Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie asystenta kontroli toru jazdy Audi Lane Assist 2008-2012


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

Montaż i Działanie Asystenta Kontroli Toru Jazdy ( LANE ASSIST )

 

 

 


Dane techniczne :

Asystent kontroli toru jazdy pomaga kierowcy w zachowaniu toru jazdy. Linie ograniczające pas ruchu są rozpoznawane przez kamerę. Gdy tylko asystent kontroli toru jazdy po obu stronach rozpozna linie ograniczające własny pas ruchu, system jest gotowy do pracy. Jeśli samochód zbliża się do rozpoznanej linii ograniczającej i pojawia się możliwość zjechania ze swojego pasa ruchu, kierowca jest o tym ostrzegany poprzez drgania kierownicy. Jeśli w przypadku gotowego do pracy systemu przed najechaniem na linię ograniczającą włączony zostanie kierunkowskaz, ostrzeżenie to nie następuje, gdyż system akceptuje zamierzoną zmianę pasa ruchu.

W przypadku zbliżania się do rozpoznanej linii ograniczającej pas ruchu lub jej przekroczenia ostrzeżenie poprzez drgania kierownicy jest wysyłane tylko raz. Drugie ostrzeżenie jest wysyłane dopiero wtedy, gdy po pierwszym ostrzeżeniu samochód wystarczająco oddalił się od danej linii ograniczającej, a następnie znowu się do niej zbliża. Dzięki temu unika się sytuacji, w której ostrzeżenie występuje cały czas podczas jazdy równolegle z linią ograniczającą pas ruchu.

System jest przeznaczony do jazdy po autostradach i rozbudowanych drogach. Dlatego też zaczyna on pracę dopiero powyżej prędkości ok. 65 km/h.
Złe warunki otoczenia (np. brudna lub pokryta śniegiem nawierzchnia, zbyt wąski pas ruchu lub niejednoznaczne oznaczenia pasów ruchu, jak to się zdarza w przypadku robót drogowych na autostradzie) prowadzą do tego, że przejściowo system nie jest gotowy do pracy. Aktualny stan systemu jest wyświetlany w zestawie wskaźników.




31586160.png62775367.png

Sterownik asystenta kontroli toru jazdy wraz z kamerą tworzą jedną całość i mogą być wymieniane również tylko jako całość. Zamontowany czujnik rejestrowania obrazu w formie czarno-białej rejestruje obraz otoczenia z przodu samochodu. Jego rozdzielczość to 640 x 480 pikseli. Przed czujnikiem rejestrowania obrazu znajduje się obiektyw o ogniskowej o wartości 6 mm.
Kamera ma zasięg do 60 m. Określone warunki otoczenia mogą powodować zmniejszenie zasięgu kamery. Jeśli zasięg spadnie poniżej wartości minimalnej, system przyjmuje status „nie gotowy do pracy”.



l3kamera.png

Opis Działania:

Elektroniczne przetwarzanie obrazu :

Czarno-biały obraz zarejestrowany przez czujnik rejestrowania obrazu jest następnie przetwarzany przez oprogramowanie do przetwarzania obrazu. Najpierw na obrazie wyszukiwane są linie ograniczające pas ruchu. Jeśli zostaną one rozpoznane po obu stronach, obliczana jest szerokość i krzywizna pasa ruchu.
Jako kolejne parametry oprogramowanie oblicza położenie samochodu na pasie ruchu, a więc odległość samochodu od lewej względnie prawej linii ograniczającej i kąt, pod jakim samochód zbliża się do linii. Oprogramowanie do przetwarzania obrazu analizuje także jakość rozpoznawania pasa ruchu.
Na podstawie tych obliczonych wartości oraz znanych wymiarów samochodu określany jest punkt wysłania ostrzeżenia. W zależności od ustawienia punktu wysłania ostrzeżenia w systemie MMI do obliczenia wykorzystuje się różne sposoby postępowania. Pojawi się także zapytanie, aby określić, czy funkcja musi zostać tymczasowo wyłączona z powodu geometrii pasa ruchu, czy też nie.

