Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka check i błąd 16395


czarek15

Rekomendowane odpowiedzi

1,8 t awt

Mam problem,co jakiś czas zapala mi się kontrolka czeka,świeci się przez jakiś czas po czym po kilku dniach a czasami kilku godzinach gaśnie.

Po podłączeniu kompa wyskakuje mi taki błąd 16395 Nastawnik wałka rozrządu strona 1 - nieprawidłowa funkcja

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

i jeszcze sporadyczny czujnik wału korbowego.

Czasami,miałem problem z odpaleniem auta i zaopserwowałem że dzieje się to na ciepłym silniku.Zaznaczam ,że nie miało to wpływu na to czy czek się świeci czy nie.

Po skasowaniu błędów przez jakiś czas jest ok po czym za kilka dni znowu czek się zapala.

Może ktoś wie gdzie i jak to rozgryźć.:facepalm:

Co to za temat "Problem"!? Zgodnie z regulaminem powinien polecieć do kosza - poprawiłem(ostatni raz)/chudineze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,8 t awt

Mam problem,co jakiś czas zapala mi się kontrolka czeka,świeci się przez jakiś czas po czym po kilku dniach a czasami kilku godzinach gaśnie.

Po podłączeniu kompa wyskakuje mi taki błąd 16395 Nastawnik wałka rozrządu strona 1 - nieprawidłowa funkcja

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

i jeszcze sporadyczny czujnik wału korbowego.

Czasami,miałem problem z odpaleniem auta i zaopserwowałem że dzieje się to na ciepłym silniku.Zaznaczam ,że nie miało to wpływu na to czy czek się świeci czy nie.

Po skasowaniu błędów przez jakiś czas jest ok po czym za kilka dni znowu czek się zapala.

Może ktoś wie gdzie i jak to rozgryźć.:facepalm:

błąd 16395 wskazuje na napinacz łancucha rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd 16395 wskazuje na napinacz łancucha rozrządu

Nie słychać żadnych hałasów,silnik pracuje cicho.

Sugerujesz,że po wymianie tego napinacza będzie ok?

Aha zapomniałem dodać,że silnik bierze mi czasami olej.Wygląda to tak,że nieraz jeżdżę i oleju nie ubywa a niekiedy muszę dolać nawet dwa razy w tygodniu.Nie wiem czy te dwie rzeczy można ze sobą łączyć?

Zaznaczam,że nie piłuję silnika,bo wtedy wiem,że te silniki lubią łyknąć olej.

Obecnie czek się nie świeci już od 3 dni i nie ma też problemu z odpalaniem.Sam nie wiem co jest grane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to lepiej jedz do jakiegos warsztatu niech sprawdza ci ten napinacz bo jak razrzad ci sie przestawi to beda jaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wtyczkę(styki)/przewód łączący nastawnik z ECU . Może tam nie ma dobrego styku i dlatego pojawia się błąd 16395.

Polecam wyjaśnienie 16395/P0011/000017 - Ross-Tech Wiki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału korbowego G28 tak samo do sprawdzenia (ale same styki

to za mało bo może dawać nieprawidłowe impulsy więc albo wymiana w ciemno

albo sprawdzenie diagnoskopem).

Nie można wykluczyć konieczności wymiany nastawnika razem z łańcuchem ale

to najdroższa opcja i niekoniecznie bezpośrednia przyczyna Twojego problemu.

Dlatego metoda eliminacji warto sprawdzić to co istotne dla jego prawidłowej pracy:

1.jaki masz zalany olej (i kiedy wymieniany)?- ewentualnie wymiana

2.sprawdzić ciśnienie oleju na ciepłym bo może pompa oleju do wymiany albo coś

przytkane w układzie smarowania ( może pod pokrywką zaworów masz problem

jak tu pokazano Second Opinion: Oil Sludge: an expensive but preventable disaster ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wału korbowego wymień bo kiedyś się zdziwisz jak auto wcale nie będzie odpalać i będzie głuche kręcenie. Co do nastawnika to coś zaczyna się z nim dziać i jedyne co mu pomoże to wymiana wraz z łańcuchem :decayed: Temat z tym błędem przerabiałem u siebie i było to też opisane na forum. U mnie jeszcze chałasował łańcuch po odpalaniu na zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału korbowego G28 tak samo do sprawdzenia (ale same styki

to za mało bo może dawać nieprawidłowe impulsy więc albo wymiana w ciemno

albo sprawdzenie diagnoskopem).

