Jump to content
0
marioo444

ECON cały czas świeci

Recommended Posts

Mam taki problem - klima w tej chwili można powiedzieć, że nie działa - słabo chłodzi, praktycznie tylko nawiew, chłodu nie czuć. Podejrzewam, że może muszę pojechać do nabicia, ale mam jeszcze jeden dziwny objaw - nie mogę wyłączyć funcji ECON. Włączam klime wciskając AUTO i od razu jest zapalona ECON - nie da jej się "wycisnąć" (wyłączyć). Czy to jest normalny objaw jak jest za mało środka chłodzącego, czy coś mogę mieć popsute ?

PS: Da się jakoś sprawdzić w jakim stanie napełnienia (nabicia) jest klima? VAG'iem (VAG-COM) się da ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

VAGiem sprawdź błędy najpierw, a pewno coś będzie z czujnikiem wysokiego ciśnienia. Potem wartości mierzone w grupie 001 i napisz tu co pokazało się w okienkach


Oryginalne części VAG, rabaty do 30% w zależności od grupy części

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z VAGa mam takie błędy, jak poniżej. Wykasowałem, odłączyłem VAG, włączyłem klime i ECON się nie świecił - chłodu brak. Jednak jak już odpaliłem samochód i ruszyłem w drogę, znowu ta sama sytuacja - ECON się zapalił i nie da rady go wyłączyć. Nie wiem gdzie się sprawdza te "wartości mierzone w grupie 001" - możesz dokładniej napisać w którym miejscu jest ta opcja - jakiś screenshot ?

Address 08     
-------------------------------------------------------     
Controller: 8E0 820 043 J       
Component:   A4 Klimaautomat   1116     
Coding: 00001     
Shop #: WSC 63351  
3 Faults Found:  
00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135)
             30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent  
00819 - High Pressure Sensor (G65)
             07-10 - Signal to Low - Intermittent  
00474 - Control Module for Immobilizer
             49-00 - No Communications

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE]

Masz błąd czujnika wysokiego ciśnienia. Czujnik jest na chłodnicy przy lewej lampie, wyjmij lampę, wtyczkę i na początek wyczyść styki. Jeśli to nie pomoże to czujnik do wymiany (8E0959126). Odkręca się go płaską 17. a układ się nie rozszczelnia.

W klimatyzacji 08, Measuring blocks, grupa 001 okienko 4 chyba, nie pamiętam hyhy. Sprawdź jaka jest wartość, przy uszkodzonym czujniku będzie 33, w przypadku małej ilości czynnika od 2 do iluśtam


Oryginalne części VAG, rabaty do 30% w zależności od grupy części

Share this post


Link to post
Share on other sites

błąd od czujnika mówi o zbyt niskim ciśnieniu, czyli brak czynnika w układzie. Uszkodzenie czujnika objawia się innymi błędami. Pozostałe błędy wracają?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ECON to tryb pracy nawiewów bez włączonej klimzacji - więc jak masz coś z klimą że nie chłodzi dlatego pali się ECON bo po prostu klima nie działa :decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo zbyt niskie ciśnienie w układzie albo padł czujnik - na początek jedź dobić. Warto pomyśleć też o nowym osuszaczu i dławiku jeśli nigdy to nie było robione :whistling:

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie też zaczęło się od palącego się światłem ciągłym ECON, a skończyło się na wymianie sprężarki...zatarte sprzęgiełko klimy jakby zeszlifowało trzpień wychodzący ze sprężarki i niestety nie było już możliwości wymiany samego sprzęgiełka... poszła cała nowa sprężarka....

błędów na kompie nie było, układ pełny, więc warto i to sprawdzić również...


powered by ECUproject.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja miałem ten sam problem, i wymiana czujnika pomogła

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dziękuję za pomoc. Jak mi się uda to dziś pojadę na pierwszy ogień dobić tą klimę. Jak to nie pomoże, to ten następny etap czujnik... Odezwe się na pewno.

PS: ten czujnik można samemu zmienić (wykręcić, wkręcić) ? Nic się nie wyleje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bardzo dziękuję za pomoc. Jak mi się uda to dziś pojadę na pierwszy ogień dobić tą klimę. Jak to nie pomoże, to ten następny etap czujnik... Odezwe się na pewno.

PS: ten czujnik można samemu zmienić (wykręcić, wkręcić) ? Nic się nie wyleje ?

tak ;) możesz to zrobić samemu, cena czujnika ok 200zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klima nabita. Chłodek jest, ECON nie świeci ;). O dziwo ponoć było całkiem pusto! - podejrzenie nieszczelności... Serwisant zapuścił mi barwnik - za tydzień do kontroli, czy nie ma gdzieś dziury. Zapuszcze jeszcze VAGa w wolnej chwili i zobacze, co tam wyskoczy. Jeszcze raz dzięki bardzo za pomoc !!!

---------- Post dopisany 29-06-2012 at 22:29 ---------- Poprzedni post napisany 25-06-2012 at 18:02 ----------

Wracając do tematu. Klima nadal chodzi, ale dzisiaj byłem na badaniu lampą UV czy nie ma jakichś nieszczelności. Niestety na prawym przyłączu chłodnicy pojawił się nalot, widać nawet gołym okiem zielony nalot, czyli jest nieszczelność. Ponoć wystarczy wymienić oring na tym przyłączu. Poczekam, aż gaz zejdzie, bo jak teraz miałbym to rozbierać to na marne całe napełnianie. Wygląda, że nie trudna sprawa z tymi oringami... Robił to ktoś z Was ? Trzeba chyba zdjąć zderzak.... Zastanawiam się też ile ten gaz będzie schodził, aż się znowu zapali ECON. Chciałem objechać jeszcze nad morze... a tu klima może przestać działać w środku drogi... ://

Aha, podpiąłem dzisiaj VAG'a i odnośnie klimy jeden błąd (był też poprzednio):

00727 - potentiometer in positioning motor for defrost flap (g135) 30-00 - open or short to b+

Nie mam pojęcia co to znaczy.

