednak te przy hamowaniu co jeszcze gorzej wpływało na moje samopoczucie ponieważ miałem nowe tarcze które tanie wcale nie były

    Postanowiłem więc sprawdzić jeszcze raz wszystko po kolei: 

    - z uwagi na to że tarcze wymieniałem w niesprawdzonym warsztacie, postanowiłem im się lepiej przyjrzeć - po ich demontażu okazało się że jakiś "mądry" mechanik miedzy tarcze a piastę napsikał smar ceramiczny który przyjął postać gumy (i tutaj nauczka, że albo oddajemy samochód do zaufanego warsztatu, albo patrzymy mechanikom na ręce, a najlepiej jak mamy warunki takie rzeczy robić samemu) - tarcze i piasty zostały dokładnie wyczyszczone i ponownie zamontowane bez żadnych dodatkowych mazideł pod spodem 

    - dodatkowo ponownie oddałem koła na test drogowy - tak dla pewności - i okazało się że firma w Szczecinie (Premio czy jakoś tak) posiadająca maszynę Hunter albo nie umie jej obsłużyć albo mają w [email protected]*e klienta (nawet nie pozwalają wejść na warsztat zapytać jakie wnioski z ważenia) bo wszystkie koła wymagały ponownej optymalizacji i innego rozmieszczenia na aucie (tu pochwała dla firmy LATEX we Wrocławiu za naprawdę solidne podejście do tematu)

    Po tych wszystkich zabiegach wsiadłem do auta i w końcu mogę cieszyć się tym jak moje Audi powinno jeździć i hamować. Mam nadzieje że na zawsze pożegnałem wibrator. 

    Wniosek z tego taki, że zawieszenie w tym aucie jest bardzo wrażliwe na głupotę mechaników i wykonanie pracy na [email protected]#l przy tak podstawowych elementach jak koła i hamulce. 

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Dnia 8/18/2017 o 16:47, Ir-ek napisał:

    Koła ważone z testem drogowym, przednie piasty sprawdzone jeśli chodzi o bicie, wszystko w normie. Pozostaje sprawdzić jeszcze tył. Jakie waszym zdaniem są maksymalne wartości przy teście drogowym dla Audi bo widzę ze to zawieszenie jest takie czułe jak nigdzie. 

    Powiem Ci szczerze.. ze zanim wymienilem pol auta, nie mialem drgan dopoki kola mialy mniej niz 3,5 kg bicia...  po pewnym czasie i paru incydentach, mam jedno kolo ktore ma 8kg... jest na tyle i sa male wibracje...  lecialem wlasnie 3kkm przez Europe i mialem okazje poobserwowac.... te drgania sa periodyczne.. jak jade dlugim lukiem to pojawiaja sie i znikaja... wiec moim zdainem to co mi zostalo to wlasnie kola... bede probowal ponownie wywazyc lub zmienic te najgorsza felge na inna... walka trwa, chociaz teraz to juz raczej walka o honor hehe bo drgania sa na prawde male..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    11 godzin temu, Ir-ek napisał:

    - dodatkowo ponownie oddałem koła na test drogowy - tak dla pewności - i okazało się że firma w Szczecinie (Premio czy jakoś tak) posiadająca maszynę Hunter albo nie umie jej obsłużyć albo mają w [email protected]*e klienta (nawet nie pozwalają wejść na warsztat zapytać jakie wnioski z ważenia) bo wszystkie koła wymagały ponownej optymalizacji i innego rozmieszczenia na aucie (tu pochwała dla firmy LATEX we Wrocławiu za naprawdę solidne podejście do tematu)

    Po tych wszystkich zabiegach wsiadłem do auta i w końcu mogę cieszyć się tym jak moje Audi powinno jeździć i hamować. Mam nadzieje że na zawsze pożegnałem wibrator. 

    Wniosek z tego taki, że zawieszenie w tym aucie jest bardzo wrażliwe na głupotę mechaników i wykonanie pracy na [email protected]#l przy tak podstawowych elementach jak koła i hamulce. 

     

    Ja tez polecam LATEXa.. kupowalem u nich zimowki rok temu i wywazyli je b dobrze.. poza tym mila obsluga, mozna pogadac, popatrzec na lapki itp.. :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wczoraj mi napisal gosc z serwisu Audi w Amsterdamie ze jakis czas temu banany do przedlifta maja numery:

    8K0407693AE i 8K0407694AE i sa to M12 z 75mm tuleja olejowo-gumowa. 1.1k pln jeden w ASO... 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 28.08.2017 o 10:05, st4yKool napisał:

    walka trwa, chociaz teraz to juz raczej walka o honor hehe bo drgania sa na prawde male

    Powiem Ci że pojeździłem trochę i tez mam to samo co Ty,  czyli zostały mi bardzo bardzo małe drgania przy prędkości 80-90 kmh, powyżej już nic, odczuwalne tak naprawdę tylko na kierownicy, ale to też ja je czuje ponieważ po wcześniejszych przygodach jestem po prostu strasznie przewrażliwiony czy ktoś z Was miał takie coś? Od czego to może być, co jeszcze można sprawdzić ?  

