Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3,0 TDI Rozrząd, ku przestrodze. +Zdjęcia


melman_zyrafa

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, Luca Brasi napisał:

Forum jest po to zeby sobie pomagac dokladnie. Dlatego pisze na tym forum bo moge Wam pomoc w zaoszczedzeniu kasy na nowy rozrzad. 

Sory ale swojego know-how Wam nie podam.  

Każdy kto rozsądnie podchodzi do tematu i dba o swoje auto Twoje know-how i tak ma w głębokim poważaniu. Handlarze już dawano mają na to patent i co z tego jak potem leci rozrząd. Takich bzdur lepiej nie pisać.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, po dwóch latach wróciłem do audi. Tym razem C6 ASB, mam ją koło pół roku, przebieg 217(kupiłem 213) auto było firmowe mojego znajomego. Nawet mechanik został ten sam bo mamy wspólnego. Od nowości w PL, castrol wymieniany co 15tys, ja wymieniłem na LM top tec i wydaje mi się, że po odpaleniu jak auto postoi słychać szum z rozrządu ale raczej nie metaliczny, nie jest to klepanie. Ja się szczypać nie zamierzam i jak wymiana to wymiana ale żebym niepotrzebnie tego nie zrobił. Szumi o Was też? Może być tak że ten LM coś wypłukał po castrolu i taki objaw?

Edytowane przez Awra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca rozumiem co masz na myśli, z tym że to szumienie/szuranie po odpaleniu zawsze zimnego silnika bardzo podobnie brzmi jak na filmiku który kiedyś tu zamieściłeś. Auto póki co oddane do mechanika, powiedziałem żeby nim narazie pojezdzil i posłuchał tego odpalania na zimno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki. Czy w audi a4 b7 3.0tdi jest na tyle miejsca żeby po wyjęciu skrzyni biegów (automat) odkręcić tą dużą pokrywę rozrządu? Wiem że w a6 c6 jest wystarczająco miejsca by w taki sposób wymienić rozrząd. Praktykował ktoś w a4 b7?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie piszą, że jest ale 99% mechaników i tak wyciąga silnik bo lepsze dojście i niestety większa kasa dla właściciela 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2019 o 18:15, kuba491 napisał:

ytanie z innej beczki. Czy w audi a4 b7 3.0tdi jest na tyle miejsca żeby po wyjęciu skrzyni biegów (automat)

przy Tipie raczej wyjazd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dziwacznych postów forumowicza @Luca Brasi - nie chcesz pisać to nie po cholerę drążysz temat, chyba tylko aby podenerwować innnych.

Z tego co wiem, modyfikacja napinaczy polega na dodaniu mocniejszej sprężyny wstępnej. Niestety do tej pory nic nie znalazłem więcej - ani jak dobrać sprężyny, ani jaki to ma wpływ na działanie. Najlepiej byłoby gdyby napinacze były podobne do tych stosowanych w 2.0 TFSI z systemem zapadkowym choć jak wiadomo to nie rozwiąże problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja słyszałem że bardzo rozciągnięty łańcuch jest rozkuwany i skracany. Patent handlarzy....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie 

Jestem od niedawna posiadaczem B7 z 3.0 asb, 

Chciałbym w niedługim czasie zabrać się za zrobienie rozrządu, temat ten przesledzilem.

Zrobilem wstępną wycenę wszystkiego co trzeba do wymiany rozrządu w ASO, wstępną oferta bez rabatów to coś koło 8tys zł. 

Teraz moje pytanie co trzeba kupić np w ASO a co mogę zastąpić innymi zamiennikami? 

Widziałem że ludzie polecali np zestawy łańcuchów, ślizgow i napinaczy z febi że niby to samo co w ASO, były to wypowiedzi z pierwszych str tego tematu więc minęło już trochę czasu, może mógłby ktoś się wypowiedzieć jak im się spisują te zestawy po montażu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, OskaR_i20 napisał:

Widziałem że ludzie polecali np zestawy łańcuchów, ślizgow i napinaczy z febi że niby to samo co w ASO, były to wypowiedzi z pierwszych str tego tematu więc minęło już trochę czasu, może mógłby ktoś się wypowiedzieć jak im się spisują te zestawy po montażu 

febi/swag to najprawdopodobniej przyjdzie ze zdrapanymi oznaczeniami audi. Nie zawsze zamiennik jest tańszy, ja wkładem mix bo niektóre części oryginalne po rabacie wychodziły taniej i to sporo.

8tyś ? przegięcie pały i to solidne... i zero gwarancji że zrobią dobrze i wymienią wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łancuchy są firmowane przez Swaga/Febi ale od zawsze robi je IWIS (ori też)

a ten patent na "naprawe" rozrzadu bez jego wymiany to dołożenie podkładki pomiedzy trzpien napinacza a ślizg

rozrzad faktycznie ucichnie ale nie ma zadnej gwarancji ze nie strzeli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8tys jest to cena części samych z tym że dołożyłem tam jeszcze pompę wody 330pln zbiorniczek wyrownawczy plus korek coś koło 200pln wiadomo oni odpisali jeszcze kleje jakieś i silikony, wycena bez rabatu 

Jak tak sobie liczę to jakby brać drobnice i koła w ASO to by z 2.5tys było plus jakiś zestaw febi następne 2.5 tys no i wiadomo kowalowi za robotę plus co tam jeszcze wyjdzie 

Tak się zastanawiam co trzeba z przodu zmienić razem z pompa wody? No i właśnie jaka pompę? Bo w ASO 330zl a gdzieś tu się przewijalo że po 125zl ludzie brali

No i ost rzecz jaką mnie zastanawia samochód ma przelatane 228 tys km jest to raczej realny przebieg (samochód tu z forum) czy przy takim przebiegu jest konieczna wymiana kół rozrządu? Bo różnie mówią szczególnie ci z ASO że oni by nie wymieniali, no ale to wiadomo jak to jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak samochód postoii z 5dni to nic nie słychać, po nocy to tak z 1 może 2 sek a jak rozgrzany tak po 20min postoju to czasem nawet kilka sek później cichnie 

Z tym że nie jestem pewny bo bardziej mi się wydaje że jest to szum a nie jakieś tam metaliczne stuki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-2 sek bym nie panikował tylko obserwował.

kolega w v8 miał patent z podkładką i mu przy 240 kmh strzeliło...
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, marcin4x4 napisał:

1-2 sek bym nie panikował tylko obserwował.

kolega w v8 miał patent z podkładką i mu przy 240 kmh strzeliło...

To czesty patent Mirka handlarza, często się trafia po demontażu rozrządu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...