Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Falujące obroty na biegu jałowym.....


Viking

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie co może być przyczyną falujących obrotów na biegu jałowym. Falowanie występuje losowo. Czasami cały dzień jest dobrze a czasami lubią sobie poskakać w zakresie 600-1300. Po podłączeniu do kompa wszystko ok nie wykazuje błędów... przepustnica czyszczona była.... wymieniłem aparat i kopułkę oraz filtry paliwa i powietrza, oraz świece...

Nie jest to jakaś dolegliwość utrudniająca jazdę ale mnie to drażni...

Dodam jeszcze że falowanie ustaje po kilku skokach i potem już jest dobrze do kolejnego dodania gazu...i występuje tylko na rozgrzanym silniku....

Czekam na wasze sugestie w tym temacie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze trzeba sterownik wymienic ja w oplu komputerek wymienilem i dolegliwosci ustaly... a jesli chodzi o sonde lambda to nie sadze zeby to byla jej sprawka... ale nie nalezy wykluczac takiej mozliwosci :neutral: ale w sumie u mnie w oplu lecial z obrotami na maxa :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na sondę lambda.

Miałem tak w BMW - czasami dobrze czasami źle.

Jak zimny to wszystko gra, jak ciepły do kicha (aż zamulał się przy dodaniu gazu, zamiast obroty rosnąć to spadały).

W ASO gość podłączył komputer i nic, nagle mówi o teraz jest za dużo powietrza i że to chyba przepływomierz, a po chwili sprawdzając sondę z pod osłony kabelków wylał wodę i sprawa była jasna, zrobiło się zwarcie i przypaliła się. (Czasami dawała się sterować a czasem brak reakcji). Po wymianie wszystko w normie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz jeszcze czujnik temperatury silnika, może tez byc przyczyną

a po czyszczeniu przepustnicy adaptacja byla robiona ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak po czyszczeniu przepustnicy było wszystko robione.... Tak mnie w serwisie Audi w Zgierzu wyszykowali powiedzieli że to trzeba przepustnice wyczyścić.....zaj... 300zł i jak było tak jest......

A jaki może być koszt czujnika temperatury. Bo to może być on bo zimą jak były duże mrozy to było ok a jak się teraz cieplej zrobiło to fikają od czasu do czasu a może to czujnik masy powietrza???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o f*ck, ale ceny maja w ASO za robocizne :/

u mnie kiedys delikatnie falowaly obroty w przedziale 800 - 1000 , bylo podejrzenie walnietego czujnika

jednak podjechalem do znajomego mechanika, czyszczenie przepustnicy 10 zl + podpiecie do kompa 40 zł i jak ręką odjal, idealnie obroty trzymaja na rozgrzanym silniku.

a koszt czujnika to ok. 90 zl

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi ci o termostat?? bo ja mialem tak samo i za wymiane termostatu dalem z robocizna 250zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi ci o termostat?? bo ja mialem tak samo i za wymiane termostatu dalem z robocizna 250zl.

kolega i ja pisalismy o czyszczeniu przepustnicy a nie wymianie termostatu, on tu raczej nie ma nic wspolnego z falowaniem obrotow ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha zle zrozumialem :P powalilo mi sie cos i nie wiem czemu mialem na mysli skaczacy wskaznik temperatury silnika :P w dalszym ciagu mysle ze to albo sonda lambda albo sterownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj - odlaczyc kleme na 30 min, pozniej podlaczyc, i zeby pochodzil, zagrzal sie do 90 stopni, powinno byc ok, u mnie zadzialalo, a to dzieje sie tak czesto wlasnie przy odlaczaniu akumulatora, komputer sie przestawia .... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

ja mialem to samo w Polo jeszcze

dlugo nie moglem znalezc rozwiązania

i wiem jak to denerwuje

ja w koncu znalazlem serwis który specjalizuje sie

tylko w diagnostyce silnika,

nie ASO.

dałem cos 200 pln ale zrobili idealnie.

we Wrocławiu mogę polecić taki serwis na Opolskiej - Jetronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie co może być przyczyną falujących obrotów na biegu

A ja bym obstawił akumulator miałem kiedyś taki przypadek jak mialem A6 2.6 , odpalałem samochód a tu obroty sobie pływały od 900 do 1500 i czasami po chwili ustały a czasami nie. Kurka mówie wam ,sprawdzilem wszystko , jeżdziłem po mechanikach i juz miałem dość i napisałem temat na AKP i ludzie pisali różne rzeczy które juz dawno sprawdziłem ,ale chyba jak się niemyle Hans napisał sprawdż akumulator , a wiec tak zrobiłem i był dentka chociaż auto paliło , wymieniłem i problem się zakoończył. Problem polegał na tym że po odpaleniu auta silnik wchodzi lekko na obroty żeby troche podładować aku ale jak aku się niechce się podładować bo jest do bani to obroty dostają świra. obstawiam aku. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Moja audi jest zagazowana II generacją i po przełączeniu na gaz obroty skaczą a na benzynie nie. Chodzi o to, a przy najmniej tak mi się wydaje że najwięcej ma do powiedzenia sonda i impuls jaki dostaje. sprawdź kompem napięcie na sondzie a najlepiej podłącz kompa w czasie falowania obrotów.

Nie jestem specem więc mam prawo się mylić, ale wymieniałem sonde lambde i mniejwięcej jej temat już przerobiłem.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. Odłączyłem akumulator na pół godzinki po czym zagrzałem silnik do 90 stopni, a obtort nadal falują. Do tego mam jeszce problem z radiem bo pzrestał działac (przed odłączeniem AKU) i pomimo iz się włącza to wyświtla tylko 4 poziome kreski...

Co robić???

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat falujących obrotów było napisane dużo, poszukaj trochę, jeśli chodzi o radio to poprost je sobie rozkodowałeś odłączając napięcie, musisz pokombinować (jak dobrze pamiętam to klawiszeFM i DX wciśnij i trzymaj aż pojawici się napis code potem ustawiasz kod cztero cyfrowy a potem jeszcze raz przytrzymaj te dwa przyciski do hasła safe) ta instrukcja jest na90% pewna ale mogę się mylić, trochę Alchaimer mi dokucza :mrgreen: POWODZENIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AAAAAAAAAAAAAAAAA myślałem ze firmowe nasze Audi.

A falujące obroty to i ja miałem bujały mi sie między 800-1100 na obrotomierzu, podpiołem kompa i się okazało że jest cacy 820obr poprostu coś kaszaniło na wskazówce. podskocz do dobrego komputerowca to ci sprawdzi to dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...