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie dzis koniec z drganiami.. 4te wywazenie kol zalatwilo sprawe..

    Zwracam honor wachaczom mayle hd :)

    Przyxzyna bylo jedno kolo, tylne, z biciem 130NM... po zejsciu do 80.. zero drgan.

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja w końcu też jestem po wymianie wahaczy z 65mm na 75mm(udało się dorwać na alledrogo za 450zł-sporo, ale nowe) i powiem jedno: REWELACJA! zero drgań! teraz jest tak jak powinno być. dodam, że mechanik po zdjęciu starych wahaczy 65mm stwierdził, że tuleja gumowo-metalowa była w idealnym stanie...  a drgania były...

    teraz jadę sobię 100, 120, 130, 140, 180, 200 i nic :D

    wcześniej wymieniłem opony na nowe bo myślałem, że to może one to powodują (Pirelli P7 Cinturato 245/40/18), ale po wymianie opon nadal było to samo... 

     

    Wahacze mam 75mm ale z gwintem M12 więc wszystko pasowało p&p :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hejka,

    Mamy juz kogos kto zalozyl komplet meyle hd (czyli zamiennikow ori bananow 75/m12) i nie jest zadowolony ? Nie ma drgan i nie ma skrzypienia(ja mam problem ze poliuretany na kazdym wyboju tragicznie mi skrzypia...).

    Próbuję ustalić czy te meylehd to hydrotuleja i chyba jestem ślepy bo nie widzę ...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu Tue Sep 19 2017 o 21:50, lukasz_szymanski napisał:

    ja w końcu też jestem po wymianie wahaczy z 65mm na 75mm(udało się dorwać na alledrogo za 450zł-sporo, ale nowe) i powiem jedno: REWELACJA! zero drgań! teraz jest tak jak powinno być. dodam, że mechanik po zdjęciu starych wahaczy 65mm stwierdził, że tuleja gumowo-metalowa była w idealnym stanie...  a drgania były...

    teraz jadę sobię 100, 120, 130, 140, 180, 200 i nic :D

    wcześniej wymieniłem opony na nowe bo myślałem, że to może one to powodują (Pirelli P7 Cinturato 245/40/18), ale po wymianie opon nadal było to samo... 

     

    Wahacze mam 75mm ale z gwintem M12 więc wszystko pasowało p&p :)

    Masz komplet zapasowych :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 10/21/2017 o 18:36, ppa4 napisał:

    Hejka,

    Mamy juz kogos kto zalozyl komplet meyle hd (czyli zamiennikow ori bananow 75/m12) i nie jest zadowolony ? Nie ma drgan i nie ma skrzypienia(ja mam problem ze poliuretany na kazdym wyboju tragicznie mi skrzypia...).

    Próbuję ustalić czy te meylehd to hydrotuleja i chyba jestem ślepy bo nie widzę ...

    hej, ja je mam i jest ok. nie wiem czy to hydrotuleja, jak je kupowalem nie wiedzialem ze to istotne. po wymianie nadal bylo troche drgan, ale okazalo sie ze lewe tylne kolo mialo za duzo bicia i po wywazeniu drogowym i zejsciu ponizej 80Nm (8 kg/cośtam..) jest super :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam wszystkich :). Co prawda nie posiadam A4, ale zawieszenie w A6 C6 jest prawie identyczne. Mam taki sam problem jak opisywany w tym wątku. Wymieniłem już sporo rzeczy, ale tych tulei dolnego tylnego wahacza jeszcze nie ruszałem, bo wyglądają na sztywne i nie są popękane. Piszecie, że wymienialiście te tuleje, ale nikt nie napisał jak wyglądały stare :kwasny:. Były popękane, zerwane, czy nieruszone? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam

    Mateusz z forum a6klub :)

    Edytowane przez mateusz1623

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 3.11.2017 o 16:18, mateusz1623 napisał:

    Były popękane, zerwane, czy nieruszone? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    były ok

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki :). W takim razie wymieniam u siebie na takie same, ale nowe :).

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    daj znac czy pomoglo?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Niestety, ale nie pomogło :(. Zmieniam teraz wszystkie amortyzatory, bo jest duża szansa, że to one do powodują.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    sprawdzilbym ile maja procent zanim wymienie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Orientuje się ktoś jaki jest koszt wyważenia kompletu kół na Hunterze?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jesli ci chodzi o wywarzanie z testem drogowym to koszt okolo 40 zl od kola.

