Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja fabrycznego modułu Bluetooth


malik

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie posiadam mikrofon o oznaczeniu 4L1 035 711 B kolory kabelków biały i czarny i teraz pytanie czy + i - to standardowo czarny - ,a biały +?

tak jest:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

panowie czy modul BT 8P0 862 335 M (MY 2007) [Europa] bedzie dzialal w USA w B7 i Symphony II+ ?

Nikt nic sie nie orientuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie do specjalistów w temacie , we wcześniejszym radyjku działał mi zestaw głośno mówiący (bluetooth) elegancko i teraz zakupiłem radio rnse i chciałbym teraz w nowym radiu RNS uruchomić go , możecie podpowiedzieć co potrzebuje , co ew. dokupić żeby to chulało , znalazłem tam w kablach w radiu taką żóltą wtyczkę która byłą podłączona do starego radia concert a w rns teraz jest odpięta to pewnie jest kabel od mikrofonu jak dobrze rozumiem ? I pasowało by to podłączyć i pewnie ustawić na VAG , jak ktoś wie co i jak to proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żółta wtyczka to Diversity i podłączasz to obok zwykłej anteny w RNS-E (najlepiej mieć tą przejściówkę z dziurką obok, wyciągasz z żółtej obudowy i wkładasz w dziurkę).

Jak masz zmianę na RNS, to musisz mieć przejściówkę - teraz większość przejściówek ma wszystkie kable poprowadzone, ale musisz sprawdzić wg. schematów czy się wszystko zgadza (bo przeważnie się nie zgadza i jest problem z wieloma rzeczami), wtedy do przejściówki podłączasz czerwoną kostkę z Concerta i wszystko hula.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz kodowanie zrobić lub sprawdzić czy się przypadkiem zgadza. Choć prawdopodobnie powinno działać bez ruszania, ale lepiej właściwie zakodować, bo może ścinać połączenie lub inne cuda będą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej jutro sprawdzę bez kodowania czy będzie chulać jak nie to się odezwę , dzięki za info , pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisana poniżej modyfikacja dotyczy montażu fabrycznego modułu Audi Bluetooth w autach, które nie zostały oryginalnie wyposażone w taką instalację.

http://lh4.ggpht.com/malinowy/SDhmYteVc8I/AAAAAAAAN1U/ImMv1fyksGQ/IMG_4913.jpg?imgmax=720

Dodatkową funkcjonalność moduł BT zyskuje dzięki kierownicy wielofunkcyjnej oraz SDS. Więcej informacji na temat tej modyfikacji możecie przeczytać w moim innym poradniku, który jest dostępny pod tymi linkami:

Montaż kierownicy multifunkcyjnej.

Rozbudowa RNS-E o funkcjonalność SDS.

Co potrzeba:

  • Fabryczny moduł BT - 8P0 862 335 + (literka, dokładna rozpiska na końcu poradnika).
  • Okablowanie łączące moduł z instalacją auta oraz mikrofonem.
  • Antenę BT - 8P0 035 503
  • Mikrofon BT - 8L1 862 373A
  • Klucz nasadowy 8mm
  • Śrubokręt płaski
  • Śrubokręt krzyżakowy
  • Kilka "trytytek"
  • Wyjmaki do nawigacji RNS-E oraz zmieniarki
  • Kabel i oprogramowanie VAG-Com

Wszystkim, którzy mają obawy przed dokonaniem takiej modyfikacji samodzielnie oferuję pomoc przy montażu. Kontakt przez PW

UWAGA! Przed pakowaniem się w wydatki radzę sprawdzić wcześniej czy w Waszym aucie nie ma już fabrycznie zamontowanego modułu. Wystąpił bowiem przypadek gdy nie wiedząc o instalacji fabrycznej próbowano zainstalować dodatkowy moduł. Powodowało to konfikt w instalacji.

Aby, sprawdzić czy w aucie mamy moduł wystarczy z poziomu telefonu odszukać urządzenie Audio BT w ciągu 30 sekund od przekręcenia kluczyka.

Moduł najlepiej zakupić na ebay.de przy czym należy zwrócić uwagę na jego oznaczenie literowe. Najnowszy ma na końcu literkę Q i taki właśnie polecam do wykorzystania w naszej instalacji. Dzięki niemu uzyskamy pełną funkcjonalność, o której napiszę więcej w dalszej części poradnika.

Niestety moduły Q są najdroższymi z dostępnych. Ich ceny rzadko schodzą poniżej 200EUR. Poza nimi na aukcjach można spotkać również moduły oznaczone literkami A, B, D, które także się nadają do naszej instalacji ale mają znacznie mniejszą funkcjonalność niż te, które są oznaczone literą Q. Ich ceny oscylują w granicach 150EUR.

Przestrzegam przed zakupem modułu oznaczonego literką K, ponieważ w jego oprogramowaniu występue błąd. Audi wymieniał te moduly na gwarancji zastępując je modułami Q. Jeśli na ebay-u znajdziesz moduł K to znaczy, że nie został odpowiednio zezłomowany :)

Co do zakupów na samym ebay-u to oczywiście zalecam odpowiednie dla serwisów aukcyjnych środki ostrożności. Należy celować tylko w aukcje pozwalające zapłacić przez Paypal. W razie gdyby sprzedający próbował nas naciągnąć istnieje możliwość odzyskania pieniędzy.

Zwracam uwagę na fakt, że jeśli w naszym aucie znajduje się (lub znajdował) fabryczny zestaw handsfree (np. firmy Nokia) to na pewno mamy zamontowany już mikrofon Audi w górnych lampkach. W takiej sytuacji możemy usunąć go z listy zakupów.

Gdy mamy już komplet wszystkich części czas przystąpić do rezania :naughty:

http://lh4.ggpht.com/malinowy/SDGGXNX2QSI/AAAAAAAANqg/toC3srWD9Rg/01.jpg?imgmax=720

Demontaż schowka

http://lh5.ggpht.com/malinowy/SDGGXdX2QVI/AAAAAAAANq4/E_dJMd_Qv8o/04.jpg?imgmax=720

http://lh5.ggpht.com/malinowy/SDGGXdX2QWI/AAAAAAAANrA/FlXa2ZqEFzI/05.jpg?imgmax=720

http://lh6.ggpht.com/malinowy/SDGGdtX2QZI/AAAAAAAANrY/lbrjmKqXK0A/08.jpg?imgmax=720

http://lh3.ggpht.com/malinowy/SDGGd9X2QbI/AAAAAAAANro/QjHYuu9KG1Q/10.jpg?imgmax=720

http://lh6.ggpht.com/malinowy/SDGGjtX2QcI/AAAAAAAANr0/WyNjyMmrfYk/11.jpg?imgmax=720

http://lh4.ggpht.com/malinowy/SDGGkNX2QgI/AAAAAAAANsU/RjN1WpxFMhs/15.jpg?imgmax=720

http://lh3.ggpht.com/malinowy/SDGGr9X2QhI/AAAAAAAANsc/LWDV1qZ5J7Q/16.jpg?imgmax=720

http://lh3.ggpht.com/malinowy/SDGGr9X2QiI/AAAAAAAANsk/rhvo1DGg0c4/17.jpg?imgmax=720

http://lh3.ggpht.com/malinowy/SDGGr9X2QjI/AAAAAAAANss/1Wzhg0SQRK0/18.jpg?imgmax=720

http://lh5.ggpht.com/malinowy/SDGNsdX2QpI/AAAAAAAANt0/8L4M7tlsXz8/19.jpg?imgmax=720

http://lh3.ggpht.com/malinowy/SDGGr9X2QkI/AAAAAAAANs0/qlhx05NFGb8/20.jpg?imgmax=720

Jeśli mieliśmy wcześniej w aucie zestaw handsfree (np. firmy Nokia) to fabryczny mikrofon powinien się już tam znajdować. Podłączamy kabelek biegnący od modułu BT do mikrofonu i składamy wszystko do kupy.

