Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie działa na luzie - zawór?


alarec

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma takiej opcji, układ jest pod ciśnieniem. Gdyby dostawała się tam wilgoć to powietrze tym bardziej. Nawet gdyby była malutka nieszczelność i freon by uchodził pomału np. na jakimś zaworze to musiałoby wpierw wyrównać się ciśnienie, wtedy powietrze mogło by się dostać do układu i pod wpływem temperatur mogło by dojść do skraplania, w efekcie wilgoć w układzie. Ale wpierw klima przestała by działać. Twix_18 dlaczego sądzisz że przez przewody dostaję się wilgoć? Przeważnie są one mokre w szczególności rurka ssąca z powodu różnicy temperatur. Ale nie jest to możliwe żeby dostała się tam wilgoć!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do SVD: Materiał, z którego wykonane są przewody elastyczne, wzmacniana włóknem syntetycznym mieszanka gumowa, nie ma jednorodnej gęstości. Przez miejsca o mniejszej gęstości czynnik chłodniczy absorbuje parę wodną z powietrza i jednocześnie sam wyparowuje. Większość starszych, mineralnych olejów służących do smarowania sprężarek to preparaty higroskopijne, które wzmacniają efekt wchłaniania wody poprzez niejednorodności struktury materiału przewodów elastycznych.

Odnośnie czynnika w układzie: normalnym jest ubytek do 10% w skali roku.

I dokładnie tak samo jak już wczesniej pisałem jest z układem hamulcowym. Na prosty rozum skąd się może dostac wilgoć do układu hamulcowego skoro układ jest wypełniony płynem??, a jednak dostaje się w takim sam sposób, ponieważ są zastosowane przewody gumowe i temperatura wrzenia płynu spada!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrałem i zamówiłem zawór, na poniedziałek jestem juz umówiony do majstra, dam wam znać jak to się dalej potoczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałbym prośbę ...

jak byś mógł zrobić logi przed wymianą i po wymianie.

Logi należy wykonać następująco:

KROK - I

Warunki:

1. Temp. zew. >15 st.C

2. Silnik na biegu jałowym

3. Klimatyzacja WYłączona (ECON - OFF)

4. Nawiew w trybie Auto

5. Należy przejechać 4-7 km z powyższymi warunkami i zatrzymać w zacienionym miejscu a silnik pozostawić pracujący

Diagnostyka:

1. Uruchomić VCDS (VAG-COM) > 08 - Auto HVAC > Meas.Blocks - 08

2. Uruchamiamy grupe: 001

3. Obserwujemy:

001.2 - powinna być wartość: 0

001.4 - sprawdzamy niskie ciśnienie - jego wartość minimalna zależy od temp. zewnętrznej:

[TABLE=width: 500, align: left]

Temp. zewnętrzna [st.C]

Wartość ciśnienia [bar abs.] *)

[TD=align: center]15[/TD]

[TD=align: center]4,7[/TD]

[TD=align: center]20[/TD]

[TD=align: center]5,6[/TD]

[TD=align: center]25[/TD]

[TD=align: center]6,5[/TD]

[TD=align: center]30[/TD]

[TD=align: center]7,6[/TD]

[TD=align: center]35[/TD]

[TD=align: center]8,8[/TD]

[/TABLE]

*) prawdopodobnie wartość ciśnienia VCDS wyświetla tylko w jednościach (brak wartości po przecinku) - wiec należy obserwować czy nie skacze np. między 7 a 8.

KROK - II

Warunki:

1. Temp. zew. >15 st.C

2. Sprawdzamy na postoju - silnik na biegu jałowym

3. Klimatyzacja Włączona (ECON - ON) - temp. nastawiona: LO, nadmuch: na kratki środkowe, siła nadmuchu: ok. 3/4, włączony obieg wewnętrzny

4. Szyby zamknięte

5. Podnosimy obroty na postoju do 2000 obr/min

Diagnostyka:

1. Uruchomić VCDS (VAG-COM) > 08 - Auto HVAC > Meas.Blocks - 08

2. Uruchamiamy grupy: 001, 009, 010

3. Obserwujemy:

001.1 - powinna być wartość: > 0,3 A

001.2 - wartość: >30%

001.4 - sprawdzamy wysokie ciśnienie - jego wartość na biegu jałowym powinna oscylować w okolicy 17-18 bar abs. (max to 29 bar abs.)

009.3 - lewa strona

009.4 - prawa strona

010.1 - temp. na skraplaczu

4. Podnosimy obrotu na 2000 obr. min na czas ok. 5 min.

5. Obserwujemy cały czas wartośći jak powyżej:

001.1 - powinna być wartość: > 0,3 A

001.2 - wartość: >30%

001.4 - sprawdzamy wysokie ciśnienie - jego wartość na obrotach powinna oscylować w okolicy 25-29 bar abs. (max to 29 bar abs.)