Wszedłem też w te "Measuring Blocks" i Group 001. Takie coś tam jest:

10560039.jpg

Martwi mnie to 27,5% - czyżby tyle jeszcze gazu zostało ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

spokojnie, 27,5 to wskaźnik procentowy zależny od ciśnienia (które masz obok). Jeśli chodzi o nieszczelność to powinieneś w tym zakładzie odessać gaz i po wymianie oringu ponownie napełnić, a zakład jeśli jest uczciwy powinien policzyć Ci tylko za uzupełnienie czynnika, w końcu już raz za napełnienie płaciłeś, dlaczego miałbyś drugi raz to robić.

Błąd G135 oznacza że masz do wymiany lub wyczyszczenia jeden silniczek przy nagrzewnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

po co tracić gaz - tak jak pisze bobikos - odessać, załatwić co trzeba i napełnić

Share this post


Link to post
Share on other sites

bibikos... a ten silniczek to do czego jest ? latwo sie do niego dostac ? klima dziala ok, wiec moze nie trzeba naprawiac/wymieniac/czyscic tego silniczka... ? zmartwiles mnie tym silniczkiem... kolejne wydatki :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem, świeci sie ECON i nie można wyłączyć. Podejrzewam brak czynnika. Czy można jeździć z pustą klimą? Czym to grozi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy można jeździć z pustą klimą? Czym to grozi?

niczym nie grozi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy można jeździć z pustą klimą? Czym to grozi?

niczym nie grozi

w B7 grozi brakiem smarowania kompresora ... nie wiem jak w b6

Share this post


Link to post
Share on other sites

w kazdym aucie zaleca sie wlaczanie okresowe klimy dla obiegu oleju ale generalnie nie jest to az tak konieczne, mozna jezdzic bo sprezarka i tak jest rozlaczona na sprzegle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
w kazdym aucie zaleca sie wlaczanie okresowe klimy dla obiegu oleju ale generalnie nie jest to az tak konieczne, mozna jezdzic bo sprezarka i tak jest rozlaczona na sprzegle.

jesteś pewien ? .. bo IMO, tak jak napisałem powyżej, B7 to nie jest każde i jazda bez czynnika&oleju może uszkodzić sprężarkę

Share this post


Link to post
Share on other sites

w B6 i B7 sprężarka nie jest na elektromagnesie lecz sterowana za pomocą zaworu, w związku z tym zawsze się kręci. Oczywiście na ECON nie jest obciążona i jeśli ma trochę oleju nie zatrze się. Najlepiej jednak zdjąć pasek lub napełnić układ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W B6 i B7 jazda z nieszczelnym i opróżnionym uładem klimy prędzej czy później skończy się zatarciem kompresora, ponieważ jego napęd nie jest odłączany.


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W B6 i B7 jazda z nieszczelnym i opróżnionym uładem klimy prędzej czy później skończy się zatarciem kompresora, ponieważ jego napęd nie jest odłączany.

no dobra to po co jest sprzęgiełko :eusathink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprężarka sterowna jest za pomocą zaworu, sprzęgło jest zabezpieczeniem i tłumikiem. W alternatorze też masz sprzęgiełko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy ktoś dysponuje fotką gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik? zdjąłem lampę i dalej nie wiem gdzie on jest :/


7c69760e1a262376.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak zdejmiesz lewą lampę (tą od kierowcy) to na boku chłodnicy będzie widoczny czujnik z wtyczką 3 pinową. Tego nie da się nie zauważyć

Audi A4 B6 (2002-200?) Fix for Airconditioning stuck on ECON mode (Replace High-Pressure Sensor/Thrust sensor G65) | Woody Hayday | Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
jak zdejmiesz lewą lampę (tą od kierowcy) to na boku chłodnicy będzie widoczny czujnik z wtyczką 3 pinową. Tego nie da się nie zauważyć

Audi A4 B6 (2002-200?) Fix for Airconditioning stuck on ECON mode (Replace High-Pressure Sensor/Thrust sensor G65) | Woody Hayday | Blog

hah no to już wiem czemu jej nie zauważyłem :) ktoś mnie wprowadził w błąd że jest od strony pasażera ;)


7c69760e1a262376.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpinam się do tematu. Witam, w tamtym tygodniu zapalił mi się econ. Dopiero dziś udało się postawić auto do mechanika. Po podłączeniu do komputera wyszło że uszkodzony jest czujnik cisnienia. Został wymieniony na nowy. Numer 6ZL 351 028-401,zdjecie poniżej. Oraz 2 zdjęcia starego czujnika. Powymianie econ raz się załącza a raz gaśnie. Co może być przyczyną. Może ktoś miał coś podobnego. Mechanik powiedział mi że być moze problemem jest alternator lub sprężarka klimy. Skasował350zl i nie wiem tak naprawdę gdzie szukać usterki. Audi A4 b7 2005rok 2.0benz

IMG_20190306_104308.jpg

IMG_20190306_104242.jpg

IMG_20190306_180205.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...