Następnym krokiem jest zakodowanie instalacji za pomocą oprogramowania VAG-Com.

http://lh4.ggpht.com/malinowy/SDGGxNX2QmI/AAAAAAAANtE/ErBd0HZnM6A/21.jpg?imgmax=720

http://lh4.ggpht.com/malinowy/SDGGxNX2QnI/AAAAAAAANtM/TnkaW5hinCk/22.jpg?imgmax=720

Jeśli coś szwankuje to zalecam sprawdzenie czy nasz telefon posiada błogosławieństwo Audi. Uaktualniana na bieżąco lista telefonów kompatybilnych z fabrycznym modułem BT znajduje się pod tym linkiem.

Moduł o numerze zakończonym literką Q pozwala na pełną kontrolę telefonu z menu nawigacji RNS-E. Telefon synchronizuje z nawigacją książkę telefoniczną (zarówno numery zapisane w telefonie jak i na karcie SIM)

Mamy wtedy dostęp do:

- książki telefonicznej

- listy ostatnio wybieranych numerów

- połączeń przychodzących

- połączeń nieodebranych

Dodatkowo w samym RNS-E możemy utworzyć osobną listę numerów (Directory) oraz zdefiniować numer naszej poczty głosowej.

http://lh4.ggpht.com/malinowy/SDhmSteVc3I/AAAAAAAAN0s/1uiKjHNF4oc/IMG_4912.jpg?imgmax=720

http://lh3.ggpht.com/malinowy/SDhmWdeVc6I/AAAAAAAAN1E/C4CcHeinoWw/IMG_4924.jpg?imgmax=720

Możemy też ręcznie wykręcić numer poprzez gałkę jog dial na nawigacji. Jest to jednak średnio wygodne.

http://lh4.ggpht.com/malinowy/SDhmXteVc7I/AAAAAAAAN1M/83WONncOtcM/IMG_4908.jpg?imgmax=720

Podczas połączenia zarówno na ekranie nawigacji jak i FISie widać szczegóły prowadzonej rozmowy.

http://lh4.ggpht.com/malinowy/SDhmYteVc8I/AAAAAAAAN1U/ImMv1fyksGQ/IMG_4913.jpg?imgmax=720

http://lh4.ggpht.com/malinowy/SDhmbteVc_I/AAAAAAAAN1s/YnRA_3RdybI/IMG_4921.jpg?imgmax=720

Z poziom nawigacji możemy też przerwać połączenie

http://lh4.ggpht.com/malinowy/SDhmZteVc9I/AAAAAAAAN1c/qj1TtxbzlqQ/IMG_4915.jpg?imgmax=720

http://lh4.ggpht.com/malinowy/SDhmateVc-I/AAAAAAAAN1k/MZLg3YruVWU/IMG_4922.jpg?imgmax=720

Dodatkową funkcjonalność moduł BT zyskuje dzięki kierownicy wielofunkcyjnej. W moim autku udało się zamontować kierownicę od Audi R8/TT. Więcej informacji na temat tej modyfikacji możecie przeczytać w moim innym poradniku, który jest dostępny pod tym linkiem.

http://lh6.ggpht.com/malinowy/SDhmUNeVc4I/AAAAAAAAN00/QtcbNYd4W4Q/IMG_4933.jpg?imgmax=720

Rolka Opcji oraz Przycisk Wyboru Trybu Pracy 'Mode'

http://lh5.ggpht.com/malinowy/SDhmd9eVdBI/AAAAAAAAN18/v-BAzAA0d_I/IMG_4931.jpg?imgmax=720