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja płaciłem 250zł okolice Poznania

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja 160 zielona gora

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 5.02.2018 o 12:14, lukasz_szymanski napisał:

    ja płaciłem 250zł okolice Poznania

     

    2 minuty temu, quadral20004 napisał:

    Ja 160 zielona gora

    nie wiem skąd u was takie kosmiczne stawki.U nas to calosc poniżej stówki :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zachód bogaty :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Pytam o wyważanie z testem drogowym bo po wymianie wahaczy na poliftowe zostało zniwelowane 95% drgań. To co zostało to jedynie wibracje w okolicach nóg w zakresie 120 - 140 a raczej takie mrowienie na nogach jest odczuwalne. Miał ktoś może taki przypadek?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 9.02.2018 o 19:15, vex87 napisał:

    Pytam o wyważanie z testem drogowym

     

    W dniu 9.02.2018 o 19:15, vex87 napisał:

     

    Jesli ci chodzi o wywarzanie z testem drogowym to koszt okolo 40 zl od kola.

     

     

     

    W dniu 9.02.2018 o 19:15, vex87 napisał:

    po wymianie wahaczy na poliftowe

    Sam wymieniales?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam, pytanie takie bo przy ściąganiu słynnej śruby pękła zwrotnica, ja mam tę z 2008 wiec stara tuleja, czy jak wymienię na te zwrotnicę nową z większym otworem i wymienie wachacz na ten z hydrotuleją i gwintem tym M14 to bedzie to wszytsko pasować? a z drugiej strony znalazłbym tylko wachacz i przegwintował tuleje? Czy te zwrotnice czym kolwiek poza tym otworem na ten wahacz sie różniły? Proszę o pomoc.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zwrotnica z polifta pasuje. Tuleji nie przetoczysz bo ma stozek w srodku. Z reszta poczytaj ten temat dokladnie a wszystko zrozumiesz

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Posiada może ktoś na sprzedaż gotowy komplet na podmiankę tych wahaczy ,żeby pozbyć się drżenia budy ?

    ALbo chociaż same tuleje na stożek , a wahacz kupię nowy .

    Edytowane przez Maax

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Polecam jeszcze sprawdzić w ten sposób. producent podaje pierścień 66.6 ale niestety jest inaczej. udaje się założyć pierścień 66.1 po tym zabiegu drgania ustaly. Każdy kto ma problem z biciem niech najpierw kupi taśmę PCV izolacyjna albo inna byle nie papierową i przed założeniem felg nawinie parę obrotów. jak oryg felgi to jeden obrót może dwa styka jak pierścienie centrujace plastik 66.6 polecam ok 5-6 razy potem pierścień centrujacy nałożyć idealnie na Piaste i potem felge skręcić stopniowo.U mnie walka z biciem została tak zlikwidowana. 

    Postanowiłem sprawdzić i faktycznie jest jak kolega pisze. Posiadam felgi z oponami zimowymi z otworem 70,1. Pierścienie centrujące 66.6 na 70,1. Zamówiłem pierścienie o średnicy 66,1 na 70,1. Dokładnie oczyściłem otwory na piastach drucianą szczotka. Okazuje się ze pierścienie 66,1 pasują idealnie. Zamontowałem felgi sprawdziłem i jest ok. Zero drgań i wibracji. A wiec tak, mała lista tego co udało się zrobić w celu wyeliminowania ich:

    1. Wymiana wahaczy z 65mm/12mm na przejściowe czyli 75mm/12mm (dodam iż są to wahacze używane które maja ok 8 lat a tuleje nie były wymieniane na nowe)

    Dodatkowo ustawianie geometrii po wymianie wahaczy.

    2. Wyważanie kół bez testu drogowego (felgi nie oryginalne 16 cali z oponami zimowymi które również nie są nowe)

    Po tym wszystkim wibracje kierownicy zostały zniwelowane do zera. Jedynie co zostało to irytujące drżenie w okolicach nóg przy ok 130 km/h. Pewnie ktoś inny nie zwrócił by na to większej uwagi... ale mimo wszystko nie dawało mi to spokoju.

    3. Zakup otworów centrujących z średnica wewnętrzna 66.1 a nie jak podaje producent 66.6.

    Jak na razie jest ok :)

    Pozdrawiam.



    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Udało się przetoczyć bez problemu w środku, tokarz to ogarnie :D Pozdrawiam ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Cześć Panowie,

    Orientujecie się może, czy zamienniki (np. TRW, Meyle HD) z tuleją 75mm też mają tę tuleję olejową, czy tylko w ori zostało to zmienione?

    Z góry dzięki!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy