Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana tarcz i klocków tylko na jakie


restekator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie poprosiłbym o pomoc w wyborze tarcz oraz klocków hamulcowych (przód + tył) Na wlepce mam takie oznaczenia dot. hamulców 1KD oraz 1LZ. Po przejrzeniu alledrogo znalazłem kilka zestawów tylko zastanawia mnie jedno, a mianowicie większość z nich przód ma z rozmiarze 288mm, są też tarcze w rozmiarze 280mm. Znając życie to prawdopodobnie będę miał 280mm. Jeżeli okaże się że posiadam tarcze 280mm to czy można zmienić bez dodatkowych kosztów na 288mm czy tez trzeba już zmieniać całość jarzma, zaciski.

Znalazłem na alledrogo coś takiego w rozmiarze 288

BOSCH TARCZE+KLOCKI P+T AUDI A4 B6 1.9TDI 101K KPL (2479010939) - motoAllegro

ATE TARCZE+KLOCKI PRZÓD+TYŁ AUDI A4 B6 1.9TDI 101K (2442318344) - motoAllegro

jeśli chodzi o 280 to coś takiego

ATE TARCZE PRZÓD AUDI A4 B5 B6 B7 PASSAT B5 280MM (2430157988) - motoAllegro + klocki tylko nie wiem jakie byłby dobre

+ tył

ATE TARCZE HAMULCOWE TYŁ AUDI A4 B6 B7 EXEO 245MM (2421156770) - motoAllegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVB 101 KM są tarcze 280/245 mm :wink:

Jak chcesz zmienić na 288 mm to do wymiany sa zaciski też .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz zmieniać na większe,to 312 lub 320.Ja też mam AVB,miałem 280 i zmieniłem przód na 312.Myślę jeszcze o tyle,ale mam nowe tarcze i klockii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak tak jak myślałem że trzeba zmieniać. Jakie będą koszty zmiany na 312 (320 to pewnie nie zmieści mi się mam 15 cali ori felgę)

Mógłby ktoś podać zestawienie wszystkich potrzebnych elementów do takiej zmiany na przód, chodzi mi o konkretne tarcze klocki które polecacie z swojego doświadczenia (zaciski z jarzmami też pewnie muszą być odpowiednią dobrane tzn. od jakiego modelu będą pasować). Czy można zmienić przód na 312 a tył zostawić w takim rozmiarze jak jest teraz ?

Jeżeli jednak zdecydowałby się na pozostawienie przy takim rozmiarze jaki mam obecnie to jakie tarcze i klocki polecacie (przód i tył)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak tak jak myślałem że trzeba zmieniać. Jakie będą koszty zmiany na 312 (320 to pewnie nie zmieści mi się mam 15 cali ori felgę)

Mógłby ktoś podać zestawienie wszystkich potrzebnych elementów do takiej zmiany na przód, chodzi mi o konkretne tarcze klocki które polecacie z swojego doświadczenia (zaciski z jarzmami też pewnie muszą być odpowiednią dobrane tzn. od jakiego modelu będą pasować). Czy można zmienić przód na 312 a tył zostawić w takim rozmiarze jak jest teraz ?

Jeżeli jednak zdecydowałby się na pozostawienie przy takim rozmiarze jaki mam obecnie to jakie tarcze i klocki polecacie (przód i tył)

Na 312mm tez nie wcisniesz 15'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w takim razie zostaje przy tym rozmiarze co mam teraz

Na aledrogo znalazłem coś takiego

tył ATE TARCZE HAMULCOWE TYŁ AUDI A4 B6 B7 EXEO 245MM (2421156770) - motoAllegro

przód ATE PD TARCZE+KLOCKI PRZÓD AUDI A4 B5 B6 PASSAT B5 (2435353549) - motoAllegro tylko tutaj widzę że klocki nie mają styku zużycia, Komputer nie będzie czasami wywalał jakiś błędów

albo coś takiego ATE TARCZE PRZÓD AUDI A4 B5 B6 B7 PASSAT B5 280MM (2430157988) - motoAllegro i tutaj koledzy podpowiedzcie jakie klocki do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko nie Ate :facepalm:

pisz do Dzika, on ma TRW i Bosch-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tarcze i klocki Boscha na przód to ja założyłem,jak zmieniałem na 312-tki.France tak nieraz piszczą,że aż wstyd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce to temat rzeka tak jak i o oleju do silnika. Doradzano mi przejście z 280 na 288, ale za duże koszty jak dla mnie do tak wysłużonego auta jak moje. Dlatego zostaję przy 280 i zapodam lepsze tarcze i klocki, a mianowicie tarcze Zimmermana i klocki Ferodo Premier, a kusi mnie jeszcze klocek Ferodo DSP.. na ale cena już porządna. Jak dasz TRW to też pewnie będzie ok. Tyle jak na moje amatorską wiedzę. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam Cie nie lubić, znowu mam dylemat. Żart oczywiście. Polubie Cię ponownie jak znajdziesz jeszcze na tył. Tylko się nie wkurzaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupisz u tego samego gościa (magiczny2)

albo jak Ci wcześniej radziłęm u Dzika

taniej nie bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze i klocki to wiem, nie ma problemu. Chodzi o to czy mam też zmienić coś ta tyle, czy zostawić to co jest. Rozmiar oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w FWD nic nie zrobisz

musisz kupic tarcze, klocki, łozyska i fajerki od ABS-u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tył za bardzo skomplikowany, inaczej mówiąc za drogi szpas. Przód jednak zmodyfikuję, zawsze to coś. Upierać się przy tarczach Zimmermana, czy brać komplet Ferodo który zapodałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale najlepiej na 312-tki

288/25 nie zrobią szału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, ale na 312 to mam za małe felgi, 15' i znów się wszystko komplikuje. Co prawda letnie opony już powoli się kończą, ale zimówki jeszcze całkiem dobre są. Cóż, podumamy co z tym zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...