Włączanie i wyłączanie Systemu :

ramk1lane.jpg

Przycisk asystenta kontroli toru jazdy jest zintegrowany w dźwigni kierunkowskazów ( zaznaczone na fotce przełacznik od kierunkowskazów) . Naciśnięcie przycisku powoduje włączenie lub wyłączenie systemu. Aktualny stan systemu jest pokazywany w zestawie wskaźników za pomocą lampki kontrolnej. Jeśli lampka kontrolna świeci, oznacza to, że system jest włączony. Jeśli lampka nie świeci, system jest wyłączony.
Aktualny stan włączenia jest zapisywany i przyporządkowywany do danego kluczyka samochodu. Oznacza to, że gdy przy ostatnim wyłączeniu zapłonu asystent kontroli toru jazdy był włączony, będzie on również włączony przy kolejnym włączeniu zapłonu. Warunkiem tutaj jest fakt, że w użyciu musi być ten sam kluczyk zapłonu co podczas ostatniej jazdy.

POMOCNE TEMATY :

http://forums.ross-tech.com/showthread.php?3295-DIY-Audi-Q5-Active-Lane-Assist-Retrofit-DONE&s=a38983c781668b63be6474082efa76f1&p=33680&viewfull=1#post33680

:arrow2: LANE ASSIST INSTRUKCJA PDF
:arrow2:SIDE ASSIST
:arrow2:MONTAŻ LUSTERKA
:arrow2: DEMONTAŻ TAPICEREK I OSŁON

Po małej garści info na temat tegoż Systemu przejdzmy do ważnej rzeczy a mianowicie czy nasz MODUŁ GATEWAY (bramka) obsługuje LANE ASSIST :wink:
Ci co posiadają np . SIDE ASSIST to na pewno ich moduł da sie zakodować pod ten System .
DIY i kodowanie oparty jest na MMI 2G oraz na wspomnianym sterowniku GATEWAY czyli tzw. bramce (MOST-światłowód ) .
U mnie był to akurat 8T0 907 468 Q (full wypas ) :punk:



SPIS POSZCZEGÓLNYCH CZĘSCI :

- 8T0907468Q sterownik Gateway (jeśli mamy taki co ogsługuje to nie musimy go zmieniać ) koszt 150-300 PLN

8t0907468q.jpgmodulgateway.jpg

- 8K0845099D szyba pod LANE ASSIST koszt w ASO 1470 PLN

szybalane.jpg

- 8K0419091D kierownica tylko czteroramienna wraz z silniczkiem wibracyjnym koszt używki 150-350 PLN

lub kierownica 8K0419091BD pod Tiptronic

kieralane.jpg

- Manetki ogsługujące LANE ASSIST koszt używek 150-250 PLN

manetkilaineiacc.jpg

- 8R0857511B 4PK (w moim przypadku ) Lusterko pod LANE ASSIST (kolor wybrać wg. koloru w aucie ) koszt używki 200-300 PLN

40780767.jpg

- 8T0907299 Obudowa kamery (jeśli kupimy lusterko bez tego ) 54 PLN w ASO

l11tw.jpg


- 8K0907217A kamera wraz ze sterownikiem koszt używki 250-900 PLN

23692483.jpg

- 8E0971980 wtyka 10 PIN do kamery koszt w ASO 11,50 PLN

wtyka10pinkamera1.jpg

- 000979009E Piny do wtyki 10 PIN (1 Kabelek 2 PINY w zestawie w ASO) koszt 11,00 PLN

009ex.png

 

 

 

40589.jpg

 

Sterowniki obsługujące System :

- 8T0 907 468 J (CAN)
- 8T0 907 468 N (CAN)

- 8T0 907 468 G (swiatłowod) MOST
- 8T0 907 468 L (swiatłowod) MOST
- 8T0 907 468 Q (swiatłowod ) MOST

2010 --->
- 8T0 907 468 AA (swiatłowod ) MOST
- 8T0 907 468 AE (swiatłowod ) MOST
- 8T0 907 468 AE (swiatłowod ) MOST

- Polift

- 8R0 907 468 P (swiatłowod ) MOST
- 8R0 907 468 N (swiatłowod ) MOST
- 8R0 907 468 D (swiatłowod ) MOST
- 8R0 907 468 J (swiatłowod ) MOST





 

 


laneelementywsplpracujc.png

Elementy współpracujące :

Poniżej znajduje się zestawienie wszystkich sterowników, które są niezbędne do działania asystenta kontroli toru jazdy. Chodzi tu o sterowniki, które udostępniają sterownikowi asystenta kontroli toru jazdy informacje oraz o takie, do których wysyła on informacje.
1: Sterownik asystenta kontroli toru jazdy -J759-
2: Sterownik przedniej jednostki wskazań i obsługi informacji -J523-
3: Interfejs diagnostyczny magistrali danych -J533-
4: Sterownik silnika -J623-
5: Sterownik systemu ABS -J104-
6: Sterownik regulacji poziomu zawieszenia -J197-
7: Sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów -J285-
8: Sterownik kierownicy wielofunkcyjnej -J453-
9: Sterownik elektroniki kolumny kierownicy -J527-
10: Centralny sterownik systemu Komfort -J393-
11: Sterownik układu zezwolenia na wejście i uruchomienie -J518-
12: Sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika -J428-

Połączenie poprzez magistralę danych: na schemacie przedstawiono, poprzez jakie magistrale danych podzespoły są połączone ze sobą.

A - Rozszerzona Magistrala CAN , magistrala MOST
B - Magistrala CAN napędu
C - Magistrala CAN zestawu wskażników, układu jezdnego
D - Magistrala LIN
E - Magistrala CAN Systemu Komfort


Przepływ informacji między zabezpieczeniem elementów :

1 - Sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika -J428-
- Aby uniknąć jednoczesnego wysyłania ostrzeżeń przez asystenta kontroli toru jazdy i układ skracania drogi hamowania 2, powstrzymywane są drgania kierownicy asystenta kontroli toru jazdy, a jednocześnie następuje krótkie szarpnięcie z polecenia układu skracania drogi hamowania.
2 - Sterownik układu zezwolenia na wejście i uruchomienie -J518-
- Wysyła informację, który kluczyk samochodu jest obecnie rozpoznawany przez samochód. Informacja ta jest potrzebna sterownikowi asystenta kontroli toru jazdy do przyporządkowania zapisanych ustawień kierowcy do odpowiedniego kluczyka samochodu.
3 - Centralny sterownik systemu Komfort -J393-
- Wysyła informację, czy aktualnie włączony jest prawy czy lewy kierunkowskaz.
4 - Sterownik elektroniki kolumny kierownicy -J527-
- Wysyła informację, czy aktualnie naciśnięty jest przycisk aktywacji asystenta kontroli toru jazdy w dźwigni zespołu przełączników, czy też nie. Odbiera informację od asystenta kontroli toru jazdy, czy silnik wibracyjny do ostrzegania kierowcy ma być właśnie sterowany, czy też nie. Ta informacja jest następnie przesyłana poprzez magistralę LIN do kierownicy wielofunkcyjnej, która wysterowuje silnik wibracyjny.
5 - Sterownik przedniej jednostki wskazań i obsługi informacji -J523-
- Wysyła informację o zmianach ustawień kierowcy dotyczących funkcji „asystent kontroli toru jazdy” do sterownika asystenta kontroli toru jazdy. Nowe ustawienia są następnie zapisywane i przyporządkowywane do aktualnego kluczyka samochodu.
6 - Sterownik silnika -J623-
- Wysyła informację o aktualnej liczbie obrotów silnika. Ten parametr jest potrzebny asystentowi kontroli toru jazdy, ponieważ czasy sterowania ogrzewania przedniej szyby zależą od tego, czy silnik aktualnie pracuje, czy nie. (W przypadku informacji „silnik WYŁ“ fazy grzania są niedozwolone.)
7 - Sterownik regulacji poziomu zawieszenia -J197-
- Cały czas wysyła do asystenta kontroli toru jazdy informację o aktualnej wysokości amortyzatorów w samochodzie. Jest to potrzebne do elektronicznej korekty aktualnej wysokości kamery oraz kąta przechyłu wzdłużnego i kąta przechyłu poprzecznego kamery.
8 - Sterownik systemu ABS -J104-
- Wysyła informację o sygnale prędkości potrzebną do włączenia lub wyłączanie asystenta kontroli toru jazdy oraz o prędkości kątowej.
9 - Sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów -J285-
- Otrzymuje informacje o aktualnym statusie asystenta kontroli toru jazdy do sterowania lampki kontrolnej w zestawie wskaźników (na żółto, zielono lub WYŁ). Otrzymuje informacje, czy aktualnie musi być wysyłany komunikat, a jeśli tak, to jaki ma być tekst komunikatu.


