Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Jaka powinna byc kompresja na cylindrach 1.6


lukgrzeb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jaka powinna byc kompresja na cylindrach w ADP ???

U mnie mam prawie rowna:

1. 14,1

2. 14,0

3. 14,1

4. 14,0

Wogole jakie powinny byc wartosci ok.

pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel1477

Witam,podepnę się pod temat. Jakie powinno być sprężanie w 1.8 ADR czy 13 z kawałkiem na wszystkich cylindrach jest prawidłową wartością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze jest aby ciśnienie bylo równe na wszystkich cylindrach,a ile ma tego cienienia to nigdy nie wiadomo po przyrządy czasem przekłamują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel1477

U mnie to wygląda mniej więcej tak i nie jest to za bardzo równo

1. 12,8

2. 12,7

3. 13,9

4. 13.0

czy to oznacza że silnik nie jest w zbyt dobrej kondycji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimalne to 7 o ile pamietam w nowych silnikach powinno byc miedzy 14, 15

Najważniejsze jest aby ciśnienie bylo równe na wszystkich cylindrach,a ile ma tego cienienia to nigdy nie wiadomo po przyrządy czasem przekłamują.

Dokladnie tak jak kolega pisze, roznica powinna wynosic nie wiecej niz 0,3 mpa, gdy roznica jest wieksza na poszczegolnych cylindrach niz 0,3 to cos jest wtedy podjedzone i szykuje sie wymiana.

Witam,podepnę się pod temat. Jakie powinno być sprężanie w 1.8 ADR czy 13 z kawałkiem na wszystkich cylindrach jest prawidłową wartością?

Tak jak napisalem miedzy 7 a 15 w benzynce. 13 z kawalkiem to jest prawidlowa wartoscia tylko zalezy ile ten kawalek wychodzi jesli roznica pomiedzy cylindrami jest wieksza niz 0,3 to wiadomo co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to wygląda mniej więcej tak i nie jest to za bardzo równo

1. 12,8

2. 12,7

3. 13,9

4. 13.0

czy to oznacza że silnik nie jest w zbyt dobrej kondycji?

wszystko zalezy czym ten pomiar byl wykonywany i jak, wiekszosc cisnieniomierzy przeklamuje a zwlaszcza wskazowkowych, chyba ze byl to profesjonalny sprzet, wedlug tego co napisales pomiar swiadczy ze cos rzeczywiscie jest nie tenteges.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel1477

U mnie ten pomiar był robiony chyba jakimś starszym sprzętem bo jest to taka mała karteczka ze skalą i wskazania są jakby ołówkiem pisane. jakiś niemiecki sprzęt pisze na nim IVEKA 75417 Muhlacker

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zalezy od tego ile lat to urzadzenie komus sluzy, podjedz to profesjonalnego warsztatu i niech ci pomierza wtedy bedziesz pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel1477

I chyba tak zrobię. W razie jak te wskazania się potwierdzą to co może być do wymiany, jakiś większy remont silnika czy może jakieś drobniejsze sprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli sie to potwierdzi to na razie nie masz co sie martwic. Wtedy wykonujesz prube olejowa ze by stwierdzic przez co ta roznica jest, w najgorszym wypadku pierscienie do wymiany lub remoncik glowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel1477

Jaki ma wpływ na prace silnika taka różnica sprężania? U mnie silnik pracuje równo nie grzeje się jest dynamiczny. Jakiś czas temu podejrzewałem wydmuchaną uszczelkę pod głowicą bo ciągle ubywało mi płynu w zbiorniczku ale okazało się że to zwykła nieszczelność na przewodach. Teraz znowu gdzieś tego płynu mi ubywa w bardzo powolnym tempie, ale mechanik nie może znaleźć wycieku. wyklucza uszczelkę pod głowicą bo nie ma żadnych objawów tego, kazał jeździć i obserwować. Może to ma coś wspólnego z tym sprężaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki ma wpływ na prace silnika taka różnica sprężania? U mnie silnik pracuje równo nie grzeje się jest dynamiczny. Jakiś czas temu podejrzewałem wydmuchaną uszczelkę pod głowicą bo ciągle ubywało mi płynu w zbiorniczku ale okazało się że to zwykła nieszczelność na przewodach. Teraz znowu gdzieś tego płynu mi ubywa w bardzo powolnym tempie, ale mechanik nie może znaleźć wycieku. wyklucza uszczelkę pod głowicą bo nie ma żadnych objawów tego, kazał jeździć i obserwować. Może to ma coś wspólnego z tym sprężaniem?

dla tego pisze ze na razie nie masz sie czym przejmowac

Oczywiscie ze uszczelka pod glowica morze miec wplyw na cisnienie sprezania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel1477

Dzięki za wszystkie info, tak jak radziłeś sprawdze w innym warsztacie na innym sprzęcie a później będe się martwił co dalej.

[br]Dopisany: 12 Maj 2008, 20:22 _________________________________________________Jak już weszliśmy na temat uszczelki pod głowicą to jaki może być przypuszczalny całkowity koszt takiej zabawy łącznie z wszelkimi innymi towarzyszącymi takiej wymianie częściami i czynnościami. Może już ktoś przerabiał to i się orientuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy co sie okarze po rozebraniu glowicy co za zaworami itp w ADR jeszcze nie przerabialem, Gdybys chcial wszystko zalozyc nowe to w 2 tys sie zmiescisz z robocizna, ale tak jak pisalem po rozebrani sie okarze, mysle ze w 1300 do 1500 sie zmiescisz. Zalezy rowniesz od tego czy przy robocie glowicy bedziesz chcial wymienic Lancuszek i napinacz walkow i rozrzad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszyskich u mnie znowu ciśnienie sprężania jest takie same czyli

Cyl 1. 14.8

Cyl 2. 14.8

Cyl 3. 14.8

Cyl 4. 14.8

Edytowane przez Diablo12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To skoro macie takie różne ciśnienia na tłokach to zróbcie płukanke silnika za pomocą preparatu LIQUI MOLY PRO-LINE lub TEC 2000 i wlejcie do oleju przed spuszczeniem i niech pochodzi sobie w granicy 20 do 30 min. spuścić ten olej z preparatem , potem zalejcie takom samą ilością ropy co oleju lejecie i na wolnych obrotach niech sobie parkota ,możecie możecie powtórzyc plukanie ropą jeszcze raz tylko jeden filter na preparacie drugi filter na ropie a potem nowy filter na nowy olej.zalewacie nowy olej pochodzi troche na nowym oleju i potem spawdzacie ciśnienie sprężania i porównójecie przed płukanką i po płukance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...