Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż elektrycznych podnośników tylnych szyb w A4 B6/B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Jak do oddania to ja biore i symboliczne piwko postawie hyhyhy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodowanie w MK i bedzie dzialac, moze wystarczy dluzej przytrzymac otwieranie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dłuższe trzymanie przycisku ic nie daje. Jutro poszukam jak kodowac szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacja silniczków szyb zapewne załatwi sprawę. Dość często temat omawiany. Otworzyć i przytrzymać potem zamknąć i przytrzymać przycisk każdej szyby po kolei..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest tylko z szybą kierowcy. Po dojechaniu szyby do góry nie zostaje ona w pozycji zamkniętego okna tylko odbija i opuszcza się do połowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś wcześniej że nie masz domykania z pilota.:facepalm:

Ja miałem takie coś jak piszesz, ale na starym module komfortu (J -próby kodowania i adaptacji nic nie dały). Na nowym (AJ) problem ustał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,

powoli dorastam do dołożenia u siebie elektryki w tylnych drzwiach-oryginalnie posiadam podświetlane klamki, podświetlaną przestrzeń nóg pod siedzeniami, lampki w drzwiach czerwoną i białą. o ile wydaje mi się dość jasna sprawa z zakupem przełączników, paneli i sterowników, to gubię się w wiązkach (które bym potrzebował, żeby nie stracić tego co mam), co to jest słupek B, czy w takim razie jest też słupek A i C??

Oto rzeczy, o których jak mi się wydaje jestem przekonany, że muszę kupić:

* sterownik tylnych szyb Lewy/Prawy (8E0 959 801 E i 8E0 959 802 E),

* zespół przełączników dla drzwi kierowcy,

* panel mocujący dla w/w zespołu przełączników,

* przełączniki razem z panelami do tylnych boczków (strona Lewa i Prawa),

i teraz mam problem bo nie wiem które wiązki potrzebuję- czy te będą odpowiednie i niczego nie stracę??:

* 8E0 971 687 L - wiązka słupek B - sterownik dla elektrycznych szyb (od 01.06.2003) x2szt.,

* 8E0 971 693 L - wiązka tapicerki drzwi dla elektrycznych szyb (od 01.07.2002) x2szt.

Jeżeli coś pominąłem lub źle wymieniłem to prosiłbym o poprawienie zanim wpakuję się w niepotrzebne koszta.

Czy z tymi wiązkami to tylko się wpinam w MK i wszystko hula?? w którym dokładnie miejscu znajduje się MK?? gdzieś tam pod kolumną kierownicy??

sorry za głupie pytania, ale w tej chwili czuję, że może mnie to troszkę przerosnąć- nie jestem mocny w elektryce, więc wolałbym kupić jak najwięcej gotowych wiązek, żeby jak najmniej ingerować w nie....

pozdrawiam i dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słupek B to środkowa część auta, słupek A jest z przodu a słupek C tylna część. Wszystko co wymieniłeś do zakupu ok. (wiązka 8E0 971 693 L jest pod pakiet światło), nie wymieniłeś boczków, no chyba że zostawisz dziury po korbach. Jeśli nie znajdziesz wiązki głównej to trzymaj się zalecanych grubości kabelków (w oryginale masa jest też gruba jak + czyli ma 2,5 mm) oraz splecionej w warkoczyk linii CAN. Do modułu komfortu można, ale nie ma sensu się wpinać, wszystko ładnie Bartek opisał jak najlepiej się wpiąć - czyli w słupku A do odpowiednich przewodów w kostkach drzwi. Dla wiadomości MK-moduł komfortu jest pod wykładziną kierowcy w czarnej plastikowej puszce.

Ogólnie wszystko jest dość proste, tylko trzeba się przełamać:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź-już kilka razy to przechodziłem-z opisu wynika że to czarna magia, a jak się do tego zabieram to wszystko się rozwiązuje i staje się banalne, ale w woli wyjaśnienia jeszcze się dopytam:

1) czyli wiązek potrzebuje po dwie z każdego typu (łącznie 4 szt.)??