kamerka09.png



DEMONTAZ SCHOWKA PASAŻERA :

Na poczatek zaczniemy od demontazu schowka pasazera aby miec oczywiscie dostep do instalacji . Odciągamy boczna osłonę deski rozdzielczej oraz demontujemy schowek pasazera .

schoweksruby22.png
schoweksruby.png

– Wymontować osłonę boczną tablicy przyrządów po stronie przedniego pasażera.
– Otworzyć pokrywę podręcznego schowka i wykręcić śruby .
- Wyjąć podręczny schowek na tyle, aż będzie można rozłączyć elektryczne złącze wtykowe przy wtyczce centralnej.

oslonaschowkamala.png

Odczepić osłonę tablicy przyrządów 1 po stronie przedniego pasażera od podręcznego schowka i zdjąć ją.


schowek545.jpg

sckoeczek.jpg

air1x.jpg

schow2.jpg


zlacze2opin.png
gatewaydemontaz.png

Wymontowanie i zamontowanie interfejsu diagnostycznego magistrali danych
– Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk zapłonu.
– Wymontować podręczny schowek .
– Wykręcić śrubę 2.
– Wysunąć interfejs diagnostyczny magistrali danych 3 z uchwytu (strzałka).
– Odłączyć elektryczne złącze wtykowe 4.
– Odłączyć złącze wtykowe 1 światłowodu.



**************************************************************************************************************************************************

Demontaz schowka po stronie kierowcy

Wyjmakiem odczepiamy boczną zaslepkę deski 1

bocznaoslonaschowka.png

– Wymontować osłonę boczną tablicy przyrządów po stronie kierowcy
– Wykręcić boczną śrubę 1.
– Wykręcić dolne śruby 3.
– Odczepić górną krawędź osłony tablicy przyrządów 2 po stronie kierowcy za pomocą klina demontażowego od tablicy przyrządów strzałki .
– Odczepić złącze 16-stykowe (wtyczka diagnostyczna).
– Wersja wyposażenia z oświetleniem przestrzeni na nogi: odłączyć elektryczne złącze wtykowe.
– Zdjąć osłonę tablicy przyrządów po stronie kierowcy.

schowekkier.png

schowekkier1.png


bezpiecznikasystentapas.png


Wymontowanie lampki oświetlenia wnętrza:

– Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk zapłonu.
– Otworzyć schowek na okulary 2.
– Wykręcić śrubę 1.
– Oświetlenie wnętrza / oświetlenie do czytania 3 z przodu przechylić w dół i wyjąć z osłony dachu.
– Rozłączyć elektryczne złącza wtykowe.

lampademontaz.png

Wymontowanie i zamontowanie osłony przeciwsłonecznej :

– Odczepić osłonę przeciwsłoneczną 2 na środku samochodu od środkowego mocowania osłony przeciwsłonecznej 1.
– Odczepić zaślepkę 3 za pomocą wkrętaka.
– Mocowanie osłony przeciwsłonecznej odchylić w dół strzałka i wyjąć.
– Wersja wyposażenia z oświetleniem: odłączyć elektryczne złącze wtykowe i wyjąć osłonę przeciwsłoneczną.

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:
– Zaczepić występ mocowania osłony przeciwsłonecznej w wycięciu podsufitki.
– Wcisnąć zaślepkę osłony przeciwsłonecznej aż do całkowitego zablokowania.

demontazoslonyprzeciwsl.png

– Odczepić osłonę przeciwsłoneczną na środku samochodu od środkowego mocowania osłony przeciwsłonecznej i odchylić w bok.
– Odczepić osłonę środkowego mocowania osłony przeciwsłonecznej 1, w tym celu wsunąć dźwignię demontażową tylko na około 1 mm pod osłonę strzałki 2.
Jeśli dźwignia demontażowa zostanie wsunięta głębiej, znajdzie się pod środkowym mocowaniem osłony przeciwsłonecznej. Podważenie osłony nie będzie wtedy możliwe.
– Wyjąć środkowe mocowanie osłony przeciwsłonecznej 3 strzałka 4.

