leoncjo 0 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Witam Pytanie do fachowców, w weekend będę się zabierał za wymianę sprzęgła (szarpanie przy ruszaniu), auta potrzebuje praktycznie non stop więc nie chcę nadziać się na jakieś niespodzianki. Wiem, że należy również wymienić łożysko igiełkowe i tu pytanie: czy jego wyjecie jest skomplikowane i wymaga zastosowania szczególnych przyrządów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rikardo 3 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Do jego demontażu musisz mieć specjalny ściągacz niczym innym tam nie podejdziesz. Możesz próbować wykruszyć stare ale ile ci z tym zejdzie tego nie wiem, natomiast z montażem nowego nie ma żadnych problemów wystarczy je wbić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leoncjo 0 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Jak głęboko jest osadzone to łożysko, ewentualnie (jutro odbieram części) jaką ma wewnętrzną średnicę ... a czy czymś na zasadzie kołka rozporowego da radę ?? Znalazłem coś takiego patent niezły tylko czy u mnie zadziała ?? : Trzeba dobrać jakiś wałek o średnicy oryginalnego wałka sprzęgłowego, napchać smaru w otwór, wsadzić wałek i pacnąć młotkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 I jak Ci poszło? bo ja tez mam zamiar się za to wziąc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.Pablo. 16 Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Ja się skusiłem wymienić te łożysko i powiem że dramat bez ściągacza idzie się zapłakać 3 godz się męczyłem nie możesz niczym uderzać bo to wał i przy mocnym uderzeniu może pęknąć jedynie specjalny ściągacz da radę sprawnie wyjąć te ustrojstwo. Ja sprawę załatwiłem tak wydłubałem wewnętrzny kołnierz i wałeczki a dolny rozciąłem za pomocą przerobionego wiertła ss z najlepszej stali. Jak łożysko jest dobre to bez ściągacza powodzenia życzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo73 2 Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Znalazłem coś takiego patent niezły tylko czy u mnie zadziała ?? : Trzeba dobrać jakiś wałek o średnicy oryginalnego wałka sprzęgłowego, napchać smaru w otwór, wsadzić wałek i pacnąć młotkiem. Dokładnie tak, sposób prosty, wielokrotnie przetestowany i bardzo skuteczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marewel 3 Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Gruba śruba wyjmujemy wcześniej wałeczki i wychodzi pięknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zapotek 0 Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 W dniu 7.07.2012 o 20:46, .Pablo. napisał: Ja się skusiłem wymienić te łożysko i powiem że dramat bez ściągacza idzie się zapłakać 3 godz się męczyłem nie możesz niczym uderzać bo to wał i przy mocnym uderzeniu może pęknąć jedynie specjalny ściągacz da radę sprawnie wyjąć te ustrojstwo. Ja sprawę załatwiłem tak wydłubałem wewnętrzny kołnierz i wałeczki a dolny rozciąłem za pomocą przerobionego wiertła ss z najlepszej stali. Jak łożysko jest dobre to bez ściągacza powodzenia życzę. trochę spokoju dobry twardy mały przecinaczek średni młotek i pomału można wykuć pierścień zewnetrzny tego łożyska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się