8E0 971 687 L - wiązka słupek B - tu mają być 2 sztuki czy 1 sztuka tej wiązki

8E0 971 693 L - wiązka tapicerki x2

czy te wiązki różnią się czymś po stronie Lewej i Prawej??

gdzie się znajduje i jak wygląda wiązka CAN??

nie do końca rozumiem 3 punkt porady kolegi Bart-S z 1 strony: 3. Na drugi ogień wiązka CAN: zakładamy 2 nowe przewody w piny 3 i 20. Skręcamy je ze sobą i prowadzimy podłogą do 20-pinowej kostki drzwi w słupku A - mostkujemy się odpowiednio z pinami 3 (pomarańczowo/brązowy) i 20 (pomarańczowo/zielony). (skręcamy, ale w koszulce/izolacji czy bez??, mostkujemy-czyli łączymy np. krótkim przewodem pin 3 i 20 , lub mostkujemy oznacza, że wpinamy się odpowiednio w pin 3 i 20 w wiązce 20 pinowej)-czyli tak w skrócie mam połączyć słupek A i B tymi dwoma przewodami??

pod koniec porady są wymienione przekroje przewodów- jakie potrzebne będą ich długości.

ostatnie chyba pytanie który schemat jest dla mnie

ELEKTRYKA TYLNYCH DRZWI W INSTALACJI Z KORBAMI (strona lewa+Prawa)

INSTALACJA ELEKTRYCZNYCH TYLNYCH DRZWI Z ELEKTRYCZNYMI PODNOŚNIKAMI TYLNYCH SZYB

nie wiem który schemat na którym etapie modyfikacji zastosować...

boczków nie wymieniałem, bo moje są w dobrym stanie +oryginalne rolety+plus nietypowy kolor(granatowy) więc przeglądam już od prawie 2 miesięcy internet i na nic ciekawego nie trafiłem-więc zostawię narazie zaślepione dziury po korbach ;-)

narazie jestem na etapie POWOLNEGO kompletowania potrzebnych elementów, dlatego jeszcze się nie zagłębiałem gdzie, co i jak wpiąć...ale z tego co piszesz Slawek to rozumiem, że nie obejdzie się bez cięcia/dorabiania/ przewodów mimo oryginalnych wiązek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiązki po lewej i prawej są takie same, więc oczywiście potrzebujesz po dwie sztuki. Linii CAN jest kilka w aucie, ale tą właściwą znajdziesz po kolorach przy słupku A (z tej kostki inna linia nie wychodzi więc bez stresu znajdziesz). Skręcenie ze sobą, czyli skręcenie w warkoczyk (bez koszulki), podobnie jak tu image.jpg, mostkuje się wg. kolorów CAN-L i CAN-H odpowiednio piny 3 i 20 (a nie krótkim przewodem razem - bo nic z tego nie będzie), czyli tak - łączy się słupek A z B jak napisałeś, choć po prostu chodzi o to że CAN musi być ze sobą połączony. Długość musisz sobie mniej więcej dopasować ciężko określić, ja miałem oryginalną wiązkę, więc długość była odpowiednia. Ale tak mniej więcej to żeby była rezerwa to trzy przewody po 2x2 metry z słupka B do A (CAN x2 i inklinacja), przewód który idzie do bezpiecznika s23, to z lewej ok. 3 metry z prawej dłuższy żeby dotarł do skrzynki bezpieczników (zależy którędy poprowadzisz), podobnie gruby przewód + do bezpiecznika s280 (przy MCE), masa (punkt) jest na dole słupka B. Ciebie właściwie interesuje tylko INSTALACJA ELEKTRYCZNYCH TYLNYCH DRZWI Z ELEKTRYCZNYMI PODNOŚNIKAMI TYLNYCH SZYB, bo opis dla korb jest dla informacji. Niestety wszystko co masz wpięte w kostkę słupka B musi być inne, więc nie obejdzie się bez tych zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś wcześniej że nie masz domykania z pilota.:facepalm:

Ja miałem takie coś jak piszesz, ale na starym module komfortu (J -próby kodowania i adaptacji nic nie dały). Na nowym (AJ) problem ustał.

U mnie moduł AD. Wróciłem do starych ustawień jednak lewe tylne drzwi nie otwierają się po odblokowaniu z wnętrza auta. Z pilota jest ok.

U mnie kostki w słupkach A były już grzebane. Kabelki obsadzone były w innych numerach niż wg opisu. Doszedłem po kolorach:) jak już wykręcisz fotele i zdemontujesz plastiki progów to już z górki. Najgorzej zacząć;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś wcześniej że nie masz domykania z pilota.:facepalm:

Ja miałem takie coś jak piszesz, ale na starym module komfortu (J -próby kodowania i adaptacji nic nie dały). Na nowym (AJ) problem ustał.

