Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż zmieniarki 6 CD RNS E


mischa

Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniarka ze zdjęcia pochodzi z A4 B6/B7, a Ty masz kolego widzę B5 i radio symphony 1. Masz pewność, że ta zmieniarka współpracuje z tym radiem? W B5 były inne zmieniarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.06.2017 o 23:59, kodekplus napisał:

PIN 7 w RNS-E to kodowanie BOSE do masy. Według mnie PIN 9 ze zmieniarki powinien być wpięty w PIN 2 przy RNS-E kostka B.

Sprawdzał to ktoś ? Bo mi dalej rozłącza przednie głośniki po podłączeniu wg. podanego tu schematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.06.2017 o 14:19, hektor1990dzn napisał:

nie odczytuje zmieniarki radio to audi symphony I zmieniałem kodowanie w polskim vagu i nic to nie dalo a na starej zmieniarce w której jest padnięty laser odczytuje normalnie czy da się coś z tym zrobić ??  

Jaką literę na końcu ma stara zmieniarką a jaką nowa ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, moze mi ktos podpowiedziec jak wyglada kwestia montazu zmieniarki, posiadam schowek z lodowka i u gory sa dwie poleczki z tym ze ta po lewej jest nie przystosowana pod jej montaz, zwykla polka bez elementow montazowych zmieniarki. czeka mnie wymiana schowka czy jest na to jakis sposob. Z gory dzieki za pomoc :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Według mnie PIN 9 ze zmieniarki powinien być wpięty w PIN 2 przy RNS-E kostka B."

potwierdzam tak powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.07.2012 o 15:00, mischa napisał:

Mam dwa sloty na karty do 32GB w RNS-E, ale jestem zwolennikiem płyt CD, których kolekcję nieustannie powiększam. Tak, odczytać CD mogę w czytniku nawigacji, ale to kompromis. Masz muzykę, nie masz nawigacji. Postanowiłem więc poszukać zmieniarki i zamontować. Kupiłem. 165 PLN + 80 PLN kabel do RNS-E + 20 PLN przesyłka...

Nigdzie nie mogłem znaleźć informacji jak zamontowana jest zmieniarka fabrycznie. Mam w schowku jakieś otwory, ale... No właśnie.
Oryginalna zmieniarka zamontowana jest w otworze i wygląda tak:

07.jpg

Jest to jakby druga półka w schowku. Na razie nie wiem czy jest to osobny element czy po prostu cały inny schowek. To jest kwestia mechaniczna i każdy sobie poradzić musi jak umie :)

Teraz elektryka. Dostałem taki przewód:

Od lewej:
- czarny wtyk do zmieniarki i wychodzący z jego strony brązowo-żółty przewód który musimy gdzieś podłączyć do masy
- biały wtyk do RNS-E i wychodzący z jego strony czerwony przewód który musimy gdzieś podłączyć do +12V


01.jpg


Teraz dalej. Ja mam dokładane RNS-E, więc mam taką przejściówkę:

2_kabel_RNS-E_Chorus.jpg

W tej przejściówce od strony RNS-E są dwie wtyczki które widać na zdjęciu powyżej. Na zdjęciu poniżej wyjąłem istniejącą białą wtyczkę:

04.jpg

Są one identyczne z tą wtyczką od kabla zmieniarki:

03.jpg


Niestety nie wystarczy tylko ich przełożyć, bo odcina się komunikację po linii K z pojazdem. Co prawda zmieniarka i RNS-E działa, ale o kodowaniu należy zapomnieć.
Musimy z istniejącej wtyczki przełożyć dwa przewody do wtyczki od kabla zmieniarki.

Z lewej wtyk zmieniarki, z prawej wtyk istniejący z pokazanymi przewodami które trzeba wyjąć. Wtyczki wcześniej rozbroiłem z białego plastiku z zatrzaskiem:

02.jpg

Po przełożeniu pinów podłączamy wtyczkę od zmieniarki do gniazda RNS-E. Stara wtyczka została, nic z nią nie robiłem.

Masę podłączyłem pod jakiś element karoserii za poduszką pasażera, plus od strony RNS-E do wtyku zasilającego RNS-E. Napięcie odcina elektryka auta razem z radiem.
RNS-E jak i zmieniarka "budzi się" po np. otwarciu drzwi.


Z montażem samej zmieniarki poradziłem sobie puki co metodą mało elegancką, ale skuteczną. Podłożyłem docięty kawałek gąbki między schowek a zmieniarkę (działa jak sprężyna, amortyzuje drgania ciut i powoduje, że w sytuacji bez oryginalnego otworu front zmieniarki nie opier się tak mocno o schowek) po czym przycisnąłem opaskami 0,5 m :) Działa. Nie mniej szukam rozwiązania z oryginalnego schowka.

06.jpg



Na koniec kodowanie. 56- Radio. Kodowanie. Kodowanie polega na odpowiednim ustawieniu ostatniej cyfry oznaczonej znakiem zapytania poniżej. U mnie z "1" na "3".


