Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż elektrycznych podnośników tylnych szyb w A4 B6/B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam parę pytań.

...

1. Ja się podłączyłem pod bezpiecznik od przednich szyb, bezpiecznik na 10-15A a kabelek do zasilania ~0.25mm więc raczej nie powinno być problemu

2. Nie wiem z czego ja kupiłem miedziane ale takie wielkie że bym je musiał młotkiem zagniatać więc ostatecznie przewód odizolowałem uformowałem na wymiar i pocynowałem żeby się nie rozleciał

3. Nie, bo bez podłączonego CANa silniki usypiają się w kilka sekund - przyciskiem ich nie wybudzisz, ale dziwie Ci się że nie przeciągnąłeś od razu reszty, w końcu to tylko 3 przewody na stronę między słupkami

Edytowane przez sgx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Nie mam zbytnio czasu i muszę prace przy aucie prowadzić etapami. Aktualnie jeżdżę rowerem bo auto jest w trakcie paru modów :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany pomóżcie bo ja już jestem głupi.

Wszystko zrobiłem tak jak powinno być - kable z wiązki od drzwi tylnych na krótko podłączyłem z kablami z MCE (2x CAN + inklinacja). Zasilanie grubszy kabel do S280 a drugi do zwykłego bezpiecznika 15A. Tutaj - w dwóch przypadkach - podpiąłem też na krótko pod jedną nóżkę bezpiecznika kabel a pod drugą kabel puściłem do masy (śruba koło słupka A). Na koniec brązowy kabelek z pinu 11 na krótko z kablem z pinu 1 z wiązki drzwi. Dodatkowo przekodowane MCE na 0 w kanale 61 i d*pa. Nic nie gada... Sprawdzałem tylko na lewych drzwiach póki co ale podłączałem silniczek lewy i prawy i żaden nie działa.

Dodatkowo drzwi lewe tylne teraz nie chcą się otworzyć ani z zewnątrz ani z wewnątrz ciągnąć za klamki. W MCE pokazuje błąd - brak komunikacji z sterownikami szyb tylnych. Nie mam już sił bo walczyłem cały dzień z tym. Później już nie bawiłem się w piny tylko na krótko łączyłem kabel z kablem żeby ominąć ewentualne problemy w pinach.

Póki co musiałem wrócić do kodowania 1 w kanale 61 bo prawe drzwi nie ruszane i przy kodowaniu 0 centralny ich nie ryglował. Póki co mam 1 i ryglują się przynajmniej. A lewe jak już mówiłem nawet nie chcą się otworzyć.

MCE obsługuje tylne szyby elektryczne - po zmianie kodowania przeszedł z końcówek BP na BQ.

Edytowane przez cinkers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze rozumiem że pod jedną nóżkę bezpiecznika podpiąłeś kabel z drzwi a do drugiej mase w słupku?

Jeśli tak to nie ma prawa to zadziałać. Pod jedną nóżkę ma iść kabel od drzwi a pod drugą zasilanie z listwy za modułem Centralnej Elektryki pod kierownicą. bo w ten sposób co piszesz to dalej na bezpieczniku nie masz zasilania bo z masy się nie zrobi + żeby zasilić silniczek drzwi. I temu też nie działał zamek bo nie miał zasilania.

I doczytałem jeszcze że CAN i inklinacje wpiąłeś do modułu MCE? czy może do wtyczki z słupka A która idzie do drzwi? Bo jeśli tak to jest to moduł komfortu a jeśli wpiąłeś się do MCE to nie masz inklinacji prawdopodobnie ( nie jestem tego pewien na 100 %, jeśli nie to mnie poprawcie) i nie wiem czy CAN w tym module jest na tych samych nr przewodów.

Edytowane przez fox60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze rozumiem że pod jedną nóżkę bezpiecznika podpiąłeś kabel z drzwi a do drugiej mase w słupku?