Nie można wykluczyć konieczności wymiany nastawnika razem z łańcuchem ale

to najdroższa opcja i niekoniecznie bezpośrednia przyczyna Twojego problemu.

Dlatego metoda eliminacji warto sprawdzić to co istotne dla jego prawidłowej pracy:

1.jaki masz zalany olej (i kiedy wymieniany)?- ewentualnie wymiana

2.sprawdzić ciśnienie oleju na ciepłym bo może pompa oleju do wymiany albo coś

przytkane w układzie smarowania ( może pod pokrywką zaworów masz problem

jak tu pokazano Second Opinion: Oil Sludge: an expensive but preventable disaster ).

Olej zalany to mobil 10w/40

Właśnie przyszedl czas na wymiane bo minął rok od ostatniej wymiany.Nie spiesze się tak z tą wymianą,bo przez ten rok troche oleju dolałem- ok 0,4 l na 1000 km.

---------- Post dopisany 17-06-2012 at 08:56 ---------- Poprzedni post napisany 11-06-2012 at 07:46 ----------

Po 2 tygodniach znowu to samo.

Było ok,kontrolka sie nie zapalała,wczoraj sie zapaliła w czasie jazdy i po przyjsciu do auta z zakupow znowu nie chciala odpalić.Kręcila jakby na sucho bez jakiej kolwiek ochoty na odpalenie.Pokrecilem troche z przerwami,po kilku minutach odpaliła i wszystko podczas jazdy bylo ok.Podjechałem pod dom i po zgaszeniu probowałem ja odpalić lecz bez rezultatu.Podejzewam,ze jak pojde odpalic ja rano to odpali bez problemu,choc czek bedzie sie i tak swiecić.

Co to moze być??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem winny czujnik położenia wałka, w innym aucie dawał podobne objawy, na zimnym wszystko ok, po rozgrzaniu nie dawał sygnału i nie można było odpalić i też zdarzało sie to co jakis czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem winny czujnik położenia wałka

Jeśli Masz na myśli czujnik HALLA czyli G4o to jest taka możliwość ale to trochę nielogiczne bo z tego co autor wątku podał nie pojawia mu się błąd tego czujnika tylko czujnika położenia wału G28 i nastawnika wałka ( a dokładnie to jego elektrozaworu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem olej na nowy mobil 10w/40 wszystkie filtry oczywiście no i ten czujnik położenia wału i potem skasowałem błędy te same co były i przez 20km.było ok.

Czek się nie zapalal do czasu kiedy auto zgasiłem pod domem i probowałem ponownie odpalić.

Kontrolka czeka nie gasła a auto odpaliło za 4 tym razem i czek oczywiście nie gaśnie.

?????????????

---------- Post dopisany 30-06-2012 at 08:03 ---------- Poprzedni post napisany 21-06-2012 at 12:38 ----------

Problem rozwiązany!

Winny był czujnik położenia wałka rozrządu,to przez niego głupiał nastawnik.

Teraz wszystko jest ok.

Może ktoś kiedyś bedzie miał podobny problem to się przyda temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podepnę się do tematu ze swoimi bledami. Sprawa wyglada tak że zapalił sie czek i po tym silnik na wolnych obrotach zaczął falowac wiec zrobilem adaptacje przepistnicy falowanie zniklo. Teraz na wolnych obrotach lekko co jakis czas szarpnie. Podczas jazdy odczuwam jak by przybylo mocy. Bledy jakie odczytalem to 

16395 Bank1 Camshaft A (intake) Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) P0011- 002- Lower Limit Exceeded Intermittent

17748- Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation P 1340- 001- Upper Limit Exceeded 

Prace jakie wykonalem to próba uszczelnienia N205 ze wzgledy na wyciekajacy olej od strony wtyczki. Nie dalo przeprowadzic adaptacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku dni miałem taki sam problem jak właściciel wątku: błąd 16395 łączony z G28 i problemy z odpalaniem. Wymieniony czujnik wału korbowego - zero poprawy. Wymieniony czujnik wałka rozrządu i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...