Radio

Kręcenie rolką góra/dół - Przewijanie listy dostępnych stacji radiowych

Naciśnięcie rolki- Szukanie nowych stacji radiowych

Karta SD (Mp3)

Kręcenie rolką góra/dół - Przewijanie listy kolejnych utworów

Naciśnięcie rolki - Szybkie przewijanie utworu do przodu

Zmieniarka CD

Kręcenie rolką góra/dół - Przewijanie listy kolejnych utworów

Naciśnięcie rolki - Szybkie przewijanie utworu do przodu

Telefon

Kręcenie rolką góra/dół - Przewijanie książki telefonicznej na FISie

Naciśnięcie rolki - Odbieranie i kończenie rozmowy, Rozpoczęcie rozmowy po wybraniu numeru z książki przewijanej na FIS.

Naciśnięcie przycisku wyboru trybu pracy 'Mode'- Przełączenie trybu pracy rolki pomiędzy sterowaniem urządzeniami (Radio, Mp3, CD, Nawigacja) a przewijaniem listy pozycji w książce telefonicznej.

Rolka Głośności oraz Przycisk Rozpoznawania Głosowego

http://lh3.ggpht.com/malinowy/SDhmVdeVc5I/AAAAAAAAN08/BlJLvbo-xbE/IMG_4932.jpg?imgmax=720

Kręcenie rolką góra/dół - Zmiana głośności (Radio, Mp3, CD, Telefon, Nawigacja)

Naciśnięcie rolki - Powtórzenie ostatniego komunikatu nawigacji

Naciśnięcie przycisku rozpoznawania mowy - Włączenie nasłuchu poleceń głosowych.

Dzięki tej funkcjonalności możemy kontrolować pracę modułu telefonicznego poleceniami głosowymi. Niestety nie ma na razie dostępnego języka polskiego. Można włączyć obsługę po angielsku, niemiecku, hiszpańsku, włosku i francusku.

Dostępne polecenia w języku angielskim:

Dial number - wykręć numer. Podajemy "na piechotę" numer do wybrania wymawiając po trzy cyfry. Na koniec polecenie "dial" powoduje że moduł nawiązuje połączenie z podanym numerem.

Redial - wybierz ponownie poprzedni numer

Select name - wybierz pozycję z książki telefonicznej. W tym przypadku nie używamy jednak książki wbudowanej w nasz telefon. Do tego celu służy oddzielna książka do której nazwy pozycji oraz numery definiujemy głosowo.

Store/Delete name - zapisz/wykasuj pozycję w głosowej książce telefonicznej. Właśnie przez to polecenie definiujemy pozycje głosowe do późniejszego użycia.

Play/Delete phonebook - odtwórz/wykasuj książkę telefoniczną. Możemy sprawdzić jakie pozycje mamy zdefiniowane.

Poniżej krótki plik video pokazujący trzy różne metody wybierania numerów telefonicznych przy zastosowaniu pełnej instalacji (kierownica multifunkcyjna, zestaw BT, nawigacja RNS-E).

Dodatkowo naszą instalację możemy rozbudować o funkcjonalność SDS (Speech Dialogue System) pozwalającą kontrolować głosem nie tylko moduł telefoniczny.

Szczegóły pod tym linkiem.

Lista BT z uwzględnieniem funkcjonalności:

8E0 862 335 (do MY 2005.5 A4) [uSA] – bez Bluetootha

8P0 862 335 (do MY 2004 A3) – podstawowa funkcjonalność

8P0 862 335 A (MY 2004 A3/A4) - podstawowa funkcjonalność

8P0 862 335 D (MY 2005 A4 do 8E-5-533 000) - podstawowa funkcjonalność

8P0 862 335 E (MY 2005 A4 od 8E-5-533 001 do 8E-5-600 000) - podstawowa funkcjonalność

8P0 862 335 C (MY 2006 A4 od 8E-6-000 001 do 8E-6-800 001)