U mnie moduł AD. Wróciłem do starych ustawień jednak lewe tylne drzwi nie otwierają się po odblokowaniu z wnętrza auta. Z pilota jest ok.

U mnie kostki w słupkach A były już grzebane. Kabelki obsadzone były w innych numerach niż wg opisu. Doszedłem po kolorach:) jak już wykręcisz fotele i zdemontujesz plastiki progów to już z górki. Najgorzej zacząć;)

Zapewne masz błąd - 01561 - Left Rear Door :wink: Pewnie jakieś zimne luty.

A co do obsadzenia pinów to przed 30.06.2002 jest inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie bedzie zabawa silniczki i wiazki w boczkach sa z B6 z 2001r natomiast wiazki od slupka B do silniczka sa z B7, i cos przypuszczam, ze tu bedzie trzeba podmienic jakies piny w ktorejs wiazce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne masz błąd - 01561 - Left Rear Door :wink: Pewnie jakieś zimne luty.

A co do obsadzenia pinów to przed 30.06.2002 jest inaczej.

Dokładnie ten błąd. Piny w lewej i prawej kostce różnie były obsadzone:facepalm:

Po samym założeniu ele szyb na tył otwieranie z kabiny dobrze działało. Problem się pojawił po kodowaniu by centralny automatycznie się zamykał powyżej 15km/h. Powrót do pierwotnych ustawień nić nie daje.

Właśnie zakodowałem szyby na otwieranie/zamykanie szyb z pilota.

Moduł komfortu - coding 07 - dodajemy wartość 64 i zapisujemy.

Aktywacje poszczególnych opcji komfortu – adaptation 10, channel 62

+1 – Komfortowe zamykanie szyb pilotem

+2 – Komfortowe otwieranie szyb pilotem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie bedzie zabawa silniczki i wiazki w boczkach sa z B6 z 2001r natomiast wiazki od slupka B do silniczka sa z B7, i cos przypuszczam, ze tu bedzie trzeba podmienic jakies piny w ktorejs wiazce?

Popatrz na schematy - nic nie zmieniasz wiązki boczków podejdą pod silniczki bez zmiany pinów, bo jest identyczne rozmieszczenie pinów w silniczkach.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa no to gitara :) w sumie to dobrze jest miec wiazki ze slupkow do drzwi z B7 bo to zawsze nowsze wiazki i wieksze prawdopodobienstwo, ze kabelki w tych wiazkach nie beda pekac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko... Rok produkcji mojej B6 to 04.2003 Ale po rozpisce pinów słupka B(tył w korbach) wychodzi że modelowo 2004. W takim razie jakie wiązki słupka B zakupić do elektryki szyb?

8E0 971 687 E - wiązka słupek B - sterownik dla elektrycznych szyb (do 31.05.2003)

czy

8E0 971 687 L - wiązka słupek B - sterownik dla elektrycznych szyb (od 01.06.2003)

Już głowa boli od zbierania info przed modem :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma różnicy co kupisz, bylebyś podłączył dobrze w słupku B (poprowadził od słupka CANy, inklinację, masę oraz przewody do bezpieczników), po prostu była różnica w umiejscowieniu pinów. Natomiast nie było różnicy w ilości lub w różności przewodów - wszystko jest tak samo.

Lecz np. w wiązkach boczków jedyną różnicą między starszymi a nowszymi jest kostka do przycisku szyb, czyli starsze przyciski z taką mniejszą ikonką nie podłączysz do nowszej wiązki i vice versa (chyba że zmienisz kostkę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma różnicy co kupisz, bylebyś podłączył dobrze w słupku B (poprowadził od słupka CANy, inklinację, masę oraz przewody do bezpieczników), po prostu była różnica w umiejscowieniu pinów. Natomiast nie było różnicy w ilości lub w różności przewodów - wszystko jest tak samo.

Lecz np. w wiązkach boczków jedyną różnicą między starszymi a nowszymi jest kostka do przycisku szyb, czyli starsze przyciski z taką mniejszą ikonką nie podłączysz do nowszej wiązki i vice versa (chyba że zmienisz kostkę)

Panowie mam prośbę, możecie sprawdzić u siebie nr uchwytu bezpiecznika S280 pod MCE? Nie mam dostępu do auta a potrzebuję to na już...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...