Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż elektrycznych podnośników tylnych szyb w A4 B6/B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 20.10.2014 o 18:28, Slawek napisał:

Z kostki słupka B z pinu 11 z lewych i prawych drzwi tak jak piszesz podłączasz pod jeden pin (nóżkę) bezpiecznika S280 w gnieździe, a z drugiego pinu od bezpiecznika prowadzisz dokładnie tam jak na zdjęciu w kółku.

Co do S23 tak samo jak w S280 tylko że z pinu 13 kostki słupka B, kabelkiem 0,5 mm do skrzynki bezp., a drugi pin 1,5 mm pod zasilanie (nie jest obsadzone).

Bezpiecznik S280 jest od elektryki szyb, a S23 od sterowania zamkiem. :wink:

A pod zasilanie 15A można użyć 2,5 mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie znajdę przewody w słupku A z którymi należy zmostkować 3 przewody?

To te zaznaczone strzałką?

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Voucher napisał:

A gdzie znajdę przewody w słupku A z którymi należy zmostkować 3 przewody?

To te zaznaczone strzałką?

image.png

W wiązce która idzie to przednich drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, cysiek18 napisał:

W wiązce która idzie to przednich drzwi.

Tylko jak ją namierze? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Voucher napisał:

Tylko jak ją namierze? :)

Hmm, może otwórz drzwi, spójrz wnękę gdzie jest gumowa przelotka w której idą przewody do drzwi a potem szukaj jest od strony kabiny :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, cysiek18 napisał:

Hmm, może otwórz drzwi, spójrz wnękę gdzie jest gumowa przelotka w której idą przewody do drzwi a potem szukaj jest od strony kabiny :) 

Własnie zaznaczona wiązka kabli wchodzi w styropianową uszczelkę od wewnątrz auta i wydaje mi się, że to właśnie do niej trzeba sie zmostkowac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez dzis dołozyłem 4 szybki w prądzie...jest banan :) , zwłaszcza,że mogę otworzyć wszystkie do wietrzenia z pilota. Ogólnie robiłem to w aucie z konca 2001 roku i tak jak było poruszane w temacie, w rocznikach 2001 i 2002 są dwa identyczne bezpieczniki termiczne oraz bezpieczniki S22 i S23. Jeden komplet oryginalnie jest do szyby przedniej lewej, a drugi do szyby przedniej prawej. Dlatego tez nie dokładałem bezpieczników, bo  na logikę, jesli w aucie po 2002 roku komplet bezpieczników 30A termiczny oraz 15A obsługują 2 szyby przednie, to równie dobrze taki komplet obsłuży 2 szyby lewe i 2 szyby prawe. Od siebie dodam,że bezpiecznik termiczny, gdzie przewód pinu 2 jest czerwono-czarny jest do szyby lewej, a bezpiecznik z kolorem czerwono-niebieskiem jest do szyby prawej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem sobie elekt. Szyby z tyłu w b7 i wszytsko działa szyby otwierają się zamykają, ale pojawił się problem z zamkiem z prawej strony z tylu. Otóż po zamknięciu z kluczyka zamykają się wszystkie ale nie ma mrugnięcia kierunkowskazów i nie idzie ich otworzyć, ale prawe idzie otworzyć od wewnątrz. W czym leży problem? Sterownik szyb? Czy zamek? Wcześniej było wszystko dobrze. Nie mam jeszcze założonych boczków od kierowcy z sterowaniem na tylne szyby miałoby to coś wspólnego? Vcds pokazuje błąd 01562 a kable cale. A i dodam jeszcze że jak wyjmę kostkę od zamka to kierunkowskazy mrugną po zamknięciu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiązki do tyłu masz z jakiego rocznika? Jeżeli starsze niż 2004 (chyba wszystkie B6) to musisz w słupku B podpiąć tak jak masz z przodu a jeżeli masz wiązki z B7 to wg. schematu z manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy rączka uchwyt z 4 przyciskami z B6 będzie pasowała do B7? Powinienem mieć 8E1 867 171 B  a gościu ma 8Z0 959 851 F 5PR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że ktoś już podłączył moje stare schematy dot. wiązki stosowanej od połowy 2003r (od MY2004).

 

Niestety serwer na którym umieściłem komplet informacji już nie działa. Nie zrobiłem backupu więc rysunki przepadły. Z uwagi na zapotrzebowanie (nieustannie zawracacie mi tym gitarę na PW) przygotuję je jeszcze raz ale od razu zaznaczam, aby uzbroić się w cierpliwość (nie wiem kiedy przy moim trybie pracy znajdę na to czas ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko jeśli ktoś chce się pobawić...

 

wariant 1 (wiązka elektrycznych podnośniki tylnych szyb do połowy 2003):

1 - brąz 2,5 (masa) >>> w wiązce 2004 pin1

2 - czerwono/żółty 1,5 (głosnik -) >>> w wiązce 2004 pin 2

3 - czerwono/żółty 0,5  (bezpiecznik S223 15A) >>> w wiązce 2004 pin 13

4 - czerwono/szary 0.5 (moduł inklinacji w MK) >>> w wiązce 2004 pin 14

5 - pomarańczowo/zielony 0,35 CAN High >>> w wiązce 2004 pin 30

6 - pomarańćzowo/brązowy 0,35 CAN Low >>> w wiązce 2004 pin 3

11 - czerwono/niebieski 2,5 zasilanie z bezpiecznika S280 30A >>> w wiązce 2004 pin 11

12 - brązowo/żółty 1,5 (głośnik +) >>> w wiązce 2004 pin 12

 

Cały knyf polega na tym aby położyć brakującą wiązkę po stronie instalacji auta czyli idąc od słupka B do instalacji samochodu. Ze starej wiązki w której w zasadzie są praktycznie tylko kabelki do sterowania zamkiem nie można wykorzystać prawie nic.. Możecie przełożyć tylko kable głośnika (piny 2 i 12). Resztę przewodów usuwamy i kładziemy 6 nowych przewodów do:

- bezpieczników (panel bezpieczników)

- magistrali CAN HIGH i LOW (z wiązki MK lub wiązki przednich drzwi)

- masa (z najbliższego punktu masy, na słupku B lub na progu po drodze do słupka A)

- inklinacja (z wiązki MK lub wiązki przednich drzwi)

 

...robiłem to na szybko, mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałęm.

 

EDIT:

1. kabelki powinniście znaleźć na słupku A bez większego problemu (będą miały ten sam kolor i ten sam przekrój)

Edytowane przez Bart-S
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mam jedno szybkie pytanie zabrałem się za wymianę korbotronika na elektryka teoretycznie wszystko mam. Silniczki, sterowniki wiązkę do słupka i uciętą kostkę od słupka do MK. Czy jak podłączę te wszystkie sterowniki pod słupek to centralny zamek powinien działać bez przerabiania dalszej części elektryki. Czy musze cos włączyć w module komfortu.
Nie mam czasu by robić dalsza elektrykę a centralny się przyda :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podłączyć wszystko ,lewą i prawą stronę to wszystko będzie działać. Sprawdz swój moduł komfortu ,czy szyby tylne obsługuje. Silniczki po tym podłączeniu sterują,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziś podłączyłem u siebie Ele szyby tył wszystko działa podświetlenie zamek itd ale szyby nie działają.. Może ktoś miał taką sytuację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...