8P0 862 335 B (MY 2006 A3/A4) [uSA]

8P0 862 335 F (MY 2006.5 A3/A4) [Europa]

8P0 862 335 G (MY 2006.5 A4) [uSA]

8P0 862 335 M (MY 2007) [Europa]

8P0 862 335 J (MY 2007) [uSA]

8P0 862 335 H (MY 2007.5) [Europa]

8P0 862 335 L (MY 2008) [uSA]

8P0 862 335 K (MY 2008) [Europa, firmware 0340] -> uszkodzony soft (=unikać)

8P0 862 335 Q (MY 2008) [Europa, firmware 0350]

8P0 862 335 R (MY 2008) [uSA]

8P0 862 335 N (MY 2009) [Europa]

8P0 862 335 P (MY 2009) [uSA]

8P0 862 335 S (MY 2009.5) [Europa]

8P0 862 335 T (MY 2009.5) [uSA]

8P0 862 335 AA (MY 2010) [Europa]

8P0 862 335 AB (MY 2010) [uSA]

8P1 862 335 (MY 2011) [Europa]

Kodowanie:

00?xxxx: FUNKCJE

0 - podstawowe (dla RNS-E Basic/Radia)

1 - komfort (dla RNS-E High/RNS-E Low)

00x?xxx: KIEROWNICA

0 - bez multifunkcji lub starszy typ kierownicy (przyciski bez rolek)

1 - multifunkcja (przyciski z rolkami)

00xx?xx: URZĄDZENIA WSPÓŁPRACUJĄCE

1 - diagnostyka przez CAN

2 - kierownica wielofunkcyjna, diagnostyka przez CAN

3 - RNS-E, diagnostyka przez CAN

4 - kierownica wielofunkcyjna, RNS-E, diagnostyka przez CAN

5 - diagnostyka przez K-line

6 - kierownica wielofunkcyjna, dianogstyka przez K-line

7 - RNS-E, diagnostyka przez K-line

8 - kierownica wielofunkcyjna, RNS-E, diagnostyka przez K-line

00xxx?x: JĘZYK (OBSŁUGA GŁOSOWA)

0 - Obsługa głosowa wyłączona lub sterowana przy pomocy zewnętrznego sprzętu (np. RNS-E)

1 - niemiecki

2 - angielski (UK)

3 - francuski

4 - włoski

5 - hiszpański

7 - angielski (US)

9 - obsługa głosowa wyłączona

00xxxx?: JĘZYK (WYŚWIETLACZ)

0 - bez informacji na wyświeltaczu

1 - niemiecki

2 - angielski (UK)

3 - francuski

4 - włoski

5 - hiszpański

7 - angielski (US)

Kanały adaptacyjne:

kanał 0 (przywrócenie ustawień fabrycznych)

0: stan domyślny

1: reset

kanał 128 (domyślna głośność - wyjście)

0 = 0dB

1 = +1dB

3 = +3dB

6 = +6dB

128 = -1dB

130 = -3dB

133 = -6dB

kanał 129 (czas zasilania uchwytu na telefon po wyłączeniu zapłonu):

Zakres od 0...6 (30 sekund ... 30 minut)

Inkrementacja: 1 = 5 minut (0 = 30 sekund)

kanał 130 (ustawienia czasu opóźnień dot. kompensacji opóźnień sprzętu audio oraz akustyki)

Zakres od 0 ... 12 ms

kanał 131 (czułość mikrofonu)

Zakres od 0 do +6dB

kanał 133 (Włączenie modułu)

0 - BT wyłączony

1 - BT włączony

kanał 134 (funkcje zestawu głośnomówiącego)

0 - zestaw głośnomówiący aktywny gdy połączenie BT jest aktywne ale bez telefonu w uchwycie

1 - zestaw głośnomówiący aktywny tylko gdy telefon jest włożony do uchwytu

kanał 135 (PIN)