0xxxxx?: Equipment II

1 = TV-Tuner/CD-Changer/Multi-Function Steering Wheel not installed
2 = TV-Tuner installed
3 = CD-Changer installed
4 = TV-Tuner and CD-Changer installed
5 = Multi-Function Steering Wheel installed
6 = TV-Tuner and Multi-Function Steering Wheel installed
7 = CD-Changer and Multi-Function Steering Wheel installed
8 = TV-Tuner and CD-Changer and Multi-Function Steering Wheel installed


Po wszystkim u mnie pojawiła się zmieniarka w taki sposób:
W starszym RNS-E jest chyba trochę inaczej


05.jpg



powodzenia :)

Kolego o co chodzi z tym kodowaniem jak to robiles krok po kroku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.11.2012 o 07:47, wrclaguna napisał:

Znajomemu bede zakładał tylko u niego schowek jest nie ORI pod zmieniarkę :wink:

Dzieki klaczek84 za linka :thumbup1:

Siemka mam pytanko czy do zmieniarki musisz podlaczyc zasilanie i mase jak bys mogl mi napisac ktory pin we wtyczce jest plus a ktory minus pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.07.2012 o 15:00, mischa napisał:

Mam dwa sloty na karty do 32GB w RNS-E, ale jestem zwolennikiem płyt CD, których kolekcję nieustannie powiększam. Tak, odczytać CD mogę w czytniku nawigacji, ale to kompromis. Masz muzykę, nie masz nawigacji. Postanowiłem więc poszukać zmieniarki i zamontować. Kupiłem. 165 PLN + 80 PLN kabel do RNS-E + 20 PLN przesyłka...

Nigdzie nie mogłem znaleźć informacji jak zamontowana jest zmieniarka fabrycznie. Mam w schowku jakieś otwory, ale... No właśnie.
Oryginalna zmieniarka zamontowana jest w otworze i wygląda tak:

07.jpg

Jest to jakby druga półka w schowku. Na razie nie wiem czy jest to osobny element czy po prostu cały inny schowek. To jest kwestia mechaniczna i każdy sobie poradzić musi jak umie :)

Teraz elektryka. Dostałem taki przewód:

Od lewej:
- czarny wtyk do zmieniarki i wychodzący z jego strony brązowo-żółty przewód który musimy gdzieś podłączyć do masy
- biały wtyk do RNS-E i wychodzący z jego strony czerwony przewód który musimy gdzieś podłączyć do +12V


01.jpg


Teraz dalej. Ja mam dokładane RNS-E, więc mam taką przejściówkę:

2_kabel_RNS-E_Chorus.jpg

W tej przejściówce od strony RNS-E są dwie wtyczki które widać na zdjęciu powyżej. Na zdjęciu poniżej wyjąłem istniejącą białą wtyczkę:

04.jpg

Są one identyczne z tą wtyczką od kabla zmieniarki:

03.jpg


Niestety nie wystarczy tylko ich przełożyć, bo odcina się komunikację po linii K z pojazdem. Co prawda zmieniarka i RNS-E działa, ale o kodowaniu należy zapomnieć.
Musimy z istniejącej wtyczki przełożyć dwa przewody do wtyczki od kabla zmieniarki.

Z lewej wtyk zmieniarki, z prawej wtyk istniejący z pokazanymi przewodami które trzeba wyjąć. Wtyczki wcześniej rozbroiłem z białego plastiku z zatrzaskiem:

02.jpg

Po przełożeniu pinów podłączamy wtyczkę od zmieniarki do gniazda RNS-E. Stara wtyczka została, nic z nią nie robiłem.

Masę podłączyłem pod jakiś element karoserii za poduszką pasażera, plus od strony RNS-E do wtyku zasilającego RNS-E. Napięcie odcina elektryka auta razem z radiem.
RNS-E jak i zmieniarka "budzi się" po np. otwarciu drzwi.


Z montażem samej zmieniarki poradziłem sobie puki co metodą mało elegancką, ale skuteczną. Podłożyłem docięty kawałek gąbki między schowek a zmieniarkę (działa jak sprężyna, amortyzuje drgania ciut i powoduje, że w sytuacji bez oryginalnego otworu front zmieniarki nie opier się tak mocno o schowek) po czym przycisnąłem opaskami 0,5 m :) Działa. Nie mniej szukam rozwiązania z oryginalnego schowka.

06.jpg



Na koniec kodowanie. 56- Radio. Kodowanie. Kodowanie polega na odpowiednim ustawieniu ostatniej cyfry oznaczonej znakiem zapytania poniżej. U mnie z "1" na "3".


0xxxxx?: Equipment II

1 = TV-Tuner/CD-Changer/Multi-Function Steering Wheel not installed
2 = TV-Tuner installed
3 = CD-Changer installed
4 = TV-Tuner and CD-Changer installed
5 = Multi-Function Steering Wheel installed
6 = TV-Tuner and Multi-Function Steering Wheel installed
7 = CD-Changer and Multi-Function Steering Wheel installed
8 = TV-Tuner and CD-Changer and Multi-Function Steering Wheel installed


Po wszystkim u mnie pojawiła się zmieniarka w taki sposób:
W starszym RNS-E jest chyba trochę inaczej


05.jpg



powodzenia :)

Witam. Które piny trzeba dokładnie przełożyć w które miejsce? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...