009.3 - lewa strona - po 5 min. maksymalnie o 3 st. C więcej niż w grupie 010.1

009.4 - prawa strona - po 5 min. maksymalnie o 3 st. C więcej niż w grupie 010.1

010.1 - temp. na parowniku - G263 - powinna ustabilizować się w granicach jak na diagramie:

beznazwy3rg.png

gdzie:

A - temp. na parowniku

B - temp. zew.

G263 steruje pracą zaworem N280 (tym przy kompresorze)

Analiza wyników:

A) ciś. zbyt niskie po obu stronach - za mało czynnika

B) ciś. zbyt wysokie po obu stronach - za dużo czynnika

C) ciś. niskie jest OK, ciś. wysokie za duże - układ zapowietrzony

D) temp. w grupach 009.3 i 009.4 powinny być tożsame - jeżeli nie są istniej możliwość uszkodzenie sterownika klimatyzacji

E) w przypadku gdy temp. na parowniku - G263 - nie mieści się w polu oznaczonym na diagramie to należy wykonać pomiar temp. miernikiem i porównać wartości

- gdy warości różnią się w niewielkim stopni należy szukać kolejnych usterek

- gdy G263 mierzy wartość wyższą niż miernik należy sprawdzić jego zamocowanie i sprawdzić sam czujnik elektrycznie (czujnik półprzewodnikowy typu NTC - ze spadkiem temp. rośnie rezystancja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

D

o SVD: Materiał, z którego wykonane są przewody elastyczne, wzmacniana włóknem syntetycznym mieszanka gumowa, nie ma jednorodnej gęstości. Przez miejsca o mniejszej gęstości czynnik chłodniczy absorbuje parę wodną z powietrza i jednocześnie sam wyparowuje. Większość starszych, mineralnych olejów służących do smarowania sprężarek to preparaty higroskopijne, które wzmacniają efekt wchłaniania wody poprzez niejednorodności struktury materiału przewodów elastycznych.

Kto ci takich głupot naopowiadał :) ??? Jeżeli klima jest szczelna nie ma prawa dostać się tam wilgoć. Przewody gumowe z czasem faktycznie się utleniają ale to prowadzi do ich pękania. Nie przenika przez gumę wilgoć!!! Oleje nie wiążą się z wodą!!! Preparaty higroskopijne trudne słowo. Odsyłam do lektury z 6 podstawówki z "Fizyką przez świat" o substancjach jednorodnych i niejednorodnych. Wilgoć może dostać się przy napełnianie klimy lub przy robieniu próżni, "napełniacze klimy" nie znają się na tym. Zdarza się że freon jest niewiadomego pochodzenia i często jest z rynku wtórnego. Syfy biorą się z niedokładności przy napełnianiu. Czasem ktoś długo jeździ na rozszczelnionej stąd syf u układzie. Jest taki "filterek" który się przekręca i wyjmuje trzeba go oczyścić i włożyć z powrotem i jest git. Nie można porównywać reakcji zachodzących w układzie chłodniczym z układem hamulcowym tam zachodzą zupełnie inne reakcje. Nie znam się na układach hamulcowych więc po prostu nie wiem. Sądzę że przeczytałeś to w jakimś poradniku zrobiłeś kopiuj/wklej i to cała twoja wiedza na ten temat:) Ja u siebie zrobiłem przegląd klimy i wtłoczyłem gaz R22 nie jest już dostępny na rynku. Ma dużo lepsze właściwości. I mam spokój:).

alarec:

No ciekawy jestem co tam dolegało obstawiałem E/Z albo Jonson :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Panowie, mam podobny jak nie taki sam problem z audicą silnik BLB 2.0. Klima działa tylko podczas jazdy, na postoju już nie, wymieniony: kompresor, skraplacz, osusacz, czujniki, sprawdzony climatronik, inne pierdoły, płukanie całego układu i nic!!! został jeszcze moduł, który też wymieniłem ( ale był używany więc prawo serii zepsucia) wentylator spięty na krótko z aku działa jak szalony natomiast gdy jest podłączony to kreci się dość wolno i jak mi się wydaje kręci się on w drugą stronę tzn. aby było jaśniej powinien dmuchać na chłodnicę a dmucha na silnik. Pytanie dotyczy samego modułu, czy moduł jest jakoś sparowany wentylatorem? bo miałem komplet a wymieniłem tylko moduł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem auto od majstra no i Klima działa ale dopiero jak się doda gazu, wiec wracam znowu do początku.