**** (tu wklepujemy tu swój 4-cyfrowy kod zabezpieczający)

kanał 136 (czas opóźnienia od wyciszenia do aktywacji obsługi głosowej)

Domyślnie: 5 (=0,5 sekundy)

kanał 137 (czas widoczności BT dla innych urządzeń BT - po tym czasie jedynie wcześniej sparowane urządzenia będą łączyć się z BT)

Zakres od 0/1 ... 30 minut

Domyślnie: 0 (zawsze widoczny)

Witam mam fabryczny modol pod siedzeniem ale bez blutka. Kupilem modol z blutkiem. Antena i kawalkiem wiazki w aucie mam rns-e ktos podpowiec co dokladnie mam zrobic.

---------- Post dopisany at 15:59 ---------- Poprzedni post napisany at 15:44 ----------

Jesli ktos orietuje sie oczywiscie to prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha dzieki ale raczej tak samo nie bedzie bygladal ale wtyczka moze bedzie taka sama dzis to sprawdze. A jesli bedzie inacze ti jak to podlaczyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki za godzine bede szarpal fotel i sie dowiemy oki zrobie foto

---------- Post dopisany at 18:58 ---------- Poprzedni post napisany at 18:55 ----------

Zestaw bym pod nokie 6210 z tego co pamietam ale zobacze dokladnie

---------- Post dopisany at 21:21 ---------- Poprzedni post napisany at 18:58 ----------

najpierw sprawdz a potem bedziemy myslec:wink:

W aucie mam cos takiego

yrevemes.jpg

pe8yna3a.jpg

---------- Post dopisany at 21:22 ---------- Poprzedni post napisany at 21:21 ----------

Co mam w tym momecie zrobic jesli chce camontowac zamiast tego modul blutka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie musisz wymienić jedną kostkę, a drugą zostawiasz w spokoju. Do tego dołożyć trzy kabelki - splecione CANy i osobno diagnozę. Najlepiej zrobić to wg. tego opisu:

http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/all-b6-wymiana-modulu-kierownicy-tempomat-kierownice-multifunkcyjna-15393/index71.html#post3090106 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie musisz wymienić jedną kostkę, a drugą zostawiasz w spokoju. Do tego dołożyć trzy kabelki - splecione CANy i osobno diagnozę. Najlepiej zrobić to wg. tego opisu:

http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/all-b6-wymiana-modulu-kierownicy-tempomat-kierownice-multifunkcyjna-15393/index71.html#post3090106 :wink:

Po rozebranu wtyczek wyglada to tak to sa moje w aucie

uma9eqa6.jpg

9umyhepy.jpg

A to jest wtyczka ktora dostalem w zestawie zmodulem BT

a3yne4ah.jpg

Nie da rady zrobic tak zeby obciac moje wtyczki i dolutowac sie do tej co dostalem z modulem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jak piszesz, obcinasz kabelki i dolutowujesz wg. opisu. Ale w starych kostkach nie ma tych trzech, o których pisałem i masz w opisie, tylko w RNS-E masz je troszkę inaczej umieszczone, ten opis był dla mnie jak jeszcze nie miałem RNS - ale wnioskuje że nie miałeś RNS-E fabrycznie więc tamte kostki do których wchodzi przejściówka będziesz miał. Bez tych trzech kabelków nie miałbyś diagnostyki modułu, oraz przez CAN wyświetlania info na FIS i sterowania z RNS-E i multifunkcji (jeśli posiadasz).