Jeśli tak to nie ma prawa to zadziałać. Pod jedną nóżkę ma iść kabel od drzwi a pod drugą zasilanie z listwy za modułem Centralnej Elektryki pod kierownicą. bo w ten sposób co piszesz to dalej na bezpieczniku nie masz zasilania bo z masy się nie zrobi + żeby zasilić silniczek drzwi. I temu też nie działał zamek bo nie miał zasilania.

I doczytałem jeszcze że CAN i inklinacje wpiąłeś do modułu MCE? czy może do wtyczki z słupka A która idzie do drzwi? Bo jeśli tak to jest to moduł komfortu a jeśli wpiąłeś się do MCE to nie masz inklinacji prawdopodobnie ( nie jestem tego pewien na 100 %, jeśli nie to mnie poprawcie) i nie wiem czy CAN w tym module jest na tych samych nr przewodów.

O kurde... bingo... Nie wiem jak to chciałem zrobić, żeby zasilanie poszło z masy :facepalm: A właśnie tak podpiąłem - jedna nóżka do wiązki drzwi a druga do masy... Gdzie tego zasilania szukać w takim razie pod MCE? Który kabel? Czerwony któryś? Można podpiąć obydwa bezpieczniki pod jeden kabel czerwony?

Dziękuję za rozjaśnienie i wyprowadzenie z błędu. Jutro znowu muszę działać.

CAN i inklinację podpiąłem z modułu komfortu w takim razie bo korzystałem ze schematu z pierwszej strony: CANy z pinów 12 i 13 a inklinacja pin 10 z modułu komfortu. Kolory kabli się zgadzały. Nie podpinałem się pod kable w słupku A tylko moduł komfortu czyli szara wtyczka z pomarańczowym zabezpieczeniem.

Najpierw zasilanie a później ewentualnie CANy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za modułem MCE masz listwę z nakrętkami na klucz 10 i z którejś śrubki musisz wziąć zasilanie (możesz z pod jednaj dla obu). A co do CAN i inklinacji to jeśli brałeś to z modułu komfortu to powinno być dobrze.

W tym już się nie orientuje ( musiałbym sprawdzić bo ja podpinałem z wtyczki z słupka A od kierowcy lewą stronę, a z wtyczki od strony pasażera prawą stronę) . Ale jeśli reszta jest dobrze to podepnij zasilanie i potem na szybko możesz miernikiem sprawdzić czy masz już zasilanie lub przekodować moduł i powinno banglać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za modułem MCE masz listwę z nakrętkami na klucz 10 i z którejś śrubki musisz wziąć zasilanie (możesz z pod jednaj dla obu). A co do CAN i inklinacji to jeśli brałeś to z modułu komfortu to powinno być dobrze.

W tym już się nie orientuje ( musiałbym sprawdzić bo ja podpinałem z wtyczki z słupka A od kierowcy lewą stronę, a z wtyczki od strony pasażera prawą stronę) . Ale jeśli reszta jest dobrze to podepnij zasilanie i potem na szybko możesz miernikiem sprawdzić czy masz już zasilanie lub przekodować moduł i powinno banglać.

Dzięki za wskazówki :thumbup1: I autorowi tematu za cały opis. Od kilku dni u mnie też śmiga elektryka z tyłu :) Podpiąłem jak powinno być pod zasilanie i wszystko zagadało :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Przymierzam się zrobić elektrykę szyb z tyłu. Ale nie wiem z którego schematu mam korzystać. Mój samochód jest z 2001 rok a silniczki oraz wiązkę pod elektrykę mam z 2005 z b7,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiązkę drzwi pod elektryczne szyby. Ale też mogę wyjąć z b7 kompletna wiązkę ze słupka B do MK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wyciągaj, łatwiej i szybciej podłączysz. Do MK nie koniecznie, można do instalacji z przednich drzwi się dopiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powyciągać piny z kostki B w słupku ? Trzeba jakimś specjalnym chwytakiem ?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

by wyjąć piny te małe trzeba wysunąć ten fioletowy plastik i jak się spojrzy na wtyczkę od strony pinów widać dziurki nad każdym z pinów , wystarczy szpilką wciskać zabezpieczenie i delikatnie próbować wysuwać pin nie ciągnąc zbyt mocno za kabel bo się urwie kwestia treningu i idzie ;)