Majster twierdzi ze to cos w elektronice musi się dziać, skoro chodzi nie tak jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Panowie, mam podobny jak nie taki sam problem z audicą silnik BLB 2.0. Klima działa tylko podczas jazdy, na postoju już nie, wymieniony: kompresor, skraplacz, osusacz, czujniki, sprawdzony climatronik, inne pierdoły, płukanie całego układu i nic!!! został jeszcze moduł, który też wymieniłem ( ale był używany więc prawo serii zepsucia) wentylator spięty na krótko z aku działa jak szalony natomiast gdy jest podłączony to kreci się dość wolno i jak mi się wydaje kręci się on w drugą stronę tzn. aby było jaśniej powinien dmuchać na chłodnicę a dmucha na silnik. Pytanie dotyczy samego modułu, czy moduł jest jakoś sparowany wentylatorem? bo miałem komplet a wymieniłem tylko moduł.

Wentylator zawsze i w każdym A4 wciąga - czyli jak piszesz ... dmucha na silnik

Odebrałem auto od majstra no i Klima działa ale dopiero jak się doda gazu, wiec wracam znowu do początku.

Majster twierdzi ze to cos w elektronice musi się dziać, skoro chodzi nie tak jak powinno.

A jak tam logi dasz radę zrobić wg powyższego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naradzie jeszcze nie miałem czasu na robienie logów, ale jeśli to cos pomoże to muszę się wziąć za to w końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic mi nie przychodzi do głowy. Spróbuj przeczyścić skraplacz wodą. Pomyślę jutro i napisze jakie są przyczyny takiego zachowania klimatyzacji. Jak wszystko w układzie oki to szukaj przyczyny w elektryce. Ale jeszcze podumam.

---------- Post dopisany 25-06-2013 at 22:22 ---------- Poprzedni post napisany 24-06-2013 at 22:15 ----------

Wentylator chodzi na postoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy, wydaje mi się, że znalazłem rozwiązanie naszego problemu, Po kilkunastu dniach męczarni, prób itd. problem leży po stronie wentylatora. Już tłumaczę. By klima działała potrzebuje chłodzenia, Jeżeli to chłodzenie jest za słabe a tak było w moim przypadku ( wentylator działa ale miałem wrażenie, że za słabo dmucha) zrobiłem bezpośrednie zasilanie wentylatora efekt?! klima działa na postoju. Na razie jest to prowizorka ale działa. Kilku "spec" męczyło się z tematem nawet główny elektryk s serwisu Audi i nic. Dla przypomnienia dodam, że wymienione było i sprawdzone było wszystko od a do zet owszem komputer pokazywał błędy, których fizycznie nie było ! Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W logach wyszla by predkosc wentylatora... ale nie zrobiles ich do tej pory...

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś że coś wentylator muli na postoju, jeżeli spięty na krótko i działa jak szalony to coś ze sterownikiem musi być nie tak. W nowszych autach szybkość wentylatora zależy od ciśnienia HP. Tylko śmiać mi się z tych "speców" że nie doszli od razu :grin: . Ale dobrze że w końcu się udało się znaleźć przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko że to jest prowizorka, faktycznie nie miałem jak zrobić "logów" a mechanikowi nie patrzyłem na ręce. Jeżeli chodzi o sterownik hmm tutaj zaczyna się inna bajka bo moduł wentylatora był wymieniony a dla pewności od innej audicy był przepięty, efekt ten sam. Teraz czy moduł to sterownik? różnie ludzie mówią.

Wszystko fajnie, tylko nie po to wydawałem te kilka zł aby mieć prowizorki w aucie.

---------- Post dopisany 08-07-2013 at 17:56 ---------- Poprzedni post napisany 07-07-2013 at 23:28 ----------

Witam, problem całkowicie rozwiązany. Banał... zastały zamienione kable od czujnika poduszki silnika z kablem od sprężarki. Działa jak miodzio.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic nie rozwiązane.

To kolega waldmar się podłączył do tematu.

Nie miałem czasu zrobić logów - u mnie w pracy teraz kongo jest bo wszyscy chcą jak najszybciej mieć robotę skończoną. Ale robi się luźniej i prawdopodobnie pod koniec tygodnia będę miał czas zrobić te logi o których mi mówiliście ostatnio. Sam jestem ciekawy czy coś wykaże.

Dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czekam na te logi;)

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

  u mnie nie włacza sie wiatrak po wlaczeniu klimy i wogole nie chlodzi, econ da sie wylaczyc czyli klima sie wlacza. sprzegielko dobre bo sprawdzalem, prad dochodzi do zaworu po wlaczeniu klimy tez sprawdzone. myslalem ze wiatrak spalony ale po wypieciu wtyczki z czujnika temperatury wiatrak chodzi jak wsciekły a itak z nawiewów leci cieple powietrze . co jest nie tak pomoze ktos ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...