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:
Podczas wkładania środkowego mocowania osłony przeciwsłonecznej uważać, aby nie uszkodzić klamer sprężystych.

mocowanieosonyprzeciwsl.png

slupekairbag.jpg

Zestwienie montażowe słupka A górna osłona :

1 - Klamry
2 - Śruba
3 - Osłona z symbolem „Airbag”
4 - Górna osłona słupka A

slupeka4lane.png

– Odczepić ostrożnie osłonę 1 z symbolem „Airbag” za pomocą wkrętaka z górnej osłony słupka A.
– Wykręcić śrubę 2.
– Rozpoczynając od góry, odczepić ostrożnie górną osłonę słupka A 3 za pomocą klina demontażowego .
– Wyciągnąć górną osłonę słupka A z tablicy przyrządów strzałkaB i zdjąć ją.

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:

oslonaa1.png

– Umieścić górną osłonę słupka A 1 w mocowaniu 2 tablicy przyrządów i przedniej listwy progowej .
– Zaczepić górną osłonę słupka A i wywinąć krawędź uszczelki drzwi.


oslonaa2.png


**************************************************************************************************************************************************

Zestawienie montażowe lusterka wewnętrznego a Asystentem kontroli pasa ruchu:

1 - Lusterko wewnętrzne
2 - Sprężyna mocująca
3 - Czujnik rozpoznawania deszczu i światła
4 - Górna osłona
5 - Płyta blokująca
6 - Przewód elektryczny
7 - Górna osłona
8 - Dolna osłona
9 - Osłona

lustekolane.png

Zamontowanie lusterka wewnętrznego :

Wersja wyposażenia z asystentem kontroli pasa ruchu:
– Odczepić dolną osłonę 1 strzałki.
– Odczepić dolną osłonę za pomocą wkrętaka i zdjąć ją.

lus.png

lusterkofota.jpg

kam2c.jpg

83887240.jpg

98653828.jpg

wtykalanekamerka.jpg

l01o.jpg

asystenttoru1lusterko.png

Nas dotyczy punkt pierwszy czyli kamerka :wink:


***************************************************************************************************************************************************


Demontaż poduszki oraz kierownicy


radar24.png
radar25.png

Zestawienie montażowe modułu przełączników na kolumnie kierownicy

tempomat.png

1 - Śruba
2 - Zabezpieczenie transportowe
3 - Sterownik elektroniki kolumny kierownicy
4 - Mocowanie
5 - Pierścień zaciskający
6 - Śruba
7 - Kolumna kierownicy


UWAGA !!! Nie wolno przekręcać zdemontowanego pierścienia powrotnego z pierścieniem ślizgowym. :wink4:


radar26.png


– Wyjąć poduszkę bezpieczeństwa po stronie kierowcy nieco z kierownicy.
– Pociągnąć zabezpieczenie wtyczki 1 do oporu -. Elektryczne złącze wtykowe 2 zostanie przy tym odblokowane i będzie można je wyjąć.
– Wersja wyposażenia z kierownicą wielofunkcyjną i kierownicą z przełącznikiem Tiptronic: odłączyć elektryczne złącze wtykowe 3.
– Wyjąć poduszkę bezpieczeństwa 4.

71526762.png

Wymontowanie i zamontowanie kierownicy musi nastąpić w położeniu środkowym (koła w położeniu jazdy na wprost) :).

– Wykręcić śrubę 2.
– Oznaczyć pisakiem położenie kierownicy/kolumny kierownicy.
– Wyjąć kierownicę 3 z kolumny kierownicy.

Miejsce zamontowania silniczka wibracyjnego kierownicy .

brzeczekkieralane.jpg


**************************************************************************************************************************************************


SCHEMATY PODŁACZENIA :


laine2112121.png
podgrzewanieszybyschema.png
laneassistwirnik.jpg

***************************************************************************************************************************************************

KODOWANIE VCDS :

Wraz z kodowaniem sterowników do sterownika asystenta kontroli toru jazdy przekazywane są następujące informacje o samochodzie:
- W jakim modelu Audi system jest zamontowany
- Czy chodzi o samochód przeznaczony na rynek USA, Japonii, Wielkiej Brytanie czy na rynki pozostałych krajów świata
- Czy samochód posiada zawieszenie pneumatyczne lub regulację tłumienia
- Czy samochód posiada funkcję „skrócenie drogi hamowania”




Kodowanie przeprowadzamy aż w czterech sterownikach w aucie :naughty::dancing:


17 - Instruments ---> Coding 07 ---> Long Coding Helper ---> BYTE 4 bit 6 zmiana 0 na 1


5c1717.png
17licznik1.png
17licznik.png


Sterownik kolumny kierowniczej 16 - Steering Wheel ---> Coding 07 ---> Long Coding Helper ---> BYTE 2 Bit 7 zmiana 0 na 1



16wibrator.png

07 - Control Head ---> Adaptation 10 ---> Channel 01 dodajemy do istniejącej wartości +16384

Robimy Restart MMI Channel 111 wpisując nową wartość 1



07controlhead3.png
07controlhead2.png

5C - LANE ASSIST ---> Coding 07 ---> 0002001

Kodowanie zależy czy mamy na wyposazeniu Adaptacyjne Zawieszenie czy Radar (ACC) .


5claine1.png
5clane2.png

Pozycja 1 i 2 (xxxxx XX):
Ja xxxxx 01 Audi (numer PR 1CN)


Pozycja 3 (xxxx X xx):
Wersja Kraj

Ja xxxx 0 xx = wariant Kraj 1: Reszta świata z Kanadą
Ja xxxx 1 xx = wariant Country 2: tylko USA
Ja xxxx 2 xx = wariant Kraj 3: Jedynie Wielka Brytania
Ja xxxx 3 xx = wariant Kraj 4: Tylko Japonia

Pozycja 4 (xxx X XXX):
Opcja dodatkowa

I xx x 0 xxx = bez zawieszenia adaptive (numer PR: 1BA, 1BV, 1BW), bez Adaptive Cruise Control (numer PR: 8T1, 8T0)
I xx x 1 xxx = z adaptacyjnym zawieszeniem (numer PR: 1BK), bez Adaptive Cruise Control (numer PR: 8T1, 8T0)
I xx x 2 xxx = bez adaptacyjne zawieszenie (numer PR: 1BA, 1BV, 1BW), z Adaptive Cruise Control (numer PR: 8T4)
I XX X 3 xxx = z adaptacyjnym zawieszeniem (numer PR: 1BK), z Adaptive Cruise Control (numer PR: 8T4)

Pozycja 5 (xx X xxxx): NIE DOTYCZY !!!!!

Opcja dodatkowa

I xx x 0 xxx = bez odcisku palca (numer PR: 4K4, 4K7, 4F2, 4K2), bez Japonii system nawigacji, pojazd bez nawigacji lub z innego systemu nawigacyjnego z Japonii nawigacji (numer PR: 7Q0, 7Q2, 7T4)
I xx x 1 xxx = z odciskiem palca (numer PR: 4K5, 4K6), bez Japonii system nawigacji, pojazdu bez nawigacji lub z innego systemu nawigacyjnego z Japonii nawigacji (numer PR: 7Q0, 7Q2, 7T4)
I xx x 2 xxx = bez odcisku palca (numer PR: 4K4, 4K7, 4F2, 4K2), z Japonii system nawigacji (numer PR: 7Q6)
I xx x 3 = xxx z odciskiem palca (numer PR: 4K5, 4K6), z Japonia system nawigacji (numer PR: 7Q6)

Pozycja 6 i 7 (XX xxxxx):

Ja Dla Audi pozycjach 6 i 7 są zawsze kodowane 00 (00 xxxxx).



**************************************************************************************************************************************************

Po zakodowaniu wszystkiego na Ekranie MMI powinno nam się wyświetlić AUDI LANE ASSIST :banan: :

mmicar.jpgmmicar1.jpg
mmicar2.jpgmmicar3.jpg


***************************************************************************************************************************************************

KALIBRACJA SYSTEMU W ASO AUDI :

ZASADY KALIBRACJI

Kątów położenia kamery asystenta kontroli toru jazdy nie można określić w sposób bezpośredni. Są one obliczane za pomocą płyty kalibracyjnej. Na płycie kalibracyjnej umieszczone są elementy geometryczne, które się mocno różnią od pozostałej części płyty.
Płyta jest ustawiana w położeniu odniesienia przed samochodem. Następnie kamera rejestruje obraz płyty kalibracyjnej. Na podstawie analizy obrazu ustalane jest położenie elementów geometrycznych na obrazie. Na podstawie ustalonych współrzędnych obrazu i znanego położenia odniesienia płyty program elektroniczny określa rzeczywiste kąty położenia kamery i zapisuje je w sterowniku. Ponadto określana jest rzeczywista wysokość kamery w samochodzie.