Osobiście odpuściłem temat wyciągania pinów i dolutowałem kable, a brakujące piny po prostu dołożyłem. Myślę, że tak jest szybciej i bez nerwów że coś pourywasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

by wyjąć piny te małe trzeba wysunąć ten fioletowy plastik i jak się spojrzy na wtyczkę od strony pinów widać dziurki nad każdym z pinów , wystarczy szpilką wciskać zabezpieczenie i delikatnie próbować wysuwać pin nie ciągnąc zbyt mocno za kabel bo się urwie kwestia treningu i idzie ;)

Osobiście odpuściłem temat wyciągania pinów i dolutowałem kable, a brakujące piny po prostu dołożyłem. Myślę, że tak jest szybciej i bez nerwów że coś pourywasz.

+1

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem po dołożeniu elektrycznych szybek na tyle nie działa mi centralny zamek w tych drzwiach, same szyby działają dobrze. Czy ktoś ma pomysł co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według schematu na pierwszej stronie ale gdy by było coś z zasilaniem to i szyby by nie działały a te działają, nie działają lampki w drzwiach i centralny w tylnych drzwiach...

Edytowane przez yras7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Zauważ, że masz osobny przewód do zasilania zamka i do zasilania szyby. Sprawdź najpierw bezpieczniki, jak są ok to zobacz czy masz wszystko dobrze pospinane i czy vcds nie wywala żadnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowuje się do złożenia wszystkiego w jedną całość i po przeczytaniu wszystkich postów i schematów w nich zawartych zastanawia mnie jedna rzecz, a mianowicie w jednym z postów pojawiło się zdanie

"Panowie musze poprowadzić przewody ze slupka B od pinu 13- do licznika i 14 do modulu komfortu"

Może mi to ktoś łopatologicznie wytłumaczyć czy trzeba ciągnąć te przewody i do czego one są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do licznika i do komfortu nic nie podpinasz. Wszystko jest opisanie punkt po punkcie w pierwszym poście i tego się trzymaj.


1. Wyciągamy z kostki 20-pin w słupku B wszystkie kable poza pinem 11 (brązowy = masa), 2 (brązowo/żółty = głośnik "+") i 12 (czerwono/żółty = głośnik "-") i izolujemy wyciągnięte przewody.
2. Zaczynamy od prawidłowego podłączenia masy: przekładamy pin 11 (brązowy) w pin 1.
3. Na drugi ogień wiązka CAN: zakładamy 2 nowe przewody w piny 3 i 20. Skręcamy je ze sobą i prowadzimy podłogą do 20-pinowej kostki drzwi w słupku A - mostkujemy się odpowiednio z pinami 3 (pomarańczowo/brązowy) i 20 (pomarańczowo/zielony).
4. Teraz sygnał pochylenia pojazdu (inklinacja). Zakładamy 1 nowy przewód w pin 14 (także prowadzimy go do słupka A, do 20-pinowej kostki drzwi - mostkujemy się z pinem 14 (czerwono/szary)
5. Na koniec zasilanie: zakładamy 2 nowe przewody w piny 11 i 13. Pin 11 prowadzimy pod MCE (moduł centralnej elektryki – więcej o tym sterowniku przeczytacie tutaj: [ALL B6 B7] Moduł centralnej elektryki // włącznik świateł // czujnik światła // CLH - Układ Elektryczny - Audi A4 Klub Polska – bezpiecznik S280 (30A). Jest to szaro-jasno/zielony bezpiecznik zamocowany w panelu tuż pod MCE, dla podłączenia tylnej elektryki potrzebujemy taki sam). Pin 13 prowadzimy do głównego panelu bezpieczników – bezpiecznik nr 23 (15A). Jeśli mieliśmy wcześniej korby – obu bezpieczników nie będzie (trzeba je dołożyć i zasilić).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...