Koniecznie musisz sprawdzić też przejściówkę co idzie do RNS czy zgadzają się w niej piny, jeśli tego nie robiłeś przy montażu RNSa, bo wiele osób myślało że problem ma w BT a był problem z tą przejściówką. Odpowiednie opisy znajdziesz tu http://a4-klub.pl/warsztat-zrob-to-26/nawigacja-rns-e-7428/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jak piszesz, obcinasz kabelki i dolutowujesz wg. opisu. Ale w starych kostkach nie ma tych trzech, o których pisałem i masz w opisie, tylko w RNS-E masz je troszkę inaczej umieszczone, ten opis był dla mnie jak jeszcze nie miałem RNS - ale wnioskuje że nie miałeś RNS-E fabrycznie więc tamte kostki do których wchodzi przejściówka będziesz miał. Bez tych trzech kabelków nie miałbyś diagnostyki modułu, oraz przez CAN wyświetlania info na FIS i sterowania z RNS-E i multifunkcji (jeśli posiadasz).

Koniecznie musisz sprawdzić też przejściówkę co idzie do RNS czy zgadzają się w niej piny, jeśli tego nie robiłeś przy montażu RNSa, bo wiele osób myślało że problem ma w BT a był problem z tą przejściówką. Odpowiednie opisy znajdziesz tu http://a4-klub.pl/warsztat-zrob-to-26/nawigacja-rns-e-7428/

Oki teraz co wydaje mi sie ze kojarze w radiu mam takie podlaczenie. I siemian powiedzial ze ta czarna kostka to do bt

---------- Post dopisany at 22:27 ---------- Poprzedni post napisany at 22:25 ----------

No tak jak piszesz, obcinasz kabelki i dolutowujesz wg. opisu. Ale w starych kostkach nie ma tych trzech, o których pisałem i masz w opisie, tylko w RNS-E masz je troszkę inaczej umieszczone, ten opis był dla mnie jak jeszcze nie miałem RNS - ale wnioskuje że nie miałeś RNS-E fabrycznie więc tamte kostki do których wchodzi przejściówka będziesz miał. Bez tych trzech kabelków nie miałbyś diagnostyki modułu, oraz przez CAN wyświetlania info na FIS i sterowania z RNS-E i multifunkcji (jeśli posiadasz).

Koniecznie musisz sprawdzić też przejściówkę co idzie do RNS czy zgadzają się w niej piny, jeśli tego nie robiłeś przy montażu RNSa, bo wiele osób myślało że problem ma w BT a był problem z tą przejściówką. Odpowiednie opisy znajdziesz tu http://a4-klub.pl/warsztat-zrob-to-26/nawigacja-rns-e-7428/

y4u2e5a9.jpgynary8un.jpg

Wnioskujac tej drugiej wtyczki bialej z mojego modułu wodule nie ruszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale do tej czarnej z przejściówki musi wejść czerwona wtyczka w której masz przewody idące z kostki pod siedzeniem (sygnały tel+ i tel - oraz mute).

Wnioskujac tej drugiej wtyczki bialej z mojego modułu wodule nie ruszam

No jeśli mówisz o tej małej wtyczce z centralki to tak, ją zostawiasz w spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki wiec musze jeszcze jakos czewona wtyczke zrobic hm czrns magia oki najpierw polutuje te zasilanie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki wiec musze jeszcze jakos czewona wtyczke zrobic hm czrns magia oki najpierw polutuje te zasilanie itp.

Raczej powinieneś jej poszukać we wnęce lub za klimatronikiem, bo jak masz instalacje telefoniczną z uchwytem to ona na pewno jest, chyba że ktoś odciął ale nie sądzę.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos mi sie kojarzy ze cos gdzies chwalem. A powiec mi ta linia K w tej przejsciowce ktora mam jaki kokor bedzie miala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno masz tą czerwoną.

W oryginalnej czarnej kostce (w której jest zasilanie) jest lina K -pin 3 i ma kolor zielony z paskiem chyba szarym ale nie pamiętam. W przejściówkach są różne kolory dawane, więc nie określę Ci go dokładnie (na zdjęciu widzę że chyba masz tam brązowy-ale nie wiem czy dobrze widzę), ten przewód ma wchodzić do pinu 5 kostki B w RNS-E:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...