Kiedy należy kalibrować system? Sytuacje, w których konieczna jest kalibracja asystenta kontroli toru jazdy:

- W pamięci usterek zapisana jest usterka -brak lub nieprawidłowe Nastawy podstawowe / adaptacja-.
- Wymieniony został sterownik asystenta kontroli toru jazdy.
- Wymieniona lub wymontowana została przednia szyba.
- Ustawiona została zbieżność kół tylnej osi.
- W samochodzie dokonano zmian układu jezdnego, które mają wpływ na wysokość nadwozia.
- W samochodach z regulacją tłumienia lub zawieszeniem pneumatycznym od nowa zostały wyuczone czujniki poziomu zawieszenia.

Kalibracja systemu obejmuje Nastawy podstawowe. Ponieważ podczas wykonywania programu do kalibracji w trybie Prowadzone funkcje użytkownik testera krok po kroku wykonuje cały program, nie trzeba pojedynczo uruchamiać poszczególnych Nastaw podstawowych. Tester automatycznie i w odpowiednim miejscu uruchamia Nastawy podstawowe w programie. Tym samym są one w pełni wykonywane w tle.

Do kalibracji asystenta kontroli toru jazdy używa się nowych narzędzi specjalnych.

kalibracja.png




 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kalibracja.png

Do kalibracji LANE ASSIST używa się specjalnych sprzętów w ASO AUDI :decayed: . Za pomocą tych cudeńków można skalibrować zarówno asystenta kontroli toru jazdy jak i układ regulacji odstępu od poprzednika ACC (RADAR) . Koszt 400 PLN plus czekanie plus minus 4 tygodnie :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieźle skomplikowany ten mod ,jeździłem troche E klasą z tym systemem i na początku robi dziwne wrażenie..

Bedziesz kombinował z trójramienną kierownicą??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek a co z kierą ? Miałeś przekładać "wibrę" do R8/TT :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiera jest od TT/RS :wink: błedu nie ma bo wsawiliśmy z kumplem mały oszukiwacz od kiery do Modułu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mam w lusterku tylko czujnik deszczu/zmierzchu to konieczna jest wymiana szyby przedniej żeby zamontować LANE ASSIST??

Odpowiedź masz w pierwszym poscie. Trzeba wymienić szybe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz "łeb" stary!!!! wszystko moim zdaniem do ogarniecia z taką instrukcją jaką dzięki Tobie mamy, ja tylko albo nawet aż, nie potrafię rozkminiać schematów elektrycznych, ale douczę się ;)))

SUPER ROBOTA!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da się gdzieś kupić to mocowanie kamery lane assist co jest przyklejone do szyby przedniej nad nad czujnikiem deszczu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da się gdzieś kupić to mocowanie kamery lane assist co jest przyklejone do szyby przedniej nad nad czujnikiem deszczu ?

W ASO napewno nie.

Jest to element ktory wystepuje razem z szyba i nie mozna go kupic osobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm na pewno dałoby się wyszargać z uszkodzonej szyby (rozbitej pękniętej) tylko gdzie takich szukać może ma ktoś dostęp chętnie odkupie to mocowanie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm na pewno dałoby się wyszargać z uszkodzonej szyby (rozbitej pękniętej) tylko gdzie takich szukać może ma ktoś dostęp chętnie odkupie to mocowanie ....

I tak Cie to niewiele ratuje ...

Bo raz ze szyba pod Lane ma czarny caly obszar wokol kamery ,gdzie zwykla ma tylko cienki pasek zakrywajacy wiazke czujnika deszczu

A dwa to okienko w szybie jest podgrzewane i jesli tego nie podlaczysz bedzie caly czas blad w 5C.

Oczywiscie wszystko da sie zrobic ,ale to juz gruba i nie warta zachodu rzezba ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś w A3 miałem ubezpieczone szyby i od uderzenia kamykiem został odprysk , zgłosiłem ubezpieczycielowi a on mnie wysłał na wymianę no NordGlass co za tym idzie nie była to szyba oryginalna :facepalm: i zrezygnowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki gateway pod CAN obsługuje ten system?

Te ktore znam :

- 8T0 907 468 J

- 8T0 907 468 N

a jaki masz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...